😎🌞👍 onhan se kesäkin onnea. Lähden kokeilemaan miten eilen ostamani leka tehoaa kiilan kanssa pölleihin. Halkeaako yhtä helposti kuin farmi suomessa.
Pahimman ikävän voi hukuttaa työntekoon.
Onni yksillä kesä kaikilla
25
623
Vastaukset
Tervehdys. Pöllin saa kyllä silläkin halkaistua, harvemmin nykyään tulee käytettyä nykyaikaisten sahojen ollessa käytössä.
Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.
Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.
Anonyymi kirjoitti:
Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.
Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.
On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.
Pesetkö siis pyykit käsin? Anonyymi kirjoitti:
On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.
Pesetkö siis pyykit käsin?Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)
Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?
Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.
" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan Farmall - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan FarmallMä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.
Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.
Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.
Missäpäin on poppelikuja?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tienviitoissa ainakin, menneiden aikojen muistoksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Forssasta Turkuun päin muistaakseni.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.
Taidankin lähteä juuriharjailemaan räsymattoni. Käteviä nämä kaupunkien järjestämät matonpesuasemat.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Ihan ensimmäinen kerta kun kuulen sahalla puita halkaistavan, eiköhän sillä katkota. En suosittele sähkö enkä polttomoottorisahaa. Olen nähnyt joskus naisen sahaavan enkä uskaltanut edes pitempään katsoa, niin oli hurjannäköistä touhua.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Tarviiko pyykkivesi priimapuuta? Tuhlaavaiselta vaikuttaa, padan alle nyt kelpaa mikä vaan. Vai onko kyse hormin hyvinvoinnista?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan FarmallVanhaa haravaa ei saa polttaa padan alla, sen viimeinen sijoituspaikka on kaupungissa sohvan kanssa symbioosissa. Sisustuslehdistä voi katsella ideoita, kuinka sommitella.
- AnonyymiUUSI
Se onkin hyvää hyöty liikuntaa.
- AnonyymiUUSI
🪓🤏👱🏻♀️
🪵 - AnonyymiUUSI
🔨
🦵💥 - AnonyymiUUSI
Pölkkypää pöllien kimpussa 🤣🤣
- AnonyymiUUSI
🪵
👗🪵🪵
👠👠
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947643- 374047
- 473596
- 2433034
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402712- 452562
Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212524- 1322481
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292429Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as292348