Vastuu group on kiskurihintainen

Anonyymi-ap

20

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näitä kaiken maailman välistävetäjiä syntyy kuin sieniä sateella. Firmoja jotka hyötyy toisten tekemistä töistä. Helsingin kaupunki on voideltu niin, että taksien jotka ajaa kaupungin kyytejä, on pakko käyttää juuri tuota vastuugrouppia. Mikään muu ei kelpaa.

      • Anonyymi

        Jos asia on näin, niin kyse on laittomasta kilpailun rajoittamisesta.


    • Anonyymi

      Itsellä menee 10 minuuttia samojen tietojen kokoamiseen, joita ei edes tarvita koskaan.

      • Anonyymi

        Ero onkin siinä, että sinä et kerro sille keskuksekselle, jonka alla ajat niitä tietoja. Nämä eri yritykset valvovat, että erilaisia rekistereitä keskusten ym. puolesta ja jos putoat niistä pois näitä lähtee siitä tieto eteenpäin.

        Toisaalta täysin turha palvelu perinteisille takseille, koska he harvoin jättävät asioita hoitamatta, joten voitte vaan arvella mikä porukka niistä rekistereistä putoilee? Saman porukan vuoksi näihin kuulumista vaaditaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero onkin siinä, että sinä et kerro sille keskuksekselle, jonka alla ajat niitä tietoja. Nämä eri yritykset valvovat, että erilaisia rekistereitä keskusten ym. puolesta ja jos putoat niistä pois näitä lähtee siitä tieto eteenpäin.

        Toisaalta täysin turha palvelu perinteisille takseille, koska he harvoin jättävät asioita hoitamatta, joten voitte vaan arvella mikä porukka niistä rekistereistä putoilee? Saman porukan vuoksi näihin kuulumista vaaditaan.

        Välitysyhtiöiden autoille se on turha, koska välitysyhtiöt eivät ole kiinnostuneita mistään muusta kuin kuinka paljon he pystyvät laskuttamaan autoilijoilta rahaa.

        Eikä näistä rekistereistä mitään tietoja lähde mihinkään automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitysyhtiöiden autoille se on turha, koska välitysyhtiöt eivät ole kiinnostuneita mistään muusta kuin kuinka paljon he pystyvät laskuttamaan autoilijoilta rahaa.

        Eikä näistä rekistereistä mitään tietoja lähde mihinkään automaattisesti.

        Välitysyhtiöiden mainoksilla olevilla autoilla ajavat kielitaidottomatkin. Miten se on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitysyhtiöiden autoille se on turha, koska välitysyhtiöt eivät ole kiinnostuneita mistään muusta kuin kuinka paljon he pystyvät laskuttamaan autoilijoilta rahaa.

        Eikä näistä rekistereistä mitään tietoja lähde mihinkään automaattisesti.

        Välitysyhtiön auto (?) eli esimerkiksi Taksi Helsingin kyytejä ajava taksiyrittäj ei saa Kela-, eikä Matkapalvelukyytejä ellei ole liittynyt Vastuu Groupin luotettava kumppani järjestelmään eli ei ole turha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitysyhtiön auto (?) eli esimerkiksi Taksi Helsingin kyytejä ajava taksiyrittäj ei saa Kela-, eikä Matkapalvelukyytejä ellei ole liittynyt Vastuu Groupin luotettava kumppani järjestelmään eli ei ole turha.

        Taksi Helsinki on välitysyhtiö, jonka tehtävä on palvella taksiyrityksiä. Sillä ei ole päätösvaltaa mainittujen asioiden suhteen. Välitysyhtiö voi päättää vain omista asioistaan, ei lakisääteisista viranomaisten vastuulla olevista asioista.

        Kelan ajoista päättää Kela, Matkapalvelun kyydeistä päätökset tekee Helsingin kaupunki.

        Ajoja ajavien yrityksien pitää täyttää tilaajavastuulain edellytykset. Se ei tarkoita, että pitäisi kuulua mihinkään tietoja kerääviin yrityksiin. Lisävaatimukset ovat sopimuksen vastaisia, joten sellaisia ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki on välitysyhtiö, jonka tehtävä on palvella taksiyrityksiä. Sillä ei ole päätösvaltaa mainittujen asioiden suhteen. Välitysyhtiö voi päättää vain omista asioistaan, ei lakisääteisista viranomaisten vastuulla olevista asioista.

        Kelan ajoista päättää Kela, Matkapalvelun kyydeistä päätökset tekee Helsingin kaupunki.

        Ajoja ajavien yrityksien pitää täyttää tilaajavastuulain edellytykset. Se ei tarkoita, että pitäisi kuulua mihinkään tietoja kerääviin yrityksiin. Lisävaatimukset ovat sopimuksen vastaisia, joten sellaisia ei voi olla.

        Välitysyhtiö on tehnyt sopimuksen Kelan ja Helsingin matkapalvelun kanssa kyytien ajamisesta. Sopimukseen liittyy mm ehto, että kaikkien kyytejä ajavien yritysten on kuuluttava Vastuu Groupin luotettava kumppani palveluun ( MPK:n osalta kaupunki ei hyväksy muita kuin Vastuu Groupin) , jolloin luonnollisesti välitysyhtiö on velvollinen tarkistamaan, täyttävätkö kyytejä ajavat yritykset nämä ehdot eikä siis voi jakaa kyytejä yrityksille jotka eivät näitä täytä. Oliko riittävän selkeästi sanottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitysyhtiö on tehnyt sopimuksen Kelan ja Helsingin matkapalvelun kanssa kyytien ajamisesta. Sopimukseen liittyy mm ehto, että kaikkien kyytejä ajavien yritysten on kuuluttava Vastuu Groupin luotettava kumppani palveluun ( MPK:n osalta kaupunki ei hyväksy muita kuin Vastuu Groupin) , jolloin luonnollisesti välitysyhtiö on velvollinen tarkistamaan, täyttävätkö kyytejä ajavat yritykset nämä ehdot eikä siis voi jakaa kyytejä yrityksille jotka eivät näitä täytä. Oliko riittävän selkeästi sanottu?

        Kuuluminen on suositus. Välitysyhtiö ei voi päättää lisävelvoitteista. Käytännössä välitysyhtiöllä ei ole päätösvaltaa mistään asiasta mikä liittyy kuljetuksiin. Välitysyhtiö on julkisen sektorin ja autoilijoiden palveluelin, joka toimii siten kuin kilpailutuksessa on määrätty.

        Liikenteenharjoittajan on ainoastaan täytettävä ns. tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n edellytykset eli eli virallisesti laki tilaajan selvitysvelvollisuudesta ja vastuusta ulkopuolista työvoimaa käytettäessä.

        Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan selvitykset edellä mainitun lain edellytysten täyttymisestä ennen liikenteen aloittamista. Lisäksi Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan kyseiset selvitykset aina pyydettäessä, kuitenkin korkeintaan kolmen (3) kuukauden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluminen on suositus. Välitysyhtiö ei voi päättää lisävelvoitteista. Käytännössä välitysyhtiöllä ei ole päätösvaltaa mistään asiasta mikä liittyy kuljetuksiin. Välitysyhtiö on julkisen sektorin ja autoilijoiden palveluelin, joka toimii siten kuin kilpailutuksessa on määrätty.

        Liikenteenharjoittajan on ainoastaan täytettävä ns. tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n edellytykset eli eli virallisesti laki tilaajan selvitysvelvollisuudesta ja vastuusta ulkopuolista työvoimaa käytettäessä.

        Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan selvitykset edellä mainitun lain edellytysten täyttymisestä ennen liikenteen aloittamista. Lisäksi Liikenteenharjoittaja sitoutuu toimittamaan kyseiset selvitykset aina pyydettäessä, kuitenkin korkeintaan kolmen (3) kuukauden välein.

        Ei siis ollut riittävän selkeästi kerrottu. Välitysyhtiö ei voi välittää esimerkiksi MPK kyytejä autolle jonka tilaajavastuutietoja ei ole saatavana Vastuu Groupin kautta. Muita kyytejä toki voi välittää mutta Helsingin kaupungin ja välittäjän välisessä sopimuksessa on tämä ehto MPK kyytien suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis ollut riittävän selkeästi kerrottu. Välitysyhtiö ei voi välittää esimerkiksi MPK kyytejä autolle jonka tilaajavastuutietoja ei ole saatavana Vastuu Groupin kautta. Muita kyytejä toki voi välittää mutta Helsingin kaupungin ja välittäjän välisessä sopimuksessa on tämä ehto MPK kyytien suhteen.

        Jos näin olisi, niin Helsingin kaupungin virkailija olisi tehnyt sopimukseen laittoman kilpailunrajoituksen. Myös Taksi Helsinki on silloin syyllistynyt laittomaan kilpailunrajoitukseen

        Mikäli näin on, niin tapahtuneesta virkarikoksesta pitää tehdä tutkintapyyntö poliisille, (https://poliisi.fi/tee-rikosilmoitus) sekä kantelu oikeuskanslerille (https://oikeuskansleri.fi/kantelu), koska julkista tehtävää hoitava viranomainen on toiminut lainvastaisesti.

        Selvyyden vuoksi pitää mainita, että kilpailun rajoittaminen voi tapahtua esimerkiksi hankintayksikön asettamilla ehdoilla joidenkin määrättyjen yrityksien käytöstä, jolloin markkinoita jaetaan keskenään. Sellainen sopimus on mitätön.

        Hankintayksiköiden on varmistettava, että kilpailu on vapaata ja tasapuolista kaikille mukaanlukien alihankkijat. Sen vuoksi esim. Taksi Helsinki ei voi valita tai rajoittaa alihankkijoita, vaan jokainen on hyväksyttävä, joka täyttää hankintayksikön asettamat tehtävän vaatimukset.


      • Anonyymi

        Ei tuollaisiin tarvitse kenenkään liittyä. Tietojen tarkistaminen on niiden vastuulla, jotka hankkivat alihankkijoita eli välitysyhtiöiden ja julkisen sektorin kilpailuttajien.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehkä naurettavin oli Bexor nimisen yrityksen tarjous turvakameran tietosuojarekisterin ylläpitämisestä. Summaa en muista, mutta palveluun kuului 1 (yksi) turvakameran sisällön purku vuodessa maksutta, sekä tieto siitä, kuka vastaa tietosuojasta, ja varmaan jonkun tarrankin olisi saanut sivuikkunaan.


    • Anonyymi

      Ettei tuo YritysPlus vaan olisi sen vantaalaisen taksiyrittäjän ja lähitaksin hallituksen jäsenen firma :) Jos on, niin moista tusksin esteellisyyden vuoksi em. talolle hankitaan, vaikka saisi sen 1€/kk.

    • Anonyymi

      Ei ole ainuttakaan syytä liittyä tuollaisiin puljuihin.

    • Anonyymi

      Ei sillä ole mitään väliä kuka tai mikä taho nuo ilmaiset julkiset yritystiedot kokoaa. Tuo koko palvelu on huijaus, koska mitään valvontaa ei ole.
      Renkien palkka-asiat ja väärinkäytökset vaietaan täysin.

    • Anonyymi

      Mitä olen seurannut Vastuu Groupin vastuutonta toimintaa niin en yhtään ylläty vaikka niiden toiminta olisi laillisuuden rajalla. Ostivat itselleen tueksi lakifirman, joten varmaan osaavat nyt suojata itseään.

      Kaikki niiden touhut ovat isoa rahastusta ja kentältä on kuulunut jopa sellaista, että vaativat asiakkailta tuplalisenssit jotta saavat jotkut tiedon haut automatisoitua. Ja huhut väittävät, että osa asiakkaista ei edes saa tilaamaansa palvelua silloin kun sen tarvitsevat ja se aktivoituu niin myöhään, että tarve on jo poistunut.

      • Anonyymi

        Palvelu sisältää myös puutteellisia tietoja tai tarkistuksia ei ole tehty ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3318
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      40
      2716
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2286
    4. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2268
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2201
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2173
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      1957
    8. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1939
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1924
    10. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1682
    Aihe