Auringonlaskusta/-noususta voi ennustaa säätä

🤔🌞🕶 Iltarusko hyvä rusko, aamurusko päivän pasko sanotaan. Jos auringonlasku on kauniin puneretava niin seuraava päivä on poutainen. Punerrtava auringon nousu taas tarkoittaa että sadetta on tulossa.

Eilen saunalta tullessa ihailin pastellinsävyistä taivasta auringonlaskun aikaan. Se kertoo, että ilmassa oli paljon rikkiä. sitä pääsee ilmakehään tulivuoren putkauksissa .

NBC uutinen tulivuoren purkauksesta Islannissa. Kahden mailin pituus tarkoittaa 3,2 km pitkää halkeamaa, jiosta laavaa pursuaa. Islantilainen asiantuntija ei ole huomannut kammata hiuksiaan ennen kuvausta.
https://youtu.be/0m3sPJnnveo

28

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä ennustan pilvistä säätä. Jos on paksut pilvet, alkaa melko varmasti satamaan. Jos ei ole, niin on poutaa.

      • Juu ja ne sadepilvet on yleensä tummempiakin.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Juu ja ne sadepilvet on yleensä tummempiakin.

        Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.

        "Vettä sataa aurinko paistaa hiiret pitää häitä"
        Eli joskus sataa paisteellakin.


    • Ai hyvät ihmiset. Videolinkki onkin 7 kuukautta vanha. No mutta samalta se viimeöinen purkaus kumminkin näyttää. Tässä linkki live-kameraan 16.7 purkauksesta. Alaosassa olevaa pallukkaa siirtämällä pääsee näkemään muutakin kuin harmaata usvaa.
      https://www.youtube.com/live/okiCZ3ZTPQk

    • Anonyymi

      Joko katto on korjattu.?

      • Anonyymi

        Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.

        Koska pääsee pärekattotalkoisiin? Käytetäänkö vain haapapuuta jotta menee oikein?


      • Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.

        Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?

        Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.

        Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.

        Kyllä se katto oli jo tarpeeksi patinoitunut. Hyvä ettei ihan puhki ruostunut.


    • Anonyymi

      tjsiisus näitä sun sääjuttujasi. tiedätkö kun täältä varmaan joku sääpalstakin löytyy mihin voisit purkaa näitä sää-ajatuksiasi. siellä muut ihmiset joita sää vaivaa voivat kommentoida niitä.

      • Anonyymi

        Tiesitkö, että kurpat ovat runsaslajinen lintuheimo? Et ehkä.


      • Mikähän sinua vaivaa kun et osaa jättää näitä väliin? Anonyyminä nokittelet siinä!


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mikähän sinua vaivaa kun et osaa jättää näitä väliin? Anonyyminä nokittelet siinä!

        Sinäkö tätä palstaa hallitset?

        ottaa vaan päähän täläinen turha p*aska mitä joutuu katselemaan täällä, ei millään tavoin liity palstan aihepiiriin. Vai onko helle mielestäsi ikävää tai jotain??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö tätä palstaa hallitset?

        ottaa vaan päähän täläinen turha p*aska mitä joutuu katselemaan täällä, ei millään tavoin liity palstan aihepiiriin. Vai onko helle mielestäsi ikävää tai jotain??

        Sinähän se siinä yrität määrätä mitä muut saa kirjoittaa ja mitä ei. Sun suhteellisuudentaju näyttää olevan hukassa, kun mun eilinen aloitukseni häiritsee noin paljon. Tänne on tullut satoja muita aloituksia tämän jälkeen.

        Nämä mun kirjoitukset osaa joku fiksumpi jättää väliin, kun nämä on kirjoitettu tällä rekatulla nimimerkilläni.

        P.S. Aloituksessani ei edes puhuta helteestä vaan auringonlaskun pastelliksi värjäämästä taivaasta.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Sinähän se siinä yrität määrätä mitä muut saa kirjoittaa ja mitä ei. Sun suhteellisuudentaju näyttää olevan hukassa, kun mun eilinen aloitukseni häiritsee noin paljon. Tänne on tullut satoja muita aloituksia tämän jälkeen.

        Nämä mun kirjoitukset osaa joku fiksumpi jättää väliin, kun nämä on kirjoitettu tällä rekatulla nimimerkilläni.

        P.S. Aloituksessani ei edes puhuta helteestä vaan auringonlaskun pastelliksi värjäämästä taivaasta.

        Minä aina niin mieleni ilahdutan kun näen, että olet täällä. Näistä kirjoituksistasi inspiroituneena voisin itsekin harkita säännöllistä kirjoittelua omalla "rekisteritunnuksellani". Alankin heti miettiä sopivaa, ehkä kissajotain.
        Hyvää yötä nyt, myös koiraihmisille.


    • Anonyymi

      Hei,kuuma on ollut.uinti on taivaallista.

      • Tänään on ollut kuumempaa kuin eilen. Pihalla ei edes tuule! Uimassa en ole käynyt mutta muuten lutraillut pihalla vesillä.


      • Anonyymi

        Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.

        Läskiki tirisee ittekseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Läskiki tirisee ittekseen.

        Sulla kai kokemuta siitä, kun tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.

        Varmaan voisi kuumassa autossakin hauduttaa ruokaa. Tänään auto oli aika kuuma, kun se aurinkoisella parkkipaikalla odotti käydessäni kaupassa.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Varmaan voisi kuumassa autossakin hauduttaa ruokaa. Tänään auto oli aika kuuma, kun se aurinkoisella parkkipaikalla odotti käydessäni kaupassa.

        Vaikka puuroa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe