Savon kanava pitää rakentaa

Anonyymi-ap

Suomen pitää varmistaa sisävesikuljetusten jatkuminen myös silloin, kun Venäjällä on kriisi. Historiassa Venäjällä on kriisejä vähän väliä ja osa niistä vaikuttaa Suomeen ja osa on luotu siksi, että niillä halutaan vaikuttaa Suomeen.

Itä-Suomen teollisuuden ja investointien aikaansaamiseksi on järkevä toteuttaa usemmankin kerran esillä ollut hanke Savon kanavasta. Aikaisemmin se on ollut poliittisesti vaikeaa koska Venäjä piti provokaationa sitä, että sen mahdollisuudet provokaatioon vähenee.

Nyt on poliittisesti ja taloudellisesti oikea hetki normalisoida Suomen väyläpolitiikka vastaamaan vain Suomen eikä Venäjän tarpeita.

41

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihe sä sitä kanavaas tartte. Eihä tääl ole koht enää yriyksiä jokka tekee yhtikäs mittää?

      J akukas se su kanavas rahottaa ku nykkää rahat ei riitä edes valtion perus toiminteide yllä pitämises .Johokki ojaanko ny pitäs löytyy viel kaike kukkuraks nyhjäst tyhjäst rahotus. Pannaako lopukki terveyskeskukse kiinni ja virastoihi lappu luukul jot saat ojas?

      • Anonyymi

        Kanavaa tarvitaa juuri siihen, että tulisi yrityksiä ja entiset pysyisivät.
        Et osaa savoa, tuo on jotain korsolaista kuvitelmaa siitä, miten täälläpuhuttaisiin, jos puhuttaisiin savoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanavaa tarvitaa juuri siihen, että tulisi yrityksiä ja entiset pysyisivät.
        Et osaa savoa, tuo on jotain korsolaista kuvitelmaa siitä, miten täälläpuhuttaisiin, jos puhuttaisiin savoa.

        Muistuttaa etäisesti länsirannikon murretta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuttaa etäisesti länsirannikon murretta.

        Joku rauman seudun sabotööri!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanavaa tarvitaa juuri siihen, että tulisi yrityksiä ja entiset pysyisivät.
        Et osaa savoa, tuo on jotain korsolaista kuvitelmaa siitä, miten täälläpuhuttaisiin, jos puhuttaisiin savoa.

        Kannattava homma. Kanavaa on varmaan jo suunniteltu aika pitkälle. Mutta kanava olisi kannattava vain siinä tapauksessa, että sen tekisivät suomalaiset. Näillä hankkeilla on taipumus joutua ulkomaisten käsiin. Tosin juuri tietotaidon ja osaamisen vuoksi. Siksi tulisikin tehdä hanke jonkun yliopiston kanssa yhteistyössä.


    • Anonyymi

      Ja pidetään ne ryssän rajat kiinni!

    • Anonyymi

      Mikä "Savon kanava"?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, Savon kanava olisi Leppävirralta eli enemmän yläjuoksun suuntaan.
        Periaatteessa kuitenkin samaa ajatusta.

        Savon kanava löytyy google haulla "Savon kanava".
        En ymmärrä, miksi et sitä hakenut, vaikka hait muita paljon vaikeammin löydettäviä kanavia.

        Tarkennuksena vielä, että kanava pitäisi tehdä rahtiliikenteen mittoihin eikä pelkästään huviveneille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, Savon kanava olisi Leppävirralta eli enemmän yläjuoksun suuntaan.
        Periaatteessa kuitenkin samaa ajatusta.

        Savon kanava löytyy google haulla "Savon kanava".
        En ymmärrä, miksi et sitä hakenut, vaikka hait muita paljon vaikeammin löydettäviä kanavia.

        Jos noi neropati meinaa kaivaa kanavan Pietarii? Ehkei neet vie tierä päättänees, jot Venäjäl on kaupankäynti meitilt kiellos.


