😎🌞👍 onhan se kesäkin onnea. Lähden kokeilemaan miten eilen ostamani leka tehoaa kiilan kanssa pölleihin. Halkeaako yhtä helposti kuin farmi suomessa.
Pahimman ikävän voi hukuttaa työntekoon.
Onni yksillä kesä kaikilla
44
979
Vastaukset
Tervehdys. Pöllin saa kyllä silläkin halkaistua, harvemmin nykyään tulee käytettyä nykyaikaisten sahojen ollessa käytössä.
Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.
Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.
Anonyymi kirjoitti:
Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.
Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.
On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.
Pesetkö siis pyykit käsin? Anonyymi kirjoitti:
On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.
Pesetkö siis pyykit käsin?Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)
Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?
Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.
" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan Farmall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan FarmallMä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.
Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.
Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.
Missäpäin on poppelikuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tienviitoissa ainakin, menneiden aikojen muistoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Forssasta Turkuun päin muistaakseni.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
Taidankin lähteä juuriharjailemaan räsymattoni. Käteviä nämä kaupunkien järjestämät matonpesuasemat.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ihan ensimmäinen kerta kun kuulen sahalla puita halkaistavan, eiköhän sillä katkota. En suosittele sähkö enkä polttomoottorisahaa. Olen nähnyt joskus naisen sahaavan enkä uskaltanut edes pitempään katsoa, niin oli hurjannäköistä touhua.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Tarviiko pyykkivesi priimapuuta? Tuhlaavaiselta vaikuttaa, padan alle nyt kelpaa mikä vaan. Vai onko kyse hormin hyvinvoinnista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan FarmallVanhaa haravaa ei saa polttaa padan alla, sen viimeinen sijoituspaikka on kaupungissa sohvan kanssa symbioosissa. Sisustuslehdistä voi katsella ideoita, kuinka sommitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko pyykkivesi priimapuuta? Tuhlaavaiselta vaikuttaa, padan alle nyt kelpaa mikä vaan. Vai onko kyse hormin hyvinvoinnista?
Juuri padanalle täytyy olla kuivat hyvät puut. Haapa ihan parasta eikä karstaa kerry ja koivusta kannattaa repäistä tuohia pois. Havupuilla ei kyllä kannata lämmittää. Jos padanpohja karstoittuu ja pikikerros tulee, se semmoinen eriste että saa siinä puita polttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri padanalle täytyy olla kuivat hyvät puut. Haapa ihan parasta eikä karstaa kerry ja koivusta kannattaa repäistä tuohia pois. Havupuilla ei kyllä kannata lämmittää. Jos padanpohja karstoittuu ja pikikerros tulee, se semmoinen eriste että saa siinä puita polttaa.
Saisiko pilatusta vesipadasta hyvän savustuspöntön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisiko pilatusta vesipadasta hyvän savustuspöntön?
Oikein helposti. Varsinkin teräspadasta saa kestävän pöntön hetkessä. Tekee vain katiskaverkosta ritilät ja siinä se on. Vanhoista sähköuuneista olen ottanut aina ritilät talteen.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on neljä haravaa täällä. Huonoin on se uusin Fiskars. Siinä on liian paksu varsi. Sitten on sellainen vanha kevyt metallipiikkinen mitä useimmin käytän. kolmas on museoharava. sellainen leveä puupiikkinen heinäharava , jota en ole käyttänyt kertaakaan. Lehtiharavaa en enää paljon käytä kun kaadatin isot koivut tontin reunasta.
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaa haravaa ei saa polttaa padan alla, sen viimeinen sijoituspaikka on kaupungissa sohvan kanssa symbioosissa. Sisustuslehdistä voi katsella ideoita, kuinka sommitella.
Hyvä vinkki. Siitähän voi tehdä vaatenaulakon tai sellaisen mihin ripustaa helmet ja kaulaketjut,
Anonyymi kirjoitti:
Siinä padanpohjassa on kauhea rapsuttaminen kun kiikuttaa sen pihalle ja metalliharjalla rapsuttaa. Padan alla on hyvä olla sellaista puuta, että vesi kiehuu yhdellä pesällisellä. Kesken palamisen en saa luukkua auki jotta puita voisi lisätä. Kuumuudessa laajentuessaan pesän luukku laajenee niin, että se on jumissa.
Anonyymi kirjoitti:
Oikein helposti. Varsinkin teräspadasta saa kestävän pöntön hetkessä. Tekee vain katiskaverkosta ritilät ja siinä se on. Vanhoista sähköuuneista olen ottanut aina ritilät talteen.
Jotkut vie vanhat sähköuunit pihalle ja savustaa niissä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Siinä padanpohjassa on kauhea rapsuttaminen kun kiikuttaa sen pihalle ja metalliharjalla rapsuttaa. Padan alla on hyvä olla sellaista puuta, että vesi kiehuu yhdellä pesällisellä. Kesken palamisen en saa luukkua auki jotta puita voisi lisätä. Kuumuudessa laajentuessaan pesän luukku laajenee niin, että se on jumissa.
Oho
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Jotkut vie vanhat sähköuunit pihalle ja savustaa niissä.
Olen minä semmoistakin harrastanut. Helppo säätää lämpötila. Kuivia leppälastuja, katajanoksa ja sokerinpala väriä tuomaan eikä tarvitse kokoajan vahtia, mitä nyt välillä luukusta päästää ylimääräistä höyryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen minä semmoistakin harrastanut. Helppo säätää lämpötila. Kuivia leppälastuja, katajanoksa ja sokerinpala väriä tuomaan eikä tarvitse kokoajan vahtia, mitä nyt välillä luukusta päästää ylimääräistä höyryä.
Oho, tarvitaan pitkä jatkojohto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho, tarvitaan pitkä jatkojohto.
Ei minulla siinä mitään jatkoja ole ollut, mutta ei nyt ihan seinäänkään kiinni. Luukku sen verran tiivis ettei syty palamaan kuin joskus aukaistessa. Joskus sytyttänyt ihan tahallaan katajan palamaan että vähän lisäaromia. Heti sammuu kun luukun kiinni, eli on siellä sen verran vesihöyryä ja happikin loppuu.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Hyvä vinkki. Siitähän voi tehdä vaatenaulakon tai sellaisen mihin ripustaa helmet ja kaulaketjut,
Sen voi myös maalata kiiltävällä miranolilla, niin sopii sohvatyynyihin.
- Anonyymi
Se onkin hyvää hyöty liikuntaa.
- Anonyymi
🪓🤏👱🏻♀️
🪵 - Anonyymi
🔨
🦵💥Mulla onkin juuri tuon takia tapaturmavakuutus. Täällä ei mikään julkinen palvelu toimi.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulla onkin juuri tuon takia tapaturmavakuutus. Täällä ei mikään julkinen palvelu toimi.
Pienijalkaiselle voi olla vaikea löytää turvasaappaita. Jos joutuu lainaamaan isoveljen kenkiä, niillä ei polkkaa tanssita.
Anonyymi kirjoitti:
Pienijalkaiselle voi olla vaikea löytää turvasaappaita. Jos joutuu lainaamaan isoveljen kenkiä, niillä ei polkkaa tanssita.
Turvasaappat? Jotain olisi kannattanut olla lenkkareiden tilalla. Onneksi ei tullut muuta kuin mustelmia tämän päivän askartelussa.
- Anonyymi
Siinäpä kesäilta mukavasti meni. Halonteolla aloitettiin ja loppuillasta jo savustettiin.
- Anonyymi
Hienoa, että kaikilla on hauskaa 👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120996Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87955Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939