https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15606 Kannata ja Jaa!!
Kansalaisaloite eläkkeensaajien tukiasioiden parantamisessa EU:ssa
8
119
Vastaukset
- Anonyymi
On teillä jutut. Aika monta kymmentä vuotta ollut aikaa mennä töihin.
- Anonyymi
Tulipahan tehtyä 45 vuoden putki työelämässä ja nyt eläkkeellä. 15 vuotiaana menin kesätöihin ja sinneppä sitten jäin. Oli valmis opiskelupaikka, mutta raha vei voiton ja jatkoin sitten eläkkeelle saakka.
Työeläkettä alkoi kerääntyä 70 luvulla vasta 23 vuotiaana. Kansaneläke tosin kertyi jo 15 vuotiaanakin.
Tulevaisuudesta ei ole kuitenkaan varmuutta eläkeläisilläkään.- Anonyymi
Eli jos olet ollut töissä ja kerryttänyt itsellesi työeläkkeen, niin olet kuivilla ja kannattaa unohtaa nuo hommat. Muutenkin ihan puppua koko aloite.
- AnonyymiUUSI
Eihän sulla ole hätää. Tuolla työuralla ei mietitä takuu/kansaneläkkeitä.
- Anonyymi
Kansaneläkettä tai sitä vastaavia muita asuinmaahan sidottuja eläkkeitä ei tietääkseni mikään muukaan valtio maksa ulkomailla asuville. Pohjoismaat maksoivat, mutta siirtyivät samaan tapaan kuin yleisesti vallitsee. Suomi oli poikkeus pitkään, kun Ruotsikin lopetti sen maksamisen useita vuosia ennen Suomea.
Työeläkkeethän, jotka ovat vakuutuspohjaisia ja yksityissektorin työeläkevakuutusyhtiöiden, työeläkekassojen tai työeläkesäätiöiden hoidossa, maksetaan asuinmaasta riippumatta kaikkialle, koska ne ovat henkilökohtaisia ja itse omalla työllään kerrytettyä. Niihin ei yhteisiä verorahojamme käytetä. - Anonyymi
- Anonyymi
Kannatin!
- AnonyymiUUSI
Itse en allekirjoittanut.
Melkoisia perusteluja. Jos Australian tai USA:n rajalla meinaat sanoa, että aiot elää suomalaisella kansaneläkkeellä ilman muuta omaisuutta niin et pääse kentältä ulos vaan saat mennä takaisin.
Elää sillä työeläkkeellään ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641042Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15909Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33802- 71787