Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää olla aina vapaaehtoista.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011572826.html
Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
47
2742
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei noita vapaaehtoisesti valitse. Siksi pakotus. Sama koskee kaikkea Vag tuotteita.
- Anonyymi
Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.Mm. Santander Op yrityspankki on tehnyt diilin Helkaman kanssa, että antavat helposti rahoituksen Vaggeihin (pl porche).
Kuulin tutulta automyyjältä, että eräs asiakas oli käynyt 6 eri merkkiä läpi ja lopulta räsään vasta tuli myönteinen päätös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.Jos auton merkin valinta ihmetyttää niin äänestäähän suuri määrä vihreitäkin ja vassareita demareista puhumattakaan. Sehän on täällä ämpärikansan keskuudessa "normaal".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko noin, kerro toki tarkemmin miten se näkyy.
VW:n autoja kuitenkin rekisteröidään joka ikinen vuosi enemmän kuin minkään muun konsernin autoja.
Millä ihmisiä pakotetaan ostamaan tuollaiseen? Korkeintaan työsuhdeautoissa työnantaja voi määrittää merkin, koska he sen auton maksavat.Ostakaa volvoja niin saatte korjata sähkövikoja aina oli sitten uusi tai vanha.
- Anonyymi
Nyt poika on taas sekaisin kuin Persu vain olla voi.
- Anonyymi
Ompa outo malli.
Raideväli muutettava heti Ruotsi yhteensopivaksi !- Anonyymi
Skoda Transtech jäi kiinni siitä että edelleen käyttävät jäykkiä taka-akseleita ja siperialaista, haperoa peltiä
- Anonyymi
Muistaa tuonkin ajan kun oli sitten vain sokota minkä perään sitten naureskeltiin.
- Anonyymi
Enemmän keksittyä on nyt nämä kaupunki liikenteen jälkiselitykset . Juristit peilaa hankintaa tarjouspyyntöön ja nämä keksityt jälki väitteet tuskin ovat olleet vaatimuksia.
Veikkaan vesilintua - Anonyymi
Korruptoituneessa Helsingissä mikään ei ihmetytä. Sveitsiläiset maksoivat enemmän "mietintärahaa ".
- Anonyymi
Tuollaiset kilpailutukset ovat isoja asioita ja ehkä siellä oli joku joka ymmärsi, että Skoda Transtegin artic vaunut olisivat olleet parhaiten sopivia Suomen olosuhteisiin?
Ei kannattaisi aina innostua noista lehtien jutuista kun taustoja ei edes tiedetä ja tunneta.- Anonyymi
Tässä on kyseessä todella suuret asiat. Skoda-Transtechin tehdas saattaa vaikka loppua jos tämä tilaus menee sivu suun. Silloin loppuu Suomessa kiskoliikenteen valmistus.
- Anonyymi
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
Voimakastahtoinen ammattiyhdistystoiminta on kaiken sekoilun ja uhkailun takana. Työntekijät ovat monessa artikkelissa ja kyselyssä tyytymättömiä tehtaalla vallitsevaan työilmapiiriin. Samanlaista sekoilua on monissa muissa suurissa työyhteisössä, joissa liitto-oravat ovat saaneet jalansijan. Valitettavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
Onkohan sulla kaikki kotona,pölvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimakastahtoinen ammattiyhdistystoiminta on kaiken sekoilun ja uhkailun takana. Työntekijät ovat monessa artikkelissa ja kyselyssä tyytymättömiä tehtaalla vallitsevaan työilmapiiriin. Samanlaista sekoilua on monissa muissa suurissa työyhteisössä, joissa liitto-oravat ovat saaneet jalansijan. Valitettavasti.
