Närästävä viini!

Hei!
En pidä itseänä kovin kokeneena viiniharrastajana. Olen pari vuotta kokeillut tehdä viiniä viinimarjoista kaupoissa myytävien valmistuspakkausten ohjeilla.

Tulokset:
Viineistä on tullut hyvänmakuisia, jopa erittäin hyvänmakuisia ja kristallin kirkkaita.
Ainoa ongelma on, että ne tuntuvat aiheuttavan yöunta häiritsevää närästystä.
Olen käyttänyt enimmäkseen Preston valmisviinipakkauksia.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Jos on, oletteko löytäneet keinoja välttää ongelma?
Onko noissa valmisainepakkauksissa laadullisia eroja?
3283
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Osta oikeaa viiniä alkosta.

Äänestä

Älä juo heti vaan anna kypsyä pari kk. Ei kannata myöskään antaa käydä kuivaksi, Alkon kuivat viinit närästää paljon enemmän. 11-12% on sopiva kotiviinille ja 6kg sokeria 25 litraan.

Äänestä

28 astetta on näköjään hyvä lämpötila viinille käydä, puolessa vrk alkoi pulputtaa kuin kiehuva vesi. Persikkasiideri oli niin hyvää että kokeilen nyt persikkaviiniä, kun ei tee liian kuivaksi niin on varmaan hyvä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Hei!
En pidä itseänä kovin kokeneena viiniharrastajana. Olen pari vuotta kokeillut tehdä viiniä viinimarjoista kaupoissa myytävien valmistuspakkausten ohjeilla.

Tulokset:
Viineistä on tullut hyvänmakuisia, jopa erittäin hyvänmakuisia ja kristallin kirkkaita.
Ainoa ongelma on, että ne tuntuvat aiheuttavan yöunta häiritsevää närästystä.
Olen käyttänyt enimmäkseen Preston valmisviinipakkauksia.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Jos on, oletteko löytäneet keinoja välttää ongelma?
Onko noissa valmisainepakkauksissa laadullisia eroja?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu