Yksin jääneen naisen tarina

Anonyymi-ap

Miten minusta tuli syrjitty / vainottu

Kattavaa selostusta en voi antaa, koska elämäni on lähtenyt vikasuuntaan jo ennen syntymääni ja varsinkin synnytyksen yhteydessä. Äitini kertoman mukaan olen vammautunut jonkin asteisesti, hänen käsityksensä on aina ollut että minusta ei ole mihinkään, ja sen mukaisesti minua on kohdeltu lapsuudenkodissani. Eli tässä on yksi lähtökohta, vanhempani eivät ole minua koskaan halunneet ja ilmeisesti heillä on ollut pakkoavioliitto minun takiani.

Minulla on aina ollut hyvä mielikuvitus, ja siihen pakenin ankeita kotioloja. Reaalimaailman asiat jäivät minulle jonkin verran vieraiksi, eikä tämä edistänyt mahdollisuuksiani terveisiin ihmissuhteisiin. Lisäksi olin hyvä koulussa tekemättä juuri mitään sen eteen, mikä osaltaan herätti pahaa verta ikätovereissani. Sittemmin opiskelin yliopistossa useampaan otteeseen, mutta en löytänyt paikkaani, en sopeutunut enkä viihtynyt.

Parikymppisenä sain hyperventilaatiokohtauksen, johon en saanut terveyskeskuksesta muuta apua kuin paperipussin. Jouduin mielisairaalaan, sain lääkityksen ja hullun maineen. Viitisen vuotta myöhemmin oli vielä toinen sairaalareissu, joka jäi lyhyeen kun en suostunut ottamaan lääkkeitä. Siitä vielä viisi vuotta ja onnettomia sattumuksia, ja sain työkyvyttömyyseläkkeen mielenterveysdiagnoosin perusteella.

Minulla on ollut ihastuksia, joista ei ole tullut mitään - paljolti sen takia, että tutustumiset on estetty jo alkuunsa, "se on hullu, et sä ton kanssa ole". Ihastuksen kohteeni ovat olleet sellaisia, joilla on ollut muutakin tarjontaa. Jo nuorena päätin, että en ota sellaista miestä, johon en ole ihastunut. Muita vonkaajia olisi ollut tarjolla, mutta en nähnyt heissä mitään haluttavaa.

Minulla on heikko suullinen esitys, mutta kirjoittaminen on helppoa ja vaivatonta. Tämän takia olen lähtenyt kirjoittelemaan miehille, joihin olisin halunnut tutustua. Olisin toivonut tapaamisia ja että olisin tullut kohdatuksi ihmisenä, mutta näin ei käynyt. Nämä toiveitteni kohteet ovat olleet hyväosaisia miehiä, joilla ei ole ollut ymmärrystä yksinäistä vähäosaista naista kohtaan. Varsinkin yleinen ennakkoluulo on ilmeisesti ollut, että tavoittelen seksi- tai parisuhdetta välittämättä onko kyseinen mies varattu vai ei. No sehän olisi ollut yksi asia, jonka olisin halunnut kuulla heiltä itseltään, ja edetä sitten sen mukaan. Minulle olisi käynyt mikä vain kaveruus tai ystävyys kiinnostavan miehen kanssa.

Elättelin pitkään kaikenlaisia toiveita, mutta kaikki kariutui siinä nelikymppisenä, kun hakeuduin jäseneksi erääseen mielenterveys yhteisöön. Sain kiihkeän ihailijan, joka alkoi ehdotella "styylaamista" ja muuta sen suuntaista, eli teki selväksi että hänellä olisi parisuhde toiveita minua kohtaan. Tämän nuoremman miehen kiinnostusta lähtivät tukemaan sekä kaverit että hoitotaho, vaikka varmasti näkivät että kiinnostus ei ollut molemminpuolista. Minun olisi pitänyt ymmärtää, että tässä on ihan kelpo mies tarjolla ja muuta en saa, tähän pitää tyytyä.

Tilanne jatkui vuosikausia ja kyseisen ihailijan "rakkaus" vain sitkistyi ja pitkistyi. Tuntui että sillä ei ollut mitään merkitystä kenellekään, että minä en tähän mieheen ollut ihastunut eikä mitään suhdekiinnostusta minun puolelta ollut. Tämä oli ymmärrykseni ja itsemäärämisoikeuteni vähättelyä, ensin harmillista, sitten kiusallista ja lopulta katkeroiduin.

Joskus paljon myöhemmin kirjoitin tästä tapauksesta suomi24-sivustolle, anonyyminä mutta ehkä tunnistettavasti. Esitin perusteluja miksi en halunnut tätä miestä ja kirjoitin koko yhteisöstä ikävään sävyyn. Minusta tämä ei ollut mitään siihen nähden, miten minua oli vuosikaudet kohdeltu, mutta ei se viisasta ollut ja varmaan se leimaa minua loppuelämäni. En tiedä onko tämä ihailijani kirjoitellut S24 sivustolla, mutta aina joskus sattuu silmiin kommentteja, jotka olisivat voineet olla hänen kynästään, siis "kiltin miehen" katkeraa vuodatusta yksin jäämisestään.

