Eilen alkoivat ongelmat: android-tablettiin wifi, pöytäkoneeseen ethernet, kaapelitaloyhtiönetti, mihinkään laitteeseen (puhelimen sim-yhteyttä lukuunottamatta) ei saanut nettiyhteyttä. Modeemi kuitenkin näytti kaikkia samoja toimintavaloja kuin aina ennenkin. Ja yhteys operaattorin robottiin, robotti tutki asiaa ja kertoi että kaapelilinja toimii ok, mutta jotain häikkää ja kehotti irrottamaan kaikista laitteista piuhat vähäksi aikaa ja sitten kytkemään ne takaisin ja kokeilemaan toimiiko. Ei toiminut, robotti käski tekemään saman irrotusprosessin uudelleen, ei toiminut.
Illalla kannettavaan onnistui monen yrityksen jälkeen nettiyhteys wifinä syntymään.
No, tänään ei edelleenkään android-tablettiin saa yhteyttä. Kannettavaan wifi monen yrityksen jälkeen, ja pöytäkoneeseenkin tuli yhteys...
Mietin vaan, että missähän tässä on nyt on vika? Androidia tarvitsisin, vaan kun ei yhteyttä saa. Olen poistanut ja lisännyt yhteyttä moneen kertaan, ei onnnistu. Ei onnistu.
Katselin uutta modeemiakin - nykyinen on siis vanha - ja väittävät, että uuden kanssa ei tarvi mitään muuta kuin laittaa piuhat kiinni ja se löytää itse kaikki yhteydet, siis tuon wifinkö myös.... Ja kun mulla on yks todella sairas naapuri, joka kyttää jopa mitä wifejä näkyy listalla, niin se on tunnistanut tämän minun yhteyteni - vaikka se ei siinä listassa selkeästi asunnon numerolla nimettynä näy (kerrostalo siis), niin meneeköhän näissä uusissa modeemeissa se yhteyden nimeäminen samalla nimellä.... Tästä kun se jätkä rupes huutelemaan siitä mun wifi-yhteydestä niin menin ja muutin yhteyden modeemin asetussivuilla sellaiseksi ettei se wifi näy listoilla.... Ja se muuttaminen toimi niin että kuukausikaupalla ei ollut mitään ongelmaa wifin toimimisen kanssa.... Mutta nyt se on siis pätkästy kokonaan katki jollain syyllä...
Eli siis jos hankkii uuden modeemin, meneekö yhteyksien asentaminen just niin kuin mainostavat, eli sen kun vaan laittaa johdot kiinni ja virrat päälle, niin kaikki tulee kuin simsalabimillä vaan!
JA NAAPURIN SUHTEEN. MENKÖÖT MIELISAIRAALAAN, SINNE SE KUULUU!
Nettiyhteyksien kanssa ongelmia
18
100
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
MIELISAIRAALAAN SINÄKIN KUULUT!
- AnonyymiUUSI
Älä ihmeessä.
Mites toi vastaaminen varsinaiseen kysymykseen!
Kuule se jätkä käy mun asunnon oven takana mölisemässä mitä kummallisempia asioita. Se tuo jengiänsä potkimaan ja hakkaamaan mun asunnon ovea.
Se tunkee johonkin tässä talossa olevaan lyhytvuokrauskämppään ja huutelee sieltä porukoittensa kanssa.
Tällasia juttuja mm. "isovarpaitten välit kostuu", "täyttelee reikiä", "tunkee penistä sisään".
Että tollanen pelle!
Ja räkii naamalle kun sille sanotaan, käyttäytyy uhkaavasti! Ja tää kanssa: Se jää vaanimaan jonnekin tuohon pihan tuntumaan, puskiin, tarkkailtuaan mihin aikaan minä lähden liikenteeseen! Se ja sen porukkaan kuuluva huutelee kadulla!
MIELISAIRAS KYTTÄÄJÄ! VAINOAJA!
Juu, ota ihan relasti vaan, sillä maailmassa on MIELETÄÄN SAIRAITA IHMISIÄ! IHAN TOSIASIA, VALITETTAVASTI TÄSSÄ ON SAANUT YHDEN TUOLLAISEN HOIDON TARPEESSA OLEVAN, VAI OLISKOHAN TAPAUS HOIDON ULOTTUMATTOMISSA SITEN; ETTEI SIIHEN MIKÄÄN TEHOA!
NIIN!
- AnonyymiUUSI
Wifin nimen piilottaminen tuo aina ongelmia!
- AnonyymiUUSI
Ai se johtuu siitä, että piilottaa listalta!
Jah, jah! - AnonyymiUUSI
Onko sulla hyväkin asiantuntemus!
Olisitko edes osannut kysyä tällaisen toimenpiteen tekemisestä, jos ei sitä olisi tuossa aloitustekstissä mainittu!
Sinä tuot ongelmia! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai se johtuu siitä, että piilottaa listalta!
Jah, jah!No ei se ainakaan paranna toimivuutta.
Piilotettuun verkkoon littyessä pitää kirjoitaa verkon nimi ja salasana.
Ne pitää mennä oikein kerrasta.
Saman nimistä verkkoa ei saa olla kantoalueella, joka on piilotettu verkkosi.
Verkon nimessä ei saa käyttää erikoismerkkejä eikä salasanassakaan. ei edes Ä ja Ö:tä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei se ainakaan paranna toimivuutta.
Verkon nimessä ei saa käyttää erikoismerkkejä eikä salasanassakaan. ei edes Ä ja Ö:täHei, mä oon sitte varmaan osannut tehdä paremmin kuin sä nää listalta piilottamiset, sillä se mun yhteys kyllä näkyy mulle eikä tarvi salasanaakaan kirjotella...
Että silleen.
Ja miten se muuten vaikuttaa siihen toimivuuteen,,, siis siihen että yhteys nettiin toimii ja syntyy, vaikka sen verkon joutuiskin hakemaan ja kirjoittamaan salasanan kun sen yhteyden avaa.
Meilläpäin mm. seudun suurimmassa kirjastossa asiakkaitten käytössä olevat wifit toimii just niin, että se pitää se yhteys salasanan kanssa avata, ja jos ei ole koneelle tallennettuna valmiiksi sitä yhteysnimeä, niin sekin pitää sinne luoda ensin... Mutta kun tallentaa niin siellähä se on tallennetuissa, ja kirjasto itse sitten vaihtaa kuukausittain sen salasanan...
Että miten tää sitten vaikuttaa toimivuuteen, siis siihen että nettiyhteys toimii!
Että onko sulla paljonkin tietoa näistä asioista oikeesti? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei se ainakaan paranna toimivuutta.
Verkon nimessä ei saa käyttää erikoismerkkejä eikä salasanassakaan. ei edes Ä ja Ö:täLisäksi eilen oli poissa pelistä myös ethernet-yhteys...
Mites tää jäi huomioimatta.
Etkä siis ole kuullut tallentamisesta koskaan ikinä milloinkaan!
- AnonyymiUUSI
Ohje tässä
https://elisa.fi/ideat/miten-voin-piilottaa-langattoman-kotiverkkoni/- AnonyymiUUSI
Vekon piiloittamisen ongelmat
- Et muista verkkosi nimeä oikein
- Piilotettu verkko jää auttomaatisen vapaankanavalueen jalkoihin.
- Piilotetu verkko ei käytännössä suojaa mitään.
Onko avaaja kokeillut sitä WPS nappi tunnistautumista?
Toisaalta jos se naapuri on nörtti, sillä voi olla kokoajan laite joka vartoo WPS hyväksyntää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta jos se naapuri on nörtti, sillä voi olla kokoajan laite joka vartoo WPS hyväksyntää.Niinkö!
Kun mä luulen, että sen vainoajan ainoa yhteys nettiin on puhelin!
Ja nörttiydestä tuskin on kyse!
Mitä jankkaatte verkon nimen oikein muistamisesta. Kun sitä nimeä ei tarvitse erikseen joka ainoa kerta nettiin pyrkiessä kirjoitella, kun se on muistiin kirjoitettu.
Osallistumisinnokkuutta kyllä on! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta jos se naapuri on nörtti, sillä voi olla kokoajan laite joka vartoo WPS hyväksyntää.Erityisen kummallista sekin, että siis myös ethernet oli poissa pelistä, ja erikoista se, että ennen eilistä yhteydet wifillä ovat syntyneet muitta mutkitta ilman ongelmia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta jos se naapuri on nörtti, sillä voi olla kokoajan laite joka vartoo WPS hyväksyntää.WPS-painike (Wi-Fi Protected Setup) on helppo tapa yhdistää laitteita langattomaan verkkoon ilman salasanan syöttämistä. Painamalla WPS-painiketta reitittimessä ja sen jälkeen laitteessa, joka halutaan yhdistää, laitteet löytävät toisensa ja muodostavat yhteyden. Tämä toiminto on erityisen kätevä, kun halutaan nopeasti ja vaivattomasti yhdistää laitteita, kuten tulostimia tai muita kodin laitteita, langattomaan verkkoon.
- AnonyymiUUSI
Tarkoitat varmaan reititintä. Niitä kyllä menee rikki usein.
Oletko koittanut pistää sen yhteyden näkyväksi ja koittaa sitten wifiä? Tuossa jo joku huomautti, kuinka se aiheuttaa ongelmia.
Tässä jäi ihmetyttämään millainen nimi sinulla on sitten siinä wifissä, jos naapuri suuttuu siitä.
Varmaan joku valmispaketti liittymän tarjoajalta on valmiiksi asennettu. Mutta siinäkin sinun pitää laittaa uusi salasana muihin laitteisiin.
Ilman palvelun tarjoajaa pitää toimia ohjekirjan mukaan. Mutta jos jo osaat mennä reitittimen omiin asetuksiin, niin sen uuden laitteen asentaminen ei ole vaikeaa.- AnonyymiUUSI
Nimi on yhteyden tarjoajan eli operaattorin luoma, ja samaa mallia ovat kaikki muutkin kyseisen taloyhtiönetin kaapeliyhteysnimet.
Suuttuu! Ei se nimi sitä suututa, vaan sillä tyypillä on jokin ihme pinttymä omassa sairaassa mielessä mun suuntaan. Minä en ole eläissäni ollut sen tyypin kanssa missään sen läheisimmissä tekemisissä kuin nyt tämä, että se jätkä muutti tähän samaan taloon ja samaan rappuun asumaan, ei kuitenkaan samaan asuntoon. Sairas mieli! - AnonyymiUUSI
Modeemina tämä on myyty ja modeemina tällaisia laitteita myydään edelleenkin operaattoreilla ja muilla laitekauppiailla.
REITITIN! - AnonyymiUUSI
Ei, tarkoitin löylykauhaa.
- AnonyymiUUSI
Avaaja on itse vihapappa....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503317- 151710
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171641- 351634
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251392Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401312- 611259
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221013- 127962