Miksi tässäkin asiassa ruotsinkieliset asetetaan parempaan asemaan kuin suomenkieliset ?
Miksi ruotsinkielisille on korkeakouluihin kiintiöt ?
36
281
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi olet huolissasi näistä muttet pakkoenglannista?
- Anonyymi
Koska kiintiöt on väärin , ne antaa ansiottoman etuiluaseman ruotsinkielisille .
Tässäkin kysymys kuuluu MIKSI ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kiintiöt on väärin , ne antaa ansiottoman etuiluaseman ruotsinkielisille .
Tässäkin kysymys kuuluu MIKSI ?Mutta et ole huolissasi muista kiintiöistä tai siitä että englannin kieli antaa ansaitsematonta kilpailuetua ulkomaisille opiskelijoille.
- Anonyymi
Suomenruotsalaiset on ikiaikaista etuoikeutettua herrakansaa. Vrt. pressan poika?
- Anonyymi
Siksi, kun ne on niin tyhmiä, etteivät vapaassa yhteiskunnassa muuten menesty. Ja siksi, kun ne vanhan (kantasuomalaisilta riistetyn) rahan avulla pysyvät ikuisesti vallassa vaalituloksista riippumatta. Ja vallassaolevina itse saavat omat etuoikeutensa päättää. Eikä esimerkiksi lait koske niitä vaan vähempiosaisia kantasuomalaisia.
Jos tämä selvitys ei kysyjää tyydyttänyt, niin tyydyttäköön itse itsensä!- Anonyymi
Melkoisen tyhmä itsetyydytys tämä kommentti.
- Anonyymi
Miksi ruotsinkielisille on kiintiöt ?
- Anonyymi
Miksi ruotsinkielistä vähemmistöä täytyy suosia ?
- Anonyymi
Miksi et kysele englanninkielisten kiintiöpaikoista yhtään mitään?
Miksi hyväksyt sen että englanninkieliset asetetaan parempaan asemaan kuin suomenkieliset?
Olisiko syynä se että pontimenasi on enemmän hurriviha, kuin suomenkielen puolustaminen?- Anonyymi
Hurriviha ,, joo kuulostaa kauniilta , minäpä makustelen , hurriviha , hurriviha , kyllä sointuu kivasti , ehkä yksi kauniinpia suomenkielen sanoja joo .
Miksikähän minut on opetettu vihaamaan hurreja ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurriviha ,, joo kuulostaa kauniilta , minäpä makustelen , hurriviha , hurriviha , kyllä sointuu kivasti , ehkä yksi kauniinpia suomenkielen sanoja joo .
Miksikähän minut on opetettu vihaamaan hurreja ?Kysy esim. vanhemmiltasi. Jostain kun olet tuon hurruvihasi imenyt, ei käytöstäsi oikein muukaan selitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy esim. vanhemmiltasi. Jostain kun olet tuon hurruvihasi imenyt, ei käytöstäsi oikein muukaan selitä.
Ei se ole äidinmaidossa minulle tullut , kyllä sen opetti yhteiskunta pakkoruotsituksellaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole äidinmaidossa minulle tullut , kyllä sen opetti yhteiskunta pakkoruotsituksellaan .
Ei opettanut, kyllä olet ihan itse kasvanut kieroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei opettanut, kyllä olet ihan itse kasvanut kieroon.
Pakkoruotsitus saa suomalaisissa aikaan inhon ruotsia kohtaan ja kehittyessään se jalostuu tuohon kauniiseen hurrivihaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsitus saa suomalaisissa aikaan inhon ruotsia kohtaan ja kehittyessään se jalostuu tuohon kauniiseen hurrivihaan .
Kumma kyllä pahempi pakkoenglannitus ei saa aikaan mitään inhoa sinussa, sinä jopa haluat sitä lisää ja lisää.
Selityksesi ei pidä ja tuntuu ulkoaopitun toistelulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kyllä pahempi pakkoenglannitus ei saa aikaan mitään inhoa sinussa, sinä jopa haluat sitä lisää ja lisää.
Selityksesi ei pidä ja tuntuu ulkoaopitun toistelulta.Kumpaa inhotaan pakkoruotsia vai englantia ?
Kumpi aiheuttaa hurrivihaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaa inhotaan pakkoruotsia vai englantia ?
Kumpi aiheuttaa hurrivihaa ?Eniten hurrivihaa lietsovat kaltaisesi pakkoenglannittajat. Ilmeisesti ruotsi on ikävästi pyhän pakkoenglannin lopullisen voittokulun tiellä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaa inhotaan pakkoruotsia vai englantia ?
