🤔🐦⬛🦟 16 000 hyönteistä 16 päivän ajan. Poikasia sillä on 5-8. Aikamoista kiirettä pitää yllä tuo poikasten syöttäminen. Onneksi uros huolehtii myös ruokinnasta. Ikävää, että pesintä tapahtuu keväällä. Nimittäin nyt on liikkeellä paljon äksyjä hyttysiä ja muhkeita paarmoja. Ne eivät piittaa mitään sitruunatuoksuista joilla yritän niitä torjua. Onneksi käsidesiä riittää vielä. Se poistaa pahimman kutinan.
Eilen pienimäni yli 23v vanha pölli lämmitti saunan padan veden niin kuumaksi, että tänäänkin tarvitsee laittaa kylmää vettä sekaan. Ainoo vaan, että vanha napsusormivaiva tuli nyt molempiin peukaloihin. Senverran tiukkaa puuta se oli.
Kirjosieppo vie yhdelle poikaselleen
31
216
Vastaukset
- Anonyymi
Minuakin puri paarma uimarannalla. Muistan hyvin miten ne piinasivat maaseudulla heinätöiden aikaan. Kuinkahan monta hyttystä mahtuu yhteen paarmaseen?
Paarmat painaa googlwn mukaan muutaman gramman ja hyttyset 0,0025-0,01 grammaa. Joten useita satoja niitä mahtuu. Paino riippuu tietysti siitäkin jos on juuri syönyt. Aika pulleita hyttyset ovat kun puuhansa lopettavat.
- Anonyymi
Minua pisti töissä muinoin ampiainen reiteen ja jäi sitten piikkeinensä roikkumaan siihen. Koko loppupäivän kävelin ontuen ja jomotti pirusti. Sen jälkeen olen pelännyt ampiaisia enemmän, ovat äkäsiä vaikka onkin paikoillaan.
Mulla oli mökillä saunan pesuhuoneen vintillä ampiaisten pesä. Ei ollut yhtään kiva peseytyä kun ne surahtelivat mun vierestä sinne pesäänsä. Eivät kylläkään pistäneet niinkuin ne maa-ampiaiset, joiden pesään juoksin metsässä. Tuli vähän kiire pois sieltä. Mulla onkin varalla kyytabletteja pistojen varalta.
- Anonyymi
Sulla väärä palsta!
- Anonyymi
Rekkakuski vie yhdellä kertaa 150 tuhatta tölkkiä kaljaa kauppaan. Siinä vasta ahkera ja hyödyllinen olio näin helteiden aikaan!
- Anonyymi
Aika kuorma🤣🍻🍺🍺🍺🍻🍺
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Vesi on paras janojuoma.
Helteellä paras on kylmä olut. Ihminen tarvitsee mineraaleja ja suoloja joita helteellä haihtuu.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Vesi on paras janojuoma.
Jep. Psyykelääkkeiden kanssa sun ei muuta ole syytä ottaakaan💊
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Psyykelääkkeiden kanssa sun ei muuta ole syytä ottaakaan💊
Ensin pitäs saada ne lääkkeet ennenkuin niitä voi syödä. 😅
- Anonyymi
Kurmitsapurrien laji on kiireisintä tipusakkaa kerätessään varastoihinsa.
- Anonyymi
Syön Heinixiä, koska minä olen yliherkkä hyttysille ja pakkaselle.
Luin jostain merinovillasta sekä sen hyvistä terveys vaikutuksista nivel sairauksiin.
Minä tilasin kalliin petauspatjan ja peiton jotka oli tehty merinovillasta.
Minulle kävi niin, että yliherkistyin villalle.Mä olen mäkäräisille yliherkkä. Siksi mulla on pitkähihainen paita ja pitkät housut päällä ulkona. Punkitkaan ei silloin haittaa vaikka niitä täällä on.
Voi harmi tuon merinovillan kanssa. Luin joskus rouvasta, joka muutti maalle lehmiä hoitamaan. Kaupunkiasunto ja työpaikka oli jätetty taakse. Jonkun ajan päästä hänellä todettiin allergia lehmille.- AnonyymiUUSI
Miten se ilmeni?
