"Satamien lakko Suomessa päättyy 8.4.2024. Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n ja sen liittojen poliittiset lakot päättyvät tältä erää maanantaina 8.4.2024. Suomen satamien toiminta jatkuu taas neljän viikon lakon jälkeen."
Kaksi ay-pomoa hoiteli satamalakkoja. Lakoilla ei saavutettu mitään. Ne olivat SDP:n oppositiopolitiikkaa. Lakkojen takia lomautettiin ihmisiä ja tuli yli 20 000 työtöntä lisää. Yrityksille miljoonatappiot. Nyt ihmetellään, kun konkurssien määrä on kasvanut. SDP:n yritysvastaisuus ja populismi oksettaa. SDP on sosialistinen lakkoliike ja valehtelija.
Kaksi ay-pomoa kiristi maan halitusta 1990-luvun alussa ajaen Suomen syvään lamaan. Jäljet olivat kamalat. Niitä korjataan edelleen. Joillakin ihmisillä iänikuinen trauma. Tuhannet teki itsemurhan. SAK:n ay-änkyröiden takia.
IAU:n hallitus järjesti 13 lakkoa, joiden takia peruttiin 1200 Finnairin lentoa. Peruutukset vahingoittivat yli 100 000 matkustajaa. Finnairin tuloksesta mureni 70 miljoonaa euroa. Mainehaitta yhtiölle oli valtava. Lakoilla ei saavutettu mitään. Lakot olivat tahallista vahingon aiheuttamista, koska laki esti korkeammat palkankorotukset. Se oli tiedossa. Kuka tai ketkä ay-väestä maksavat vahingoista?
Tehy uhkaili murhata teho-osaston potilaita muutama vuosi sitten kiristäessään lisää palkkaa. Järjettömän uhkailun takia säädettiin "pakkolaki".
SAK:n toiminta on täysin vastuutonta. Täysin munatonta ja holtitonta ay-pomojen oman egon kiillotusta, josta ei ole hyötyä työntekijöille, joita pakotetaan lakkoon.
Lakeja pitää muuttaa, ettei ihmiset kärsi ammattiliittojen vastuuttoman toiminnan takia.
Ammattiliittojen jäsenyys on vapaaehtoista. Ihmisiä ei saa pakottaa lakkoihin. Eikö lait toimi? Työsopimuslakia pitää muuttaa. Vahingonkorvauslakia pitää muuttaa.
Eikö vahingonkorvauslainsäädäntö korvaa viime vuoden satamalakkojen ja IAU:n lakkojen tuhoja? Vastuulliset pitää haastaa oikeuteen. Kyllä nyt on aika panna piste tuollaiselle touhulle. Ammattiliittojen osingot verolle. Eivät todellakaan ole yleishyödyllisiä yhteisöjä. Sama verokanta kuin muillakin, ei mitään halvennuksia.
SDP on omituinen puolue. Puheet ja teot ovat vahvasti ristiriidassa.
Sitä sosialismi on. Kädet sinun molemmissa taskuissa, ja syvällä. Kristillisdemokraatit ovat aivan erilaisia demokraatteja. Kokoomus on kykypuolue. Persut on työväenpuolue ilman sosialismia. Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat höynäytettyjen kuppikuntia, kadulla istuskelijoita ja töhrijöitä. Entä Keskusta? Viime hallituksessa vihervasemmiston aisankannattaja ja pahan mahdollistaja. Munaton.
SAK:n harjoittama yhteiskunnan vahingoittaminen on loputtava
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lakoille tiukat säännöt, muuten kommarit niillä leikkii.
- Anonyymi
Mitä sekoilet?
Lakoillehan on jo kauan aikaa sitten säädetty oikein lakipykälin todella tiukat säännöt ja raamit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432121Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151399Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141366Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701233Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21927Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist161819Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19796Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57716- 75712
Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101665