Kun kiihdytän sähköautoni kahdessa sekunnissa 60:n rajoitukseen niin vasenta kaistaa lappaa....

Anonyymi-ap

140:n tuntivauhtia kaheleita ohi 60:n rajoituksella.

Mistä ihmeestä on kysymys. Kertokaa. En ymmärrä.

43

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisikohan syy siinä että säästelet sähköä ja ajat huomattavasti alle nopeusrajoitusten ja kun tulee tuollainen ohituspaikka niin silloin kyllä polkaiset jolloin muilla ei ole muuta mahdollisuutta päästä sinusta ohi kuin ajaa ylinopeutta.
      Näitä teiden tukkoja on yllättävän paljon ja sitten jeesustellaan kun ohituskaistalla ohitetaan ylinopeutta.

      Laske oma keskinopeutesi ja jos se on alle rajoitusten keskinopeuden niin syyn löydät siitä.

      • Anonyymi

        Keskinopeuteen vaikuttaa paljon liikkeelle lähdöt nollasta ja pikkutiet, liikennevalot, yms....

        Mutta joo, pattereita säästelevä on ärsyttävä riesa edellä, joka lisää muiden ajan ja bensan kulutusta.
        Raskasta se nopeusjojoilu, kun jatkuvasti nopeus käy 10-20kmh alle rajoituksen.

        Ohi pitää päästä.
        Kovaa, että muutkin pääsevät.

        Teslan rattiin on päätynyt yhä enemmän normaaleitakin ihmisiä.
        Niillä ajavilla ajaminen alkaa olla tosi asiallista.
        ...mutta ne muut.


      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat. Huippukiihtyvällä sähköautolla alinopeutta.


      • Anonyymi

        Aloitus mainitsee rajoitusnopeuden, johon kiihdytettään. Jos rajoitusnopeus on 60 km/h ja siihen nopeuteen kiihdytetään, niin minkälainen mielestäsi se huomattava alinopeus tilanteessa mahtaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus mainitsee rajoitusnopeuden, johon kiihdytettään. Jos rajoitusnopeus on 60 km/h ja siihen nopeuteen kiihdytetään, niin minkälainen mielestäsi se huomattava alinopeus tilanteessa mahtaa olla?

        Tuo sähköautoilija kokee asiat omalla tavallaan ja jättää jotain kertomattakin purkauksessaan.

        Todellisessa maailmassa kertomus on epätosi, koska 60kmh ajava ei voi tietää muiden nopeutta.

        Oma havaintoni on, että sinne ne jäävät taakse oleskelemaan liikkeelle lähdöissä ja kiihdytyskaistoilla.
        Nopeus heittelehtii hirveästi mäkien, kameroiden ja tähtien asennon, yms mukana.

        Itse siis vain kiihdytän tavoitenopeuteen ja ajan sitä.
        Ei tarvitse välittää kameroista ja muista epäolennaisuuksista.
        Ohitettavan kiihdyttäessä joutuu nostamaan reilummin nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat. Huippukiihtyvällä sähköautolla alinopeutta.

        niinhän ne tuntuu ajelevan ,olihan siitä juttua jonkin aikaa sitten telkkarissa kun moottoritiellä hidastelevat patteri vehkeitten kanssa jossa hyvää ei ole kuin kiihtyvyys pienillä nopeuksilla 150 km/h alkaa olla jalkoissa suurin osa


    • Anonyymi

      Minkäläisen mopon olet ostanut? Parissa sekunnissa nyt pitää päästä jo satasen pintaan, joten ei 60km/h asti noin kauaa pitäisi kestää.

    • Anonyymi

      Tyypillistä sähköautoilutolloille, muutaman sekunnin suoritus ja sit ne jää siihen. Vähissä on ne patterisuristimilla ajavat jotka muistavat mennä olematta jaloissa

      • Anonyymi

        Ei siinä mitään vikaa ole että lopettaa kiihdyttämisen kun suurin sallittu nopeus on saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään vikaa ole että lopettaa kiihdyttämisen kun suurin sallittu nopeus on saavutettu.

        On, ne on just noi patteripetterit, ketkä säätää noin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, ne on just noi patteripetterit, ketkä säätää noin

        Siis että kiihdyttävät suurimpaan sallittuun ja sitten jatkavat ajamista sillä suurimmalla sallitulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis että kiihdyttävät suurimpaan sallittuun ja sitten jatkavat ajamista sillä suurimmalla sallitulla?