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Mä olen mäkäräisille yliherkkä. Siksi mulla on pitkähihainen paita ja pitkät housut päällä ulkona. Punkitkaan ei silloin haittaa vaikka niitä täällä on.
Voi harmi tuon merinovillan kanssa. Luin joskus rouvasta, joka muutti maalle lehmiä hoitamaan. Kaupunkiasunto ja työpaikka oli jätetty taakse. Jonkun ajan päästä hänellä todettiin allergia lehmille.2000-luvun alun luonto-opaskirjan mukaan mäkärät ovat myrkyllisiä. Se voisi selittää oireilusi. Onko se sitten vanhentunutta tietoa vai ei, googlella se selviää. Niitäkin on varmaan useampi kuin yksi laji.
Linnut luultavasti nappaavat enemmänkin hyönteisiä kerralla kun hankkivat ravintoa poikasilleen. Pikkulinnut eivät kai oksenna ruokaa poikasilleen toisin kuin jotkin muut lintulajit. Anonyymi kirjoitti:
Miten se ilmeni?
Mulla ainakin turpoaa mäkärän puremasta jalka niin paksuksi, ettei polvi taivu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
2000-luvun alun luonto-opaskirjan mukaan mäkärät ovat myrkyllisiä. Se voisi selittää oireilusi. Onko se sitten vanhentunutta tietoa vai ei, googlella se selviää. Niitäkin on varmaan useampi kuin yksi laji.
Linnut luultavasti nappaavat enemmänkin hyönteisiä kerralla kun hankkivat ravintoa poikasilleen. Pikkulinnut eivät kai oksenna ruokaa poikasilleen toisin kuin jotkin muut lintulajit.En tiennyt, että mäkärät on myrkyllisiä. Reaktio puremaan oli niin raju kun vielä terveyskeskuksesta laitettiin Jorviin lisätutkimuksiin. Parempi pukeutua peittäviin asusteisiin ja käyttää karkottavia suihkeita kuin joutua kokemaan sama uudestaan.
Pääskyset taitavat lentää nokka auki niin että ötökät lentää suuhun. En tiedä miten muut pikkulinnut saalistaa. Ainakin näkyvät nokkivan pensaissa. Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt, että mäkärät on myrkyllisiä. Reaktio puremaan oli niin raju kun vielä terveyskeskuksesta laitettiin Jorviin lisätutkimuksiin. Parempi pukeutua peittäviin asusteisiin ja käyttää karkottavia suihkeita kuin joutua kokemaan sama uudestaan.
Pääskyset taitavat lentää nokka auki niin että ötökät lentää suuhun. En tiedä miten muut pikkulinnut saalistaa. Ainakin näkyvät nokkivan pensaissa.Tää oli siis multa. Kirjautuminen meni piiloon evästekyselyn yhteydessä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt, että mäkärät on myrkyllisiä. Reaktio puremaan oli niin raju kun vielä terveyskeskuksesta laitettiin Jorviin lisätutkimuksiin. Parempi pukeutua peittäviin asusteisiin ja käyttää karkottavia suihkeita kuin joutua kokemaan sama uudestaan.
Pääskyset taitavat lentää nokka auki niin että ötökät lentää suuhun. En tiedä miten muut pikkulinnut saalistaa. Ainakin näkyvät nokkivan pensaissa.Allergiareaktiosi oli kuin kyyn puremasta saatu pahimmoillaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pääskyset taitavat lentää nokka auki niin että ötökät lentää suuhun. En tiedä miten muut pikkulinnut saalistaa. Ainakin näkyvät nokkivan pensaissa.Se teos oli Suomen luonto-opas, by: Lasse J. Laine. En muista mikä painos. Painosten välillä voi olla jopa 10 vuotta kun etsiskelin netistä. Eli 2000-luvun käsitys oli se ja muistan kuinka siinä kirjassa oli vain yksi mäkärälaji. En tiedä oliko siihen niputettu muitakin alalajeja samaan syssyyn. Punkit ovat silti pahimpia. Paitsi tietysti allergiset reaktiot ovat aina akuutisti vaarallisimpia. Ampparit hyökkäävät huvikseen ja ovat myrkyllisiä. Se on kyllä häiritsevää.
