Pitääkö uutisointi paikkaansa, että Orpon hallituksen tavoitteena on rahoittaa osakemyynneillä muun muassa yli 65-vuotiaiden lääkärikäyntien Kela-maksukokeilu?
Kokeilua pitävät tehottamana erveydenhuollon asiantuntijat ja Lääkäriliitto.
Yhdistyykö tässä Kokoomuksen kaksi tavoitetta? Myydään tuottava valtion omaisuus sijoittajafirmoille ja tuetaan yksityisiä terveysfirmoja?
Olisiko ollut järkevämpää tukea julkisen terveydenhuollon kehittämistä?
Valuuko valtion omaisuuden myyntirahat terveysjäteille
17
144
Vastaukset
- Anonyymi
Olisiko sitten parempi, jos se valuisi poliittisten johtajien taskuun?
Yksityiseltä sentään saadaan palvelua rahaa vastaan julkiselta ei saada edes jonotusnumeroa.- Anonyymi
Poliittisella johdolla on kuukausipalkka. Vaikka kävijöiden määrä kasvaa ja toiminta tehostuu, pienenee polittiisen johtajan palkka/käynti kerta eli julkisen terveydenhuollon hinta halpenee.
Kun hallitus ajaa terveyspalveluja yksityisille, se nostaa poliittisen johdon kustannusta/ julkisella käynnin kerta.
Olen saanut julkiselta puolelta hyvää hoitoa, kiitos siitä.
- Anonyymi
Verorahoilla rahoitetaan yli 65 vuotiaitten yksityislääkäreillä käymiset.
- Anonyymi
Aivan, niillä rahoitetaan myös alle 65 vuotiaiden terveyskäynnit sekä tasan 65vuotiaiden. siis vain jos he edes saavathoidon julkisella puolella.
Useimmat eivät saa koska terveydenhoidon tukkii itse tereveytensä pilanneet. He käyttävät 80% kaikista terveysmenoista eivätkä tee mitään yhteiskunnan hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, niillä rahoitetaan myös alle 65 vuotiaiden terveyskäynnit sekä tasan 65vuotiaiden. siis vain jos he edes saavathoidon julkisella puolella.
Useimmat eivät saa koska terveydenhoidon tukkii itse tereveytensä pilanneet. He käyttävät 80% kaikista terveysmenoista eivätkä tee mitään yhteiskunnan hyväksi.Eikö yli 65-vuotiaissa ole itse terveytensä pilanneita.
Käykö yli 65 vuotiaiden tukemisessa samoin kuin Kelakorvaustuen nostossa yksityisille, missä lisäkäyttäjän hintalappu oli yli 1500 € ja Kela kustannus nousi 58 miljoonalla?
Tähän taitaa mennä 335 miljoonaa euroa hallituskauden aikana ja se rahoitetaan valtion omaisuutta myymällä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö yli 65-vuotiaissa ole itse terveytensä pilanneita.
Käykö yli 65 vuotiaiden tukemisessa samoin kuin Kelakorvaustuen nostossa yksityisille, missä lisäkäyttäjän hintalappu oli yli 1500 € ja Kela kustannus nousi 58 miljoonalla?
Tähän taitaa mennä 335 miljoonaa euroa hallituskauden aikana ja se rahoitetaan valtion omaisuutta myymällä?Millä tavalla olisi pilannut? En tupakoi, en käytä alkoholia ja syön ns, terveellisesti ja liikun. Ja kaikenlaista on tähän ikään tullut ihan muutaman vuoden sisällä. Olen silti tyytyväinen ja iloitsen koen oloni hyväksi. Enkä todellakaan aio käyttää yksityisen palveluita. Julkiselta olen saanut hyvän hoidon mihin olen tarvinutkin. Eläkkeelle jäin lopullisesti hiukan ennen kun täytin kuustkyt yheksän. 50 vuotta töaikaa täynnä.
- Anonyymi
Eipä se raha taida jokaiselle riittää, onhan se selvää, että käyntien hinnat nousevat ja se laskutetaan kelalta, tottakai, ja rahaa virtaa jättien kirstuun. Ja mahtaako yksityinen kuitenkaan hoitaa muuta kuin "hyvää päivää ja ottakaapa yhteyttä (kome kertaa)". En jaksa uskoa, että hoitavat parantaakseen vaan saadakseen rahan minkä hallitus lupasi. Ei se paljoa lohduta sairasta.
- Anonyymi
Mahtaako se julkinen olla edes selvin päin kesällä, jos edes on paikalla.
- Anonyymi
Mm. kelakorvauksen nostolla oli iso merkitys terveysyhtiöiden tulokseen.
Yli 65-vuotiaille voi määrätä kaikki tutkimukset, mitkä kuuluvat pakettiin ja valtio maksaa.
Kohta on valtion tuottava omaisuus myyty. Myyntirahat kulutettu ja sitten päästäänkin oppositiosta huutelemaan velkaantumisesta ja verojen korotuksesta, kun rahat on loppu (ja yhteisöverokaan ei sitä tuo, kuten ennen).- Anonyymi
Ei voi.
Oletko tyhmä, valehteletko vai ihan vaan tietämätön? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi.
Oletko tyhmä, valehteletko vai ihan vaan tietämätön?Mitä ei voi?
Terveystalon osinko nousi tänä vuonna 60 %. Kelakorvauksen nosto auttaa siinä.
Kun yli 65-vuotias menee lääkäriin (vaikka sairaanhoitaja riittää), yksityinen lääkärikäynti maksaa 28 euroa. Palvelumaksu on muutamia kymppejä, kuuluuko 28 euroon vai ei, ei ole mainittu.
Yksityinen lääkäri määrää labrat, jotta saa maksimihillot pois. Verovaroista maksetaan erotukset. Niin se tulee menemään.
- Anonyymi
Kenelle sinä halua varata oikeuden saada hoitoa, kun yli 65 vuotiaille sitä ei saa mielestäsi antaa?
- AnonyymiUUSI
335 miljoonalla olisi julkiselle puolelle saatu henkilökuntaa ja hoitoa kaikille. Nyt hallitus sai julkiselle puolelle YT:t.
Siitä on kysymys.
- Anonyymi
Minua kiehtoo aloittajan ajatus siitä, että hänen pitäisi saada päättää kuka saa hoitoa ja kuka ei. Aloin miettimään onko kyseessä joku niistä, jotka elämäntavoillaan tukkii julkisen terveydenhoidon ja hän on peloissaan siitä, että joku muu tulee hoidettuksi.
Sellainen pelko on ihan perusteltu koska vaikkapa lihava ja köyhä ei saa elintapoihinsa hoitoa yksityiseltä puolelta, mutta julkisella puolella hoidetaan myös niitä, jotka hakevat vain korjausssarjan ja jatkavat itsetuhoista käytöstä.
Kokonaisuuden kannaltahan on tärkeää, että ihmiset hoidetaan ja myös yli 65 vuotiaat ovat ihmisiä. On ihan varmaa, ettei yksityiset lääkärit hoida ihmisiä turhaan. Jukisuudessakin on todettu, että diagnoositehtailu on julkisen puolen ongelma.- AnonyymiUUSI
Osuit naulan kantaan sen suhteen, että kuka päättää, kuka saa hoitoa. Miten 64-65 vuotiaat eläkeläiset nyt saavat hoitoa?
335 miljoonalla olisi saatu julkiselle puolelle henkilökuntaa hoitamaan iästä riippumatta hoitoa tarvitsevia ja siinä edellisen hallituksen kaavailemassa kahdessa viikossa.
Nyt Kokoomus ajaa yksityisen terveysyhtiöiden etua. Kaikki tietävät Kokoomuksen sidonnaisuudet niihin. - AnonyymiUUSI
En löytänyt diagnoositehtailusta mitään. Avaatko asiaa. Itse olen saanut julkisella puolella yksityistä parempaa diagnoosia. Yksittäistapaus, en yleistä.
- AnonyymiUUSI
Kokoomus suhmurit kuppaavat kansan hengiltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.9410803Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli702927Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202436- 1602117
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222067Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1382011- 521996
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331898- 1031532
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411306