Mies- ja naispuoli kietoutuvat samaan huopaan, mutta mikä on mikä, sitä ei tiedä. Toisella on sukkahousut, toisella kaulahuivi – mutta kumpi on kumpi? Naisen hiki tuoksuu suolaselta, mutta eihän se ole naisen haju, onko? Mies taas katsoo peilistä, mutta onko se mies, jos naisen käsissä on miehen hattukin? Ei sitä ymmärrä, koska silmät ovat yhtä pyöreät kuin naisen kengät, mutta eihän se nyt sitä tarkoita. Tässä ei ole mies eikä nainen, vaan tuulen vavahdus, joka vaihtaa muotoaan riippuen siitä, kummalla jalalla astuu. Tai jos ei astu, niin kumman jalan se ottaa ensimmäiseksi?"
Kirjoittanut Arvid Jäärikallio von Poppelmäk
Arvidin mietteitä 1
10
550
Vastaukset
- Anonyymi
❤️❤️❤️
- Anonyymi
Voi olla, että tiedämme, mutta emme halua tietää, koska tiedon rajat ovat vain sumeita viivoja horisontissa, jotka häipyvät, kun kohti astumme. Miksipä katsommekaan taaksepäin, kun eteenpäin kulkevat askeleet ovat yhtä epämääräiset kuin unelma, joka katoaa juuri ennen heräämistä? Vaatteet ovat vain kuoria, jotka varastavat meiltä olemuksen, mutta eihän se ole olemista, jos ei ole juuri siinä hetkessä, jossa jalkamme koskettavat maata.
Jos aurinko ei paistakaan suoraan kasvoillemme, onko se silti auringon valo? Ja jos joku muu auringon valo saapuu eri suunnasta, jääkö se meille samaksi valoksi, vai olemmeko eri valossa joka hetki, vaikka emme sitä tajuaisi? Tässä ei ole oikeaa suuntaa, vain pyörähdyksiä ja kierroksia, jotka tuovat meidät lähemmäs itseämme, mutta vain, jos emme kiirehdi. Miksi kuljemme, jos emme tiedä mihin? Voimmeko olla paikallaan ja silti liikkua? Ei meillä ole käsitystä siitä, mutta silti me kuljemme, kuljemme ja kuljemme.
Tämä ei ole kaulahuivi eikä sukkahousut, eikä tämä ole peili, vaikka katsomme peiliin ja löydämme jonkinlaisen varjon. Voimmeko kutsua sitä itsestämme, jos ei ole meitä? Eihän tuuli, joka leikittelee hatussa, ole oikeasti tuuli, vaan ilmakehän henkäys, joka muistuttaa meitä siitä, että mikään ei ole pysyvää, ei edes hattu. Mikä estää meitä olemasta kaikki samanaikaisesti? Jos olisi vain yksi hetki, voisimme olla niin monta kertaa kuin haluamme, ilman että olisimme itsemme.
Ja jos emme ole enää itsemme, kenen me olemme? Onko olemassa muuta kuin tämä liike, tämä jatkuva liukuminen ajassa ja tilassa? Jos ei ole, miksi edes yritämme? Jatkamme, koska jatkaminen on yhtä hämärää kuin kaikki muu, mutta myös yhtä tärkeää, vaikka emme sitä ymmärtäisi. - Anonyymi
🙄
- Anonyymi
Taitaa vetää hiljaiseksi Arviduksen kovin haasteellisen korkealentoiset mietteet. Lue vaan useampaan kertaan, niin ehkä alkaa sinullakin herätä jotain ajatuksia, jos siis harmaassa mönjässäsi kulkee sähköt. Minä Arvidus Jäärikallio von Poppelmäk olen suuri runoilija ja ajattelijapersoona. Minusta tulette kirjoittamaan vielä vuosisatojen ellei tuhansienkin kuluttua. En kyllä usko, että ihmissivilisaatio kestää niin kauaa, mutta se kestää niin kauan, että Arvidus Jäärikallio von Poppelmäk ehtii muuttaa historiaa.
- Anonyymi
tiku taku
iines ja aku - Anonyymi
katselin sua eilen ikkunastani kun olit takapihallasi järven rannassa.
ajattelin millaista olisi kanssasi.
käteni liikkui.
sotkin ikkunaruudun.- Anonyymi
nyt seuraan sua uudestaan
sinä kukkaniemen keijukainen
ikkuna sotkeutuu uudestaan.... - Anonyymi
Minäkin sotkin,
mutta en ruutua vaan lattian.
Kaatui ämpäri,
ja moppi liikkui hurmiossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ikkuna sotkeutuu uudestaan....Sinä ehkä katselit järvelle,
minä pesukoneeseen.
Käteni liikkui,
ja sotkin valkopyykin punaisella sukalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ikkuna sotkeutuu uudestaan....Technotronic -Pump up the Jam
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k764058- 1053574
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833383Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382809- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130