Hyttysistä sen verran että tuntuu siltä kuin Lapin hyttyset olisivat pienempiä mutta verenhimoisempia kuin muualla. Sielläpäin kun ne laskeutuvat iholle niin ne alkavat samantien imemään verta. Etelämmässä ne alkavat imemään vasta viiveellä. Lapin hyttysten ihoreaktiot tuntuvat myös ikävämmiltä. Voihan se olla niinkin että tuossakin on eri lajeja ja toleranssit pistoksia kohtaan selittyvät sillä mihin kukin ihminen on tottunut.
- AnonyymiUUSI
Kuka laski hyttyset?
Se onkin mielenkiintoista tietää miten tuo tulos on laskettu. Varsinkin kun molemmat vanhemmat kiikuttaa pesään noita ötököitä. Tuo 16 000-15 000 ötökkää on sentään yhteismäärä poikasten pesässä olon aikana. Ehkä on vain laskettu kuinka monta kertaa aikuiset käyvät pöntössä. Tieto löytyy mm wikipediasta.
- AnonyymiUUSI
Jäi vaivaamaan sen verran, että kysäisen vielä, oliko pöllisi koivua, 23- vuotias vai säilytetty liiterissä 23 vuotta? Napsusormivaivan historia, voisitko valaista sitäkin samalla?
- AnonyymiUUSI
Pölli oli kuorittua kuusta ja ollut liiterissä yli 23 vuotta odottamassa pilkkomista. On siellä koivuisiakin yhtä kauan olleita pöllejä.
Napsusormi tulee ylirasituksesta tulleesta jännetupentulehduksesta kun rannekanava ahtautuu. Se on joillakin aloilla ihan ammattitautikin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pölli oli kuorittua kuusta ja ollut liiterissä yli 23 vuotta odottamassa pilkkomista. On siellä koivuisiakin yhtä kauan olleita pöllejä.
Napsusormi tulee ylirasituksesta tulleesta jännetupentulehduksesta kun rannekanava ahtautuu. Se on joillakin aloilla ihan ammattitautikin.Sisustuslehdissä esitellään hyvännäköisiä pöllejä, hintaakin on melkoisesti, mikä osaltaan lisää arvostusta. Halkeamatkin ovat oleellinen osa puun tuntua.
Napsusormi siis kuuluu ja tuntuu? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sisustuslehdissä esitellään hyvännäköisiä pöllejä, hintaakin on melkoisesti, mikä osaltaan lisää arvostusta. Halkeamatkin ovat oleellinen osa puun tuntua.
Napsusormi siis kuuluu ja tuntuu?Napsusormi eli trigger finger.
Anonyymi kirjoitti:
Sisustuslehdissä esitellään hyvännäköisiä pöllejä, hintaakin on melkoisesti, mikä osaltaan lisää arvostusta. Halkeamatkin ovat oleellinen osa puun tuntua.
Napsusormi siis kuuluu ja tuntuu?Jäönnetupentulehdus jomottaa etenkin liikutellessa Ja jos siihen liittyy tuo rannekanavan ahtauma, niin sormea suoristaessa kuuluu napsahdus. Se voi olla muissakin sormissa, mulla on nyt molemmissa peukaloissa. Yleensä olen selvinnyt rasitusta vähentämällä ja sormijumpalla. Joillakin äityy niin phaksim että leikellään.
lounas.ajatus kirjoitti:
Jäönnetupentulehdus jomottaa etenkin liikutellessa Ja jos siihen liittyy tuo rannekanavan ahtauma, niin sormea suoristaessa kuuluu napsahdus. Se voi olla muissakin sormissa, mulla on nyt molemmissa peukaloissa. Yleensä olen selvinnyt rasitusta vähentämällä ja sormijumpalla. Joillakin äityy niin phaksim että leikellään.
Sori noita virheitä. Mulla on pimennysverho ikkunassa, ettei tää makkari lämpene liikaa. Hyvää yötä lukijalle.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Sori noita virheitä. Mulla on pimennysverho ikkunassa, ettei tää makkari lämpene liikaa. Hyvää yötä lukijalle.
Gubbe 💩
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432181Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141386Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21958Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675