Oikeistohallitus on ollut parantavinaan kansantalouden tilaa "leikkaamalla". Työttömyysturvaa ja sosiaaliturvaa on huononnettu siten, että työttömäksi jäävä putoaa mahdollisimman alas, jo ennestään työttömien joukkoon.
Valtion menot saattavat olla pienentyvinään lyhyellä tähtäimellä. Suurempi vaikutus on nähtävissä työllisissä. "Putoamisen" pelossa, käytettävissä olevat tulot säästetään, palveluiden ja tavaroiden oston sijaan. Hallituksen leikkauksilla on taloutta lamauttava vaikutus.
Media uutisoikin kysynnän lamasta mm. Kauppalehden pääkirjoituksessa 14.7.2025:
www.kauppalehti.fi/uutiset/a/33b886e2-09ba-43f5-9bad-dd9069dd255d
Lamautushallitus
3
221
Vastaukset
- Anonyymi
Mieluummin minä tienaamani rahat käytän itse kuin katson, kun niitä jaellaan ympäriinsä.
Leikkaukset on hyvä alku, vielä vain lisää. Sosiaalituilla ei tarvitse asua kaupunkien keskustoissa eikä itse asiassa edes omassa asunnossa. Solu- tai kimppa-asumista ja tarjotusta työstä kieltäytyjille rankat leikkaukset. - Anonyymi
Nyt ehkä epävarmuuden takia säästöön menevä raha on jäljellä kun mieliala kääntyy positiiviseksi. Silloin se raha pääsee kiihdyttämään talouskasvua, tai onko sen edes tarve tehdä sitä? Suomalaisten nettovarallisuus on kovin alhaisella tasolla, eikä se sieltä nouse, ennen kuin kaikkea mikä tulee, ei humpatakaan menemään.
Lisäksi pitää muistaa, että on kovin monenlaista talouskasvua. Pelkästään palveluiden käyttäminen ja ulkomailla valmistetun tavaran ostaminen ja jopa ulkomaanmatkailu vauhdittaa talouskasvua, mutta jos samaan aikaan on vaihtotase alijäämäinen, ollaan sen kasvupyrähdyksen jälkeen taas astetta velkaantuneempia. - Anonyymi
Eipä tässä ole ikinä kerjuulle tarvinnu lähteä, kun tekee töitä. On koettu kaikki, ero, yt-potkut hyväpalkkaisesta duunista, töitä haettu, hakemuksia satoja, ja sitten tärppäsi. Palkka ei kummoinen, mutta mukava työ, niin mukava, että päätin jatkaa vaikka eläkeikäkin kolahti. No ei se eläke kummonen ole, mutta kun voimia on, ihmisiä kaipaa ympärilleen, vaihtia piisaa ym... ei tarvi napsia mielialalääkkeitä, kakarana aloittanut työt, pari uutta veronmaksajaakin saanut aikaiseksi. En ole itsesäälissä rämpivä nössörassukka vaan tekijä!!
Ryhdistäytykää saatanan luuserit!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2481813Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys131282Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2081213Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60903TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 62865
- 51826
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126780