😳🐝☕ nykynuoret näprää kännyköitään jopa kävellessä. Monelle taitaa olla vaikeaa normaali keskustelu kasvokkain ihmisten kanssa. Toimittajatkin ovat sen jo huomanneet. Nyt alkaa tulla kyläilyohjeita. Peruskoulussa voisi olla joku kurssi vuorovaikutustaidoista.
https://yhteishyva.fi/elama/etko-keksi-puhuttavaa-kolme-klassikkoaihetta-toimi/7LWCAK3Qlw9RgcIzdi32ta/a
Oi aikoja ... oi tapoja
40
205
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Taitaa se sunkin aika netissä pääasiassa kulua.
Olen herännyt klo 8 ja aloituksen tein 17:21. Aika paljon tehnyt muuta siis tänään ja nytkin menen ulos takaisin.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Olen herännyt klo 8 ja aloituksen tein 17:21. Aika paljon tehnyt muuta siis tänään ja nytkin menen ulos takaisin.
No mitähän siellä ulkona muuta teet kun kännykkä kädessä istut ja olutta/siideriä siemailet....
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Moneksi sitä voi keretä kun aikoinaan nousee vuoteestaan. Minun vuode kävi kuumaksi jo 1.20 ja puoli kahdelta ryypiskelin kultakatriinat. Ulkona oli silloin mukavan viileää.
Anonyymi kirjoitti:
No mitähän siellä ulkona muuta teet kun kännykkä kädessä istut ja olutta/siideriä siemailet....
Kännykkä ei ollut mukana ulkona. Polttopuita olen tänään tehnyt. Lämmittänyt vettä saunalla ja leikannut nurtsia.
P.S. En käytä alkoholia. Kaikki tutut tietää sen.Anonyymi kirjoitti:
Moneksi sitä voi keretä kun aikoinaan nousee vuoteestaan. Minun vuode kävi kuumaksi jo 1.20 ja puoli kahdelta ryypiskelin kultakatriinat. Ulkona oli silloin mukavan viileää.
Minä avasin ikkunan yöllä uudestaan. Iltaviileellä olin tuulettanut makkaria ennen nukkumista.
- AnonyymiUUSI
Niin se sinunki aika taitaa ja on tainnut kulua jo vuosia systemaattisesti tai kronologisesti näistä palstaäijän luomista huuhaaprofiilesta triggeröityen sitä mukaa kun niitä ilmestyy. Taisit mennä mm siitä mustakusihahmosta raiteiltasi. Silloin viimeistään näkyi, että orientaatio aikaan ja paikkaan on täysin hukassa. -TT
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö rakensit tälle palstaäijän luomalle hahmolle oikein tällaisen sheimaavan päivästruktuurin. Lol. T naiselta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sulle on iskeny hikihiki- vuodet.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Kännykkä ei ollut mukana ulkona. Polttopuita olen tänään tehnyt. Lämmittänyt vettä saunalla ja leikannut nurtsia.
P.S. En käytä alkoholia. Kaikki tutut tietää sen.Höpöhöpö. Kukaan normaalijärkinen ei näillä ilmoilla tee klapihommia.
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Kukaan normaalijärkinen ei näillä ilmoilla tee klapihommia.
Minä haluan peseytyä lämpimällä vedellä, joten tarvitsin padan alle laitettavia klapeja. En sentään kaikkia pöllejä siellä halkonut. Kolmeksi päiväksi tein padanaluspuita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osuiko aloitus arkaan paikkaan, kun noin mielesi pahoitit. 🤭
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Minä haluan peseytyä lämpimällä vedellä, joten tarvitsin padan alle laitettavia klapeja. En sentään kaikkia pöllejä siellä halkonut. Kolmeksi päiväksi tein padanaluspuita.
Polttopuut hakataan kevättalvella kuivumaan. Sä oot lukenu liikaa romanttisia naistenlehtiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttopuut hakataan kevättalvella kuivumaan. Sä oot lukenu liikaa romanttisia naistenlehtiä.
Hahahh! Niinpä! Ei nyt mene ihan putkeen sen selittelyt.... Kuka hitto nyt tuoreena puita polttaa, kyllä ne pitää talven yli kuivaa ensin, mieluiten vuoden ajan saa kuivua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hahahh! Niinpä! Ei nyt mene ihan putkeen sen selittelyt.... Kuka hitto nyt tuoreena puita polttaa, kyllä ne pitää talven yli kuivaa ensin, mieluiten vuoden ajan saa kuivua.
Eipä ne halot talvella kylmässä liiterissä kuiva, jäässä ovat. Keväällä ja alkukesästä parhaiten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Kukaan normaalijärkinen ei näillä ilmoilla tee klapihommia.
Moni niitä täällä maalla kesällä tekee jopa talven polttopuut, jos keväällä ei muilta kiireiltä ole ehtinyt. Olen minäkin niin vähäjärkinen että jopa 10 tuntia helteellä olen metsää raivaussahalla harventanut. Nestehukka oli kyllä illalla aika suuri, ei tarvinnut ainakaan kusella käydä.