    • Anonyymi

      Elättekö 2020-lukua vai 1800-lukua noiden kanavasuunnitelmienne kanssa?

      • Anonyymi

        Suomessa kanavat ovat puoli vuotta jäässä, eikä niissä enää pitkään ole tukkipuita uitettu eikä juuri laivattukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kanavat ovat puoli vuotta jäässä, eikä niissä enää pitkään ole tukkipuita uitettu eikä juuri laivattukaan.

        Eivät ole puolta vuotta jäässä. Me ei olla missään pohjoisnavalla.

        Saimaan kanava oli liikennöity 9,5-10 kuukautta vuodessa. Jää haittaa helmikuun ja maaliskuun ajan ja ilmojen lämmittyä ei edes sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kanavat ovat puoli vuotta jäässä, eikä niissä enää pitkään ole tukkipuita uitettu eikä juuri laivattukaan.

        Saimaalla on aloitettu uudestaan tukkilauttojen kuljetus, koska se on halvempaa kuin kumipyörillä. Myös päästöt ovat pienempiä.


    • Anonyymi

      Venäjän kauppaa varten tuo kanava on rakennettu. Nyt on suhteet poikki ja itä Suomen elinvoipaisuus meni sen siliän tien tuon myötä .

      uomenmaa.fi/uutiset/165-vuotta-sitten-paattyi-jattimainen-rakennusurakka-joka-lukeutuu-edelleen-suurimpiin-suomalaisiin-projekteihin-tyovalineina-kaytettiin-paaosin-lapioita-justeereja-ja-kottikarryja/

      Ne vähät tarpeet mitä nykyisellään on voidaan hoitaa maanteitse tai rauta teitse.

      • Anonyymi

        No ei ole venäjän kauppaa varten kanava!

        Kanavaa pitkin vietiin merelle ja sitä kautta useisiin eri maihin.

        venäjä on vain rahastaja ja turvallisuus uhka, siinä välissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole venäjän kauppaa varten kanava!

        Kanavaa pitkin vietiin merelle ja sitä kautta useisiin eri maihin.

        venäjä on vain rahastaja ja turvallisuus uhka, siinä välissä

        Niin kyllä tuota myös ulkomaalle vientiin on käytetty ,mutta katsos missä se kanava kulkee. Kyllä se on idän kauppaa varten. Kokonaiskuvaa luodessa länsirannikolta mennään suoraan Turusta, kotkasta ja etelästä Helsingistä merelle. Junat vievät myös itä Suomesta Helsinkiin jossa rahti laivataan .Kuten myös rekoista, joten se mihin tarkoitukseen pää asiassa kanava on alun alkaen aikaan saatettu on tuosta tulkinallisesti luettavissa ja kun ottaa huomioon sen että tuo kanava on Venäjän keisarin aikaan saattama ,se tuskin jättää tulkintaan tulkinnan varaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä tuota myös ulkomaalle vientiin on käytetty ,mutta katsos missä se kanava kulkee. Kyllä se on idän kauppaa varten. Kokonaiskuvaa luodessa länsirannikolta mennään suoraan Turusta, kotkasta ja etelästä Helsingistä merelle. Junat vievät myös itä Suomesta Helsinkiin jossa rahti laivataan .Kuten myös rekoista, joten se mihin tarkoitukseen pää asiassa kanava on alun alkaen aikaan saatettu on tuosta tulkinallisesti luettavissa ja kun ottaa huomioon sen että tuo kanava on Venäjän keisarin aikaan saattama ,se tuskin jättää tulkintaan tulkinnan varaa...

        Jaa niin ja tuossa suhteessa ehkä voi tarkastella vielä Venäjän ja Suomen kauppa yhteyksiä ,sekä yhteistä historiaa, jossa Suomi oli pidemmän ajan jakson Venäjän vallan alainen, sekä tuossa ajassa sidottu sen intresseihin sekä sen jälkeen myös vahvasti taloudellisesti sidokkeinen idän kaupankäyntiin. Noiden asioiden puitteissa myös Venäjällä on ollut tietty omat intressit kuten kauppasuhteiden ja yhteyksien turvaaminen, joihin tuo ja Muurmannin rata tuossa asiayhteydessä tavaran kuljetuksen suhteen liittyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole venäjän kauppaa varten kanava!

        Kanavaa pitkin vietiin merelle ja sitä kautta useisiin eri maihin.

        venäjä on vain rahastaja ja turvallisuus uhka, siinä välissä

        Alkuperäinen vesiyhteyksien käyttö on syntynyt eräalueiden käytön kautta. Karjalasta lähdettiin turkiksien ja kalan perään tervapaateilla soutaen jokia pitkin Savon maalle joka oli tuo erämaa alue. Saalis vietiin Laatokalle ,johon isot paatit pääsivät ja se oli kaupan käynnin keskus. Siltä pohjalta on lähdetty liikkeelle ja myös Savon asuttaminen alkujaan tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen vesiyhteyksien käyttö on syntynyt eräalueiden käytön kautta. Karjalasta lähdettiin turkiksien ja kalan perään tervapaateilla soutaen jokia pitkin Savon maalle joka oli tuo erämaa alue. Saalis vietiin Laatokalle ,johon isot paatit pääsivät ja se oli kaupan käynnin keskus. Siltä pohjalta on lähdetty liikkeelle ja myös Savon asuttaminen alkujaan tapahtunut.

        Tuo on vanhaa tietoa.
        Suomi asutettiin samaan aikaan joka puolelta. Savon asutus tuli toki idästäkin, mutta myös pohjoisesta. Se oli sitä aikaa, kun Venäjästä ei olluttietoakaan eikä suolle paenneista myöhemmin Moskovan perustaneista ukrainalaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa niin ja tuossa suhteessa ehkä voi tarkastella vielä Venäjän ja Suomen kauppa yhteyksiä ,sekä yhteistä historiaa, jossa Suomi oli pidemmän ajan jakson Venäjän vallan alainen, sekä tuossa ajassa sidottu sen intresseihin sekä sen jälkeen myös vahvasti taloudellisesti sidokkeinen idän kaupankäyntiin. Noiden asioiden puitteissa myös Venäjällä on ollut tietty omat intressit kuten kauppasuhteiden ja yhteyksien turvaaminen, joihin tuo ja Muurmannin rata tuossa asiayhteydessä tavaran kuljetuksen suhteen liittyvät.

        Sekoitat historian vuosisatoja ja -tuhansia keskenään.
        Muurmannin rata rakennettiin 1900-luvulla ja Suomi syntyi käsitteenä ja alueena paljon sitä aikaisemmin.

        Suomen ja Ruotsin suhteesta löytyy dokumentoitua historiaa jo 1600 luvulta asti ennen kuin Venäjän keisarikuntaa edes oli olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat historian vuosisatoja ja -tuhansia keskenään.
        Muurmannin rata rakennettiin 1900-luvulla ja Suomi syntyi käsitteenä ja alueena paljon sitä aikaisemmin.

        Suomen ja Ruotsin suhteesta löytyy dokumentoitua historiaa jo 1600 luvulta asti ennen kuin Venäjän keisarikuntaa edes oli olemassa.

        Oikeassa olet. Kyse on eri aikakausista ,mutta kyse on liikenne yhteydestä ei Suomen asuttamisesta vaikka se nousikin asia yhteydessä esiin ,lähinnä aika jaksollisesti näkökantoja käyttö tarkoituksen lähtökohdista esiin nostaen ja sen valossa esitetyitä kannoista, joissa tuodaan esille tuon vesistö yhteyden käyttö lähtökohtia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olet. Kyse on eri aikakausista ,mutta kyse on liikenne yhteydestä ei Suomen asuttamisesta vaikka se nousikin asia yhteydessä esiin ,lähinnä aika jaksollisesti näkökantoja käyttö tarkoituksen lähtökohdista esiin nostaen ja sen valossa esitetyitä kannoista, joissa tuodaan esille tuon vesistö yhteyden käyttö lähtökohtia..