Kumpi aiheuttaa hurrivihaa ?Mitä ihmeen "pakkoruotsia"?
Ainoa ihan kaikille pakollinen kieli Suomessa on englanti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selityksesi ei pidä ja tuntuu ulkoaopitun toistelulta.Miten englannin vapaaehtoinen opiskelu jota haluaa viwlä lisää on pakkoenglantia?
- Anonyymi
Osuit ihan nappiin, ” hurrivihaa ” se on ja kateutta.
Jotenkin niin typerää , eivät ole kehittyneen sitten 60 kuvun vaan viha opetetaan jo seuraavillekkin sukupolville. . Näin on ollut niin kauan kun olen elänyt ja olen elänyt kauan .
Eikö jossain jo varoituskellot soi että jossain on vikaa ku; vihataan oman maan kansalaisia joilla nyt
Sattuu olemaan toinen kieli. Jos joku puhuu esim murreta nii; ettei siitä saa selvää edes niin kukaan ei reagoi.
Kielien oppiminen on aina hyödyksi jokaiselle oli se sitten ruotsi englanti. Joku sanoo tyhmänä ettei ruotsia kukaan tarvitse. Kun on tulkkina suomalaiselle niin on oppinut näkemään , että kyllä tarvitaan , toisaalta tulkin palkka on hyvä niin että sekin ammatti loppuisi jos kaikki osasisivat muutakin kun suomen kieltä ja lapset tavallisesti oppivat hyvin äkkiä uuden kielen.
Siis ei siitä mitään vahinkoa ole jos osaa kieliä , ainostaan etuja . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksikähän minut on opetettu vihaamaan hurreja ?Jaa että miksi.
Parempi kun ei edes selitä, miksi , koska ei viitsi loukata sinua, ja vanhempiasi.
Sääliksi vaan käy , ei muuta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se hurriviha oli jo 60 luvulla ja aina saman tyyppisten perheiden keskuudessa.
Siis kehitys ei ole edistynyt ihan joka puolella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten englannin vapaaehtoinen opiskelu jota haluaa viwlä lisää on pakkoenglantia?
Englanti on tätänykyä pakkokieli, jota sinä haluat vain lisätä.
- Anonyymi
Pakkoruotsi on tosiaan tiellä.
- Anonyymi
Ei, vaan pakkoenglanti.
- Anonyymi
Tiellä mihin?,avaa nyt hieman edes!
- Anonyymi
Pääsevät yliopistoihin helpommin ja alemmilla pisteillä
- Anonyymi
Kiintiöitä on vain yhdessä yliopistossa.
Miksi et hyödynnä mahdollisuutta mennä helpommalla "ruotsinkieliseen" yliopistoon?
Ei siellä käsittääkseni ole mitään kielikoetta ja opetuskin taitaa olla nykytyyliin pakkoenglanniksi. - Anonyymi
No sieltähän se tuli ” pääsevät helpommin ” kateus on aina esillä. Kun vaan jokainen hoitelee opintonsa ihan itse niin pääsevät. Yliopistoihin, joten naurettava argumentti sinänsä .
Mutta jos on oikein kova pää niin ei pääse minnekkään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sieltähän se tuli ” pääsevät helpommin ” kateus on aina esillä. Kun vaan jokainen hoitelee opintonsa ihan itse niin pääsevät. Yliopistoihin, joten naurettava argumentti sinänsä .
Mutta jos on oikein kova pää niin ei pääse minnekkäänNo onhan se nyt ihan naurettavaa että on erikseen kielikiintiöt. Miksi ei omia kiintiöitä vihreäsilmäisille tai kiharatukkaisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se nyt ihan naurettavaa että on erikseen kielikiintiöt. Miksi ei omia kiintiöitä vihreäsilmäisille tai kiharatukkaisille?
Huomaa taas, että pontimesi on puhdas hurriviha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa taas, että pontimesi on puhdas hurriviha.
Etpä kuitenkaan osaa perustella kielikiintiöitä. Ovatko ruotsinkieliset tyhmempiä vai laiskempia kun eivät pääse jatko-opintoihin jos on normaalit pisterajat?
- Anonyymi
rkp folktinget apartheid politiikka tulee lopettaa.
Ja kaikki rkp folktinget ahnehtimat kiintiöt ja edut tulee nopeasti lopettaa !!- Anonyymi
Vihapuhetta.
- Anonyymi
Hurriviha , russofobia , islamofobia nuo kaikki minulla ovat ja olen ylpeä niistä .
- Anonyymi
Pauvre con.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5472089Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851682Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211509Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641398JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191076- 561072
- 1181067
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16838Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11824Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813