Tämä on omasta mielestäni minun kohdallani yksin jäämisen syy, parisuhde ideologia ja rooliodotukset, joihin en ole osannut sopeutua ja tyytyä. Olen perusluonteeltani kiltti ja ystävällinen, mutta vanhemmiten minusta on tullut kiukkuinen akka.

26

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En osaa ottaa kantaa muuten, mutta tuo lasta ei kannusteta on ollut kasvatustapa. Ei kannata tehdä mitään kun et kuitenkaan osaa, luulet vaan olevasi hyvä, mutta ei sinusta ole mihinkään. Et koskaan pääse naimisiin,keskeytä koulu heti - et pärjää siellä ethän osaa englantia. Silti olen naimisissa, minulla on lapsia, olen opiskellut, minulla on työpaikka. Viimeisenä oli sanonut mieheni äidille että minulla on mt-ongelmia tai anoreksia. Ei todellakaan ole. Perheeni on ollut taloudellisesti tiukoilla, perheessä on sairasteltu. Nykyään pidän vain harvoin yhteyttä. Vähät välitän lannistavista kommenteista, en edes kerro omista asioista heille.

• Anonyymi

sivusta. Paljolti suomalaista perinnettä mitä on joskus ollut mutta aikuisena voi luoda itse asioita ei kaikki lähde kotoa. ja, taas ihmiset jotka on paljon kotoa saanut, ja, vaikka ovat rikkaita, useilla, taas vastuita mitä ei ole ihmisillä jotka eivät ole paljoa saaneet vaikka, perintöä, tai eivät kotia juurikaan saaneet, tai eivät ole tekemisissä. Tai jos vanhemmat eivät ole lapsena, huolta, pitäneet eivät ehkä vanhemmiten saa sitä huoltapitämistä kuin ne jotka ovat joskus luouneet asioista ja asettaneet lapset edelle tai isoon osaan elämää. en usko itse että vanhempien pitää luopua kaikesta vaikka ovat vanhempia mutta toki moneen asiaan vaikuttaa. ja, uskon että köyhät perheet ja suvut, niissäkin on voinut saada tukea ja, turvaa vaikka ei ole rahallista. Raha, se vaikuttaa tosi moneen asiaan, jos sitä on paljon tai liian vähän. siksi pidän yleisestä tasostani, ei ole liikaa mutta riittää.

• Anonyymi

Sinä olet ilmeisesti gubbe,joka olet itse ns mies,yrität esiintyä jonkun toisen puolesta,sinustahan tuo pitää muuten paikkansa,paitsi sinä esiinnyt nyt naisena,joka et ole!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet ilmeisesti gubbe,joka olet itse ns mies,yrität esiintyä jonkun toisen puolesta,sinustahan tuo pitää muuten paikkansa,paitsi sinä esiinnyt nyt naisena,joka et ole!

Olen kyllä nainen, en guppe. Älä kommentoi minun juttuja kiitos!

• Anonyymi

Olet ihan oikeassa että sinulla täytyy olla tunteita sitä kohtaan minkä kanssa alat parisuhteeseen. Ei siinä muuten ole mitään järkeä.

Tuo on ikävä tapaus mihin olet joutunut mukaan vasten tahtoasi.
      Ehkä muutto toiselle paikkakunnalle auttaisi, tai vaikka samassa kaupungissa ihan eri suunnalle, tarpeeksi kauas, siitäkin voisi olla hyötyä. Että pääsisit koko siitä porukasta eroon kerralla.

Ikä ei ole este mihinkään, kunhan katsot hieman vanhempaa miestä, esim 5 - 10 vuotta vanhempi kuin sinä, silloin oletkin nuorempi nainen sen miehen silmissä.

Huolehdi itsestäsi, pidä terveydestäsi huolta. Liikuntaa, ruokavaliota jne. Että olet elämäsi kunnossa kun kerran vielä tapaat sellaisen johon oikeasti ihastut heti. Sinun täytyy silloin olla sen arvoinen, että se toinen kiinnostuu sinusta. Naiselle sen kiinnostuksen herättäminen on helpointa ulkonäön avulla. Pidä kroppasi kunnossa, mutta piilota se välttääksesi turha huomio, epätoivottu huomio. Ja kun kerran kohtaat sen miehen josta todella kiinnostut niin heitä takki pois, tai peittävä paksu paita pois päältä, ja avaa hiuksesi vapaaksi ja tee siihen vaikutus. Sinulla voi olla vain se yksi tilaisuus tehdä vaikutus siihen mieheen, toista tilaisuutta ei välttämättä enää koskaan tule.

• Anonyymi

Tuo on vihoviimeinen jota kukaan nainen haluaa; vanha, pinnallinen pinperon perässä juoksija. Kaikista paras olisi vetää läskipuku päälleen kun lähtee miesten ilmoille, että vain ne oikeasti hyvät miehet lähestyisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vihoviimeinen jota kukaan nainen haluaa; vanha, pinnallinen pinperon perässä juoksija. Kaikista paras olisi vetää läskipuku päälleen kun lähtee miesten ilmoille, että vain ne oikeasti hyvät miehet lähestyisi.

Joo, ne hyvät miehethän tunnetusti tykkää läskeistä ja rumista naisista. Kyllä hyvin sujuu noilla ohjeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ne hyvät miehethän tunnetusti tykkää läskeistä ja rumista naisista. Kyllä hyvin sujuu noilla ohjeilla.

Kyllä, koska hyvää miestä ei jekuteta kauniilla pinnalla, hän näkee mitä on sen takana. U know, erottaa katinkullan kullasta vaikka pinta olisi vähän rosoinen ja pölyinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, koska hyvää miestä ei jekuteta kauniilla pinnalla, hän näkee mitä on sen takana. U know, erottaa katinkullan kullasta vaikka pinta olisi vähän rosoinen ja pölyinen.

Hän osaa laskea ajatuksia ja kuulla sen mitä ei sanota ääneen, kuulee sialun kuiskauksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo... niinpä. paluu todellisuuteen tulee olemaan karvas ja kivinen laskeutuminen

• Anonyymi

Kiitos näistä kommenteista, tuo läskipuku ehdotus oli mielestäni paras.
      Pinppiä ei enää tässä vaiheessa ole tarjolla kenellekään. Toiveissa voisi olla hauskannäköinen homo poikaystävä, joka pitäisi näppinsä erossa minusta, varsinkin pinppi osastolta. Olen kissaihminen ja eniten minua viehättää kauneus.
      Jos olisin mies, olisin homo. Terveisin Ap.

• Anonyymi

Ei sitten muuta kun sateenkaariviitta selkään ja menoksi....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten muuta kun sateenkaariviitta selkään ja menoksi....

Olet jotain taas yrittänyt tästä palstasedän apaattisesta provosta veistää? Poispäin tai kotiinpäin sekin kai hih

• Anonyymi

Kylän pyörä

• Anonyymi

Haluatko täsmentää tämän varsin avaruudellisen ja abstraktin käsitteen? Ei ilmeisesti tarvitse usein faktoja, esim markun ja Jaakon tai whatever nuorekkaampi nimiversio minä kuulin piisaa🤔

• Anonyymi

Kuulostat ihanalta❤️

• Anonyymi

Mitä olet tehny sen eteen että oisin?

• Anonyymi

Tuppurainen o vanha muluccu

• Anonyymi

En tunne, mutta jos kylällä näin sanotaan

• Anonyymi

Selvennän vielä tästä ihailijastani, kun olen hänestä niin paljon joskus kirjoittanut, että ongelma oli se asenne, että minä mies ja sinä nainen, ja raamatullinen suhde oli päämäärä. Siitä ei sitten joustettu piiruakaan, vaikka kerran sanoin hänelle, että sovitaanko että ollaan vain ystävät, ja toisen kerran sanoin suoraan, että enhän minä ole ihastunut sinuun. Minun sanomisillani ei ollut mitään vaikutusta, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Jonkun olisi pitänyt puhua hänelle järkeä, esim. hoitavan tahon, mutta siellä eläteltiin toiveita parisuhteen syntymisestä tai ainakin kiinnostuksen ylläpitämisestä. Sitten minua syytettiin tämän miehen huijaamisesta, kun en ollut tehnyt asennoitumistani selväksi. Minäkö häntä huijasin, itse hän sen teki koko poppoon avustuksella.

Minun mielestäni täysjärkinen kaveri sanoisi, että ei tässä mitään naimapakkoa ole, voidaan olla vain ystävät. Mutta siis mukava kaveri saattoi olla muuten, mutta minun kannaltani ikävä päähänpinttymä hänellä. Jos tämän sattuu lukemaan, niin toivotan kaikkea hyvää hänen elämäänsä, ei muisteta pahalla.
      Terveisin Ap.

• Anonyymi

No sitten ”te” eli sinä huuhaaukko keskenäs meette eri raamattupiireihin ymym

• Anonyymi

Teit sen virheen että keskustelit sen kanssa. Olisi pitänyt ignoorata täysin. Jos tiedät että kaveri on hullu, niin pysy etäällä. Niin yksinkertaista se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teit sen virheen että keskustelit sen kanssa. Olisi pitänyt ignoorata täysin. Jos tiedät että kaveri on hullu, niin pysy etäällä. Niin yksinkertaista se on.

ja tuo sama pätee naisiinkin. pysy etäällä, oman mielenterveytesi tähden

• Anonyymi

Jokaisen ihmisen elämästä on uupunut Jeesus. Meni oma elämä miten hyvänsä, niin ilman Jumalaa, kaikki on turhaa.

1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
      [1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

Elämässä ei ole kyse omasta onnesta vaan uskosta ja uskon säilyttämisestä, tapahtuipa mitä hyvänsä.

• Anonyymi

Osaat kääntää nämä tekstit eduksesi aina, palstaäijä ja AP? Sepä hienoa

• Anonyymi

Ei tätä sinun raskassuotuista draamaas jaksa palstasetä normaali ihminen edes lukea. Mut ku

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe