Pitääkö uutisointi paikkaansa, että Orpon hallituksen tavoitteena on rahoittaa osakemyynneillä muun muassa yli 65-vuotiaiden lääkärikäyntien Kela-maksukokeilu?
Kokeilua pitävät tehottamana erveydenhuollon asiantuntijat ja Lääkäriliitto.
Yhdistyykö tässä Kokoomuksen kaksi tavoitetta? Myydään tuottava valtion omaisuus sijoittajafirmoille ja tuetaan yksityisiä terveysfirmoja?
Olisiko ollut järkevämpää tukea julkisen terveydenhuollon kehittämistä?
Valuuko valtion omaisuuden myyntirahat terveysjäteille
122
800
Vastaukset
- Anonyymi
Olisiko sitten parempi, jos se valuisi poliittisten johtajien taskuun?
Yksityiseltä sentään saadaan palvelua rahaa vastaan julkiselta ei saada edes jonotusnumeroa.- Anonyymi
Poliittisella johdolla on kuukausipalkka. Vaikka kävijöiden määrä kasvaa ja toiminta tehostuu, pienenee polittiisen johtajan palkka/käynti kerta eli julkisen terveydenhuollon hinta halpenee.
Kun hallitus ajaa terveyspalveluja yksityisille, se nostaa poliittisen johdon kustannusta/ julkisella käynnin kerta.
Olen saanut julkiselta puolelta hyvää hoitoa, kiitos siitä. - Anonyymi
Voitot karkaa ulkomaille,hyvä homma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitot karkaa ulkomaille,hyvä homma
SANNI LAASONEN TOTEUTTAA PETTERIN VISIOTA.
- Anonyymi
Verorahoilla rahoitetaan yli 65 vuotiaitten yksityislääkäreillä käymiset.
- Anonyymi
Aivan, niillä rahoitetaan myös alle 65 vuotiaiden terveyskäynnit sekä tasan 65vuotiaiden. siis vain jos he edes saavathoidon julkisella puolella.
Useimmat eivät saa koska terveydenhoidon tukkii itse tereveytensä pilanneet. He käyttävät 80% kaikista terveysmenoista eivätkä tee mitään yhteiskunnan hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, niillä rahoitetaan myös alle 65 vuotiaiden terveyskäynnit sekä tasan 65vuotiaiden. siis vain jos he edes saavathoidon julkisella puolella.
Useimmat eivät saa koska terveydenhoidon tukkii itse tereveytensä pilanneet. He käyttävät 80% kaikista terveysmenoista eivätkä tee mitään yhteiskunnan hyväksi.Eikö yli 65-vuotiaissa ole itse terveytensä pilanneita.
Käykö yli 65 vuotiaiden tukemisessa samoin kuin Kelakorvaustuen nostossa yksityisille, missä lisäkäyttäjän hintalappu oli yli 1500 € ja Kela kustannus nousi 58 miljoonalla?
Tähän taitaa mennä 335 miljoonaa euroa hallituskauden aikana ja se rahoitetaan valtion omaisuutta myymällä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö yli 65-vuotiaissa ole itse terveytensä pilanneita.
Käykö yli 65 vuotiaiden tukemisessa samoin kuin Kelakorvaustuen nostossa yksityisille, missä lisäkäyttäjän hintalappu oli yli 1500 € ja Kela kustannus nousi 58 miljoonalla?
Tähän taitaa mennä 335 miljoonaa euroa hallituskauden aikana ja se rahoitetaan valtion omaisuutta myymällä?Millä tavalla olisi pilannut? En tupakoi, en käytä alkoholia ja syön ns, terveellisesti ja liikun. Ja kaikenlaista on tähän ikään tullut ihan muutaman vuoden sisällä. Olen silti tyytyväinen ja iloitsen koen oloni hyväksi. Enkä todellakaan aio käyttää yksityisen palveluita. Julkiselta olen saanut hyvän hoidon mihin olen tarvinutkin. Eläkkeelle jäin lopullisesti hiukan ennen kun täytin kuustkyt yheksän. 50 vuotta töaikaa täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, niillä rahoitetaan myös alle 65 vuotiaiden terveyskäynnit sekä tasan 65vuotiaiden. siis vain jos he edes saavathoidon julkisella puolella.
Useimmat eivät saa koska terveydenhoidon tukkii itse tereveytensä pilanneet. He käyttävät 80% kaikista terveysmenoista eivätkä tee mitään yhteiskunnan hyväksi.Sanni Lotto-Laasonen: Yksityistetään, yksityistetään. Valtion rahat pitää tyrkyttää monikansallisille terveysjätelle. Sillä Suomi pelastetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanni Lotto-Laasonen: Yksityistetään, yksityistetään. Valtion rahat pitää tyrkyttää monikansallisille terveysjätelle. Sillä Suomi pelastetaan.
Idiootteja on näköjään, jotka haluavat myydä suomen tuolla tavalla muille.
- Anonyymi
Eipä se raha taida jokaiselle riittää, onhan se selvää, että käyntien hinnat nousevat ja se laskutetaan kelalta, tottakai, ja rahaa virtaa jättien kirstuun. Ja mahtaako yksityinen kuitenkaan hoitaa muuta kuin "hyvää päivää ja ottakaapa yhteyttä (kome kertaa)". En jaksa uskoa, että hoitavat parantaakseen vaan saadakseen rahan minkä hallitus lupasi. Ei se paljoa lohduta sairasta.
- Anonyymi
Mahtaako se julkinen olla edes selvin päin kesällä, jos edes on paikalla.
- Anonyymi
Mm. kelakorvauksen nostolla oli iso merkitys terveysyhtiöiden tulokseen.
Yli 65-vuotiaille voi määrätä kaikki tutkimukset, mitkä kuuluvat pakettiin ja valtio maksaa.
Kohta on valtion tuottava omaisuus myyty. Myyntirahat kulutettu ja sitten päästäänkin oppositiosta huutelemaan velkaantumisesta ja verojen korotuksesta, kun rahat on loppu (ja yhteisöverokaan ei sitä tuo, kuten ennen).- Anonyymi
Ei voi.
Oletko tyhmä, valehteletko vai ihan vaan tietämätön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi.
Oletko tyhmä, valehteletko vai ihan vaan tietämätön?Mitä ei voi?
Terveystalon osinko nousi tänä vuonna 60 %. Kelakorvauksen nosto auttaa siinä.
Kun yli 65-vuotias menee lääkäriin (vaikka sairaanhoitaja riittää), yksityinen lääkärikäynti maksaa 28 euroa. Palvelumaksu on muutamia kymppejä, kuuluuko 28 euroon vai ei, ei ole mainittu.
Yksityinen lääkäri määrää labrat, jotta saa maksimihillot pois. Verovaroista maksetaan erotukset. Niin se tulee menemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ei voi?
Terveystalon osinko nousi tänä vuonna 60 %. Kelakorvauksen nosto auttaa siinä.
Kun yli 65-vuotias menee lääkäriin (vaikka sairaanhoitaja riittää), yksityinen lääkärikäynti maksaa 28 euroa. Palvelumaksu on muutamia kymppejä, kuuluuko 28 euroon vai ei, ei ole mainittu.
Yksityinen lääkäri määrää labrat, jotta saa maksimihillot pois. Verovaroista maksetaan erotukset. Niin se tulee menemään.Koska piikki ei ole auki mihin vaan.
Opetteie aihe, josta kirjoitat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska piikki ei ole auki mihin vaan.
Opetteie aihe, josta kirjoitatKELA:
"Kokeilussa Kela korvaa myös tiettyjä tutkimuksia, kuten laboratoriokokeita ja kuvantamistutkimuksia, jotka lääkäri määrää vastaanotolla. Asiakas maksaa puolet tutkimusten hinnasta. "
"Tutkimuksille asetetaan enimmäishinnat, joiden tarkoitus on varmistaa, ettei asiakkaalle synny yllättäviä kustannuksia ja että palveluiden hinnat pysyvät kohtuullisina."
"Maksimihillot" on siis enimmäishinta, joita en ole julkisuudessa vielä nähnyt. Asiakas maksaa puolet, mutta Kela toisen. Yli 65-vuotias menee herkästi sinne, minne yksityinen lääkäri määrää.
Samaan aikaan julkisella puolelle on Yt-neuvotteluja.
Joko nyt ymmärsit, mistä on kysymys?
- Anonyymi
Kenelle sinä halua varata oikeuden saada hoitoa, kun yli 65 vuotiaille sitä ei saa mielestäsi antaa?
- Anonyymi
335 miljoonalla olisi julkiselle puolelle saatu henkilökuntaa ja hoitoa kaikille. Nyt hallitus sai julkiselle puolelle YT:t.
Siitä on kysymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
335 miljoonalla olisi julkiselle puolelle saatu henkilökuntaa ja hoitoa kaikille. Nyt hallitus sai julkiselle puolelle YT:t.
Siitä on kysymys.Se ei ole totta.
Julkinen puoli ei ole ikinä antanut hoitoa kaikille edes silloin, kun se sai laskuttaa mielin määrin.
Nykyinen rahoitus perustuu siihen, mitä julkinen puoli on itse sanonut tarvitsevansa. Miksi se ei riitäkään?
- Anonyymi
Minua kiehtoo aloittajan ajatus siitä, että hänen pitäisi saada päättää kuka saa hoitoa ja kuka ei. Aloin miettimään onko kyseessä joku niistä, jotka elämäntavoillaan tukkii julkisen terveydenhoidon ja hän on peloissaan siitä, että joku muu tulee hoidettuksi.
Sellainen pelko on ihan perusteltu koska vaikkapa lihava ja köyhä ei saa elintapoihinsa hoitoa yksityiseltä puolelta, mutta julkisella puolella hoidetaan myös niitä, jotka hakevat vain korjausssarjan ja jatkavat itsetuhoista käytöstä.
Kokonaisuuden kannaltahan on tärkeää, että ihmiset hoidetaan ja myös yli 65 vuotiaat ovat ihmisiä. On ihan varmaa, ettei yksityiset lääkärit hoida ihmisiä turhaan. Jukisuudessakin on todettu, että diagnoositehtailu on julkisen puolen ongelma.- Anonyymi
Osuit naulan kantaan sen suhteen, että kuka päättää, kuka saa hoitoa. Miten 64-65 vuotiaat eläkeläiset nyt saavat hoitoa?
335 miljoonalla olisi saatu julkiselle puolelle henkilökuntaa hoitamaan iästä riippumatta hoitoa tarvitsevia ja siinä edellisen hallituksen kaavailemassa kahdessa viikossa.
Nyt Kokoomus ajaa yksityisen terveysyhtiöiden etua. Kaikki tietävät Kokoomuksen sidonnaisuudet niihin. - Anonyymi
En löytänyt diagnoositehtailusta mitään. Avaatko asiaa. Itse olen saanut julkisella puolella yksityistä parempaa diagnoosia. Yksittäistapaus, en yleistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt diagnoositehtailusta mitään. Avaatko asiaa. Itse olen saanut julkisella puolella yksityistä parempaa diagnoosia. Yksittäistapaus, en yleistä.
Kun alueiden rahoitus perustuu diagnooseihin, niitä ryhdyttiin tehtailemaan urakalla. Ei ole uskottavaa, että ihmiset ovat sairastuneet merkittävästi enemmän sillä sekunnilla, kun sote alkoi.
Minä en luota julkisen puolen rehellisyyteen. Vaikka yksittäinen diagnoosi voi olla oikein, niin on tilastollinen mahdottomuus, että kaikki ovat oikeita.
- Anonyymi
Kokoomus suhmurit kuppaavat kansan hengiltä!
- Anonyymi
Yksityisen Kelakorvausmisäys lisäisi menoja (=velkaa) 58 miljoonalla. Hoitojonot eivät juuri lyhentyneet Kelan selvityksen mukaan.
Pihlajalinna jakaa tänä vuonna 7 miljoonaa aiempaa enemmän osinkoa (osinko 0,07:stä 0,38:aan €/osake) ja Terveystalo 30 miljoonaa (0,30:sta 0,48:aan €/osake)
Syksyllä yli 65 vuotiaisen yksityisten käytön tuki nostaa tulosta lisää. Samalla rahalla olisi saatu parannettu julkista, jolloin kaikki pääsisivät hoitoon paremmin. Valittiin osinko tie tässäkin.
Siitä on kysymys.- Anonyymi
Syynä oli se, että ihmiset olivat sairaita, mutta eivät saaneet hoitoa
Hoitojonot lyhenevät vasta, kun sairaita hoidetaan enemmän kuin sairastuu lisää.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että flunssakaudella sairastuneiden määrä kymmenkertaistuu. Tilastollinen merkittävyys saadaan vasta yli vuoden pituisella jaksolla. Vasta silloin yksittäiset muutokset tasoittuvat.
Sokerina pohjalla on se, että julkiset tilastot ovat roskaa. Se johtuu siitä, että vasta ensi vuonna saadaan yhtenevät tilastointitavat ja myös ne mukaan, joilla on vaikeuksia antaa yhtään mitään lukuja.
Ensimmäiset vertailukelpoiset luvut saadaan 2027, jos ja vain jos 2026 päästään aloittamaan kerääminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syynä oli se, että ihmiset olivat sairaita, mutta eivät saaneet hoitoa
Hoitojonot lyhenevät vasta, kun sairaita hoidetaan enemmän kuin sairastuu lisää.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että flunssakaudella sairastuneiden määrä kymmenkertaistuu. Tilastollinen merkittävyys saadaan vasta yli vuoden pituisella jaksolla. Vasta silloin yksittäiset muutokset tasoittuvat.
Sokerina pohjalla on se, että julkiset tilastot ovat roskaa. Se johtuu siitä, että vasta ensi vuonna saadaan yhtenevät tilastointitavat ja myös ne mukaan, joilla on vaikeuksia antaa yhtään mitään lukuja.
Ensimmäiset vertailukelpoiset luvut saadaan 2027, jos ja vain jos 2026 päästään aloittamaan kerääminen.Kunnilla ei ole ollut mitään syytä tilastoida sairastuneiden lukumäärää tai diagnooseja koska kaikki laskut on aina kuitattu, vaikka budjetti olisi katsottu teelehdistä.
Vasta soten myötä kuntien piti pohtia sitä, minne katoaa kolmannes verorahoista. Ennen sitä rahaa jaettiin huolettomasti milloin hieroviin tuoleihin, milloin puoluesihteerin palkkaan. Aina tuli lisää eikä kukaan välittänyt.
Kunnat sitten valehtelivat koska siihen oli totuttu. Väittivät käyttävänsä paljon vähemmän kuin oikeasti käyttivät, jos edes tiesivät mihin raha meni. Niinpä Soten rahoitus oli pielessä ennen kuin se ehti edes alkaa.
Julkisen terveydenhoidon tavoite on kerätä mahdollisimman paljon rahaa itselleen. Se ei onnistu sillä, että hoidetaan potilaita koska jos kaikki hoidetaan, niin rahamäärä ei kasva. Siksi julkisella puolella hinnat ovat melkein kaksinkertaiset ja lääkäri hoitaa niin vähän potilaita kuin vain kehtaa.
Yksityinenkin puoli haluaa rahaa. Erotuksena on se, että yksityinen puoli saa rahaa vain tehdystä työstä ja siksi se on tehokas. Mitä enemmän hoidetaan, sitä enemmän rahaa tulee.
Yksityisen hoidon kannustin on siis ihan päinvastainen kuin julkisella puolella. Julkisella puolella rahaa saa sitä enemmän, mitä vähemmän hoidetaan ja mitä pitemmät jonot. Yksityisellä puolella taas mitä useampi hoidetaan, sitä enemmän rahaa.
Tässä on kaikkein merkittävin ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syynä oli se, että ihmiset olivat sairaita, mutta eivät saaneet hoitoa
Hoitojonot lyhenevät vasta, kun sairaita hoidetaan enemmän kuin sairastuu lisää.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että flunssakaudella sairastuneiden määrä kymmenkertaistuu. Tilastollinen merkittävyys saadaan vasta yli vuoden pituisella jaksolla. Vasta silloin yksittäiset muutokset tasoittuvat.
Sokerina pohjalla on se, että julkiset tilastot ovat roskaa. Se johtuu siitä, että vasta ensi vuonna saadaan yhtenevät tilastointitavat ja myös ne mukaan, joilla on vaikeuksia antaa yhtään mitään lukuja.
Ensimmäiset vertailukelpoiset luvut saadaan 2027, jos ja vain jos 2026 päästään aloittamaan kerääminen.Sattuipa flussa-aalto tosiaan...
Kelakorvaus nousi v. 2024 alusta.
Terveystalon osake nousi v. 2025 60 prosentia.
Pihlajalinna nousi prosentuaalisesti niin paljon, ettei voi oikein laskea.
2023 0
2024 0,07
2025 0,38 eli 7 miljoonaa meni jakoon aiempaa enemmän (maksetaan 2024 tuloksesta)
Kelakorvaus nousi 58 miljoonalla v. 2024 ja yli puolet meni hinnan ja palvelumaksujen korotuksiin. Suoraan tulokseen ja osinkoon.
Kauppalehti 17.8.23.
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi"
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syynä oli se, että ihmiset olivat sairaita, mutta eivät saaneet hoitoa
Hoitojonot lyhenevät vasta, kun sairaita hoidetaan enemmän kuin sairastuu lisää.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että flunssakaudella sairastuneiden määrä kymmenkertaistuu. Tilastollinen merkittävyys saadaan vasta yli vuoden pituisella jaksolla. Vasta silloin yksittäiset muutokset tasoittuvat.
Sokerina pohjalla on se, että julkiset tilastot ovat roskaa. Se johtuu siitä, että vasta ensi vuonna saadaan yhtenevät tilastointitavat ja myös ne mukaan, joilla on vaikeuksia antaa yhtään mitään lukuja.
Ensimmäiset vertailukelpoiset luvut saadaan 2027, jos ja vain jos 2026 päästään aloittamaan kerääminen.Syynä on yksityisen terveydenhuollon suosiminen Kokoomuksen sidonnaisuuksien vuoksi.
Muuten julkista kehitettäisiin ja hoitokertoja sinne lisättäisiin, mikä laskee hoitokerran hintaa, koska kiinteille kustannuksille tulee jakajia enemmän. Hallitus ajaa tätä päinvastaiseen suuntaan ja sitten syytellään hoidon kalleudesta.
Yle 4.9.24
"Analyysi: Hallitus pitää kiinni yksityislääkärituista, vaikka tulos on surkea – se muistuttaa kokoomuksen sote-pyöröovesta"
https://yle.fi/a/74-20109090
- Anonyymi
Tyypillinen kokoomus suhmureiden kuvio.
- Anonyymi
Kyllä valuu verorahat osinkoihin.
- Anonyymi
Oliko yli 65 vuotiaiden yksityistämisen budjetti 335 miljoonaa? Se tullee tuplaamaan terveysyhtiöiden kelakorvauksissa nousseet osingot.
- Anonyymi
Se maksaa, kun ihmisiä hoidetaan.
On päivän selvää, että kun ihmiset, jotka eivät saa hoitoa, pääsevät hoidon piiriin, niin se maksaa.
Pitää kuitenkin muistaa, että hoitoa saavat ihmiset, joille ei julkisella puolella riitä aika eikä halu.
En ymmärrä, minkälainen ihminen on kateellinen sairaalla siksi, että se pääsee lääkäriin.- Anonyymi
Kela korvaukset nousivat 58 miljoonalla (yli puolet meni hinnan ja palvelumaksujen korotuksiin). mennen suoraan tulokseen. Terveystalon osingon jako kasvoikin 30 miljoonalla tänä vuonna ja Pihlajalinnan 7 miljoonalla.
Paljon luulet 335 miljoonasta menevän osinkoihin?
Lääkäriin pääsyä voisi samalla rahalla kehittää niin, että myös alle 65-vuotiaat pääsevät hoitoon vai eikö heidäm tarvitse saada hoitoa?
- Anonyymi
Kymmenien aiempien jälkeen Uniper.
Valtion kyvyt busines- elämässä ovat olemattomat.
Kommarityylissä kukaan ei saa toimia johtajana
ja lopputulos on aina konkurssi tai katastrofi.
Esim. VR on silkkaa kusta ja pskaa.
Ei valtionyhtiöille.- Anonyymi
Joissakin asioissa osaaminen on todella olemattomat, mutta onnistuuko valtion ohjaus terveysyhtiöiden tuloksen parantamisessa verovaroin?
Kokoomuksella on lehtitietojen perusteella terveysyhtiöihin sidonnaisuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissakin asioissa osaaminen on todella olemattomat, mutta onnistuuko valtion ohjaus terveysyhtiöiden tuloksen parantamisessa verovaroin?
Kokoomuksella on lehtitietojen perusteella terveysyhtiöihin sidonnaisuuksia.On hyvä, että yhtiöllä on omistajia. Kun katsoo julkista taloutta, niin kukaan ei ole vastuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä, että yhtiöllä on omistajia. Kun katsoo julkista taloutta, niin kukaan ei ole vastuussa.
Valtion raha-asioiden hoito on valtiovarainministeriön tehtävä. Valtion talous kuuluu osittain myös eduskunnassa olevien politiikkojen tehtäviin, kun päätöksiä siellä tekevät.
- Anonyymi
Jos yksityiset terveysjätit pääsevät osingolle, niin heidän etujaan on ajettu. Kokoomus ajaa yksityisen sektorin yritysten etuja. Se ei ole mikään salaisuus.
- Anonyymi
Jos yksityiset terveysjätit hoitavat sairaat ihmiset, he ovat palkkansa ansainnee.
Jokainen, joka hoidetaan yksityisellä puolella, keventää julkisen puolen taakkaa ja tuottaa säästöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksityiset terveysjätit hoitavat sairaat ihmiset, he ovat palkkansa ansainnee.
Jokainen, joka hoidetaan yksityisellä puolella, keventää julkisen puolen taakkaa ja tuottaa säästöjä.Paljon ajattelit säästön olevan?
Esim. kelakorvauksen 22 euron nostosta yli puolet meni hinnan ja palvelumaksujen korotuksiin.
Lisäksi jäljelle jääneen muutaman euron alennuksen saivat ne, jotka jo aiemminkin käyttivät yksityisiä. He olivat pääasiassa hyvä- ja keskituloisia kelan selvityksen mukaaan.
Kelakorvaus nousi 58 miljoonalla? Paljon siis säästettiin, kun hoitojonovaikutus oli pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon ajattelit säästön olevan?
Esim. kelakorvauksen 22 euron nostosta yli puolet meni hinnan ja palvelumaksujen korotuksiin.
Lisäksi jäljelle jääneen muutaman euron alennuksen saivat ne, jotka jo aiemminkin käyttivät yksityisiä. He olivat pääasiassa hyvä- ja keskituloisia kelan selvityksen mukaaan.
Kelakorvaus nousi 58 miljoonalla? Paljon siis säästettiin, kun hoitojonovaikutus oli pieni.Kun kyse on hoitoon pääsystä, niin eiköhän se säästö ole satasissa tai tonneissa jokaista sairautta kohden, joka löydetään ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kyse on hoitoon pääsystä, niin eiköhän se säästö ole satasissa tai tonneissa jokaista sairautta kohden, joka löydetään ajoissa.
Siksi julkista olisi hyvä kehittää. Nyt korotetulla yksityisen lääkärin kelakorvauksella saatiin kustannuksia yli 1500 €/uusi käyttäjä. 58 miljoonaa valui aivan hukkaan, kun sillä ei lyhennetty hoitojonoja.
Jos julkiselle puolelle olisi sijoitettu 58 miljoonaa, monta hoitoonpääsyä olisikaan tullut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi julkista olisi hyvä kehittää. Nyt korotetulla yksityisen lääkärin kelakorvauksella saatiin kustannuksia yli 1500 €/uusi käyttäjä. 58 miljoonaa valui aivan hukkaan, kun sillä ei lyhennetty hoitojonoja.
Jos julkiselle puolelle olisi sijoitettu 58 miljoonaa, monta hoitoonpääsyä olisikaan tullut?Jos julkista voisi kehittää, niin se olisi tehty jo.
Lääkärit tekevät julkisella puolella puolet niistä potilaista, mitä ennen Marinin hallitusta.
Samalla julkiselle puolelle on laitettu enemmän rahaa kuin koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos julkista voisi kehittää, niin se olisi tehty jo.
Lääkärit tekevät julkisella puolella puolet niistä potilaista, mitä ennen Marinin hallitusta.
Samalla julkiselle puolelle on laitettu enemmän rahaa kuin koskaan.Nuokin Kelarahat yksityisille Orpo perusteli eduskunnalle hoikojonoilla. Myöhemmin eduskuntajupakassa "Orpo huomautti, että hän totesi jo viime viikon kyselytunnolla, että hoitojonojen osalta hänellä oli epätarkkuutta vastauksessaan".
Eli Orpo teki epätarkan tiedon perusteella päätöksiä, muttei korjannut niitä.
Sen sijaan Kela on todennut, ettei 58 miljoonasta yksityisille ole juuri hyötyä. Miksi hallitus pitää siitä kiinni?
Aiheesta YLE: 4.9.2024
https://yle.fi/a/74-20109090
"Analyysi: Hallitus pitää kiinni yksityislääkärituista, vaikka tulos on surkea – se muistuttaa kokoomuksen sote-pyöröovesta"
Sote tehtiin Marinin hallituksen aikana ja nykyinen hallitus ei halua sitä kehitään. Miksi?
Hallitus haluaa yksityistää. Aiheesta Kauppalehti 17.8.2024
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi”" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos julkista voisi kehittää, niin se olisi tehty jo.
Lääkärit tekevät julkisella puolella puolet niistä potilaista, mitä ennen Marinin hallitusta.
Samalla julkiselle puolelle on laitettu enemmän rahaa kuin koskaan.Tietenkin julkista voidaan kehittää. Ei tietenkään haluta sitä kehittää liian hyväksi, koska jos julkinen puoli ei toimi hyvin, niin voidaan rummuttaa yksityisten terveysjättien puolesta.
Valittu sote-malli tuli kalliiksi. Se lisäsi julkisen sektorin työntekijöitä, joiden palkat maksetaan verovaroista. Siinä mentiin siis metsään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin julkista voidaan kehittää. Ei tietenkään haluta sitä kehittää liian hyväksi, koska jos julkinen puoli ei toimi hyvin, niin voidaan rummuttaa yksityisten terveysjättien puolesta.
Valittu sote-malli tuli kalliiksi. Se lisäsi julkisen sektorin työntekijöitä, joiden palkat maksetaan verovaroista. Siinä mentiin siis metsään.Jos kerta henkilökuntaa on, niin hoitoonpääsy pitäisi olla kunnossa. Tehokkuuteen työhyvinvointia unohtamatta pitäisi kehittää.
Aluevaltuustot voisi korvata asiantuntijoilla. Ei äänestämällä saa asiantuntioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin julkista voidaan kehittää. Ei tietenkään haluta sitä kehittää liian hyväksi, koska jos julkinen puoli ei toimi hyvin, niin voidaan rummuttaa yksityisten terveysjättien puolesta.
Valittu sote-malli tuli kalliiksi. Se lisäsi julkisen sektorin työntekijöitä, joiden palkat maksetaan verovaroista. Siinä mentiin siis metsään.Miksi Marin ja vasemmistohallitus halusivat edistää yksityistä terveydenhoitoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Marin ja vasemmistohallitus halusivat edistää yksityistä terveydenhoitoa?
Marinin hallitus loi soten. Ensimmäinen versio on aina ensimmäinen versio jota pitää kehittää.
Orpo hallitus haluaa edistää yksityistä terveydenhuoltoa sidonnaisuuksiensa vuoksi.
Asiasta kirjoitti jo 17.8.23 Kauppalehti
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi”
Petteri Orpon (kok) hallituksen sote-aikeet ovat yksityisen sektorin kannalta jopa kiusallisen mieluisia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marinin hallitus loi soten. Ensimmäinen versio on aina ensimmäinen versio jota pitää kehittää.
Orpo hallitus haluaa edistää yksityistä terveydenhuoltoa sidonnaisuuksiensa vuoksi.
Asiasta kirjoitti jo 17.8.23 Kauppalehti
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi”
Petteri Orpon (kok) hallituksen sote-aikeet ovat yksityisen sektorin kannalta jopa kiusallisen mieluisia."Orp on vain lapioinut lisää rahaa järjestelmään, joka tahallaan tehtiin selliseksi, ettei se pärjää omillaan.
Kun lehtiä lukee, ei voi välttyä ajatukselta, attä Marin Ranskan Rievieralla on paljon oikeistolaisempi kuin kukaan, joka istuu halliotuksessa.
Toki tiedetään, että paras tapa tehdä sossusta kapitalisti on antaa hänelle rahaa, siitä on tieteellistä näyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orp on vain lapioinut lisää rahaa järjestelmään, joka tahallaan tehtiin selliseksi, ettei se pärjää omillaan.
Kun lehtiä lukee, ei voi välttyä ajatukselta, attä Marin Ranskan Rievieralla on paljon oikeistolaisempi kuin kukaan, joka istuu halliotuksessa.
Toki tiedetään, että paras tapa tehdä sossusta kapitalisti on antaa hänelle rahaa, siitä on tieteellistä näyttöä.Ihmisen ominaisuus on omaan napaan tuijottelu. Jokainen puolue katsoo oman etupiirinsä napoja.
On hyvä pysähtyä miettimään, mihin hyvinvointivaltio perustuu: tulojen tasaamiseen progressiivisella verotuksella niin, että julkisia palveluja on.
Miten se hoidetaan kustannustehokkaasti ilman etupiiriajattelua, on se juttu. Nyt katsellaan oikeistonapoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen ominaisuus on omaan napaan tuijottelu. Jokainen puolue katsoo oman etupiirinsä napoja.
On hyvä pysähtyä miettimään, mihin hyvinvointivaltio perustuu: tulojen tasaamiseen progressiivisella verotuksella niin, että julkisia palveluja on.
Miten se hoidetaan kustannustehokkaasti ilman etupiiriajattelua, on se juttu. Nyt katsellaan oikeistonapoja.Osuit asian ytimeen. Valtion/hallituksen tehtävä olisi ajaa koko kansan yhteistä etua, eikä vaan osan kansasta.
- Anonyymi
Julkisen puolen toiminta on aina yhteiskuntalähtöistä, kun taas yksityisen puolen toiminta perustuu aina voittojen tavoitteluun.
- Anonyymi
Tuo on yhtä utopistinen väite kuin se, että sosialismi toimii ihmisen hyväksi.
Jos mietit asiaa hiukan, tajuat, että voitto on hyvä ja tavoiteltavissa oleva asia. Se tarkoittaa, että pystytään luomaan tuote, jota ihmiset pitävät arvokkaampana kuin mitä sen tuottaminen maksaa.
Kun asiakas pitää tuotetta hintansa arvoisena ja on valmis vapaaehtoisesti maksamaan siitä pyydetyn hinnan, asiakas on tyytyväinen. Jos sen tuotteen tekeminen maksaa vähemmmän niin, että tuotteen tekemiseen omat rahansa laittaneet saavat rahalleen korkoa, niin se on vielä parempi.
Voitto on hieno asia. Ilman sitä sinullakin olisi vain sossun lappu, jolla saa jotain, mitä kukaan ei tee ja mitä missään ei ole saatavana. Vaikka menisit Suomen vasemmistolaisimpaan kuntaan kommunistilääkärin luo, niin siitä huolimatta maksat voittoa sekä lääkärille, että kaikelle sille, mitä ympärilläsi on. Ilman sitä voittoa, ei olisi sitä lamppua, jolla kurkkuasi valaistaan eikä sitä lääkettä, jolla ahdistustasi hoidetaan.
Sinä et ole mitään ilman voittoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on yhtä utopistinen väite kuin se, että sosialismi toimii ihmisen hyväksi.
Jos mietit asiaa hiukan, tajuat, että voitto on hyvä ja tavoiteltavissa oleva asia. Se tarkoittaa, että pystytään luomaan tuote, jota ihmiset pitävät arvokkaampana kuin mitä sen tuottaminen maksaa.
Kun asiakas pitää tuotetta hintansa arvoisena ja on valmis vapaaehtoisesti maksamaan siitä pyydetyn hinnan, asiakas on tyytyväinen. Jos sen tuotteen tekeminen maksaa vähemmmän niin, että tuotteen tekemiseen omat rahansa laittaneet saavat rahalleen korkoa, niin se on vielä parempi.
Voitto on hieno asia. Ilman sitä sinullakin olisi vain sossun lappu, jolla saa jotain, mitä kukaan ei tee ja mitä missään ei ole saatavana. Vaikka menisit Suomen vasemmistolaisimpaan kuntaan kommunistilääkärin luo, niin siitä huolimatta maksat voittoa sekä lääkärille, että kaikelle sille, mitä ympärilläsi on. Ilman sitä voittoa, ei olisi sitä lamppua, jolla kurkkuasi valaistaan eikä sitä lääkettä, jolla ahdistustasi hoidetaan.
Sinä et ole mitään ilman voittoa.Esim. valtion tehtävä ei ole voittojen tavoittelu. Valtin ensisijaisia tehtäviä ovat yhteiskunnan suojeleminen ulkoisia uhkia vastaan ja sisäisen järjestyksen ylläpito. Toissijaisia tehtäviä ovat talous-, sosiaali- ja kulttuuripolitiikka. Valtion tehtäviin kuuluu myös oikeusjärjestelmän ylläpito, kansalaisten turvallisuuden takaaminen sekä elinkeinojen ja infrastruktuurin tukeminen.
Sama pätee kaikkiin muihin julkisen puolen toimintoihin. Useimmat julkisen puolen paleluja ja toimintoja tarjotaan täysin onnistuneesti ja hyvin ilman voittojen tavoittelua. Esim. Lontoon julkista liikennettä pyörittää voittoja tavoittelematon "not for profit" yhtiö ja hyvin pyörii.
Kaikki ei siis todellakaan tarvitse perustua voittojen tavoitteluun, vaikka jotkut on aivopesty sellaista uskomaan. - Anonyymi
Rikkaat ja hyvätuloiset ovat taipuvaisempia epäeettiseen ajatteluun, kuten esim. että ahneus on hyvästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaat ja hyvätuloiset ovat taipuvaisempia epäeettiseen ajatteluun, kuten esim. että ahneus on hyvästä.
Sanoo ahne ja köyhä 😂🤣🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. valtion tehtävä ei ole voittojen tavoittelu. Valtin ensisijaisia tehtäviä ovat yhteiskunnan suojeleminen ulkoisia uhkia vastaan ja sisäisen järjestyksen ylläpito. Toissijaisia tehtäviä ovat talous-, sosiaali- ja kulttuuripolitiikka. Valtion tehtäviin kuuluu myös oikeusjärjestelmän ylläpito, kansalaisten turvallisuuden takaaminen sekä elinkeinojen ja infrastruktuurin tukeminen.
Sama pätee kaikkiin muihin julkisen puolen toimintoihin. Useimmat julkisen puolen paleluja ja toimintoja tarjotaan täysin onnistuneesti ja hyvin ilman voittojen tavoittelua. Esim. Lontoon julkista liikennettä pyörittää voittoja tavoittelematon "not for profit" yhtiö ja hyvin pyörii.
Kaikki ei siis todellakaan tarvitse perustua voittojen tavoitteluun, vaikka jotkut on aivopesty sellaista uskomaan.Valtion tehtävä on voiton tavoittelu siinä mielessä, että sen pitää järjestää verorahoilla tuotetut palvelut niin, että ne on tehty taloudellisesti ja tehokkaasti.
Julkishallinto tulouttaa voittonsa eli tehokkuudesta tulleet hyödyt takaisin valtiolle, joka joko käyttää rahat muulla tai keventää veroja.
Julkisomisteistenkin yhtiöiden täytyy tuottaa voittoa vähintään inflaation verran.
Oletko ajatellut kasvaa joskus aikuiseksi?
- Anonyymi
Purra väläyttää 58 miljoonalla kasvatetun hyödyttömän yksityisen kelatuen leikkaamista 90 miljoonalla.
Kokoomukselle se tuskin käy, nostihan ko. korvaus terveysyhtiöiden osinkoja.
Purralta taitaa olla kyseessä mainostemppu, joka kohta unohdetaan.- Anonyymi
Tuskimpa tätä perutaan. Myydään valtion kannattavaa omaisuutta. Eikös niin ollut tarkoitus rahoittaa yli 65-vuotiaiden yksityisten lääkärien käyttö, kun sairaanhoitajalle pääsykin olisi monessa tapauksessa riittänyt. Näin saadaan terveysyhtiöiden osingot nousemaan lisää.
- Anonyymi
Oikeistohallituksen toimet ovat pääsääntöisesti tulonsiirtoa köyhiltä ja duunareilta suuryritysten osakkeenomistajille, ja nyt suuripalkkaisille. ✂️✂️✂️✂️✂️
- Anonyymi
Ylekin heräilee tähän aiheeseen.
Mielenkiintoista seurata, millainen Kelalta pyydetty leikkauslista on ja poistetaanko hyödytön yksityisen lääkärin kelakorotus.
Tuleva leikkauslista näyttää Kelan tämän päivän kasvot uusine kokoomusjohtajineen. Hallituksen kasvot on jo kaikilla tiedossa.
YLE 18.8.25
Yksityislääkärien Kela-korvaukset: hallituksen uudistus lähes kolminkertaisti kulut, mutta käynnit eivät juuri kasva
https://yle.fi/a/74-20176866- Anonyymi
Suomen terveydenhoito ei parane sillä 0,2%, joka maksetaan yksityisille.
Yhden potilaan lääkärikäynti maksaa julkisella puolella 150-200 euroa. Siitä peritään pienempi hinta, mutta kustannus on se. Yksityisen lääkäriaseman kustannus on hiukan pienempi.
Jos verorahoista maksetaan julkisen puolen käynti, niin siihen uppoaa 200 euroa rahaa vähennettynä omavastuulla eli n.170 euroa.
Jos verorahoista maksetaan yksityisen puolen käynti, siihen kuluu verorahoja 30 euroa. Yhden julkisen puolen käynnin kustannuksella saadaan siis viisi käyntiä yksityisellä puolella.
Toki sairastunut maksaa itse sen puuttuvan 150 euroa.
Kaiken huipuksi yksityisellä puolella käynyt maksaa vielä veroissaan muiden ihmisten käynnit julkisella puolella.
Yksityiset lääkärit ovat hyvinvointiyhteiskunnalle kultakaivos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen terveydenhoito ei parane sillä 0,2%, joka maksetaan yksityisille.
Yhden potilaan lääkärikäynti maksaa julkisella puolella 150-200 euroa. Siitä peritään pienempi hinta, mutta kustannus on se. Yksityisen lääkäriaseman kustannus on hiukan pienempi.
Jos verorahoista maksetaan julkisen puolen käynti, niin siihen uppoaa 200 euroa rahaa vähennettynä omavastuulla eli n.170 euroa.
Jos verorahoista maksetaan yksityisen puolen käynti, siihen kuluu verorahoja 30 euroa. Yhden julkisen puolen käynnin kustannuksella saadaan siis viisi käyntiä yksityisellä puolella.
Toki sairastunut maksaa itse sen puuttuvan 150 euroa.
Kaiken huipuksi yksityisellä puolella käynyt maksaa vielä veroissaan muiden ihmisten käynnit julkisella puolella.
Yksityiset lääkärit ovat hyvinvointiyhteiskunnalle kultakaivos.Mutta kun maksetaan jo muutenkin yksityisiä käyttäville 22 euroa lisää, ei yhteiskunta säästä, vaan menettää tuon 22 euroa.
Siitä menetetystä 22 eurosta pari euroa menee hyvätuloiselle muutenkin yksityisiä käyttävälle ja loput hinnan ja palvelumaksun korotukseen eli terveysyhtiön tuottoon.
Tätä on joidenkin vaikea käsittää.
- Anonyymi
Yksityisellä lääkärillä käynnissä verotus on melkein 100%. Se on vasemmistolaisen unelma.
- Anonyymi
Kun ihminen maksaa ensin julkisen terveydenhoidon veroissaan ja sen lisäksi yksityisen lääkärikäynnin, joka kuuluisi julkisen terveydenhoidon piikkiin, niin rahaa menee käyntiä kohden 350 euroa.
Kun verotusaste on 34%, täytyy töitä paiskia 470 euron edestä.
470 euroa bruttopalkkaa ja palvelun arvo on 150 euroa. Veroa tulee 300 euroa.
Sosialisti kiittää.
- Anonyymi
Jos jonkun mielestä on väärin, niin voidaanhan tehdä niin, että julkisella puolella annetaan sama kelakorvaus, niin ei tule paha mieli.
Silloin julkisen puolen omavastuu on 170 euroa.- Anonyymi
Ongelma on siinä, että hallituksen virallinen tavoite on hoitojonojen lyhentäminen.
22 euron korotuksella ei saada jonoa kääntymään julkiselta yksityiselle, joten ei synny säästöä, eikä hoitojonon lyhenemistä.
Se, mikä tapahtuu, on 22 euron lisämaksu jo yksityisiä käyttäville. 22 eurosta yli puolet meni hinnankorotuksiin ja sitä kautta osinkoihin.
Pitäisikö hallituksella olla joku vastuu rahanytöstä? Jos tavoitteisiin ei päästy, miksi jatketaan?
Koska:
"Analyysi: Hallitus pitää kiinni yksityislääkärituista, vaikka tulos on surkea – se muistuttaa kokoomuksen sote-pyöröovesta"
https://yle.fi/a/74-20109090 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on siinä, että hallituksen virallinen tavoite on hoitojonojen lyhentäminen.
22 euron korotuksella ei saada jonoa kääntymään julkiselta yksityiselle, joten ei synny säästöä, eikä hoitojonon lyhenemistä.
Se, mikä tapahtuu, on 22 euron lisämaksu jo yksityisiä käyttäville. 22 eurosta yli puolet meni hinnankorotuksiin ja sitä kautta osinkoihin.
Pitäisikö hallituksella olla joku vastuu rahanytöstä? Jos tavoitteisiin ei päästy, miksi jatketaan?
Koska:
"Analyysi: Hallitus pitää kiinni yksityislääkärituista, vaikka tulos on surkea – se muistuttaa kokoomuksen sote-pyöröovesta"
https://yle.fi/a/74-20109090Tänä turhake maksoi 58 miljoonaa 2024 aikana, jolloin leikataan pienempiäkin summia mm. vammaisilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on siinä, että hallituksen virallinen tavoite on hoitojonojen lyhentäminen.
22 euron korotuksella ei saada jonoa kääntymään julkiselta yksityiselle, joten ei synny säästöä, eikä hoitojonon lyhenemistä.
Se, mikä tapahtuu, on 22 euron lisämaksu jo yksityisiä käyttäville. 22 eurosta yli puolet meni hinnankorotuksiin ja sitä kautta osinkoihin.
Pitäisikö hallituksella olla joku vastuu rahanytöstä? Jos tavoitteisiin ei päästy, miksi jatketaan?
Koska:
"Analyysi: Hallitus pitää kiinni yksityislääkärituista, vaikka tulos on surkea – se muistuttaa kokoomuksen sote-pyöröovesta"
https://yle.fi/a/74-20109090Ei hoitojono julkisella puolella voi lyhentyä, jos julkinen puoli ei ala tekemään töitä enemmän tai sitten yksityinen ja julkinen tule käyttäjälleen saman hintaiseksi.
Lääkäripalvelujen tarve ei ole riippuvainen hinnasta. Vuodessa on 5 miljoonaa käyntiä, joista julkinen puoli saa ensin valita haluamansa päältä ja loput menevät kalliille yksityiselle puolelle.
Nyt yksityiselle menee miljoona sairasta, joita julkinen ei ehdi hoitaa.
Voi perustellusti kysyä onko oikein, että osa sairaista joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan vain siksi, ettei saa tuettua lääkärikäyntiä julkisella puolella.
Kyse voi olla siitä, että aamupäivällä sairastunut maksaa 30 euroa ja iltapäivällä 150 euroa käynnistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitojono julkisella puolella voi lyhentyä, jos julkinen puoli ei ala tekemään töitä enemmän tai sitten yksityinen ja julkinen tule käyttäjälleen saman hintaiseksi.
Lääkäripalvelujen tarve ei ole riippuvainen hinnasta. Vuodessa on 5 miljoonaa käyntiä, joista julkinen puoli saa ensin valita haluamansa päältä ja loput menevät kalliille yksityiselle puolelle.
Nyt yksityiselle menee miljoona sairasta, joita julkinen ei ehdi hoitaa.
Voi perustellusti kysyä onko oikein, että osa sairaista joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan vain siksi, ettei saa tuettua lääkärikäyntiä julkisella puolella.
Kyse voi olla siitä, että aamupäivällä sairastunut maksaa 30 euroa ja iltapäivällä 150 euroa käynnistään.Koska perustuslain mukaan jokaisella on sama oikeus hoitoon, jokaisen pitäisi saada se samaan hintaan riippumatta kuka hoidon antaa.
On poliittinen valinta rajoittaa hoitoon pääsyä julkisella puolella. Se ei ole kuitenkaan tasa-arvoista eikä oikeudenmukaista.
Jos julkinen puoli ei hoida kaikkia yhdenvertaisesti, sen pitää ostaa palvelu yksityiseltä puolelta niin, että se on kaikille saman hintaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska perustuslain mukaan jokaisella on sama oikeus hoitoon, jokaisen pitäisi saada se samaan hintaan riippumatta kuka hoidon antaa.
On poliittinen valinta rajoittaa hoitoon pääsyä julkisella puolella. Se ei ole kuitenkaan tasa-arvoista eikä oikeudenmukaista.
Jos julkinen puoli ei hoida kaikkia yhdenvertaisesti, sen pitää ostaa palvelu yksityiseltä puolelta niin, että se on kaikille saman hintaista.Totta.
Ongelma ei ole siinä, että yksityiset lääkäriasemat hoitavat sairaita ihmisiä vaan se, ettei julkinen puoli hoida.
Ilman yksityisiä asemia miljoona ihmistä jäisi kokonaan ilman hoitoa. Jos nyt valitetaan sitä, että 5000 paperitonta ei saa hoitoa, niin miljoona paperillista ilman hoitoa on paljon isompi asia. Jostain syystä se ei tunnu vasemmistoa kiinnostavan. Miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitojono julkisella puolella voi lyhentyä, jos julkinen puoli ei ala tekemään töitä enemmän tai sitten yksityinen ja julkinen tule käyttäjälleen saman hintaiseksi.
Lääkäripalvelujen tarve ei ole riippuvainen hinnasta. Vuodessa on 5 miljoonaa käyntiä, joista julkinen puoli saa ensin valita haluamansa päältä ja loput menevät kalliille yksityiselle puolelle.
Nyt yksityiselle menee miljoona sairasta, joita julkinen ei ehdi hoitaa.
Voi perustellusti kysyä onko oikein, että osa sairaista joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan vain siksi, ettei saa tuettua lääkärikäyntiä julkisella puolella.
Kyse voi olla siitä, että aamupäivällä sairastunut maksaa 30 euroa ja iltapäivällä 150 euroa käynnistään." julkinen puoli saa ensin valita haluamansa päältä ja loput menevät kalliille yksityiselle puolelle."
Voisit vähän avata tätä.
Hyvätuloiset käyttävät kalliita yksityisiä. Ovatko he mielestäsi ne "loput".
Nyt hallitus ei panosta hoitojonon lyhentämiseen, vaan sosiaalituen siirtämiseen hyvätuloisille ja etenkin terveysyhtiöiden tulokseen.
Hallituksen tavoitteet voi lukea kauppalehdestä 17.8.23
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi”" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ongelma ei ole siinä, että yksityiset lääkäriasemat hoitavat sairaita ihmisiä vaan se, ettei julkinen puoli hoida.
Ilman yksityisiä asemia miljoona ihmistä jäisi kokonaan ilman hoitoa. Jos nyt valitetaan sitä, että 5000 paperitonta ei saa hoitoa, niin miljoona paperillista ilman hoitoa on paljon isompi asia. Jostain syystä se ei tunnu vasemmistoa kiinnostavan. Miksi?Jos jo vakituisesti yksityistä käyttävälle hyvätuloiselle aletaan maksamaan 22 euroa lisää kelatukea, niin paljon on valtion säästö? Kerro nyt, monta euroa.
Tiedoksi vielä, että 22 eurosta yli puolet menee hinnan korotuksiin eli yhtiön voittoo . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" julkinen puoli saa ensin valita haluamansa päältä ja loput menevät kalliille yksityiselle puolelle."
Voisit vähän avata tätä.
Hyvätuloiset käyttävät kalliita yksityisiä. Ovatko he mielestäsi ne "loput".
Nyt hallitus ei panosta hoitojonon lyhentämiseen, vaan sosiaalituen siirtämiseen hyvätuloisille ja etenkin terveysyhtiöiden tulokseen.
Hallituksen tavoitteet voi lukea kauppalehdestä 17.8.23
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/fc7f0acf-6d6e-47b0-89fb-3181505b6033
"Lähde paljastaa, kuinka herkullinen Orpon hallitusohjelma on yksityisille terveysyhtiöille: ”10 toivetta oli, 11 saatiin läpi”"Kaikki käyttävät julkista, jos saavat ajan. Töissä käyvät eivät saa. Töissä käyvät ovat hyvätuloisia verrattuna niihin, joilla ei ole töitä ja jotka voivat ottaa päivä aikoja.
Hyvätuloisuus ja yksityisellä käynti ovat molemmat seurauksia työn teosta. Tutkimusten mukaan kaikki käyttävät kuitenkin yksityisiä, jos muita aikoja ei saa tulotasosta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki käyttävät julkista, jos saavat ajan. Töissä käyvät eivät saa. Töissä käyvät ovat hyvätuloisia verrattuna niihin, joilla ei ole töitä ja jotka voivat ottaa päivä aikoja.
Hyvätuloisuus ja yksityisellä käynti ovat molemmat seurauksia työn teosta. Tutkimusten mukaan kaikki käyttävät kuitenkin yksityisiä, jos muita aikoja ei saa tulotasosta riippumatta.Joka tapauksessa miljoona ihmistä jää ilman hoitoa.
Sillä ei ole väliä, mitä lompakon paksuus on koska kaikilla on samat oikeudet hoitoon
- Anonyymi
Ilman julkista hoitoa jäävät eivät ole kaikki kokoomuslaisia eikä kaikki julkiselle puolelle pääsevät ole vihervassareita.
Ongelman ei pitäisi jakaa puolueita. - Anonyymi
Kokoomus Persujen avustukselle tuhoavat Suomen. Kaikki muu on jo tehty. Vainsota puuttuu. Ja sekin on jo lähellä.
- Anonyymi
Lässytystä
- Anonyymi
Pitäisi aloittaa keskustelu siitä kenellä ei ole oikeutta perustuslain mukaiseen terveydenhoitoon.
Nyt vaikuttaa siltä, että ne, jotka joutuvat sitä käyttämään ovat sen ansainneet koska ovat jollain tavalla arvottomampia ihmisiä kuin muut.
Pitää muistaa, että täysin riippumatta siitä, mitä tekee tai kenen lauluja laulaa, niin joka viides ei saa hoitoa julkiselta puolelta ja joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan muihin verrattuna.- Anonyymi
Yksityisiä käyttävät hyvätuloiset mielellään. He haluavat myös yksityisyyttä, mikä on ehkä yksityisillä parempi, koska rahvas ei käytä yksityisiä.
Julkinen hoitaa päivystykset, synnytykset ja vaikeat tapaukset, ambulanssit.
Joka viides ei saa hoitoa julkisella. Hallitus hukkasi viime vuonna 58 miljoonaa yksityisten tulemiseen. Sillä rahalla saa 27 ihmistä jokaiselle HVA-alueelle, jos vuosipalkka olisi 100 000 €. Nyt ei saada mitään eli hoitojono ei lyhene.
Jatkaisitko 58 miljoonan vuosikustannuksella ilman, ettei hoitojonoon saatu vaikutusta. Kyllä vai ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisiä käyttävät hyvätuloiset mielellään. He haluavat myös yksityisyyttä, mikä on ehkä yksityisillä parempi, koska rahvas ei käytä yksityisiä.
Julkinen hoitaa päivystykset, synnytykset ja vaikeat tapaukset, ambulanssit.
Joka viides ei saa hoitoa julkisella. Hallitus hukkasi viime vuonna 58 miljoonaa yksityisten tulemiseen. Sillä rahalla saa 27 ihmistä jokaiselle HVA-alueelle, jos vuosipalkka olisi 100 000 €. Nyt ei saada mitään eli hoitojono ei lyhene.
Jatkaisitko 58 miljoonan vuosikustannuksella ilman, ettei hoitojonoon saatu vaikutusta. Kyllä vai ei?Haista paska.
Minä olen töissä ja sinun mukaasi hyvätuloinen, mutta käytän julkisia, silloin, kun niistä saa ajan.
Mikä helvetin työväenluokan sankari sinä olet luokittelemassa ihmisiä ja niiden tarpeita sekä haluja?
Sinä et tajua ympäristöstä yhtään mitään. Elät joissain ihmeellisessä mielikuvitusmaailmassa.
Mitäpä, jos joku köyhä opiskelija on pakotettu menemään yksityiselle lääkärille?
Onko se oma vika ja saa, mitä tilaa?
Oletko niin helvetin tyhmä, että kuvittelet julkisen puolen tarkistavan pankkitilit ja puoluekirjat ennen kuin antaa ajan ehdot täyttäville? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista paska.
Minä olen töissä ja sinun mukaasi hyvätuloinen, mutta käytän julkisia, silloin, kun niistä saa ajan.
Mikä helvetin työväenluokan sankari sinä olet luokittelemassa ihmisiä ja niiden tarpeita sekä haluja?
Sinä et tajua ympäristöstä yhtään mitään. Elät joissain ihmeellisessä mielikuvitusmaailmassa.
Mitäpä, jos joku köyhä opiskelija on pakotettu menemään yksityiselle lääkärille?
Onko se oma vika ja saa, mitä tilaa?
Oletko niin helvetin tyhmä, että kuvittelet julkisen puolen tarkistavan pankkitilit ja puoluekirjat ennen kuin antaa ajan ehdot täyttäville?Tässä on varmaan joku väärinkäsitys.
Se kirjoittaja luulee että lääkäriin mennään tapaamaan kavereita ja viettämään aikaa.
Fyysisesti sairaat menevät lääkäriin koska ovat sairaita, eivät hengailemaan.
Silloin mennään sinne, mistä saa ajan. Ensimmäisenä menee kaikki ilta-ajat eikä köyhäkään työläinen pääse julkiselle puolelle.
Yhden viidestä on pakko mennä yksityiselle tai jäädä ilman hoitoa.
Olisi oikeudenmukaista arpoa lääkäriajat ja laittaa karenssi niille, jotka ovat jo saaneet hoitoa julkiselta puolelta, niin kaikilla olisi samat mahdollisuudet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on varmaan joku väärinkäsitys.
Se kirjoittaja luulee että lääkäriin mennään tapaamaan kavereita ja viettämään aikaa.
Fyysisesti sairaat menevät lääkäriin koska ovat sairaita, eivät hengailemaan.
Silloin mennään sinne, mistä saa ajan. Ensimmäisenä menee kaikki ilta-ajat eikä köyhäkään työläinen pääse julkiselle puolelle.
Yhden viidestä on pakko mennä yksityiselle tai jäädä ilman hoitoa.
Olisi oikeudenmukaista arpoa lääkäriajat ja laittaa karenssi niille, jotka ovat jo saaneet hoitoa julkiselta puolelta, niin kaikilla olisi samat mahdollisuudetHyvä, kun ymmärrätte, ettö julkista pitää kehittää, jotta lääkäriin pääseen.
Siksi varmaan ymmärrätte, että lisäämällä 58 miljoonaa kelatukeen, jolla ei ole hoitojono vaikutusta, on hölmöä.
Kannattaisi siis laittaa 58 miljoonaa julkiselle puolelle, jolloin saataisiin sinne lisää henkilökuntaa?
Sillä saa 27 kpl 100 000 euron kustannuksella jokaiseen HVA-alueeseen. Miten silloin hoitojono lyheneisi?
Nyt sillä 58 miljoonalla hoitojono ei lyhentynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, kun ymmärrätte, ettö julkista pitää kehittää, jotta lääkäriin pääseen.
Siksi varmaan ymmärrätte, että lisäämällä 58 miljoonaa kelatukeen, jolla ei ole hoitojono vaikutusta, on hölmöä.
Kannattaisi siis laittaa 58 miljoonaa julkiselle puolelle, jolloin saataisiin sinne lisää henkilökuntaa?
Sillä saa 27 kpl 100 000 euron kustannuksella jokaiseen HVA-alueeseen. Miten silloin hoitojono lyheneisi?
Nyt sillä 58 miljoonalla hoitojono ei lyhentynyt.Terveydenhoitoa pitää kehittää niin, että kaikilla on samat oikeudet.
Itse pidän yksityistä puolta tärkeänä paristakin merkittävästä syystä.
Ensimmäinen on se, että se antaa vertailukohdan ja luo kilpailua. Ilman yksityisiä palveluita, emme tietäisi, että lääkäri voi hoitaa kaksi kertaa enemmän potilaita kuin julkisella puolella tehdään.
Vaikka julkisella puolella tehtiin niin vielä ennen Marinin aikaa, niin se varmasti keksisi selityksen sille, miksi juuri nyt pitää toimia toisin. Yksityinen puoli osoittaa, ettei oikeasti tarvitse.
Vertailussa on merkittävää myös se, että yksityinen puoli pystyy tekemään asia edullisemmin kuin julkinen ja silti tuottamaan voittoa. Se estää kaikkein räikeimmät vedätykset ja rahan siirrot puolueille.
Toinen tärkeä asia yksityisessä terveydenhoidossa on kapasiteetti. Julkinen puoli voi mitoittaa itsensä niin, että se hoitaa tasan saman määrän potilaita satoi tai paistoi. Yksityinen puoli joustaa, kun tulee flunssa-aaltoja tai vastaavasti hiljaisia aikoja. Kun potilasmäärä ei ikinä muutu, heikkolahjaisellakin on ainakin teoriassa mahdollisuus mitoittaa toiminnat oikein ja tehdä asiattaloudellisesti, jos taloudellisuus alkaa kiinnostamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveydenhoitoa pitää kehittää niin, että kaikilla on samat oikeudet.
Itse pidän yksityistä puolta tärkeänä paristakin merkittävästä syystä.
Ensimmäinen on se, että se antaa vertailukohdan ja luo kilpailua. Ilman yksityisiä palveluita, emme tietäisi, että lääkäri voi hoitaa kaksi kertaa enemmän potilaita kuin julkisella puolella tehdään.
Vaikka julkisella puolella tehtiin niin vielä ennen Marinin aikaa, niin se varmasti keksisi selityksen sille, miksi juuri nyt pitää toimia toisin. Yksityinen puoli osoittaa, ettei oikeasti tarvitse.
Vertailussa on merkittävää myös se, että yksityinen puoli pystyy tekemään asia edullisemmin kuin julkinen ja silti tuottamaan voittoa. Se estää kaikkein räikeimmät vedätykset ja rahan siirrot puolueille.
Toinen tärkeä asia yksityisessä terveydenhoidossa on kapasiteetti. Julkinen puoli voi mitoittaa itsensä niin, että se hoitaa tasan saman määrän potilaita satoi tai paistoi. Yksityinen puoli joustaa, kun tulee flunssa-aaltoja tai vastaavasti hiljaisia aikoja. Kun potilasmäärä ei ikinä muutu, heikkolahjaisellakin on ainakin teoriassa mahdollisuus mitoittaa toiminnat oikein ja tehdä asiattaloudellisesti, jos taloudellisuus alkaa kiinnostamaan.Kysyin aiemmin, monta potilasta yksityinen lääkäri ja julkinen lääkäri hoitavat päivässä. En ole saanut vastausta. Mielipidetasolla arvaillaan, että julkinen käsittelee enemmän.
Mitä hallitus on tehnyt julkisen puolen taloudellisuuden eteen? Leikannut. Kehittäminen maksaa. 58 miljoonalla olisi saatu 27 henkeä/hva-alue kehittämään toimintoja. Nyt 58 miljoonalla ei saatu mitään aikaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin aiemmin, monta potilasta yksityinen lääkäri ja julkinen lääkäri hoitavat päivässä. En ole saanut vastausta. Mielipidetasolla arvaillaan, että julkinen käsittelee enemmän.
Mitä hallitus on tehnyt julkisen puolen taloudellisuuden eteen? Leikannut. Kehittäminen maksaa. 58 miljoonalla olisi saatu 27 henkeä/hva-alue kehittämään toimintoja. Nyt 58 miljoonalla ei saatu mitään aikaiseksi.Miksi et ole saanut vastausta ja kenen se vastaus pitäisi sinulle tuoda tarjottimella?
Tälläkin niitä lukuja on esitetty sinulle moneen kertaan. Jos olet oikeasti kiinnostunut, niin miksi et ole kirjoittanut niitä ylös?
En ymmärrä, kuinka joku voi olla noin eksynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin aiemmin, monta potilasta yksityinen lääkäri ja julkinen lääkäri hoitavat päivässä. En ole saanut vastausta. Mielipidetasolla arvaillaan, että julkinen käsittelee enemmän.
Mitä hallitus on tehnyt julkisen puolen taloudellisuuden eteen? Leikannut. Kehittäminen maksaa. 58 miljoonalla olisi saatu 27 henkeä/hva-alue kehittämään toimintoja. Nyt 58 miljoonalla ei saatu mitään aikaiseksi.Jos ymmärrät yhtään lukuja, niin terveydenhoitoon laitetaan 22 000 000 000 euroa.
Sen on pakko riittää. Eihän sen koko toimintakyky voi olla kiinni 27 hengestä!
Terveydenhoidossa on 50.000 ihmistä ja sinäkö kuvittelet, että juuri ne 27 puuttuvat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärrät yhtään lukuja, niin terveydenhoitoon laitetaan 22 000 000 000 euroa.
Sen on pakko riittää. Eihän sen koko toimintakyky voi olla kiinni 27 hengestä!
Terveydenhoidossa on 50.000 ihmistä ja sinäkö kuvittelet, että juuri ne 27 puuttuvat?Se luulee, että järvi kuolee, jos siihen ei laita yhtä ämpärillistä vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärrät yhtään lukuja, niin terveydenhoitoon laitetaan 22 000 000 000 euroa.
Sen on pakko riittää. Eihän sen koko toimintakyky voi olla kiinni 27 hengestä!
Terveydenhoidossa on 50.000 ihmistä ja sinäkö kuvittelet, että juuri ne 27 puuttuvat?Oikeuttaako tuo tuhlaaman 58 miljoonaa?
Kyllä vai ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et ole saanut vastausta ja kenen se vastaus pitäisi sinulle tuoda tarjottimella?
Tälläkin niitä lukuja on esitetty sinulle moneen kertaan. Jos olet oikeasti kiinnostunut, niin miksi et ole kirjoittanut niitä ylös?
En ymmärrä, kuinka joku voi olla noin eksynyt.Ei tullut lukuja. On siis vain mielipiteen tasolla, että julkisen ja yksityisen lääkärin asiakkasmäärissä on eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärrät yhtään lukuja, niin terveydenhoitoon laitetaan 22 000 000 000 euroa.
Sen on pakko riittää. Eihän sen koko toimintakyky voi olla kiinni 27 hengestä!
Terveydenhoidossa on 50.000 ihmistä ja sinäkö kuvittelet, että juuri ne 27 puuttuvat?27 henkeä / hyvinvointialue.
21 hyvinvointialuetta.
Jos hoitavat 5 päivässä ja ovat töissä 175 päivää, on se noin puoli miljoonaa käyntiä vuodessa.
Miltä tuollainen vaihtoehto kuulostaa sen rinnalla, ettei 58 miljoonalla saada mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27 henkeä / hyvinvointialue.
21 hyvinvointialuetta.
Jos hoitavat 5 päivässä ja ovat töissä 175 päivää, on se noin puoli miljoonaa käyntiä vuodessa.
Miltä tuollainen vaihtoehto kuulostaa sen rinnalla, ettei 58 miljoonalla saada mitään?Eli 50.000 ihmistä hoitaa 4 miljoonaa ja sitten tuleekin jostain 50 ihmistö, jotka hoitavat kymmenesosan siitä.
Se tarkoittaa sitä, että 500 samanlaista ihmistä riittää hoitamaan kaikki Suomen potilaat.
Mitä ne 49.500 muuta sitten tekee?
Kuten sanoin, rahaa on riittävästi.
Pitää vain vaihtaa tekijät. Annetaan potkut 5000 hengelle ja korvataan ne 500 hengellä, jotka ovat kuvaamasi kaltaisia. Niille voi maksaa tuplapalkan ja silti säästyy paljon rahaa.
Miksi alueet eivät ole tulleetajatelleeksi noin helppoa ratkaisua?
Palkataan vain 500 sellaista ihmistä, jotka sinä tunnet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli 50.000 ihmistä hoitaa 4 miljoonaa ja sitten tuleekin jostain 50 ihmistö, jotka hoitavat kymmenesosan siitä.
Se tarkoittaa sitä, että 500 samanlaista ihmistä riittää hoitamaan kaikki Suomen potilaat.
Mitä ne 49.500 muuta sitten tekee?
Kuten sanoin, rahaa on riittävästi.
Pitää vain vaihtaa tekijät. Annetaan potkut 5000 hengelle ja korvataan ne 500 hengellä, jotka ovat kuvaamasi kaltaisia. Niille voi maksaa tuplapalkan ja silti säästyy paljon rahaa.
Miksi alueet eivät ole tulleetajatelleeksi noin helppoa ratkaisua?
Palkataan vain 500 sellaista ihmistä, jotka sinä tunnet.Toinen vaihtoehto on, että nykyiset tekevät yhden potilaan enemmän päivässä. Silloinkin hoitojonot poistuvat eikä olla vielä lähelläkään sitä, mitä yksityisellä puolella tehdään.
Silloinkin rahaa säästyy eli rahasta ei ole pulaa vaan oikeista tekijöistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on, että nykyiset tekevät yhden potilaan enemmän päivässä. Silloinkin hoitojonot poistuvat eikä olla vielä lähelläkään sitä, mitä yksityisellä puolella tehdään.
Silloinkin rahaa säästyy eli rahasta ei ole pulaa vaan oikeista tekijöistä.Tehdään molemmat ja myydään palveluita ulkomaille. Silloin ei pelkästään säästy rahaa vaan tulee lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehdään molemmat ja myydään palveluita ulkomaille. Silloin ei pelkästään säästy rahaa vaan tulee lisää.
Vielä parempi:
Tehdään kelan tukemana sama kuin ennekin ja loput myydään kovaan hintaan. Ne, jotka maksavat kovan hinnan haluavat tehdä niin, kertoi toi yksi kirjoittajista.
Silloin kaikki on tyytyväisiä, kun saa maksaa enemmän - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä parempi:
Tehdään kelan tukemana sama kuin ennekin ja loput myydään kovaan hintaan. Ne, jotka maksavat kovan hinnan haluavat tehdä niin, kertoi toi yksi kirjoittajista.
Silloin kaikki on tyytyväisiä, kun saa maksaa enemmänIhan yhtä hyvin voi homman laajentaa myös yksityiselle puolelle.
Joka viiden maksaa lääkärikäynnistä viisinkertaisen hinnan.
Jos ei ole niitä vapaaehtoisia, joiden mielestä se on hienoa ja osoittaa varakkuutta, niin tehdään samalla tavalla kuin nytkin ja käynnin jälkeen arvotaan joka viidennelle kallis lasku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin voi homman laajentaa myös yksityiselle puolelle.
Joka viiden maksaa lääkärikäynnistä viisinkertaisen hinnan.
Jos ei ole niitä vapaaehtoisia, joiden mielestä se on hienoa ja osoittaa varakkuutta, niin tehdään samalla tavalla kuin nytkin ja käynnin jälkeen arvotaan joka viidennelle kallis lasku.Taisit ymmärtää, että 58 miljoonan käyttö yksityisen puolen kelakorvauskorotukseen on turhaa.
Tosin Terveystalo jakaa tänä vuonna 30 miljoonaa ja Pihlajalinna 7 miljoonaa aiempaa enemmän osinkoja, joten näkökulma toki ratkaisee, mikä oli turhaa.
Kummastellaan yhdessä, miksei julkista kehitetä. Turhaan on 58 miljoonaa ja rahaa pitäisi olla riittävästi. Hallitus tuntuu keskittyvän ylsityisten tukemiseen.
Pitää odotella, saako demarivetoiset aluevaltuustot mitään aikaa, mutta eiköhän se ole niin, ettei äänestämällä aluevaltuustoihin saada osaamista. Rahalla saa ja ainakin 58 miljoonaa on löysää rahaa. Tosin mm. vammaistenhoidosta leikkattua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit ymmärtää, että 58 miljoonan käyttö yksityisen puolen kelakorvauskorotukseen on turhaa.
Tosin Terveystalo jakaa tänä vuonna 30 miljoonaa ja Pihlajalinna 7 miljoonaa aiempaa enemmän osinkoja, joten näkökulma toki ratkaisee, mikä oli turhaa.