Ilman ammattiyhdistyksiä monella proletaarilla ei olisi varaa omaan Skodaan. Sen tajusi jo Henry Fordkin: työläisen pitää pystyä ostamaan se, mitä hän tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
Et ole ihan tajuissasi, aivan pehmeää juttua,,,hjalliskin halusi mielummin skodan kuin mitään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
Skoda teki raudasta laitteita vielä meillä oltiin hevosvetoisessa yhteiskunnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman ammattiyhdistyksiä monella proletaarilla ei olisi varaa omaan Skodaan. Sen tajusi jo Henry Fordkin: työläisen pitää pystyä ostamaan se, mitä hän tekee.
Ilmankos ajelenkin aina mersulla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SKDL:n puoluekirja homssuisen punaisen villatakin taskussa siellä on taatusti juurisyynä. Kunnissa on vielä näitä menneen ajan taistolaisia joitakin jäljellä. Kuvittelevat voivansa pyörittää palettia omien halujensa mukaan, mutta onneksi nykypäivänä heidän aikeensa yleensä torpataan. AY-jyyrät on ihan samanlaisia… Painuisivst kolhoosiin skodinensa.
SKDL ja taistolaisuus on kaksi eri asiaa. Taistolaiset olivat oikeastaan pääsyy miksi Vasemmistoliitto perustettiin kun haluttiin päästä eroon sekä stallareista, että Neuvostoliitosta ja tehdä kunnon työväenpuolue. No nyt Vasemmistoliitton uudestaan samassa pisteessä.
- Anonyymi
Miten asia liittyy automerkit/Skoda palstalle?
- Anonyymi
Ei sitten mitenkään mutta nomen est omen. Mitä skoda tarkoittaa Suomeksi ?
- Anonyymi
skoda suomeksi häpeä sääli vahinko vaurio
joo-o
volvo on latinaa ja tarkoittaa minä pyörin
mercedes on suomeksi aja nokka pystyssä
mutta varo ettet huku kun sataa vettä - Anonyymi
Ettei olisi vain kyseessä pääkaupunkiseudun demareiden hätävalhe jolla koitetaan peitellä sitä että sveitsiläistä suklaata ja herkkuja maisteltiin liikaa kun nämä ns. työväenpuolue demarit päättivät tilata vaunut kotimaisen tehtaan sijaan sveitsiläiseltä toimittajalta?
- Anonyymi
Vai olisivatko demarit vihdoin ja viimein alkaneet ajatella liiketaloudellisesta näkökulmasta katsoen. 2024 skoda teki voittoa 19,5 milj. Tosin tämä voitto oli miinus merkkistä eli jokaista työntekijää (579) piti sponssata verorahoilla 33678 €. Liikevaihto oli 114 milj. ja voitto% -17.1. Halvemmaksi tulee peruspäivärahat. Liitot maksakoot loput. Säästöä syntyi jo rutkasti. Ei huono vai mitä ?
- Anonyymi
Läheltä liippaa, veikkaan. Mutta nehän eivät ole vaikuttamusyritys vaan luontaisetu ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai olisivatko demarit vihdoin ja viimein alkaneet ajatella liiketaloudellisesta näkökulmasta katsoen. 2024 skoda teki voittoa 19,5 milj. Tosin tämä voitto oli miinus merkkistä eli jokaista työntekijää (579) piti sponssata verorahoilla 33678 €. Liikevaihto oli 114 milj. ja voitto% -17.1. Halvemmaksi tulee peruspäivärahat. Liitot maksakoot loput. Säästöä syntyi jo rutkasti. Ei huono vai mitä ?
En tiedä noista luvuista. Ei varmaankaan tuosta ole kyse.
Totta on, että Skoda-Transtech on ollut viime vuosina taloudellisissa vaikeuksissa. Tämä tilaus saattaisi olla se , joka nostaa sen jaloilleen. Muuten saattaa loppua kiskoliikennealan valmistus kokonaan Suomessa. Aatteleppa sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä noista luvuista. Ei varmaankaan tuosta ole kyse.
Totta on, että Skoda-Transtech on ollut viime vuosina taloudellisissa vaikeuksissa. Tämä tilaus saattaisi olla se , joka nostaa sen jaloilleen. Muuten saattaa loppua kiskoliikennealan valmistus kokonaan Suomessa. Aatteleppa sitä.Jaloilleen nousu olisi kyseenalainen jos trendi jatkuisi samanlaisena kuin aiempina vuosina: mitä suurempi liikevaihto, sitä suurempi tappio. Toisin sanoen +- nollatulos saavutetaan 0 liikevaihdolla. Ja miksi tehdä itse kalliimmalla kuin mitä valmiin tuotteen saa muualta. Ja vaikka se itse tehty tuote olisi samanhintainen se ei aina ole koko totuus. Temu on hyvä esimerkki siitä kuinka oma-aloitteisten ihmisten ja välistävetäjien välit ovat tulehtuneet. Kun saman tuotteen saat itse tilattua kotitoimituksena alle välistävetäjän neton niin ei ihme jos hallitusta vaaditaan kieltämään koko Temu kauppa. Eriarvoisuutta haetaan; kuka saa tilata mitäkin ja mistä !
- Anonyymi
Ne on vähän toisenlaisia skodia nämä. Artic malli on ainakin enemmän kuin mukava matkustaa. Mutta demareiden päätöshän tämä oli. Tarkoitan että sveitsiläisen suklaanpatu... ratikan päätti tilata SDP:n poliittinen virkanimitys. No demarithan on työväenpuolue ainoastaan vappuna niissä juhlapuheissa, ei käytännössä niinkuin nytkin nähdään.
- Anonyymi
aika monella on kuule skoda kotona. Itäautoilusta itäjunailuun.
- Anonyymi
Tsekki kyllä on enemmän lännessä ja länsivaltio kuin Suomi konsanaan. Ystävämme NL vaan aikoinaan jarrutteli toimintoja. Tsekeillä on ollut jos minkälaisia kulkupelejä jo silloin kun Suomen hevosen perässä olevassa virtsalaatikossa oli jalakset alla kesälläkin. Myöhemmin tuli neliskanttinen pyörä...Kannattaa käydä Tsekin teknillisessä ja kansallismuseossa ja vertailla Suomen vastaaviin niin huomaa eron. Skodan museosta (nyt auto) löytyy mm. VW Golfin esi-isä jota ei saatu kotimaassa tehdä NL:n käskystä. Myytiin Sakuille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsekki kyllä on enemmän lännessä ja länsivaltio kuin Suomi konsanaan. Ystävämme NL vaan aikoinaan jarrutteli toimintoja. Tsekeillä on ollut jos minkälaisia kulkupelejä jo silloin kun Suomen hevosen perässä olevassa virtsalaatikossa oli jalakset alla kesälläkin. Myöhemmin tuli neliskanttinen pyörä...Kannattaa käydä Tsekin teknillisessä ja kansallismuseossa ja vertailla Suomen vastaaviin niin huomaa eron. Skodan museosta (nyt auto) löytyy mm. VW Golfin esi-isä jota ei saatu kotimaassa tehdä NL:n käskystä. Myytiin Sakuille.
Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa..Suomalaiset saivat Samarastakin silmiä hivelevän kauniin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin lähinnä se kun ryssä kielsi,
kun samara oli tulossa venäjältä että ette saa alkaa myymään skoda favorittia ennenkuin me myymme lada samaraa..Tämä etuveto Skoda oli kehitetty silloisessa Tsekkoslovakiassa jo -60 luvun puolivälissä. Eli hiukka ennen kuin NL Makaroonien avustuksella alkoivat painaa minuutin yli yhdeksän BA3:sta. Sen verran kaupallista know howta NL:ssäkin tuolloin oli että Skoda olisi katastrofi jos tuon etuvedon saavat markkinoille. Siispä 1000 mb jatkoi kehittymistään ja kaikki hyvin. Eikä Favorit sitten ollut mikään succee jos ei ollut Samarakaan (molempien kanssa tuli oltua tekemisissä merkkiorganisaatiossa). Ladan puolella kyllä kotimaisen työn osuus oli huomattavasti merkittävämpi kuin Skodalla mutta se ei välttämättä johtunut Skodasta vaan muista tekijöistä ja merkeistä. Sitten -91 jälkeen Ladan tulevaisuus kuin Skodankin on taas eri juttu.
- Anonyymi
Oj, det är roligt att ha tåget till öst! Det fungerar bra i Sibbos rastplats. Tack! Palle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oj, det är roligt att ha tåget till öst! Det fungerar bra i Sibbos rastplats. Tack! Palle
Underbart och Tolsoi går faktiskt hela vägen till Moskva. Det har en jättebra restaurangvagn. Jag rekommenderar det.
- Anonyymi
Miten tämä liittyy autoiluun ja Skodaan, joka on tässä yhteydessä henkilöauto.
Avaajan logiikalla täällä voisi keskustella siitä onko joku firma luopunut Toyotan ompelukoneista ja vaihtanut ne parempiin Singereihin tai trukeista.- Anonyymi
Lähetäänpä siitä liikkeelle että onko joku firma luopunut Toyotan ompelukoneista ? Meitsille aika tuntematon asia (merkki ei niinkään) joten suuresti kiinnostaa minkälainen markkinaosuus Suomessa on Toyotan ompelukoneilla ? Varmaan tiedät asiasta enemmän ja toivon että voit sen meille tietämättömille myös kertoa ellei se ole liikesalaisuus.
- Anonyymi
Kai tää on vähän sellainen läppä tai huumoriketju?
- Anonyymi
Puhutaankohan Saabin ketjussa Jas Grippen hävittäjistä? Saabin tekemiähän nekin ovat....
- Anonyymi
Kuka haluaisi syntyä uudelleen sillä aleluun? https://youtu.be/aZ4GZxXooew?si=HqKnAR5itAXj9_0y
- Anonyymi
Ei kai skoodia painostamatta missään hankittaisikaan.
- Anonyymi
Tuli "hauska" muisto mieleen täältä Jyväskylästä vuosikymmenten takaa YYA-aikakaudelta.
Eräässä taloyhtiössä Tourulassa työläisalueella asukasta kehotettiin pysäköimään länsiautonsa kauemmas talosta, koska pihalla sai pysäköidä vain Skodia, Ladoja ja Mosseja. Näin toverit 1980-luvulla.- Anonyymi
"Hauskoja" nuo sinun "muistosi" 80-luvulta, olitko jo syntynyt silloin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hauskoja" nuo sinun "muistosi" 80-luvulta, olitko jo syntynyt silloin?
Vaan minäpä olen syntynyt jo aiemmin. 50 ja 60-luvulla Skoda (ennen takatuupparia) oli kova sana. Ifa, Wartbug, Scandinavia Mosse, Volga, Trabant, DKW, jopa BMW 650 ja mitä näitä hinnalla haastajia olikaan kun ei oteta huomioon oikeita länsimaisia kilpailijoita niin näille Skoda tarjosi haastetta. Mutta sitten tilanne muuttui ja Ladan myötä oikean duunarin autoksi tuli Lada. Muistan hyvin senkin vielä että paljon oli asiakkaita joiden uutta Ladaa ei saanut sisäpuolelta pestä luovutushuollossa koska alkuperäinen tuoksu katosi. Sehän oli tiedossa että tuoksu lähti kun suojeluskunnan manttelilla penkit pyyhkäisi. Se oli sitä hyvää aikaa kun Kemissä kapakassa vodka kahviliköörillä oli tummatoveri kun muualla Suomessa oli mustaryssä. Ja Raahessa Asseri hoiti paikalliset sopimukset eikä siihen muita tarvittu.
- Anonyymi
Apinat eivät edes lue avausta kokonaan, eivätkä tajua kuinka siinä puhutaan Hesa-Vantaan ratikkahankkeen kiemuroista, ei siis henkilöautoista joka on tämän palstan aihe.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905459Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.493625Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611966Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress451395Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353