Valitan varmaan turhasta

Anonyymi-ap

Mutta alkaa ottaa koville tämä kuumuus. Asunnossa koko ajan 29 astetta ja tuntuu ettei saa happea kunnolla kuin vain yöaikaan.

31

654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et muuten valita turhasta. Täällä meni 26 raja rikki aamupäivällä. Eilen vielä nautin viileästä asunnosta. Laitoin läpituuletuksen nyt illalla, mutta jouduin sulkemaan parvekkeen oven hyttysinvaasion vuoksi. Pidäthän huolta nesteytyksestä ja suolan saannista.

• Anonyymi

Koneellinen ilmanpuhdistin ja sen lisäksi koneellinen kosteudenpoistaja joka toimii viilennysmekanismilla eli laitteessa on kylmenevä metallilevy johon ilmasta kondensoituu vesi ja joka samalla jonkin verran viilentää poistoilmaa. Oma makuuhuone suorastaan kylmä illalla kun nämä laitteet olleet siellä päällä koko päivän ja ilma on raikasta ja puhdasta eikä liian kosteaa ja illalla viileys tunkee jo olohuoneeseenkin. Laitteet ovat huoneen vastakkaisissa kulmissa ja pidän myös ikkunaa auki että tulee uutta ilmaa mukaan. En ole kärsinyt kuumuudesta. Tosin en tiedä miten toimii asunnossa johon aurinko paistaa, itselle ei.

• Anonyymi

Mitä tuollainen laite maksaa, entä paljonko vie sähköä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun maksoi 55 € HobbyHallissa, Ruhhy. Ilmanpuhdistin oli kalliimpi ostos, mut se on jo monta vuotta vanha, joten oli kannattava ja todella tehokas. Ilman viilennyksen kannalta ehkä tärkeintä on, että ilma kiertää reippaasti, halpa ilmankuivain ei ole kovin tekokas puskemaan ilmaa yksinään. Pakko oli ostaa kun tuli sisäilmaongelmia ja on tehonnut vaikka pieni onkin. Iloinen yllätys oli tuo ilman viilentyminen. En ole huomannut näiden vievän hirveästi sähköä, kun mulla esim ollut koko kevään ja alkukesän viileät ilmat niin pieni patteri päällä yötä päivää kun en tykkää palella ja se kyllä vie sähköä, samoin kylppärin lattialämmitys. 60 € oli sähkölasku toukokuulta kaksiossa ja on muitakin laitteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun maksoi 55 € HobbyHallissa, Ruhhy. Ilmanpuhdistin oli kalliimpi ostos, mut se on jo monta vuotta vanha, joten oli kannattava ja todella tehokas. Ilman viilennyksen kannalta ehkä tärkeintä on, että ilma kiertää reippaasti, halpa ilmankuivain ei ole kovin tekokas puskemaan ilmaa yksinään. Pakko oli ostaa kun tuli sisäilmaongelmia ja on tehonnut vaikka pieni onkin. Iloinen yllätys oli tuo ilman viilentyminen. En ole huomannut näiden vievän hirveästi sähköä, kun mulla esim ollut koko kevään ja alkukesän viileät ilmat niin pieni patteri päällä yötä päivää kun en tykkää palella ja se kyllä vie sähköä, samoin kylppärin lattialämmitys. 60 € oli sähkölasku toukokuulta kaksiossa ja on muitakin laitteita.

Ok, kiitos tiedoista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, kiitos tiedoista!

Ole hyvä. Minusta ei kannata pihtailla esim jonkun parin kympin vuoksi jäätyä kylmässä asunnossa tai hengittää huonoa pölyistä ilmaa. Ehkä jos ostaisi pari pientä kuivaajaa, niin se olisi hyvä. Laite on pienikokoinen ja helppo tyhjentää vedet pois. En itse ole lämmennyt ajatukselle niistä pömpeleistä joissa on iso huuvi ulos ikkunasta. Kuinkahan hyvin ne viilentää? Onko täälä jollain semmoista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jotain 250 euroa, ja vie sähköä kyllä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli 60 EUR sähkölasku yli 200 neliöisessä talossa Toukokuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli 60 EUR sähkölasku yli 200 neliöisessä talossa Toukokuussa.

😝 Täälä ei palella eikä kyylätä mittaria, vietän pitkän talven mukavassa lämmössä enkä vilustu kun keskuslämmitys menee pienelle. Ihmisillä on ihme säästöneurooseja ihan ihme juttujen suhteen. Kalliit autot, talot, matkat, ruuat, mut sitten esim vaatteet ja huonekalut halpalaatua ja lämpötila keskellä talvea 17 °. Usein katsele kun miljoonien taloja ihmisillä, mut huonekalut ihan jotain kierrätyskeskustyyliä ja vanha rapistunut muovilaukku olkapäällä. Tai vuodelakanat ja pyyhkeet kirjavia muistoja 90-luvulta. Mietin, että miksi tekee työtä ja ostaa kalliin asunnon ja kuitenkaan ei lopulta ole kummoisemmat puitteet kuin jossain eteläamerikkalaisessa miesten vankilassa??

• Anonyymi

Pitää ostaa viilennin sellanen tormi!

• Anonyymi

Tukalaa täälläkin.

• Anonyymi

Verhot kannattaa pitää kiinni päiväsaikaan, samoin ikkuna.

• Anonyymi

Neuvotko yleensä arkielämässä ihmisiä yhtä alentuvasti kuin täällä webissä? Sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neuvotko yleensä arkielämässä ihmisiä yhtä alentuvasti kuin täällä webissä? Sivusta

Nykynuorisoa pitää neuvoa yksityiskohtaisesti. Muuten esim. näpräävät puhelintaan sillä aikaa kun uimataidottomat naperot ovat vedessä. Itse todistin tilannetta missä naiset keskustelivat kynsien piruudesta ja taapero siinä vieressä mätti hiekkalapiolla hiekkaa suuhunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykynuorisoa pitää neuvoa yksityiskohtaisesti. Muuten esim. näpräävät puhelintaan sillä aikaa kun uimataidottomat naperot ovat vedessä. Itse todistin tilannetta missä naiset keskustelivat kynsien piruudesta ja taapero siinä vieressä mätti hiekkalapiolla hiekkaa suuhunsa.

Ahh, Oulun hiekkaa söisin vaikka kohta. Naiset tosiaan näprää niitä k..yyvänjatkeitaan. Voisiko säätää lain että naisilta kielletään. Purra varmaan hoitaa homman kun vinkataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahh, Oulun hiekkaa söisin vaikka kohta. Naiset tosiaan näprää niitä k..yyvänjatkeitaan. Voisiko säätää lain että naisilta kielletään. Purra varmaan hoitaa homman kun vinkataan.

Orpoltakin pitäisi kieltää kännykän käyttö töissä. Siellä ministerinaitiossa näprää vaan puhelintaan naureskellen, milloin ei kuuntele Purran korvaan supatuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpoltakin pitäisi kieltää kännykän käyttö töissä. Siellä ministerinaitiossa näprää vaan puhelintaan naureskellen, milloin ei kuuntele Purran korvaan supatuksia.

Orpo a ujostuttaa..... lähettää varmaan Riikalle mesee siinä vieressä istuessa.... esim sano sää ny jotain taas se tupsurainen kiusaa.

• Anonyymi

Eilen meni taas 36 rikki, sama tänäänkin.

• Anonyymi

Tähän aikaan vuodesta se ollut se 36.6 aina.

• Anonyymi

Aivan sehän olikin muuten jonkun ulisijan viime kesän hitti olla ”onnellinen” että jollakulla on kuumaksi menevä huaneisto

• Anonyymi

Se on hyvä että tällaista nippelitietoa on tarjolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä että tällaista nippelitietoa on tarjolla

I vanna lick some butts too

• Anonyymi

Ikkunat auki varjon puolelle jos ulkolämpötila on sillä puolella alempi kuin sisällä, liesituuletin päälle jos se on kytketty hormiin.

• Anonyymi

Mulla on päivällä makkarin verhot ja ovi kiinni, niin siellä on 25 illalla. Jäähtyy sitten äkkiä kun pitää ikkunaa auki.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ilmalämpö pumppu pitää sen lämmön mitä säätää 20.c ihan kiva

• Anonyymi

Vuokrasta voi pyytää alennusta jos lämpötila nousee yli 32. Vuokranantaja ostaa sillon laitteen tai jos ei niin niillä alennusrahoilla voi hommata.

• Anonyymi

Onneks on viimeinkin oikea kesä.

• Joo pitkään olikin tänä vuonna koleeta. Meinas jo hermo mennä. Kyllä kesällä kuuluu olla kesä. Ei se ole säiden vika, jos asuu betoni bunkkerissa ja vielä sellasessa missä on ikkunat vaan yhteen suuntaan. Maakunnasta saa 40 tuhanteen kolmion tiilitalosta, mikä ei todellakaan kuumene. Tiedän että betoni on muotia, mutta joskus kannattaa pysyä vanhassa.

• Anonyymi

Jos oisit yks mies, niin mun kämppä on mukavan viilee. Vink!

• Anonyymi

Laita tuulettimia ja pidä kaihtimet kiinni

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      86
      3450
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3063
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2952
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2813
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2618
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      49
      2608
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2379
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2251
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2112
    Aihe