Kummastellaan yhdessä, miksei julkista kehitetä. Turhaan on 58 miljoonaa ja rahaa pitäisi olla riittävästi. Hallitus tuntuu keskittyvän ylsityisten tukemiseen.
Pitää odotella, saako demarivetoiset aluevaltuustot mitään aikaa, mutta eiköhän se ole niin, ettei äänestämällä aluevaltuustoihin saada osaamista. Rahalla saa ja ainakin 58 miljoonaa on löysää rahaa. Tosin mm. vammaistenhoidosta leikkattua.Kerro kenen ei pidä saada tuettua edullisesta terveydenhoitoa.
Me tiedämme, että yksi viidestä joutuu maksamaan itse. Miten ne pitäisi valita?
Arpominen olisi tasapuolinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit ymmärtää, että 58 miljoonan käyttö yksityisen puolen kelakorvauskorotukseen on turhaa.
Tosin Terveystalo jakaa tänä vuonna 30 miljoonaa ja Pihlajalinna 7 miljoonaa aiempaa enemmän osinkoja, joten näkökulma toki ratkaisee, mikä oli turhaa.
Kummastellaan yhdessä, miksei julkista kehitetä. Turhaan on 58 miljoonaa ja rahaa pitäisi olla riittävästi. Hallitus tuntuu keskittyvän ylsityisten tukemiseen.
Pitää odotella, saako demarivetoiset aluevaltuustot mitään aikaa, mutta eiköhän se ole niin, ettei äänestämällä aluevaltuustoihin saada osaamista. Rahalla saa ja ainakin 58 miljoonaa on löysää rahaa. Tosin mm. vammaistenhoidosta leikkattua.Miksi 22 miljardia ei riitä?
120 miljoonalla kaikki saa edullisen terveydenhoidon.
Se voidaan kerätä nostamalla kaikkien omavastuuta 24 eurolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit ymmärtää, että 58 miljoonan käyttö yksityisen puolen kelakorvauskorotukseen on turhaa.
Tosin Terveystalo jakaa tänä vuonna 30 miljoonaa ja Pihlajalinna 7 miljoonaa aiempaa enemmän osinkoja, joten näkökulma toki ratkaisee, mikä oli turhaa.
Kummastellaan yhdessä, miksei julkista kehitetä. Turhaan on 58 miljoonaa ja rahaa pitäisi olla riittävästi. Hallitus tuntuu keskittyvän ylsityisten tukemiseen.
Pitää odotella, saako demarivetoiset aluevaltuustot mitään aikaa, mutta eiköhän se ole niin, ettei äänestämällä aluevaltuustoihin saada osaamista. Rahalla saa ja ainakin 58 miljoonaa on löysää rahaa. Tosin mm. vammaistenhoidosta leikkattua.58 miljoonaa ei riitä siihen, että kaikilla on yhtäläinen ja oikeudenmukainen terveydenhoito
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
58 miljoonaa ei riitä siihen, että kaikilla on yhtäläinen ja oikeudenmukainen terveydenhoito
120 miljoonaa riittää.
Sillä saadaan yksityinen palvelu saman korvauksen piiriin julkisen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro kenen ei pidä saada tuettua edullisesta terveydenhoitoa.
Me tiedämme, että yksi viidestä joutuu maksamaan itse. Miten ne pitäisi valita?
Arpominen olisi tasapuolinen.Yksityinen ei ole edullinen asiakkaalle edes 22 euron korotuksen jälkeen.
Siksi yksityistä käyttävät edelleen vain hyvätuloiset. Kokoomus järjesti siis sosiaalitukea itselleen ja toki myös terveysyhtiöille.
Siksi hoitojonot eivät lyhentyneet, mikä oli ns. tavoite. 58 miljoonaa siis meni turhaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro kenen ei pidä saada tuettua edullisesta terveydenhoitoa.
Me tiedämme, että yksi viidestä joutuu maksamaan itse. Miten ne pitäisi valita?
Arpominen olisi tasapuolinen.Hyvätuloiset eivät suostu arpomiseen. He käyttävät yksityistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvätuloiset eivät suostu arpomiseen. He käyttävät yksityistä.
Alle kolmevuotiaat käyttävät eniten yksityslääkäripalveluita.
Ylepeilevätkö ne sillä päiväkodiossa, toope 🤡 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle kolmevuotiaat käyttävät eniten yksityslääkäripalveluita.
Ylepeilevätkö ne sillä päiväkodiossa, toope 🤡Toisen kommentin väheksyminen kertoo siitä, että aiheena 58 miljoonan tuhlaaminen yksityisten lääkäriyhtöiöiden tukemiseksi on arkaluontoinen.
Hoitojonoja sillä ei saatu lyhennettyä. Silti jatketaan. Mielenkiintoista nähdä hallituksen "kivien kääntö".
- Anonyymi
Vuosikymmenet vallankahvassa roikunut kokoomus on tuhonnut koko maan!
- Anonyymi
Kun huomaat olevasi väärässä, taannut lapsen tasolle.
Se kaava toistuu.
- Anonyymi
Hallitus ei peru hyvätuloiIlle suunnattu yksityisen lääkärin kelakorvausta, mikä ei lyhentänyt hoitojonoja ja maksoi 58 miljoonaa.
Hallitus määrittää hoitoihin hintakattoja, joihin hoitohinnat sitten voidaan nostaa. Jossakin hoidossa hinta voi jopa pysyä samana. Tuskin kaikkiin hoitoihin saadaan hintakattoa.
Paljon luulette, että tällä hoitojono lyhenee lisää? Ei yhtään. Näin hallitus välttyy 58 miljoonan säästämiseltä.- Anonyymi
Kelakorvauksen nosto 22 eurolla nosti jo hintoja. Niihin hintakatot asettunee, joten terveysyhtiöiden osingon jaon jatkuvuus turvataan näin.
Tänä vuonna Terveystalon osinko nousi 60 % eli 30 miljoonaa ja Pihlajalinnn 7 miljoonalla.
- Anonyymi
Kokoomusnuoriakin tämä asia hävettää.
Nuorissa on tulevaisuus, jospa eivät ryvety matkalla. - Anonyymi
Eikö ajokortti todistuskin voitaisi tehdä itse netissä siihen vaan kymmenen kysymystä ja asia olisi selvä.Miksi lääkärillä pitää käydä ja maksaa pienestä eläkkeestä satoja euroja kun tulos on kuitenkin sama.Terveyskeskuslääkäri on voinut tarkistaa potilaan terveyden papereista mutta miten on yksityislääkäri voiko hän puolentunnin haastattelun aikana tietää mitä pitäisi tietää.Olemmeko me iäkkäät ihmiset niinkuin vanha rukkanen että meidät voidaan siirtää julkisesta palvelusta pois silloin kun me tarvitsemme niitä.Täällä olemme eriarvoisessa asemassa kun ei ole yksityislääkäreitä ja matkaa on, se on siellä pääkaupungissa eri juttu kun tarjontaa on mutta olen päättänyt että jos en saa todistusta omalta terveyskeskukselta ajan loput kilometrit joulukortilla ja samaa suosittelen kaikille syrjäseudulla asuville
- Anonyymi
Hallitus korostaa valinnan vapautta ajaessaan yli 65 vuotiaita yksityiselle, mutta sitten vei ajokortin suhteen valinnanvapauden pakottaen yksotyiselle.
Vaihtoehtona olisi ollut laittaa julkiselle hinnaksi 100 €, mutta ei.
Hinku yksityistämiselle on kova. Kokoomuksen "pyöröovi" terveysjätteihin on yleisesti tiedossa.
- Anonyymi
tänään luin lehdestä ettei ajokortin terveystarkastus kuulu tämän lain piiriin.Täytyy olla erikoislääkäri joka kirjoittaa todistuksen ja hinnoittelu on vapaa.Tulette huomaamaan että kortitta ajaminen lisääntyy olen yksi heistä.En tule uusimaan korttiani ellen saa sitä terveyskeskuksesta omalta paikkakunnalta joten haistakaa pask. Purra ja kumppanit.
- Anonyymi
Minä taas ajan ilman korttia koska osoitan mieltä tamilien huonon kohtelun takia.
Tavaroita varastan koska vanhuksiaei veroteta tarpeeksi.
Juon viinaa ja räyhään koska...oota kyllä mä jotain keksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas ajan ilman korttia koska osoitan mieltä tamilien huonon kohtelun takia.
Tavaroita varastan koska vanhuksiaei veroteta tarpeeksi.
Juon viinaa ja räyhään koska...oota kyllä mä jotain keksin.Joo, siis juon viinaa ja räyhään koska eduskuntatalon puhdistus maksoi 25000euroa tasan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, siis juon viinaa ja räyhään koska eduskuntatalon puhdistus maksoi 25000euroa tasan.
Teen nää asiat siis vain tuodakseni epäkohtia esille, ei mulle muuten viina maistuisi ja korttikin olisi tallella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen nää asiat siis vain tuodakseni epäkohtia esille, ei mulle muuten viina maistuisi ja korttikin olisi tallella.
No sitten saat tukea vassareiltakin. Kansalaistottelemattomuus on asia, jostavoi olla ylpeä.
- Anonyymi
Tapahtuu SUURI tulonsiirto veronmaksajilta pörriäisten varakkaille
osakkeenomistajille. - Anonyymi
Orpo myöntää, ettei kelakorvauksen nosto onnistunut.
Hän selittää, ettei ollut tarkoitus, että korotus menee yksityisten hintoihin.
Siispä laajennetaan. Ei peruta turhaa korvausta. Puhutaan hintakatosta eli että lääkäriin pääsee 28 eurollla. Ei puhuta siis hoidon hintakatosta. Jälleen annetaan yksityisille mahdollisuus nostaa hintaa ja korotus maksetaan VERORAHOISTA.
PÖRRIÄSPELI JATKUU.- Anonyymi
Mielenkiintoista nähdä, millaisen idean Kokoomus keksii, ettei pörriäistukea tarvitse poistaa tai se saadaan käännettyä toiseksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2856381- 546292
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?955834Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....265718Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k425315Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️524854Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2284204Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe43991- 1513706
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!393262