Itä-Suomen poliisin tietoon on heinäkuussa tullut useita verkkohuijauksia, joiden uhrit ovat menettäneet suuria summia rahaa.
Poliisi kertoo tiedotteessaan, että huijauksiin liittyy usein keksitty turvatili. Huijauksessa pankin edustajina esiintyvät rikolliset väittävät henkilön varojen olevan vaarassa ja valehtelevat, että rahat tulisi siirtää turvatilille tai uudelle tilille.
Poliisi muistuttaa, ettei tällaisia turvatilejä ei ole, eli kyseessä on rikollisten huijaus.
Jos saat puhelun tai viestin, jossa rahojasi pyydetään siirtämään turvatilille, sulje puhelu tai hävitä viesti, poliisi neuvoo.
Verkkohuijarit vieneet suuria summia
5
117
Vastaukset
- Anonyymi
Jos joku kaupittelee Tori.fi:ssä muikkuverkkoja, saattaa hänkin olla verkkohuijari. Keneen voi enää luottaa?
- Anonyymi
Nää on hyviä kun sit alkaa tarjoamaan rahaa niille, osa ottaa vastaan ja osa häviää kuin pieru Saharaan. Mitä lie väkeä, ihan kostoksi aina sen 100-200€ laitan jos niil on antaa minne laittaa
- Anonyymi
Olet tavallista raaempi kostaja, sillä harvempi tekee sen lähettämällä huijareille vapaaehtoisesti rahaa! Olehan varovainen ettet saa toiminnastasi syytettä.
- Anonyymi
Mahtaa siinä huijareita suivauttaa rankimman mukaan kun huomaavat ettei huijaus onnistu vaan maksat ihan pyytämättä ja yllättäen!🤣
- Anonyymi
Höpö höpö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273