Auringonlaskusta/-noususta voi ennustaa säätä

🤔🌞🕶 Iltarusko hyvä rusko, aamurusko päivän pasko sanotaan. Jos auringonlasku on kauniin puneretava niin seuraava päivä on poutainen. Punerrtava auringon nousu taas tarkoittaa että sadetta on tulossa.

Eilen saunalta tullessa ihailin pastellinsävyistä taivasta auringonlaskun aikaan. Se kertoo, että ilmassa oli paljon rikkiä. sitä pääsee ilmakehään tulivuoren putkauksissa .

NBC uutinen tulivuoren purkauksesta Islannissa. Kahden mailin pituus tarkoittaa 3,2 km pitkää halkeamaa, jiosta laavaa pursuaa. Islantilainen asiantuntija ei ole huomannut kammata hiuksiaan ennen kuvausta.
https://youtu.be/0m3sPJnnveo
26265
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 26

Vanhimmat

Minä ennustan pilvistä säätä. Jos on paksut pilvet, alkaa melko varmasti satamaan. Jos ei ole, niin on poutaa.

Äänestä
  • Aloittaja

Juu ja ne sadepilvet on yleensä tummempiakin.

Äänestä

• lounas.ajatus kirjoitti:

Juu ja ne sadepilvet on yleensä tummempiakin.

Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00002 kirjoitti:

Kyllä nuo hiukset täällä peräkammarinpojallakin on ainakin aamupäivällä kuin kanttori piiparisella. Ei mustista pilvistä monestikaan sada, mutta harmaista utuisista ja alas asti tihkuisista sataa aina.

"Vettä sataa aurinko paistaa hiiret pitää häitä"
    Eli joskus sataa paisteellakin.

Äänestä

Aloittaja

Ai hyvät ihmiset. Videolinkki onkin 7 kuukautta vanha. No mutta samalta se viimeöinen purkaus kumminkin näyttää. Tässä linkki live-kameraan 16.7 purkauksesta. Alaosassa olevaa pallukkaa siirtämällä pääsee näkemään muutakin kuin harmaata usvaa.
https://www.youtube.com/live/okiCZ3ZTPQk

Äänestä

Joko katto on korjattu.?

Äänestä
  • Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.

Äänestä

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei se näin poudalla vuoda ja sateessa ei voi korjata. Näin täällä maalla todettu.

Koska pääsee pärekattotalkoisiin? Käytetäänkö vain haapapuuta jotta menee oikein?

Äänestä

• Aloittaja

Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.

Äänestä

Itse en ainakaan ole katosta valittanut lähiaikoina. Mulla oli vuosia sitten reikä tiilikatossa (alla pärekatto). Sen korjasi silloin samana kesänä heppu joka maalasi ulkorakennuksen peltikaton kirjolla. Tyyppi löytyi kaupan ilmoitustaululta.

Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00006 kirjoitti:

Sehän on peltikattomaalia, minusta sinkitty on ihan hyvä. Ei tarvitse kikkailla. Minkä värisen katon tuulikaapin heppu maalasi? Sävyvalikoimaa taitaa olla jokaiseen makuun. Jäikö valumajälkiä paljonkin?

Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.

Äänestä

Ulkorakennuksessa onkin peltikatto. Siitä tuli ruskea kun olin aiemmin saunan piipun pellityttänyt ruskealla ja räystään väriksi olin myös valinnut ruskean pellin. Valumajälkiä ei jäänyt eikä maalarikaan tippunut vaikkei ollut turvavaljaita.

Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00008 kirjoitti:

Sää syö maalipinnan lopulta, ja silläkin on merkitystä. Hiipumalla patinoitunut katto on kovin kaunis, jopa uutta kauniimpi.

Kyllä se katto oli jo tarpeeksi patinoitunut. Hyvä ettei ihan puhki ruostunut.

Äänestä

tjsiisus näitä sun sääjuttujasi. tiedätkö kun täältä varmaan joku sääpalstakin löytyy mihin voisit purkaa näitä sää-ajatuksiasi. siellä muut ihmiset joita sää vaivaa voivat kommentoida niitä.

1Äänestä
  • Tiesitkö, että kurpat ovat runsaslajinen lintuheimo? Et ehkä.

Äänestä

• Aloittaja

Mikähän sinua vaivaa kun et osaa jättää näitä väliin? Anonyyminä nokittelet siinä!