Anonyymi kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Polttopuita saa helposti pihaan tilaamalla ilman vaivaa. Valmiit puut kun loppuivat, niin aloin siivoamaan liiteriä pilkkomalla siellä olevia pöllejä. Toinen vaihtoehto olisi tilata niille jätelava usealla sadalla eurolla ja sitten tilata uudet valmiiksi pilkotut puut. Pöllit ovat kuivuneet yli 23 vuotta, jotka mulla tää mökki on ollut. Ne ovat edellisen omistajan jäljiltä. Mun järkeen ei käy, miten ne kuivuisivat yhtään tuosta enempää jos ne pikkoo keväällä.
P.S En lue naistenlehtiä, eikä niissä muutenkaan neuvota polttopuiden tekemisestä.
- AnonyymiUUSI
Voisit vaikka itse aloittaa kännykkäboikotin, esimerkiksi nyt heti, jättämälllä nuo palstan aiheeseen liittymättömät kommentit veks ja vaikkapa poistumalla palstalta.
- AnonyymiUUSI
Ei tarvi ilkeä olla!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi ilkeä olla!!
Se oli vaan vitsi!..... vai oliko sittenkään....
- AnonyymiUUSI
Ilman sinun kommenttia olisi myös parempi
sivu-uuno Vähän realismia noihin kommentteihin. Jos mulla on yksi aloitus parinsadan muun kirjoituksen joukossa, niin ei pitäisi olla liikaa. Sitäpaitsi aloituksessahan puhun ikävästä asiasta eli siitä kun kommunikointitaidot häviää liiallisessa kännykän käytössä.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Vähän realismia noihin kommentteihin. Jos mulla on yksi aloitus parinsadan muun kirjoituksen joukossa, niin ei pitäisi olla liikaa. Sitäpaitsi aloituksessahan puhun ikävästä asiasta eli siitä kun kommunikointitaidot häviää liiallisessa kännykän käytössä.
Yli 90% aloituksista on gubbe sun ihan ite sepustamia.
Anonyymi kirjoitti:
Yli 90% aloituksista on gubbe sun ihan ite sepustamia.
Jos palstalla on jotain 90%, niin ne on noita sun kommenttejasi joissa kuvittelet ukkorähjäsi kirjoittelevan täällä. Minäkään en ole muuttunut mieheksi, vaikka miten yrität siinä väittää.
- AnonyymiUUSI
Tyttö tuli vastaan alamäessä polkupyörällä, näpräili puhelinta ilman käsiä ajaen, jos olisi kaatunut, olisi jälki ollut todella rumaa. PISA todistaa että jotain puuttuu...
Talvella katsoin, koululuokkaa joka tuli mehulle uimahallin kahvioon. Muutama tyyppi siellä huppu päässä kumartui näpräämään kännykkäänsä. Huppu esti ympäröivän maailman näkemistä. Siellä omassa kuplassaan näpyttelivät, kun muut jutteli siinä keskenään.
- AnonyymiUUSI
Itse en surffaile kännykällä ollenkaan netissä. Jos olen jossain muualla, kuin kotona, niin elän ihan oikeassa maailmassa, oikeiden ihmisten ja -asioiden parissa.
Toki töissä on joskus joutunut turvautumaan puhelimen selaimeen, mutta harvoin.
Milleen somealustalle en ole koskaan tehnyt profiilia.- AnonyymiUUSI
Hyvä suoritus. Ojennan teille Ala_Tölvion paistinkääntäjien kunniamerkin tammenlehvilla ja laakereilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä suoritus. Ojennan teille Ala_Tölvion paistinkääntäjien kunniamerkin tammenlehvilla ja laakereilla.
Kiitosten paljous! Olen varsin ylpeä, että en ole ulkoistanut järjenkäyttöäni ”älylaatikolle” ja myoskin tästä tunnustuksesta.
- AnonyymiUUSI
Paljonkohan ihmisiä jää vuosittain auton alle kännykäntuijottelun vuoksi? Kännykkään puhuminenkin on vaarallista esim. autoa ajaessa, sillä ihmisen ajatukset häiriintyvät sen myötä liikenteessä. Autoissa pitäisi olla sellainen kännykkäteline johon kännykän voisi asettaa, jotta kuskin olisi helpompaa puhua ja ajaa samanaikaisesti. Ratkaisuna olisi kaiuttimen käyttö kännykässä, jolloin kuski ja puhelun toinen osapuoli kuulisivat toisensa. Vissiin se kännykän pitäminen kädessään haittaa autoilua kun sehän on kielletty, handsfree sen sijaan ei.
Mä en tarvitse kännykkätelinettä autossa, enkä handsfreeta. Jos jollakin on tärkeää asiaa, niin voi soittaa myöhemmin, tai sitten itse soitan perään kun en aja autoa. Tai no ehkä Google Mapsin ajo-ohjeita varten teline olisi hyvä olla. Muaaa aika harvoin sitäkään käytän, kun se stressaa liikaa.
- AnonyymiUUSI
Noo.onhan tuo kännykkä aika koukuttava.
