Oikeistohallitus on ollut parantavinaan kansantalouden tilaa "leikkaamalla". Työttömyysturvaa ja sosiaaliturvaa on huononnettu siten, että työttömäksi jäävä putoaa mahdollisimman alas, jo ennestään työttömien joukkoon.
Valtion menot saattavat olla pienentyvinään lyhyellä tähtäimellä. Suurempi vaikutus on nähtävissä työllisissä. "Putoamisen" pelossa, käytettävissä olevat tulot säästetään, palveluiden ja tavaroiden oston sijaan. Hallituksen leikkauksilla on taloutta lamauttava vaikutus.
Media uutisoikin kysynnän lamasta mm. Kauppalehden pääkirjoituksessa 14.7.2025:
www.kauppalehti.fi/uutiset/a/33b886e2-09ba-43f5-9bad-dd9069dd255d
Lamautushallitus
3
197
Vastaukset
- Anonyymi
Mieluummin minä tienaamani rahat käytän itse kuin katson, kun niitä jaellaan ympäriinsä.
Leikkaukset on hyvä alku, vielä vain lisää. Sosiaalituilla ei tarvitse asua kaupunkien keskustoissa eikä itse asiassa edes omassa asunnossa. Solu- tai kimppa-asumista ja tarjotusta työstä kieltäytyjille rankat leikkaukset. - Anonyymi
Nyt ehkä epävarmuuden takia säästöön menevä raha on jäljellä kun mieliala kääntyy positiiviseksi. Silloin se raha pääsee kiihdyttämään talouskasvua, tai onko sen edes tarve tehdä sitä? Suomalaisten nettovarallisuus on kovin alhaisella tasolla, eikä se sieltä nouse, ennen kuin kaikkea mikä tulee, ei humpatakaan menemään.
Lisäksi pitää muistaa, että on kovin monenlaista talouskasvua. Pelkästään palveluiden käyttäminen ja ulkomailla valmistetun tavaran ostaminen ja jopa ulkomaanmatkailu vauhdittaa talouskasvua, mutta jos samaan aikaan on vaihtotase alijäämäinen, ollaan sen kasvupyrähdyksen jälkeen taas astetta velkaantuneempia. - Anonyymi
Eipä tässä ole ikinä kerjuulle tarvinnu lähteä, kun tekee töitä. On koettu kaikki, ero, yt-potkut hyväpalkkaisesta duunista, töitä haettu, hakemuksia satoja, ja sitten tärppäsi. Palkka ei kummoinen, mutta mukava työ, niin mukava, että päätin jatkaa vaikka eläkeikäkin kolahti. No ei se eläke kummonen ole, mutta kun voimia on, ihmisiä kaipaa ympärilleen, vaihtia piisaa ym... ei tarvi napsia mielialalääkkeitä, kakarana aloittanut työt, pari uutta veronmaksajaakin saanut aikaiseksi. En ole itsesäälissä rämpivä nössörassukka vaan tekijä!!
Ryhdistäytykää saatanan luuserit!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702071
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371455Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634