Onni yksillä kesä kaikilla

😎🌞👍 onhan se kesäkin onnea. Lähden kokeilemaan miten eilen ostamani leka tehoaa kiilan kanssa pölleihin. Halkeaako yhtä helposti kuin farmi suomessa.

Pahimman ikävän voi hukuttaa työntekoon.

25

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Tervehdys. Pöllin saa kyllä silläkin halkaistua, harvemmin nykyään tulee käytettyä nykyaikaisten sahojen ollessa käytössä.

• UUSI

Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Minä kunnioitan sormiani sen verran etten mitään moottorisahoja käytä. Lisäksi liiterissä on vain muutama pölli. Niiden takia ei kannata sahoja ostella.

Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Semmonen akkukäyttönen moottorisaha on kätevä naisellekin. Kevyempi, eikä niin äänekäs kuin bensakäyttönen.

Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Se lekakin on ihan hyvä. Sillä saa naputeltua kiilan lisäksi halkaisukirveenkin kymmeniä vuosia vanhaan kivettyneeseen pölliin. Nyt pyykkivesi lämpenee padassa priimapuilla.

On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.

Pesetkö siis pyykit käsin?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä totta kun hommat on pienissä mitoissa niin nauttii yksinkertaisuudesta! Jos taas pitäisi kuormallinne pöllejä pilkkoja niin siinä varmaan ajattelisi klapikoneen hankintaa.

Pesetkö siis pyykit käsin?

Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Klapeja saa valmiiksi pilkottunakin ilman vaivaa. Mulla on nyt liiterin tyhjennysprojekti kun valmiit puut loppuivat. Pyykinpesussa on apuna perinteinen pyykkilauta, jonka käytön opin googlettamalla. Toinen vaihtoehto on ajaa Espooseen pyykille. Nyt on liian lämmin kerrostaloasuntoon, joten pesen täällä.

Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa matkalta kotiseutumuseoon! :)

Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiseutumuseosta voi löytää muinaisen haravan. Sen valmistamiseen on käytetty kolmea eri puulajia. varsi kevyttä puuta, "piikit" kovaa, mikä se kolmas osa on nimeltään, onko se lapa?

Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mennäänkö läiskii kiekkoa joskus? Tuli vaan mieleen. En tiedä sen osan nimeä.

" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."
        Lähde: Yle Traktoritarinoita: Seppälän tilan Farmall

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

" Varsi pitää olla haapaa, sillä se on pehmeä käsille, piikit taas pihlajaa, koska se joustaa ja kestää, ja niitä yhdistää koivuinen - eli vahva ja kestävä - lapaosa."

Mä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en tienny et pihlaja on sitkeä kaveri.

Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pihlaja on myös pyhä puu. Poppeli on puu.

Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ite oot pyhä! Poppelikujat mä muistan automatkalta.

Missäpäin on poppelikuja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tienviitoissa ainakin, menneiden aikojen muistoksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Forssasta Turkuun päin muistaakseni.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Taidankin lähteä juuriharjailemaan räsymattoni. Käteviä nämä kaupunkien järjestämät matonpesuasemat.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ihan ensimmäinen kerta kun kuulen sahalla puita halkaistavan, eiköhän sillä katkota. En suosittele sähkö enkä polttomoottorisahaa. Olen nähnyt joskus naisen sahaavan enkä uskaltanut edes pitempään katsoa, niin oli hurjannäköistä touhua.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Tarviiko pyykkivesi priimapuuta? Tuhlaavaiselta vaikuttaa, padan alle nyt kelpaa mikä vaan. Vai onko kyse hormin hyvinvoinnista?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhaa haravaa ei saa polttaa padan alla, sen viimeinen sijoituspaikka on kaupungissa sohvan kanssa symbioosissa. Sisustuslehdistä voi katsella ideoita, kuinka sommitella.

• Anonyymi
      UUSI

Se onkin hyvää hyöty liikuntaa.

• Anonyymi
      UUSI

🪓🤏👱🏻‍♀️
      🪵

• Anonyymi
      UUSI

🔨
      🦵💥

• Anonyymi
      UUSI

Pölkkypää pöllien kimpussa 🤣🤣

• Anonyymi
        UUSI

🪵
        👗🪵🪵
        👠👠

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7643
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4047
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3596
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3034
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2712
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2562
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2524
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2481
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2429
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2348
    Aihe