https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15606 Kannata ja Jaa!!
Kansalaisaloite eläkkeensaajien tukiasioiden parantamisessa EU:ssa
8
202
Vastaukset
- Anonyymi
On teillä jutut. Aika monta kymmentä vuotta ollut aikaa mennä töihin.
- Anonyymi
Tulipahan tehtyä 45 vuoden putki työelämässä ja nyt eläkkeellä. 15 vuotiaana menin kesätöihin ja sinneppä sitten jäin. Oli valmis opiskelupaikka, mutta raha vei voiton ja jatkoin sitten eläkkeelle saakka.
Työeläkettä alkoi kerääntyä 70 luvulla vasta 23 vuotiaana. Kansaneläke tosin kertyi jo 15 vuotiaanakin.
Tulevaisuudesta ei ole kuitenkaan varmuutta eläkeläisilläkään.- Anonyymi
Eli jos olet ollut töissä ja kerryttänyt itsellesi työeläkkeen, niin olet kuivilla ja kannattaa unohtaa nuo hommat. Muutenkin ihan puppua koko aloite.
- Anonyymi
Eihän sulla ole hätää. Tuolla työuralla ei mietitä takuu/kansaneläkkeitä.
- Anonyymi
Kansaneläkettä tai sitä vastaavia muita asuinmaahan sidottuja eläkkeitä ei tietääkseni mikään muukaan valtio maksa ulkomailla asuville. Pohjoismaat maksoivat, mutta siirtyivät samaan tapaan kuin yleisesti vallitsee. Suomi oli poikkeus pitkään, kun Ruotsikin lopetti sen maksamisen useita vuosia ennen Suomea.
Työeläkkeethän, jotka ovat vakuutuspohjaisia ja yksityissektorin työeläkevakuutusyhtiöiden, työeläkekassojen tai työeläkesäätiöiden hoidossa, maksetaan asuinmaasta riippumatta kaikkialle, koska ne ovat henkilökohtaisia ja itse omalla työllään kerrytettyä. Niihin ei yhteisiä verorahojamme käytetä. - Anonyymi
- Anonyymi
Kannatin!
- Anonyymi
Itse en allekirjoittanut.
Melkoisia perusteluja. Jos Australian tai USA:n rajalla meinaat sanoa, että aiot elää suomalaisella kansaneläkkeellä ilman muuta omaisuutta niin et pääse kentältä ulos vaan saat mennä takaisin.
Elää sillä työeläkkeellään ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362520
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090