Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Anonyymi-ap

47

2742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei noita vapaaehtoisesti valitse. Siksi pakotus. Sama koskee kaikkea Vag tuotteita.

      • Anonyymi

        Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
        VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
        Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
        VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
        Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.

        Mm. Santander Op yrityspankki on tehnyt diilin Helkaman kanssa, että antavat helposti rahoituksen Vaggeihin (pl porche).
        Kuulin tutulta automyyjältä, että eräs asiakas oli käynyt 6 eri merkkiä läpi ja lopulta räsään vasta tuli myönteinen päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
        VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
        Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.

        Jos auton merkin valinta ihmetyttää niin äänestäähän suuri määrä vihreitäkin ja vassareita demareista puhumattakaan. Sehän on täällä ämpärikansan keskuudessa "normaal".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
        VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
        Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.

        Ostakaa volvoja niin saatte korjata sähkövikoja aina oli sitten uusi tai vanha.


    • Anonyymi

      Nyt poika on taas sekaisin kuin Persu vain olla voi.

    • Anonyymi

      Ompa outo malli.
      Raideväli muutettava heti Ruotsi yhteensopivaksi !

      • Anonyymi

        Skoda Transtech jäi kiinni siitä että edelleen käyttävät jäykkiä taka-akseleita ja siperialaista, haperoa peltiä


    • Anonyymi

      Muistaa tuonkin ajan kun oli sitten vain sokota minkä perään sitten naureskeltiin.

    • Anonyymi

      Enemmän keksittyä on nyt nämä kaupunki liikenteen jälkiselitykset . Juristit peilaa hankintaa tarjouspyyntöön ja nämä keksityt jälki väitteet tuskin ovat olleet vaatimuksia.
      Veikkaan vesilintua

    • Anonyymi

      Korruptoituneessa Helsingissä mikään ei ihmetytä. Sveitsiläiset maksoivat enemmän "mietintärahaa ".

    • Anonyymi

      Tuollaiset kilpailutukset ovat isoja asioita ja ehkä siellä oli joku joka ymmärsi, että Skoda Transtegin artic vaunut olisivat olleet parhaiten sopivia Suomen olosuhteisiin?
      Ei kannattaisi aina innostua noista lehtien jutuista kun taustoja ei edes tiedetä ja tunneta.

      • Anonyymi

        Tässä on kyseessä todella suuret asiat. Skoda-Transtechin tehdas saattaa vaikka loppua jos tämä tilaus menee sivu suun. Silloin loppuu Suomessa kiskoliikenteen valmistus.


      • Anonyymi

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.

        Voimakastahtoinen ammattiyhdistystoiminta on kaiken sekoilun ja uhkailun takana. Työntekijät ovat monessa artikkelissa ja kyselyssä tyytymättömiä tehtaalla vallitsevaan työilmapiiriin. Samanlaista sekoilua on monissa muissa suurissa työyhteisössä, joissa liitto-oravat ovat saaneet jalansijan. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.

        Onkohan sulla kaikki kotona,pölvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimakastahtoinen ammattiyhdistystoiminta on kaiken sekoilun ja uhkailun takana. Työntekijät ovat monessa artikkelissa ja kyselyssä tyytymättömiä tehtaalla vallitsevaan työilmapiiriin. Samanlaista sekoilua on monissa muissa suurissa työyhteisössä, joissa liitto-oravat ovat saaneet jalansijan. Valitettavasti.

        Ilman ammattiyhdistyksiä monella proletaarilla ei olisi varaa omaan Skodaan. Sen tajusi jo Henry Fordkin: työläisen pitää pystyä ostamaan se, mitä hän tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.

        Et ole ihan tajuissasi, aivan pehmeää juttua,,,hjalliskin halusi mielummin skodan kuin mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.

        Skoda teki raudasta laitteita vielä meillä oltiin hevosvetoisessa yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman ammattiyhdistyksiä monella proletaarilla ei olisi varaa omaan Skodaan. Sen tajusi jo Henry Fordkin: työläisen pitää pystyä ostamaan se, mitä hän tekee.

        Ilmankos ajelenkin aina mersulla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.

        SKDL ja taistolaisuus on kaksi eri asiaa. Taistolaiset olivat oikeastaan pääsyy miksi Vasemmistoliitto perustettiin kun haluttiin päästä eroon sekä stallareista, että Neuvostoliitosta ja tehdä kunnon työväenpuolue. No nyt Vasemmistoliitton uudestaan samassa pisteessä.


    • Anonyymi

      Miten asia liittyy automerkit/Skoda palstalle?

      • Anonyymi

        Ei sitten mitenkään mutta nomen est omen. Mitä skoda tarkoittaa Suomeksi ?


    • Anonyymi

      skoda suomeksi häpeä sääli vahinko vaurio
      joo-o
      volvo on latinaa ja tarkoittaa minä pyörin
      mercedes on suomeksi aja nokka pystyssä
      mutta varo ettet huku kun sataa vettä

    • Anonyymi

      Ettei olisi vain kyseessä pääkaupunkiseudun demareiden hätävalhe jolla koitetaan peitellä sitä että sveitsiläistä suklaata ja herkkuja maisteltiin liikaa kun nämä ns. työväenpuolue demarit päättivät tilata vaunut kotimaisen tehtaan sijaan sveitsiläiseltä toimittajalta?

      • Anonyymi

        Vai olisivatko demarit vihdoin ja viimein alkaneet ajatella liiketaloudellisesta näkökulmasta katsoen. 2024 skoda teki voittoa 19,5 milj. Tosin tämä voitto oli miinus merkkistä eli jokaista työntekijää (579) piti sponssata verorahoilla 33678 €. Liikevaihto oli 114 milj. ja voitto% -17.1. Halvemmaksi tulee peruspäivärahat. Liitot maksakoot loput. Säästöä syntyi jo rutkasti. Ei huono vai mitä ?


      • Anonyymi

        Läheltä liippaa, veikkaan. Mutta nehän eivät ole vaikuttamusyritys vaan luontaisetu ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisivatko demarit vihdoin ja viimein alkaneet ajatella liiketaloudellisesta näkökulmasta katsoen. 2024 skoda teki voittoa 19,5 milj. Tosin tämä voitto oli miinus merkkistä eli jokaista työntekijää (579) piti sponssata verorahoilla 33678 €. Liikevaihto oli 114 milj. ja voitto% -17.1. Halvemmaksi tulee peruspäivärahat. Liitot maksakoot loput. Säästöä syntyi jo rutkasti. Ei huono vai mitä ?

        En tiedä noista luvuista. Ei varmaankaan tuosta ole kyse.
        Totta on, että Skoda-Transtech on ollut viime vuosina taloudellisissa vaikeuksissa. Tämä tilaus saattaisi olla se , joka nostaa sen jaloilleen. Muuten saattaa loppua kiskoliikennealan valmistus kokonaan Suomessa. Aatteleppa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä noista luvuista. Ei varmaankaan tuosta ole kyse.
        Totta on, että Skoda-Transtech on ollut viime vuosina taloudellisissa vaikeuksissa. Tämä tilaus saattaisi olla se , joka nostaa sen jaloilleen. Muuten saattaa loppua kiskoliikennealan valmistus kokonaan Suomessa. Aatteleppa sitä.

        Jaloilleen nousu olisi kyseenalainen jos trendi jatkuisi samanlaisena kuin aiempina vuosina: mitä suurempi liikevaihto, sitä suurempi tappio. Toisin sanoen +- nollatulos saavutetaan 0 liikevaihdolla. Ja miksi tehdä itse kalliimmalla kuin mitä valmiin tuotteen saa muualta. Ja vaikka se itse tehty tuote olisi samanhintainen se ei aina ole koko totuus. Temu on hyvä esimerkki siitä kuinka oma-aloitteisten ihmisten ja välistävetäjien välit ovat tulehtuneet. Kun saman tuotteen saat itse tilattua kotitoimituksena alle välistävetäjän neton niin ei ihme jos hallitusta vaaditaan kieltämään koko Temu kauppa. Eriarvoisuutta haetaan; kuka saa tilata mitäkin ja mistä !


    • Anonyymi

      Ne on vähän toisenlaisia skodia nämä. Artic malli on ainakin enemmän kuin mukava matkustaa. Mutta demareiden päätöshän tämä oli. Tarkoitan että sveitsiläisen suklaanpatu... ratikan päätti tilata SDP:n poliittinen virkanimitys. No demarithan on työväenpuolue ainoastaan vappuna niissä juhlapuheissa, ei käytännössä niinkuin nytkin nähdään.

    • Anonyymi

      aika monella on kuule skoda kotona. Itäautoilusta itäjunailuun.

      • Anonyymi

        Tsekki kyllä on enemmän lännessä ja länsivaltio kuin Suomi konsanaan. Ystävämme NL vaan aikoinaan jarrutteli toimintoja. Tsekeillä on ollut jos minkälaisia kulkupelejä jo silloin kun Suomen hevosen perässä olevassa virtsalaatikossa oli jalakset alla kesälläkin. Myöhemmin tuli neliskanttinen pyörä...Kannattaa käydä Tsekin teknillisessä ja kansallismuseossa ja vertailla Suomen vastaaviin niin huomaa eron. Skodan museosta (nyt auto) löytyy mm. VW Golfin esi-isä jota ei saatu kotimaassa tehdä NL:n käskystä. Myytiin Sakuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki kyllä on enemmän lännessä ja länsivaltio kuin Suomi konsanaan. Ystävämme NL vaan aikoinaan jarrutteli toimintoja. Tsekeillä on ollut jos minkälaisia kulkupelejä jo silloin kun Suomen hevosen perässä olevassa virtsalaatikossa oli jalakset alla kesälläkin. Myöhemmin tuli neliskanttinen pyörä...Kannattaa käydä Tsekin teknillisessä ja kansallismuseossa ja vertailla Suomen vastaaviin niin huomaa eron. Skodan museosta (nyt auto) löytyy mm. VW Golfin esi-isä jota ei saatu kotimaassa tehdä NL:n käskystä. Myytiin Sakuille.

        Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
        kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
        kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa..

        Suomalaiset saivat Samarastakin silmiä hivelevän kauniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
        kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa..

        Tämä etuveto Skoda oli kehitetty silloisessa Tsekkoslovakiassa jo -60 luvun puolivälissä. Eli hiukka ennen kuin NL Makaroonien avustuksella alkoivat painaa minuutin yli yhdeksän BA3:sta. Sen verran kaupallista know howta NL:ssäkin tuolloin oli että Skoda olisi katastrofi jos tuon etuvedon saavat markkinoille. Siispä 1000 mb jatkoi kehittymistään ja kaikki hyvin. Eikä Favorit sitten ollut mikään succee jos ei ollut Samarakaan (molempien kanssa tuli oltua tekemisissä merkkiorganisaatiossa). Ladan puolella kyllä kotimaisen työn osuus oli huomattavasti merkittävämpi kuin Skodalla mutta se ei välttämättä johtunut Skodasta vaan muista tekijöistä ja merkeistä. Sitten -91 jälkeen Ladan tulevaisuus kuin Skodankin on taas eri juttu.


      • Anonyymi

        Oj, det är roligt att ha tåget till öst! Det fungerar bra i Sibbos rastplats. Tack! Palle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oj, det är roligt att ha tåget till öst! Det fungerar bra i Sibbos rastplats. Tack! Palle

        Underbart och Tolsoi går faktiskt hela vägen till Moskva. Det har en jättebra restaurangvagn. Jag rekommenderar det.


    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy autoiluun ja Skodaan, joka on tässä yhteydessä henkilöauto.

      Avaajan logiikalla täällä voisi keskustella siitä onko joku firma luopunut Toyotan ompelukoneista ja vaihtanut ne parempiin Singereihin tai trukeista.

      • Anonyymi

        Lähetäänpä siitä liikkeelle että onko joku firma luopunut Toyotan ompelukoneista ? Meitsille aika tuntematon asia (merkki ei niinkään) joten suuresti kiinnostaa minkälainen markkinaosuus Suomessa on Toyotan ompelukoneilla ? Varmaan tiedät asiasta enemmän ja toivon että voit sen meille tietämättömille myös kertoa ellei se ole liikesalaisuus.


      • Anonyymi

        Kai tää on vähän sellainen läppä tai huumoriketju?


      • Anonyymi

        Puhutaankohan Saabin ketjussa Jas Grippen hävittäjistä? Saabin tekemiähän nekin ovat....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei kai skoodia painostamatta missään hankittaisikaan.

    • Anonyymi

      Tuli "hauska" muisto mieleen täältä Jyväskylästä vuosikymmenten takaa YYA-aikakaudelta.

      Eräässä taloyhtiössä Tourulassa työläisalueella asukasta kehotettiin pysäköimään länsiautonsa kauemmas talosta, koska pihalla sai pysäköidä vain Skodia, Ladoja ja Mosseja. Näin toverit 1980-luvulla.

      • Anonyymi

        "Hauskoja" nuo sinun "muistosi" 80-luvulta, olitko jo syntynyt silloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hauskoja" nuo sinun "muistosi" 80-luvulta, olitko jo syntynyt silloin?

        Vaan minäpä olen syntynyt jo aiemmin. 50 ja 60-luvulla Skoda (ennen takatuupparia) oli kova sana. Ifa, Wartbug, Scandinavia Mosse, Volga, Trabant, DKW, jopa BMW 650 ja mitä näitä hinnalla haastajia olikaan kun ei oteta huomioon oikeita länsimaisia kilpailijoita niin näille Skoda tarjosi haastetta. Mutta sitten tilanne muuttui ja Ladan myötä oikean duunarin autoksi tuli Lada. Muistan hyvin senkin vielä että paljon oli asiakkaita joiden uutta Ladaa ei saanut sisäpuolelta pestä luovutushuollossa koska alkuperäinen tuoksu katosi. Sehän oli tiedossa että tuoksu lähti kun suojeluskunnan manttelilla penkit pyyhkäisi. Se oli sitä hyvää aikaa kun Kemissä kapakassa vodka kahviliköörillä oli tummatoveri kun muualla Suomessa oli mustaryssä. Ja Raahessa Asseri hoiti paikalliset sopimukset eikä siihen muita tarvittu.


    • Anonyymi

      Apinat eivät edes lue avausta kokonaan, eivätkä tajua kuinka siinä puhutaan Hesa-Vantaan ratikkahankkeen kiemuroista, ei siis henkilöautoista joka on tämän palstan aihe.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5459
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      49
      3625
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1966
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1856
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1501
    9. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      45
      1395
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1353
    Aihe