Äänestä

Mikähän sinua vaivaa kun et osaa jättää näitä väliin? Anonyyminä nokittelet siinä!

Sinäkö tätä palstaa hallitset?

ottaa vaan päähän täläinen turha p*aska mitä joutuu katselemaan täällä, ei millään tavoin liity palstan aihepiiriin. Vai onko helle mielestäsi ikävää tai jotain??

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00017 kirjoitti:

Sinäkö tätä palstaa hallitset?

ottaa vaan päähän täläinen turha p*aska mitä joutuu katselemaan täällä, ei millään tavoin liity palstan aihepiiriin. Vai onko helle mielestäsi ikävää tai jotain??

Sinähän se siinä yrität määrätä mitä muut saa kirjoittaa ja mitä ei. Sun suhteellisuudentaju näyttää olevan hukassa, kun mun eilinen aloitukseni häiritsee noin paljon. Tänne on tullut satoja muita aloituksia tämän jälkeen.

Nämä mun kirjoitukset osaa joku fiksumpi jättää väliin, kun nämä on kirjoitettu tällä rekatulla nimimerkilläni.

P.S. Aloituksessani ei edes puhuta helteestä vaan auringonlaskun pastelliksi värjäämästä taivaasta.

Äänestä

Sinähän se siinä yrität määrätä mitä muut saa kirjoittaa ja mitä ei. Sun suhteellisuudentaju näyttää olevan hukassa, kun mun eilinen aloitukseni häiritsee noin paljon. Tänne on tullut satoja muita aloituksia tämän jälkeen.

Nämä mun kirjoitukset osaa joku fiksumpi jättää väliin, kun nämä on kirjoitettu tällä rekatulla nimimerkilläni.

P.S. Aloituksessani ei edes puhuta helteestä vaan auringonlaskun pastelliksi värjäämästä taivaasta.

Minä aina niin mieleni ilahdutan kun näen, että olet täällä. Näistä kirjoituksistasi inspiroituneena voisin itsekin harkita säännöllistä kirjoittelua omalla "rekisteritunnuksellani". Alankin heti miettiä sopivaa, ehkä kissajotain.
    Hyvää yötä nyt, myös koiraihmisille.

Äänestä

Hei,kuuma on ollut.uinti on taivaallista.

Äänestä
  • Aloittaja

Tänään on ollut kuumempaa kuin eilen. Pihalla ei edes tuule! Uimassa en ole käynyt mutta muuten lutraillut pihalla vesillä.

Äänestä

• Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.

Äänestä

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.

Läskiki tirisee ittekseen.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00014 kirjoitti:

Läskiki tirisee ittekseen.

Sulla kai kokemuta siitä, kun tiedät?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00012 kirjoitti:

Olin nukahtaa uimarannalla, niin rentouttava oli äänimaisema. Siitä tulikin mieleeni, joku tuttava taisi kertoa aiemmin tällä viikolla, että hellepäivän kuumassa hiekassa voi kypsentää ruokaa.

Varmaan voisi kuumassa autossakin hauduttaa ruokaa. Tänään auto oli aika kuuma, kun se aurinkoisella parkkipaikalla odotti käydessäni kaupassa.

Äänestä

Varmaan voisi kuumassa autossakin hauduttaa ruokaa. Tänään auto oli aika kuuma, kun se aurinkoisella parkkipaikalla odotti käydessäni kaupassa.

Vaikka puuroa.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

lounas.ajatus kirjoitti:

🤔🌞🕶 Iltarusko hyvä rusko, aamurusko päivän pasko sanotaan. Jos auringonlasku on kauniin puneretava niin seuraava päivä on poutainen. Punerrtava auringon nousu taas tarkoittaa että sadetta on tulossa.

Eilen saunalta tullessa ihailin pastellinsävyistä taivasta auringonlaskun aikaan. Se kertoo, että ilmassa oli paljon rikkiä. sitä pääsee ilmakehään tulivuoren putkauksissa .

NBC uutinen tulivuoren purkauksesta Islannissa. Kahden mailin pituus tarkoittaa 3,2 km pitkää halkeamaa, jiosta laavaa pursuaa. Islantilainen asiantuntija ei ole huomannut kammata hiuksiaan ennen kuvausta.
https://youtu.be/0m3sPJnnveo

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu