Lihomiseen vaikuttavat monet syyt, joista tärkeimpiä ovat syöminen ja liikkuminen.
1. Ruokailutottumukset ja ruokakulttuuri
2. Runsas autoilu
Suomalaiset lihovat
11
176
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on suomalaiset urheiljatkin on lihavia kuten muukin kansa.
- Anonyymi
Liikkumalla lihavaksi!
- Anonyymi
Pulla päivässä pitää luut piilossa.
- Anonyymi
Alkoholi. Nykyään ei lihota syömällä vaan juomalla.
- Anonyymi
Narkkaamalla laihtuu. On nähty, tosin elämäkin voi jäädä lyhyeksi sillä kuurilla
- Anonyymi
Ei liho Timotei eikä eräs o jotka kiertää levittämässä mitä milloinkin tarinaa. Onkos se hakaristi vielä rinnassa vai joko poistettu Mr o? Valehdelkaa vaan kaikessa rauhassa, homoille tyypillistä toimintaa että näin miesten kesken puhutaan mitä sattuu ja yhteinen dieetti+muukin epäilemättä.
- Anonyymi
Katsokaa vaikka urheilukilpailuja painonnostoa,sumopainia,pikajuoksua,korkeushyppyä,telinevoimistlua,jääkiekkoa....kiekonheittoa,kuulantyöntöä,keihästä,aitajuoksua....ihmiskehoja on monennäköisiä ja monenkokoisia.Siksi tarvitaan erotuomareita lajeissa.Olisi kohtuutonta ja jopa vastenmielistä "katsojille" jos laitettaisiin vastakkain pikajuoksija ja painonnostaja/kuulantyöntäjä samaan lajiin.Aisopoksen satu esim.Jänis ja kilpikonna tms.kertoo jotain.
- Anonyymi
1900 luvun alussa ei ollut mitään ylipainoon liittyviä ongelmia, kun ravinto koostui pääasiassa luonnollisista eläinperäisistä rasvoista, mutta sitä mukaa kun niin sanotut siemenöljyt rypsit, rapsit, auringonkukka, soija ja ym. ovat korvanneet näitä eläinrasvoja niin ylipainon lisääntyminen on korreloinut hyvin tämän kanssa kuten lähes kaikkien muidenkin kroonisten sairauksien lisääntymisen kanssa. Nykyisin usassa alkaa ylipainoisia olla 50% kansasta ja siellä käytetään eniten näitä siemenöljyjä ravinnoksi noin 1/3 osa ravinnon energiasta tulee näistä siemenöljyistä.
Tiedän ihmisiä jotka ei liiku juuri lainkaan eikä he ole ylipainoisia pikemminkin alipainoisia. Eläinmaailmassa ei juuri ylipaino ongelmia esiinny luonnonvaraisilla eläimillä vaikka kuinka paljon söisivät osa eläimistä syö jopa oman painonsa verran ravintoa vuorokaudessa. Eläimet ei tietenkään autoile, mutta eivät myöskään turhaan harrasta mitään liikuntaa. Autolla ajaminen ei mitään ylipainoa lisää, koska ei niitä autoilla tehtyjä matkoja kävellen korvata vaan jätetään yleensä tekemättä.
Terve ihminen tarvitsee yleensä tietyn määrän kaloreita ja luonnonmukaisilla ravintoaineilla tämä kylläisyyden säätely toimii normaalisti eli ei tee mieli syödä kun kaloritarve on täytetty. Elimistö kyllä tietää milloin jostakin ravintoaineesta on puutetta ja tämä saa ihmisen himoitsemaan jotain joka sisältää tätä ravintoainetta, esimerkiksi raskaana olevat naiset voivat himoita rappausta tai liitua sen sisältämien kivennäisaineiden takia. Keinotekoiset makeutusaineet ovat yksi asia joka saa tämän järjestelmän pettämään eli elimistö ei saa niistä tarvitsemaansa signaalia kylläisyyden säätelyyn.
Pääasiassa liikunta vain lisää energian tarvetta vähän samaan tapaan kuin autolla ajaminen polttoaineen kulutusta. Tietenkään ei ole aivan sama mitä sinne tankkiin laittaa ja sama koskee vatsaan laittamista koska ravinto muunnetaan solutasolla energiaksi ja siemenöljyjen rasvakoostumus on sellainen, että elimistö ei pysty muuntamaan sitä energiaksi vaan se kertyy pitkässä juoksussa elimistöön aiheuttaen monenlaisia ongelmia mm. hapettavia matala-asteista tulehdusta aiheuttavia reaktioita.
Yksinkertaisinta on käyttää mahdollisimman luonnonmukaisia vähän prosessoituja elitarvikkeita ravinnoksi olivat ne sitten eläinperäistä tai kasvikunnan tuotteita. Väkisin ei kannata mitään syödä, jos ne ei luontaisesti maistu niin jättää sitten syömättä ja luottaa siihen mitä signaaleja se elimistö mistäkin antaa. Esimerkkinä vaikka terveellisenä pidetty pinaatti sisältää paljon oksalaatteja mikä sitoutuessan elimistön kalsiumiin aiheuttaa monenlaisia ongelmia tunnetuin ehkä munuaiskivet. Oksalaattipitoisia ruokia pitäisi nauttia aina maitotuotteiden kanssa, koska silloin se sitoutuu maidon kalsiumiin eikä niinkään elimistön sisältämään kalsiumiin.
Valintojen pitäisi pohjautua aina tietoisuuteen olipa kyse sitten mistä hyvänsä ja tämä edellyttää henkilökohtaista perehtymistä saatavissa olevaan tietoon pojautuen, koska kertomuksiin uskominen ei juurikaan auta.
Tietoisuuden puute näkyy katukuvassa ihmisten toimintakyvyssä yhä nuorempien turvautuessa erilaisiin apulaitteisiin päivittäisessä liikkumisessan kun kävelystäkään ei tahdo tulla mitään. Itse olen mylös huomannut kaupan kassoilla mitä lihavampi asiakas kassalla sen enemmän sillä näitä ns. kevyttuotteita kärryssään.- Anonyymi
Höpö höpö
- Anonyymi
Eiköhän tuo ole kumminkin sokerituotteiden puputus mikä on suurin ongelma.
- Anonyymi
Niinsanotut viisat ruokateraupetit toitottaa syötävä juotava usein .Kyllä siinä läskit kertyy kun syö 10 kertaa vuorokausi,kun ennen riitti3-4 kevyttä ateriaa ja välipalaa.Aivan perseestä nuo neuvot ken uskoo noihin teurioihin.
Samoin enerkia juomien kiikutus kuntosalille on turhaa pari tesiä vettä riittää.Samoin jälkeen vesi riittää eikä mitään palautus juomia eikä patukoita.Jos nälättää ruisleipä riittää myös plondillekkin ei tarvii suklaata.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945372
- 564161
- 292292
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282138Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011