Nyt on oikea aika.....

Anonyymi-ap

Keskustella kitka/nastarenkaista.
On tilastollinen tosiasia että nastarenkailla ajava joutuu todennäköisemmin kolariin.
Tämä totuus ei ole hyväksytty, vaan mutu muuttuu todeksi keskusteluissa.
Ilmiö lienee samanlainen kuin vasemmistolaisten ajattelussa. Faktat kielletään ja tunneperäiset argumentit jyräävät politiikassakin.

Ovatko nastarengasihmiset siis vasemmistolaisia vaí suorastaan kommunisteja.

Tieteellinen tosiasia on myös että aivoissa oleva pihtipoimu altista tosiasioiden kieltämiselle. Se on suurempi vasemmistolaisilla.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c496e2df-2c10-4887-a74d-63be3ce0a52e

13

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KItkat kuluvat nopeasti kesällä, nypityt ovat turvattomat.
      Tuplarenkailla ajavilla on riesana renkaiden vaihto kahdesti vuodessa.
      Vaihtoaikaa arvotaan syksyisin ja keväisin
      Ronkaat roudataan hotelliin.

      Korollan renkaan vaihto 5 vuoden välein hyviin renkasiin maksaan. 400€ vuodessa.
      Halppiksilla pääsee n. 200€ rengaskustannuksiin vuodessa
      Renkaathan menettävä pitonsa täysin kun paistosta on kulunut viisi vuotta, riippumatta kuinka kuluneet ne ovat.

      • Anonyymi

        Minulla oli 17 vuotta vanha nastarengas kun romutin sen. Ei sattunut yhtään vahinkoa.


      • Anonyymi

        Olen elämässäni ajanut kesällä loppuun ainakin 5-6 sarjaa nypittyjä renkaita.
        mutta turvattomuutta en ole vielä niiden kanssa kokenut.
        Mutta jos pitäisi joka aamu ajaa 130 lasissa motarilla sateessa töihin,
        niin pitäisi toki valita alle jotkut Aqastopit valtavine urineen eli renkaat
        mitkä kuluvat loppuun yhdessä kesässä .


      • Anonyymi

        Höpö höpö . Sulla on siis Korollassa 2000 € renkaat ja halpiksetkin maksaa 1000 € .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö . Sulla on siis Korollassa 2000 € renkaat ja halpiksetkin maksaa 1000 € .

        Höpö Höpö itelles.
        Renkailla ei saa ajaa kuin 4...5 kautta tai ne muuttuvat vaarallisiksi.
        Nastarnkaat menettävät pitonsa jo ensimmäisenä talvena.
        Kahden rengassarjan vaihto töineen laaturenkaisiin maksaa 200€/kpl= 800€/ kierros x 2
        Hotelliasuminen 150€/vuosi = 750€/ rengaskerta.

        Vain turvallisuudesta piittaamaton Tero ajaa vaarallisilla halppisrenkailla.


      • Anonyymi

        Mulla on nytkin kaksi autoa jotka on molemmat ostettu uusina, ovat nyt 10,5 vuoden ikäisiä.
        Talvirenkaat on siis 10 v vanhoja ja aion näillä näkymin ajaa vielä monta vuotta, 2-4 nastaa on irronnut. yhdesta renkaasta ei yhtään.

        2 kesärengasta on ostettu ja sijoitettu taakse.

        Ostin sellaiset kesäkumit, jotka ei kerää lameleiden/uriinsa kiviä.

        Siitä on yksi etu, tasapaino säilyy paremmin ja rengas kestää kauemmin.

        On yksi haittakin, ei voi lennättää ohitettavien ikkunaan kiviä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elämässäni ajanut kesällä loppuun ainakin 5-6 sarjaa nypittyjä renkaita.
        mutta turvattomuutta en ole vielä niiden kanssa kokenut.
        Mutta jos pitäisi joka aamu ajaa 130 lasissa motarilla sateessa töihin,
        niin pitäisi toki valita alle jotkut Aqastopit valtavine urineen eli renkaat
        mitkä kuluvat loppuun yhdessä kesässä .

        Nypityt talvirenkaat on turvallisempia, ei koskaan vesiliirtoa.

        Pari kertaa on mun ohittajalle tullut vesiliirto kun takarenkaat kulkee ohituksessa eri linjaa.
        Eikä kummallakaan kertaa ollut suurikaan vesisade,.


    • Anonyymi

      KItkoilla mennään ympäri vuoden. Jo 28 vuotta kitkoja.
      Eipä tarvitse kalenteria plarata ekä vaihtoaikoja varailla.
      KIkat ovat muuten tulleet vuosi vuodelta paremmiksi ja pitävämmiksi.

      • Anonyymi

        Älä muuta sano.
        Nykyajan kitkarenkaat pitää autotallin betonilattialla oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano.
        Nykyajan kitkarenkaat pitää autotallin betonilattialla oikein hyvin.

        Henkilö joka joko ei osaa ajaa autoa.
        Henkilö joka ei ole koskaan ajanut metriäkään kitkarenkailla kommentoi "betonilattialla".

        Itse olen kahdesti tehnyt vaakakierteen nastrenkailla, kitkarenkaill en koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilö joka joko ei osaa ajaa autoa.
        Henkilö joka ei ole koskaan ajanut metriäkään kitkarenkailla kommentoi "betonilattialla".

        Itse olen kahdesti tehnyt vaakakierteen nastrenkailla, kitkarenkaill en koskaan.

        Rengastyyppi ja sen valinta on syvälle iskostettu rengaskauppiaiden ansiosta.
        Renkaiden kuuluukin kulua sehän on fysiikan mukaista.
        Laatukitkoilla pärjää kaikissa oloissa.

        Kun ajo on pääosin kaksinumeroisilla keltaisilla teillä ja vielä useammin teillä joiden numero on suurempi kuin 40 tai jopa viisinumeroisilla ei rengasvalinta koskaan ole kynnyskysymys.

        Kun kävin kertomatkalla Ranskasta, Saksan, Puolan ja Baltian kautta renkaat alla oli Tiken kesärengas, matkaa 3500 km
        Nopeusrajoitus kun oli 130 km/t suurempi haitta oli halppisrenkaan epätasapaino, yli 100 km/h vauhdissa väpätys oli kauheaa. Alla oli lähes uudet Riken renkaat, jotka kuuluvat halppisrenkaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengastyyppi ja sen valinta on syvälle iskostettu rengaskauppiaiden ansiosta.
        Renkaiden kuuluukin kulua sehän on fysiikan mukaista.
        Laatukitkoilla pärjää kaikissa oloissa.

        Kun ajo on pääosin kaksinumeroisilla keltaisilla teillä ja vielä useammin teillä joiden numero on suurempi kuin 40 tai jopa viisinumeroisilla ei rengasvalinta koskaan ole kynnyskysymys.

        Kun kävin kertomatkalla Ranskasta, Saksan, Puolan ja Baltian kautta renkaat alla oli Tiken kesärengas, matkaa 3500 km
        Nopeusrajoitus kun oli 130 km/t suurempi haitta oli halppisrenkaan epätasapaino, yli 100 km/h vauhdissa väpätys oli kauheaa. Alla oli lähes uudet Riken renkaat, jotka kuuluvat halppisrenkaisiin.

        On uskonnnollisessa hurmoksessa olevia nastategas lahkolaisia.
        Olen ajanut molemmilla kitka- ja nastarenkailla.
        Molemmista löytyy kehnoja.
        Paras kokonaisuus on kuitenkin kitkarenkailla.
        Heikko kitkarengas oli Hankook.
        Vikingit ovat erinomaiset samoin Goodyear on priimaa.


    • Anonyymi

      Tuo tilastollinen totuus taitaa johtua siitä, että kitkoilla ajetaan paremmilla autoilla ja kuskit ovat enemmän ns. automiehiä ja nastaoilla ajetaan enemmän vanhoilla ritsoilla ja loppuun ajetuilla renkailla ja teinejä on enemmän suhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8416
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4738
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2615
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe