Pietari oli harmaanvihreä iltapäivän valossa, kun Vladimir seisoi Ligovski Prospektin liikennevaloissa. Hän oli matkalla kotiin, lämmin piirakkapussi kainalossa, kun katseen vangitsi jotain hämmästyttävää: uudenkarhea Skoda Octavia kiilteli auringonpaisteessa kuin näyttelyesine. Mutta se ei ollut kiiltävä lokasuoja tai kromattu merkki, joka pysäytti miehen ajatukset — vaan takavalon muoto.
Vladimir jäi tuijottamaan sitä kuin vanhaa tuttua. Se kaareva linja, se pieni lovi sivussa… aivan kuin salvauspihti, jota hän oli käyttänyt nuorena kolhoosissa, kun sidottiin karjaa ja korjattiin aitoja. Mieli teki aikamatkan savisiin pellonreunoihin, hikisiin päiviin ja rasvankäryiseen työkalulaatikkoon.
Auto nytkähti liikkeelle, mutta Vladimir jäi paikalleen, muistot silmissään ja piirakat unohtuneina kädessä. Häntä ei enää kiinnostanut auto, vaan muoto — kuin kaupunkivilinään upotettu hiljainen tervehdys menneisyydestä.
Hän hymähti. Skoda Octavia ei ollut vain moderni kulkupeli. Se oli pieni pala kolhoosin pihaa keskellä Pietaria.
Octavia takavalo
Anonyymi-ap
3
93
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno kuvaus elävästä elämästä! Taru
- Anonyymi
Kun tyypillä ei ole mitään tekemistä eikä.mitään elämää, niin tällaisia sävellyksiä syntyy.
Älä huoli, äiti tuo sinulle palan lenkkimakkaraa ja keskikaljapullon. Mutta vain yhden. Kyllä se siitä. - Anonyymi
Meinaan vaihtaa Škodan Toyotaan. Iskenkö käteni siihen itteensä vai kuinka. Kiitos. Tero
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628