Sotilasvala - kaksi sormea pystyssä - MIKSI?

Anonyymi-ap

Minkä takia sotilasvala vannotaan kaksi sormea pystyssä? Olen etsinyt ummet ja lammet, mutta kukaan ei pysty tähän vastaamaan. Sen sijaan mikä on hiukan pysäyttävää, että kyseinen ele on käytössä esim. satanistien palvontariiteissä.

Ja tähän liittyen, Jeesus Kristus on nimenomaan kieltänyt vannomasta mitään, sen sijaan vain sanomaan että kyllä teen sen, tai ei - en tee sitä.

Sotilasvalaa kuitenkin vannotaan mukamas Jumalan edessä, mutta miksi tuntuu siltä että koko tilaisuus on suorastaan jumalanpilkkaa?

18

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä höynäytetään pölhöä uusiin kiito kierroksiin,vihdoinkin kuulun edes johonkin🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Julkinen valatilaisuus on varusmiehen julkinen häpäisy, pää ajeltuna, vastoin omaa tahtoaan nöyryytettynä vannomassa valaa, mitä ei haluaisi tehdä.


    • Anonyymi

      Saatanan nimiin siinä tehdään vala, sillä sodan jumala on saatana.
      Sota on hävitystä ja silkkaa pahuutta ja he jotka sotivat ovat saatanan töissä.
      Armon ja hyvyyden Jumalan edessä ei sellaisia valoja anneta.
      Ehkäpä juuri siksi sotilasvalalle ei ole annettu juridista oikeutusta, eikä sen rikkomisesta ole säädettyä rangaistusta.

      • Anonyymi

        Saatanan nimiin siinä tehdään vala, sillä sodan jumala on saatana.

        Jahas,miten kun taivaissa syttyi sota.Tottahan se että lusifer eiku putin,ki jon un,hitler..rikkoi sääntöjä ja Jumalan sotavoimat lopetti sen Enkeli armeijoineen..
        Kyllä oikeuden mukainen maa ja sotilas vannoon Rakkauden ja turvan nimeen !


    • Anonyymi

      Tämä on juuri se minun pointtini. Tuntuu että siinä ei vannota Jumalan nimeen mitään, eikä isänmaan puolesta mitään, vaan se vannominen menee IHAN eri laariin...

      • Anonyymi

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:33-37 FB92

        »Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: ’Älä tee väärää valaa’ ja ’Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut’. Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. Kun myönnätte, sanokaa vain: ’Kyllä’, kun kiellätte, sanokaa: ’Ei.’ Enempi on pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:33-37 FB92

        »Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: ’Älä tee väärää valaa’ ja ’Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut’. Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. Kun myönnätte, sanokaa vain: ’Kyllä’, kun kiellätte, sanokaa: ’Ei.’ Enempi on pahasta.

        Tässähän se tulikin, juuri näin. Jotka tämän ymmärtävät jättävät intin välistä ja menevät perustellusta syystä sivariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.

        Höpö höpö--Me olemme Kristuksen kansaa,emme ole Juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.

        Höpö höpö--Me olemme Kristuksen kansaa,emme ole Juutalaisia.

        Kristityt ”eivät ole osa maailmasta”, joten emme ota osaa sen sotiin tai muihin konflikteihin (Joh. 15:19; Jes. 2:4; Jaak. 1:27).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baalille tuo vala tehdään Israilinlasten Jumala kieltää vannomisen.

        Höpö höpö--Me olemme Kristuksen kansaa,emme ole Juutalaisia.

        Olette Kristuksen kansaa niin pitkään kun ruokaa riittää. Melkin voi jo arvata sen olevan niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt ”eivät ole osa maailmasta”, joten emme ota osaa sen sotiin tai muihin konflikteihin (Joh. 15:19; Jes. 2:4; Jaak. 1:27).

        Tuo Joh. kohta on hänen oppilailleen.


      • Anonyymi

        ...ja se on yhtä helppoa kuin kusta kahden sormen päälle.


    • Anonyymi

      Tosi kommandolla on myös keskijalka pystyssä.

      • Anonyymi

        Homovala?


    • Anonyymi

      Niinhän se aina on. Homoilen niin kauan kuin minussa voimia on...

    • Silloin kun olin armeijassa ja oli sotilasvala, minulla ei ollut kahta sormea pystyssä, enkä toistanut sitä litaniaa, mitä siinä valassa olisi pitänyt toistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe