🤔🌞🕶 Iltarusko hyvä rusko, aamurusko päivän pasko sanotaan. Jos auringonlasku on kauniin puneretava niin seuraava päivä on poutainen. Punerrtava auringon nousu taas tarkoittaa että sadetta on tulossa.
Eilen saunalta tullessa ihailin pastellinsävyistä taivasta auringonlaskun aikaan. Se kertoo, että ilmassa oli paljon rikkiä. sitä pääsee ilmakehään tulivuoren putkauksissa .
NBC uutinen tulivuoren purkauksesta Islannissa. Kahden mailin pituus tarkoittaa 3,2 km pitkää halkeamaa, jiosta laavaa pursuaa. Islantilainen asiantuntija ei ole huomannut kammata hiuksiaan ennen kuvausta.
https://youtu.be/0m3sPJnnveo
Auringonlaskusta/-noususta voi ennustaa säätä
21
163
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ennustan pilvistä säätä. Jos on paksut pilvet, alkaa melko varmasti satamaan. Jos ei ole, niin on poutaa.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Juu ja ne sadepilvet on yleensä tummempiakin.
Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.
"Vettä sataa aurinko paistaa hiiret pitää häitä"
Eli joskus sataa paisteellakin.
Ai hyvät ihmiset. Videolinkki onkin 7 kuukautta vanha. No mutta samalta se viimeöinen purkaus kumminkin näyttää. Tässä linkki live-kameraan 16.7 purkauksesta. Alaosassa olevaa pallukkaa siirtämällä pääsee näkemään muutakin kuin harmaata usvaa.
https://www.youtube.com/live/okiCZ3ZTPQk- AnonyymiUUSI
Joko katto on korjattu.?
- AnonyymiUUSI
Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.
Koska pääsee pärekattotalkoisiin? Käytetäänkö vain haapapuuta jotta menee oikein?
Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.
Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?
Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.
Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.
Anonyymi kirjoitti:
Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.
Kyllä se katto oli jo tarpeeksi patinoitunut. Hyvä ettei ihan puhki ruostunut.
- AnonyymiUUSI
tjsiisus näitä sun sääjuttujasi. tiedätkö kun täältä varmaan joku sääpalstakin löytyy mihin voisit purkaa näitä sää-ajatuksiasi. siellä muut ihmiset joita sää vaivaa voivat kommentoida niitä.
- AnonyymiUUSI
Tiesitkö, että kurpat ovat runsaslajinen lintuheimo? Et ehkä.
- AnonyymiUUSI
Hei,kuuma on ollut.uinti on taivaallista.
Tänään on ollut kuumempaa kuin eilen. Pihalla ei edes tuule! Uimassa en ole käynyt mutta muuten lutraillut pihalla vesillä.
- AnonyymiUUSI
Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.
Läskiki tirisee ittekseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744888- 332741
- 402514
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261943Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401842- 881671
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251612- 1651544
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241348Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941200