        Ohituspaineita aiheuttaa se että ajetaan mittarin mukaan suurinta sallittua,, mutkiin hiljennetään ja jos tulee kaiteita kahta puolta niin hiljennetään.
        Sitten ohituskaistan alussa kiihytetään suurimpaan sallittuun.
        Myö se että ajetaan ns. säästävästi, eli kun tulee ylämäki niin annetaan vauhdin hiipua jotta kulutetaan vähemmän.
        40v sitten testasin 9000 saabin kulutusta että kuinka vähällä voi ajaa, meni alle 4 litran.
        Aina ylämäen tullessa piti käytännössä vauhdilla mennä ylös ilman että lisäsi kaasua ja vauhti putosi 40 korville.
        Mutta tuo testi jatkui vain n. 10km matkan ja sen jälkeen polkaisin kaasua ja aloin ajamaan normaalisti.
        Valitettavasti aika monesti sähköautot matelevat juurikin tuon energiasäästön takia, pitää päästä kotia ennekuin akku on tyhjä.
        Itsellä hybridi ja kun akku on tyhjä niin mennään bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituspaineita aiheuttaa se että ajetaan mittarin mukaan suurinta sallittua,, mutkiin hiljennetään ja jos tulee kaiteita kahta puolta niin hiljennetään.
        Sitten ohituskaistan alussa kiihytetään suurimpaan sallittuun.
        Myö se että ajetaan ns. säästävästi, eli kun tulee ylämäki niin annetaan vauhdin hiipua jotta kulutetaan vähemmän.
        40v sitten testasin 9000 saabin kulutusta että kuinka vähällä voi ajaa, meni alle 4 litran.
        Aina ylämäen tullessa piti käytännössä vauhdilla mennä ylös ilman että lisäsi kaasua ja vauhti putosi 40 korville.
        Mutta tuo testi jatkui vain n. 10km matkan ja sen jälkeen polkaisin kaasua ja aloin ajamaan normaalisti.
        Valitettavasti aika monesti sähköautot matelevat juurikin tuon energiasäästön takia, pitää päästä kotia ennekuin akku on tyhjä.
        Itsellä hybridi ja kun akku on tyhjä niin mennään bensalla.

        Tuosta en osaa sanoa, mutta ei tuosta ollut puhekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituspaineita aiheuttaa se että ajetaan mittarin mukaan suurinta sallittua,, mutkiin hiljennetään ja jos tulee kaiteita kahta puolta niin hiljennetään.
        Sitten ohituskaistan alussa kiihytetään suurimpaan sallittuun.
        Myö se että ajetaan ns. säästävästi, eli kun tulee ylämäki niin annetaan vauhdin hiipua jotta kulutetaan vähemmän.
        40v sitten testasin 9000 saabin kulutusta että kuinka vähällä voi ajaa, meni alle 4 litran.
        Aina ylämäen tullessa piti käytännössä vauhdilla mennä ylös ilman että lisäsi kaasua ja vauhti putosi 40 korville.
        Mutta tuo testi jatkui vain n. 10km matkan ja sen jälkeen polkaisin kaasua ja aloin ajamaan normaalisti.
        Valitettavasti aika monesti sähköautot matelevat juurikin tuon energiasäästön takia, pitää päästä kotia ennekuin akku on tyhjä.
        Itsellä hybridi ja kun akku on tyhjä niin mennään bensalla.

        On sinulla kuvitelmat. Toivottavasti sinulla ei ole ajokorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla kuvitelmat. Toivottavasti sinulla ei ole ajokorttia.

        Valitettavasti tuo nopeudella kikkailu on tätä päivää.
        En tiedä onko siellä ratin takana vain vittumainen kuski joka haluaa tehdä muille kiusaa vai pelkääkö kuski vai säästeleeko energiaa.
        Jostain kumman syytä sitä vauhtia sitten löytyy kun tulee ohituspaikka.

        Jos itse ajaisit liikenteessä niin huomaisit tuon ongelman, ai niin se olet sinä joka vempuloit liikenteessä niin ethän silloin joudu itse perässäajajaksi.

        Jos ei uskalla ajaa tai haluaa säästää energiaa niin silloin pitää välillä kurvata p paikalle ja päästää muut turvallisesti ohi tai antaa heille se ohitusmahdollisuus siellä ohituskaistalla eikä lähteä kilpakiihyttelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, ne on just noi patteripetterit, ketkä säätää noin

        Sinulta lähtee onneksi pian kortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituspaineita aiheuttaa se että ajetaan mittarin mukaan suurinta sallittua,, mutkiin hiljennetään ja jos tulee kaiteita kahta puolta niin hiljennetään.
        Sitten ohituskaistan alussa kiihytetään suurimpaan sallittuun.
        Myö se että ajetaan ns. säästävästi, eli kun tulee ylämäki niin annetaan vauhdin hiipua jotta kulutetaan vähemmän.
        40v sitten testasin 9000 saabin kulutusta että kuinka vähällä voi ajaa, meni alle 4 litran.
        Aina ylämäen tullessa piti käytännössä vauhdilla mennä ylös ilman että lisäsi kaasua ja vauhti putosi 40 korville.
        Mutta tuo testi jatkui vain n. 10km matkan ja sen jälkeen polkaisin kaasua ja aloin ajamaan normaalisti.
        Valitettavasti aika monesti sähköautot matelevat juurikin tuon energiasäästön takia, pitää päästä kotia ennekuin akku on tyhjä.
        Itsellä hybridi ja kun akku on tyhjä niin mennään bensalla.

        Tässä ei ole kysymys mistään tuollaisesta vaan niiden vasemman kaistan kaheleiden mielentilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tuo nopeudella kikkailu on tätä päivää.
        En tiedä onko siellä ratin takana vain vittumainen kuski joka haluaa tehdä muille kiusaa vai pelkääkö kuski vai säästeleeko energiaa.
        Jostain kumman syytä sitä vauhtia sitten löytyy kun tulee ohituspaikka.

        Jos itse ajaisit liikenteessä niin huomaisit tuon ongelman, ai niin se olet sinä joka vempuloit liikenteessä niin ethän silloin joudu itse perässäajajaksi.

        Jos ei uskalla ajaa tai haluaa säästää energiaa niin silloin pitää välillä kurvata p paikalle ja päästää muut turvallisesti ohi tai antaa heille se ohitusmahdollisuus siellä ohituskaistalla eikä lähteä kilpakiihyttelyyn.

        Keskustelun aihe on tilanne, jossa liikkeelle lähdettäessä yksi kiihdyttää nopeasti suurimpaan sallittuun nopeuteen ja jatkaa sitten ajamista sillä suurimmalla sallitulla nopeudella, jolloin toisella kaistalla ollut saattaa kokea tappion tunteen koska ei kiihdyttänyt yhtä nopeasti, ja kostaa tuon häviönsä ajamalla huomattava ylinopeutta. Kukaan ei saa kunnolla selvää siitä, mitä yrität sanoa, mutta ei se ainakaan aiheeseen liity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelun aihe on tilanne, jossa liikkeelle lähdettäessä yksi kiihdyttää nopeasti suurimpaan sallittuun nopeuteen ja jatkaa sitten ajamista sillä suurimmalla sallitulla nopeudella, jolloin toisella kaistalla ollut saattaa kokea tappion tunteen koska ei kiihdyttänyt yhtä nopeasti, ja kostaa tuon häviönsä ajamalla huomattava ylinopeutta. Kukaan ei saa kunnolla selvää siitä, mitä yrität sanoa, mutta ei se ainakaan aiheeseen liity.

        Juu kyllähän tuollaisiakin on eli halutaan kiihdyttää nopeammin tai ainakin ohi mennä, mutta niitä on todella vähän.
        Alittajan kirjoituksesta sai käsityksen että jatkuvasti ollaan ohittamassa niin se johtuu sitten jostakin muusta.
        Itse ohitin tuollaisen vempulan viime viikolla ja kun pidempi matka oli kyseessä niin huomasin että tämä vempula jäi kerta kerralta yhä kauemmaksi ja aina useampi auto ohitti vempulan.
        Ohitustilanne oli tosiaan se että piti oikeasti polkaista että pääsin ohi, norminopeudella en olisi päässyt kun vempuloi.


    • Anonyymi

      On teillä murheet. Bensalla mennään, ja kun tulee tankkauksen aika, niin tankataan,miettimättä paljonko oli kulutus/100 km. Ja matka jatkuu.

    • Anonyymi

      Köyhällä on aina kiire
      Aloittaja nyt ei ymmärrä mistään mitään

      • Anonyymi

        Köyhillä on paljon elätettäviä.
        Joutuu töitä tekemään.


      • Anonyymi

        Ei ole. Nuo puheet tulee niiltä joilla elämä on kiinni sekunneista. Muija ei anna viikkoon jos oot 15 sekuntia myöhemmin kotona töistä kuin eilen..
        Minuutinkaan aika voitto ei saa mua ajamaan ylinopeutta. Muija Antaa kyllä vaikka tulisin 15 minuuttia myöhemmin.
        Jollain 80 tiellä ns ruuhka aikana ei ole kovin helppo saada kummoisia aika voittoja edes 20 km.n työmatkalla. Ja kertokaapas kiireiset yksi juttu.
        80 tie. Rekka menee gps.n mukaan 85km/. jotkut ulkolaiset jopa 90 km/h.
        Mikä on se pakko ihan väkisin päästä siitä rekasta ohi vaikka se ohitus ei anna just mitään aikavoittoa ja sen lisäksi saattaa setä Samuli olla tutkansa kanssa kiireisiltä niitä liikoja rahoja pois. Se on oikein. Ei yhtään sakkoa 15 vuoteen. Enkä ole siltikään tien tukkona missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Nuo puheet tulee niiltä joilla elämä on kiinni sekunneista. Muija ei anna viikkoon jos oot 15 sekuntia myöhemmin kotona töistä kuin eilen..
        Minuutinkaan aika voitto ei saa mua ajamaan ylinopeutta. Muija Antaa kyllä vaikka tulisin 15 minuuttia myöhemmin.
        Jollain 80 tiellä ns ruuhka aikana ei ole kovin helppo saada kummoisia aika voittoja edes 20 km.n työmatkalla. Ja kertokaapas kiireiset yksi juttu.
        80 tie. Rekka menee gps.n mukaan 85km/. jotkut ulkolaiset jopa 90 km/h.
        Mikä on se pakko ihan väkisin päästä siitä rekasta ohi vaikka se ohitus ei anna just mitään aikavoittoa ja sen lisäksi saattaa setä Samuli olla tutkansa kanssa kiireisiltä niitä liikoja rahoja pois. Se on oikein. Ei yhtään sakkoa 15 vuoteen. Enkä ole siltikään tien tukkona missään.

        Rekka ei pääse nysvääjistä ohi, joten ennakoiden tasaisempaa liikkumista.

        Työmatkani haluan ajaa viivyttelemättä ja mahdollisimman taloudellisesti.
        Jos pääsen nysvääjistä ohi sujuvasti, niin säästän
        1,5-2 l/100km siirtymän keskikulutuksessa.

        Kaahailustani kertoo jotain, ettei kameran, poliisin, meluaidan tai ylämäen vuoksi tarvitse muuttaa nopeutta.
        Niihin täytyy kiinnittää huomiota vain muiden tarpeettoman jarruttelun vuoksi.


    • Anonyymi

      Varmasti nainen

    • Anonyymi

      Kyllä se poliisi kerää näiden vasemman kaista kaheleiden ajokortit parempaan talteen.

    • Anonyymi

      Tiet ovat täynnä itsetunnottomia miehiä, jolle kahden sekunnin kiihdytys on järkyttävä ja ne luulevat ettei tuo kiihdyttäjä osaa ajaa ylinopeutta jos haluaa.

    • Anonyymi

      100 km rajoituksella olen nähnyt monia sähkövatkaimilla ajavia ajavan 60-80 km/h. Ymmärrän että akku on loppu enkä minä kyllä aja yli rajoitusten mutta alle 80 km/h kun ajaa alkaa riskit lisäytyä nopeasti 100 km rajoituksella.

      • Anonyymi

        Tekstilläsi ei ole mitään tekemistä aloituksen tekstin kanssa.


    • Anonyymi

      Mitäs jos jättäisit liikenteessä toisten provosoimisen pois?

      • Anonyymi

        Aloittaja ei provosoi ja mietipä minkälainen pitää olla etä tuosta kiihdytyksestä provosoituu.


    • Anonyymi

      Aika älytön ajatus korvata kiihdytys kovalla ylinopeudella. Siinä ei ole mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Ei siinä järkeä käytetä, kun heikon itsetunnon rauniot saavat taas yhden kolhun lisää. Silloin kostetaan!


    • Anonyymi

      Muun muassa ruotsissa on liikennettä valvova poliisi todennut sen että nykyisin ne on sähköautoilijat jotka enimmän tekee jonoja ja viranomaisten toteamana ajavat huomattavasti alle rajoitusten. Samasta aiheesta taisi olla suomessakin jotain.
      Itse tiedän oman autoni nopeuden kutakuin niin hyvin kuin sen voi GPS.n avulla saada selville ja sen mukaan olen aina myös katsonut että oma mittari näyttää väärin. 3-6 km/h liikaa jokaisessa ajamassani ajokissa. Tarkoittaa käytännössä sitä että tarkistan gps.n kanssa tärkeimmät nopeudet alkaen 30 km/h-50-70-80 ja 100km./h.
      Pyrin tietenkin ajamaan tasaisesti kulloisenkin rajoituksen mukaan ja kamerat ei saa minua jarruttelemaan. mittarissa esim 80 rajoituksella se 85 kamerankin kohdalla. Ei ole tullut yhtään kamera sakkoa koskaan ja ajan paljon.
      Itse suunnittelen reissuni niin että pyrin ajamaan vähän rauhallisemp ia teitä En tykkää ajaa noita puuduttavan suoria moottoriteitä jossa ei nää muuta kuin asfalttia. Moottoritiet on niitä varten jotka tuntee olevansa kiireisiä.
      Ja muuten olenpa huomioinut senkin että ei mun takana ole juuri jonoja. jos joku kiireinen tulee niin minulla on aikaa myös päästää ohi. En häviä ajassa mitään ajamalla laillisia nopeuksia.Olen aina ollut perillä laskettuun aikaan jos ei liikenteessä ole ollut jotain häiriötä kuten kolaria jne.
      Sen verran tosta että pitkillä matkoilla toki moottoriteillä ja muilla 2 kaistaisilla pääsee vähän matkaa töhöttään vaikka 120-140 mutta sitten on taas jonkun takan ja se keskinopeus tippuu kuitenkin nopeasti alle 100 km/h. Laskekaapa itse.
      On kokeiltu aikanaan sekin et 100 km työmatkalla yritetty pitää kiirettä ylinopeuksien avulla ja vastaavasti ajamalla kutakuin rajoitusten mukaan.
      Aikavoitto suhteellisen pieni mutta kohtuullisesti viritetyn auton polttoaineen kulutus nousi 14-15 L/100 km ja vähän rauhallisemmin ajellen meni vain 10-11 L/100 km. Omakohtainen kokemus et ei mitään hyötyä kiireestä. Mun elämässä ei vaikuta jos tulen kotiin töistä vaikka 15 min myöhemmin.

      • Anonyymi

        Aloituksen sähköauto ei aja alinopeutta.


    • Anonyymi

      Kysymys on ylinopeudesta.

    • Anonyymi

      Pienet on murheet.

      • Anonyymi

        ...kirjoittaa Orpon ja Purran hallituksen toimien uhri.


    • Anonyymi

      Vasemman kaistan ylinopeutta ajavat kahelit ovat lapsellisia ja itsetunnottomia.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Joku ajoi bemarilla vasenta kaistaa alueella arvioni mukaan noin 50 km/h kovempaa kuin rajoitus 120 km/h eli noin 170 km/h. Minulla oli autoni nopeusmittarissa 130 (eli mittarivirhe vähennettynä oikeasti noin 122 km/h), mutta se meni ohi hujahtamalla.
      Arvioin nopeuden siitä, miten noin 50 km/h ajavat autot menevät ohitseni silloin kun olen kävelemässä. Tässä oli vastaava nopeusero.

      Saanko ilmoittaa liikenteessä vaaratilanteen aiheuttaneen auton rekisteritunnuksen netissä? (jos muistan sen)

      Tapahtui sunnuntai-iltana myöhään, kello oli lähes 23, joten oli jo vähän hämärtymässä. Oli sillä valot sentään päällä.
      Paikka oli moottoritie Hämeenlinnasta Helsinkiin.

    • Anonyymi

      Tuollaisiin vasemman kaista kuvioihin ovat syynä todellakin huono itsetunto, lapsellisuus ja vähälahjaisuus.

    • Anonyymi

      Yksi pakettiautouuno ajoi takapuskurissani koko ajan kun nopeusrajoitus oli 50 tai 60. Sitten 80:n tai 100:n alueen alettua se jäi pitkäksi aikaa taakse kun painalsin vähän poljinta. Mutta sieltä se sitten taas viiden minuutin päästä pääsi takapuskiriini.

      Yhden kerran se päätti ohittaa kun oli vielä alempi nopeusrajoitus voimassa enkä itse halunnut ajaa siinä ylinopeutta. Kiihdytin kun nopeusrajoitus muuttui ja vaikka olisin voinut taas jättää sen, niin annoinkin mennä.

      Roikkukoon sitten jonkun muun takapuskurissa! Niin kuin se sitten tekikikin jonossa seuraavana olleen takana 50 kilometrin ajan, jarrua vaan paineli vähän väliä jos jono vähänkin hidasteli. Itse pidin siihen normaalia turvaväliä enkä stressannut ja hidastamiseen riitti kaasupolkimen pieni löysääminen. :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3313
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2627
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2365
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1701
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      171
      1571
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe