Ainakin ostoboima laski ja kauppa täydentyy
Erittäin hätäinen epätoivoinen päätös osaamattomalta hallitukselta
Ketä alv n nosto hyödytti
15
133
Vastaukset
- Anonyymi
Poliittinen eliitti sai lisää jakovaraa, siis itselleen
- Anonyymi
ALV:n nosto oli mitätön. Paljon pienempi hinnankorotus, mitä annetaan vauhkopakoa nostattava oppositio antaa ymmärtää. Parturin 30 euron hintaan alvin nostolla oli noin 0,30 euron vaikutus. Eri asia on, kuinka paljon tukanleikkuun hinta nousi. Siihen vaikuttaa eniten palkankorotukset.
- Anonyymi
Eikö sulla ole mitään muita kuluja kuin parturi mulla menee tililtä maksuihin ja kauppoihin laskuihin kuukaudessa noin 2ooo e joten Albin nosto on vuodessa mulla noin 600€ lisää kuluja
- Anonyymi
Aivan. Alv nosto ei hintoja nosta. Vaan palkankorotukset esim ruokaketjuun nostaa samanverran kuin korotukset.
- Anonyymi
"Vaan palkankorotukset esim ruokaketjuun nostaa samanverran kuin (alvin?) korotukset."
Yhteisöveron 10 prosentin lasku kompensoi palkkakustannusten nousua. Vai meneekö se kokonaan voittoihin?
ALV:n nosto oli hyvä ja tasapuolinen tapa nostaa valtion tuloja joita on liian vähän menoihin verrattuna. Tietystihän asiaa voitaisiin hoitaa menojen lisäsopeutuksilla, vaikka puolitetaan työttömyyskorvausten valtion maksama osuus, niin siitäkin olisi suuri hyöty ja syyllinen ay pösilöjoukko saisi enemmän maksaa omista virheistään!
- Anonyymi
AlV:n noston vuoksi tilaan lähes kaiken kulutustavaran ulkomailta. Paljon halvempaa, kuin maksaa suomalaisille välistä vetäjille.
Mitä järkeä ostaa Kiinan krääsää esim. Tokmannista, kun saat saman 4-5 kertaa halvemmalla suoraan kiinalaisesta Temusta? Anonyymi kirjoitti:
AlV:n noston vuoksi tilaan lähes kaiken kulutustavaran ulkomailta. Paljon halvempaa, kuin maksaa suomalaisille välistä vetäjille.
Mitä järkeä ostaa Kiinan krääsää esim. Tokmannista, kun saat saman 4-5 kertaa halvemmalla suoraan kiinalaisesta Temusta?Miksi yleensä ostat krääsää mistään?
- Anonyymi
YXKAXEX kirjoitti:
Miksi yleensä ostat krääsää mistään?
Koska ei ole varaa ns. "laatuun".
- Anonyymi
Miksi emme voisi puolittaa esim.yritystukia, niistä tulisi säästöä jo 4,5 miljardia.
- Anonyymi
Yritystukia ei voi edes puolittaa, koska kaverikapitalismia yllä pitää etupäässä kokoomus, RKP, osin myös Kepuloiset
- Anonyymi
Yritystuet tulisi poistaa kokonaan
Ne vääristää kilpailua ja ovat epäoikeudenmukaista
Iso tuet poistetaan niin työllisyys kohenee heti kun yritysten pitää ansaita voitot oikealla työllä eikä tukiaislla - Anonyymi
Ainakin se hyödytti kiinalaista Temua.
Temu on nykyisin suomalaisten suosituin nettikauppa. Kiitos hallitus ja alv:n nosto.
Ei itsellänikään ole enää varaa ostaa Suomesta, kuin aivan välttämätön eli ruoka ja katto pään päälle.
Kaikki muu tulee ulkomailta.- Anonyymi
suomen pelastus olisi laittaa 2€ lisämaksu ja alkaa maksella valtion velkoja kertyneillä rahoilla..
28 milj pakettia päivässä kiinasta.... 28x2 = 56 milj euroa ja vuodessa 365x25 = kymmenen miljardia kaksisataakaksikymmentä miljoonaa...
365 × 28 000 000 = 10 220 000 000 €
- Anonyymi
No kun ei nekään rahat sinne velan maksuun mee vaan ei ja kokoomuksen kavereille moni miljonääri en tilille loppuen lopuksi ne päätyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432111Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151389Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141326Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701233Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t20917Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist158810Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19786- 75712
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57706Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101655