Suurimmassa riskissä ovat ikäihmiset ja perussairauksista kärsivät.
Suomalaisten terveyden kannalta paras lämpötila olisi 14–18 astetta.
Kesähelteillä kuolleisuus nousee selvästi
20
178
Vastaukset
- Anonyymi
Terävä havainto.
- Anonyymi
Kyllä vain, mutta jäin miettimään tarkoittaneeko tuo 14-18 astetta plus vaiko miinusasteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vain, mutta jäin miettimään tarkoittaneeko tuo 14-18 astetta plus vaiko miinusasteita.
-18 - +18, ihan hyvät olosuhteet elellä.
- Anonyymi
Onneksi väestö vaihtuu paremmin lämpöä kestävään väestöön.
- Anonyymi
Kesähelteillä kuolleisuus Suomessa voi nousta, erityisesti pidempien hellejaksojen aikana. Pitkä hellejakso voi aiheuttaa jopa satoja ennenaikaisia kuolemia. Hellelisää kuolleisuutta on havaittu erityisesti iäkkäillä ihmisillä sekä henkilöillä, joilla on perussairauksia, kuten sydän- ja verisuonitauteja, hengityselinsairauksia tai munuaissairauksia. Myös mielenterveyden häiriöt ja käyttäytymisen häiriöt voivat pahentua helteellä.
- Anonyymi
Hukkuminen, syynä ilmastonmuutos. Liukkaat kelit talvella, ilmastonmuutos. Ja niin edelleen.
- Anonyymi
Mutta vaikka ihminen kuoleekin lämmön vaikutuksesta niin eikö ole hyvä ettei lämmin luita riko?
- Anonyymi
Jos kyseessä on vanhus, joka makaa vihanneksena sängyssä, niin sehän on vain helpotus.
- Anonyymi
Mutta miksi hän makaisi vihanneksena sängyssä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi hän makaisi vihanneksena sängyssä?
Koska aivot jo rappeutuneet, mutta muu keho sinnittelee.
- Anonyymi
Jokaiseen asuntoon pitää lailla säätää koneellinen viilennys pakolliseksi.
- Anonyymi
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
Miksi tuo oli höpö höpö? Minusta ihan hyvä ajatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuo oli höpö höpö? Minusta ihan hyvä ajatus.
Ei ole pakollinen, mutta on kiva olla täällä ilmalämpöpumpun tuottamassa viileydessä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakollinen, mutta on kiva olla täällä ilmalämpöpumpun tuottamassa viileydessä :)
Epäilemättä on, mutta ihan tavallinen ja kohtalaisen iso tuuletinkin auttaa asiassa. Hyvin saa nukuttuakin kun laittaa ilmavirran puhaltamaan sänkyyn päin vaikka asunnossa olisi muuten enemmän kuin riittävän lämmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelinkin että eikö näitä juustopäitä ilmaannukaan kehuineen.
- Anonyymi
Myös talven pimeänä aikana kuolleisuus kasvaa.
- Anonyymi
Luoja korjaa heikot pois. Aamen.
- Anonyymi
"Suomessa väestön kuolleisuus lisääntyy nopeasti syksyllä, saavuttaa huippunsa joulun pyhien aikaan ja vähenee hitaasti minimiinsä elokuussa. Juhannuksena on ylimääräinen kuolleisuushuippu, joka näkyy selvimmin työikäisten sepelvaltimotautikuolemissa. Kuolleisuus on pienimmillään vuorokauden keskilämpötilan ollessa +14°C ja sitä kuvaava käyrä nousee loivasti ilman kylmetessä ja jyrkästi ilman lämmetessä. Kylmään liittyy vuosittain 2000–3000 ylimääräistä kuolemaa ja lämpimään ilmaan ja helteeseen vähintään 100–200. Kylmässä verenpaine nousee ja veren vesipitoisuus pienenee, mikä lisää tromboottisia tapahtumia." https://www.duodecimlehti.fi/duo94809
- Anonyymi
Lisäys:Vuorokauden keskilämpötila, joka on +14°C, esiintyy Suomessa yleensä kesä-heinäkuussa. Tarkka ajankohta riippuu sijainnista maassa, sillä pohjoisessa keskilämpötilat nousevat hitaammin kuin etelässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283