- AnonyymiUUSI
Kyllä näitä nuoria näkee paljonkin kännykkä kädessä voi sanoa että 9 10:stä kävelee niin nenä kiinni puhelimessa ettei näe eikä kuule yhtikä mitään.
Psykologit sanoo näitä epäsosiaalisiksi varmaan ihan syystä.
Miten mahtaa käydä työelämässä kun pitää olla ilman sitä rakasta näpyteltävää jopa kahdeksan tuntia, pitää opetella puhumaan muiden kanssa. Se on varmaan hyvin pelottavaa, tutustua ihmisiin kun ei uskallakaan sanoa päin naamaa sitä mitä täällä palstalla negatiivisesti jatkuvalla syötöllä puskista huutele.
Varmasti ottaa koville olla ystävällinen ihmisille ja ottaa huomioon heidät joiden parissa liikkuu ja työskentelee.Sehän on myös aika stressaavaa, kun netistä valuu kaikenlaista suodattamatonta informaatiota koko ajan. Itse en ymmärrä noita some-influensereita, joilla on paljon seuraajia ja siksi mainostuloja. Mitä järkeä on seurailla jonkun toisen palstaelämää. Ei mua ainakaan kiinnosta tuntemattomien elämät. Omassa elämässä on ihan tarpeeksi tekemistä. Sitäpaitsi somen seuraaminen saa epänormaalin vaikuttamaan normaalilta, jollei suhtaudu yhtään kritiikillä siihen mitä näkee.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Sehän on myös aika stressaavaa, kun netistä valuu kaikenlaista suodattamatonta informaatiota koko ajan. Itse en ymmärrä noita some-influensereita, joilla on paljon seuraajia ja siksi mainostuloja. Mitä järkeä on seurailla jonkun toisen palstaelämää. Ei mua ainakaan kiinnosta tuntemattomien elämät. Omassa elämässä on ihan tarpeeksi tekemistä. Sitäpaitsi somen seuraaminen saa epänormaalin vaikuttamaan normaalilta, jollei suhtaudu yhtään kritiikillä siihen mitä näkee.
Koko ajan nytkin oot somessa🤣
- AnonyymiUUSI
Nuoret sentään keskimäärin pystyvät seuraamaan liikennettä samalla. 30-60 vuotiaat puhelimen lääppijät kävelevät kiemurrellen päin. Joutuu fillarin selästä välillä huutaa "kato nyt välillä eteenpäinkin!"
- AnonyymiUUSI
Tuo kännyköiden näpläys ja ajattelun ulkoistaminen apeille ja tekoälylle johtaa vain siihen, että sukupolvi sukupolvelta ihmisistä tulee vain retardimpia. Se on jo Suomen kukkahattuyhteiskunnan nuorista nähtävissä.
- AnonyymiUUSI
Et tykkää siitä vastaanotosta minkä viesteilläsi saat aikaan. Ihan oikeasti, miksi et vaan voi pysyä palstan aihepiirissä vaan kirjoitat säästä ja kännyköistä ja saunan lämmityksestä tms. Koska joku muukin tekee niin? Etkö voi etsiä jotain palstaa mikä sopii noihin yleisiin höpinöihin ja kirjoittaa niitä sinne
Vaikken yleensä lue muitten aloitusten ketjuja, niin nyt tarkistin noista muista palstan säätiedotuksista, olitko käynyt niitä kommentoimassa ja hätistelemässä kirjoittajia pois. Nämä mun kirjoitukset on helppo jättää väliin, kun nämä niin sinua ärsyttävät. Nämä erottuvat siitä, että kirjoittajana on rekattu nimimerkkini. Ei mikään anonyymi siis.
Jos kuvittelet, että tuollaiset anonyymit negatiiviset palautteet jotenkin häiritsee minua, niin siinä olet väärässä. Ainoa mihin ne vaikuttavat on se, että aloitukseni nousee etusivulle. Samasta syystä on myös kiva vastata näihin.- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Vaikken yleensä lue muitten aloitusten ketjuja, niin nyt tarkistin noista muista palstan säätiedotuksista, olitko käynyt niitä kommentoimassa ja hätistelemässä kirjoittajia pois. Nämä mun kirjoitukset on helppo jättää väliin, kun nämä niin sinua ärsyttävät. Nämä erottuvat siitä, että kirjoittajana on rekattu nimimerkkini. Ei mikään anonyymi siis.
Jos kuvittelet, että tuollaiset anonyymit negatiiviset palautteet jotenkin häiritsee minua, niin siinä olet väärässä. Ainoa mihin ne vaikuttavat on se, että aloitukseni nousee etusivulle. Samasta syystä on myös kiva vastata näihin.Minäkin olen etsinyt lempijuuriharjaani, enkä ole ehtinyt kommentoida anonyyminä miltei vuorokauteen. Jospas nyt alkaa vihdoin tapahtua. Räsymatto ja mäntysuopa sentään oli helpossa paikassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703259
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753097Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682962On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442152- 611709
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251677- 351665
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 591586