Narsisti valehtelee itselleen ja muille.

Anonyymi-ap

Narsistin elämä perustuu valehteluun sekä itselle että muille. Itselleen hän valehtelee olevansa suuri, vahva, aina oikeassa ja kaikkeen syytön. Viat projisoidaan eli heijastetaan aina muihin. Silti narsistin lempitokaisuja on "katso peiliin" tai "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" Hän itse ei näe eikä myönnä omaa halpaa käytöstään muita kohtaan. Silti hän loukkaantuu jos joku vähänkin kritisoi häntä jostain.

Muille valehtelu on narsistile elämäntapa. Valhe on hänelle itseisarvoista eikä sen tarvitse aina edes liittyä hyödyntavoitteluun. Hän valehtelee koska haluaa sekoittaa sillä ihmisiä.

Narsisti on myös hyvin kateellinen ja katkera. Hän ei koe kiitollisuutta mistään. Hän vihaa onnellisia ihmisiä. Hän on myös erinomaisen taitava esittämään miellyttävää ja luotettavaa mutta tämän hän tekee vain saadakseen tietoa muista ja levittääkseen sitä.

Narsisti vertailee itseään aina toisiin eikä ole tyytyväinen koskaan saavutuksiinsa. Narsistilla ei ole itsetuntoa.

Pitää myös erottaa se, että ihminen jolla on alunperin suhteellisen terveeksi kehittynyt itsetunto, mutta joka sitten romahtaa esim kiusaamisen takia, ei tee ihmisestä ilkeää tai pahaa. Narsistilla ei ole alunpitäenkään kehittynyt itsetuntoa ja hänelle elämä on pelkkää peliä jossa hänen tulee aina voittaa. Narsistilla puuttuu omatunto kokonaan tai lähes kokonaan. Narsistit harjoittavat pahuutta. He myös keskittyvät muiden ihmisten asiohin ja laiminlyövät samalla itsensä kehittämisen. Heillä ei ole tähän kykyä eikä edes tahtotilaa. Itsensä kehittäminen edellyttää itsereflektiota jota narsistilla ei ole.

13

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi on tuo sairaus vähentynyt, oli melkein 10 %:tia, nyt kuulemma oli 0,6%:tin kasvua.

• Anonyymi

Sinähän puhut selvästi kammarin kalluista.

• Anonyymi

Mitäs ne sellaiset kammarin kallut ovat

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs ne sellaiset kammarin kallut ovat

Elämän koululaisia joille tyypillistä porukalla juorujen levittäminen milloin kenestäkin, päämäärä aiheuttaa ongelmia juorujen kohteille.

• Anonyymi

onkhan fingerporin askoki narsiisti
      kokoajan ”paliastaa” ittensä vertaus kuvanlisestikin
      eikä se kuva ole häävi
      fingerporin asko kun saa tekemisellään muut ihmiset toimimaan haluamallaan tavalla
      Pikkusen takin lieve liikaa heilahtaa ja paliastuu fingerporin askon yksityinen jolloin muiden on pakohko tehdä fingerporin askon pillin mukaan omien kasvojen menettämisen pelossa
      jarlan luoma asko hahmo on suorastaan nerokas ja kertoo aikamme ongelmatiikasta kongretiassa
      fingerporin askon silmät möliöttävät kohti sameina kuin apua hakien
      tuntuu kuin fingerporin askolla olisi jokin äiti suhteen korjaamaton ongelma
      onko fingerporin asko ken ties jäänyt lapsosena jonkun kaataman pöydän alle ?

• Anonyymi

Askohan on siis ilmetty mauri, askoa ei ole vielä suolistettu vaikka tuskin mauriakaan mutta pitkä takki ja paljasteluun viehtymys match. Sulla tuo ulosanti hieman sekavaa, liekkö perjantai vaikuttaa vai onko muutenkin aivot sumussa?

• Anonyymi

eihän askon silimiä edes näy kun lasit päässä möllöttävät kohti

• Anonyymi

Eikä valehdella, vaan puhutaan silkkaa totuutta!
      Esimerkiksi sinuakin sanotaan hulluksi, ihan vain siksi koska olet hullu.
      Onko kysyttävää?

• Anonyymi

on. paljonkin.miltä tuntuu olla sika possu joka pelaa kahteen suuntaan? toinen kysymys uskallatko ikinä yksin liikkua vai pitääkö aina olla joku poitsu mukana? kolmas kysymys jos et ole ko henkilö niin voisitko perustella mikä vaivaa aloittajan jutuissa?

• Anonyymi
      UUSI

Mua kuunnellaan.
      Olen pyytänyt kolmasti hoitajalta,
      Että pois on sakset otettava soittajalta.
      Mua kuunnellaan.
      Olen turvassa tekniikan ympäröimänä,
      Aivot on kahlittuna turvavöillä.

• Anonyymi
      UUSI

Sain syövän aloituksesta.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittajan peilikin valehtelee, kun hän sinne katsoessaan näkee fiksun ja terveen ihmisen. Kyllä ne peilit on sitten kieroja...

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja valehtelee itselleen väittämällä ettei ole narsisti, vaikka kaikkihan sen näkee että on takuuvarmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6594
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4472
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3158
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1349
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1273
    Aihe