        Liikenneyhteyksien valossa Saimaan kanava ja sen kautta kulkeva vesireitti maailmalle, ovat alueellisesti tärkeitä, mutteivät Suomen mittakaavassa kovin merkittäviä.

        Suomi on aina ollut maa, josta tavara on lähtenyt länteen. Syynä on yksinkertaisesti se, että Idässä on aina ollut sitäsamaa tavaraa eli puuta, turkiksia ja tervaa omasta takaa myös vientiin asti.

        Kauppaa on toki rajan yli käyty, muttei Saimaan kanavalla ja vesireiteillä ole asian kanssa mitään tekemistä koska siinä kulki juuri niitä tuotteita, joita Siperia on pullollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneyhteyksien valossa Saimaan kanava ja sen kautta kulkeva vesireitti maailmalle, ovat alueellisesti tärkeitä, mutteivät Suomen mittakaavassa kovin merkittäviä.

        Suomi on aina ollut maa, josta tavara on lähtenyt länteen. Syynä on yksinkertaisesti se, että Idässä on aina ollut sitäsamaa tavaraa eli puuta, turkiksia ja tervaa omasta takaa myös vientiin asti.

        Kauppaa on toki rajan yli käyty, muttei Saimaan kanavalla ja vesireiteillä ole asian kanssa mitään tekemistä koska siinä kulki juuri niitä tuotteita, joita Siperia on pullollaan.

        Niin .Ensin tarvitsee olla tarve ja sitten tarpeeseen vastataan toimi jos sellainen ilmenee. Sama pätee tuon kanavan suhteen. Itä Suomi on hiipunut talous alue Venäjän kaupan sulkeutumisen myötä .Paria torilyhdyn varjossa toimivaa Nakki kioski yrittäjää varten ei tarvitse uitolle lähteä ja rakentaa kanavaa . Nakit voi uittaa ketsupissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin .Ensin tarvitsee olla tarve ja sitten tarpeeseen vastataan toimi jos sellainen ilmenee. Sama pätee tuon kanavan suhteen. Itä Suomi on hiipunut talous alue Venäjän kaupan sulkeutumisen myötä .Paria torilyhdyn varjossa toimivaa Nakki kioski yrittäjää varten ei tarvitse uitolle lähteä ja rakentaa kanavaa . Nakit voi uittaa ketsupissa.

        Itä-Suomen teollisuus ei ole elänyt idänkaupan varassa sen enempää kuin missään muuallakaan. Ajatus siitä, että Itä-Suomessa tehdään tavaraa itään ja Länsi-Suomessa länteen, on lähinnä huvittava.

        Matkailu on eri asia, mutta turisteja ei kuljeteta jokilaivalla Siilinjärveltä Kotkaan.


    • Anonyymi

      Muuri venäjän rajalle, niin se toimisi varmasti. Kiinan muurista mallia. Siitä on myös Trump ottanut mallia. Trump totesi, että Kiinan muurin lähettyvillä ei ole paljonkaan meksikolaisia, niin sen on pakko toimia.

      • Anonyymi

        Berliinin muurikin toimi hyvin.
        Kukaan ei loikannut Itä-Saksaan.


    • Anonyymi

      Saimaankava oli merkittävä reitti vientituotteille. Se tehtiinkin Itä-Suomen tarpeisiin, Suomen puolelle täysin.
      Sodassa se meni vihollisen puolelle, mutta vuokrattiin edelleen käyttöön.

      Kyllä pitää saada kanava Suomen puolelle taasen tehtyä, ihan Itä-Suomen elinvoimaa lisäten.

      • Anonyymi

        Siinä olisi järkeä varsinkin, jos Saimaa ja Päijänne yhdistetään. Jokiliikennealue kasvaa silloin merkittävästi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taskut on tyhjät kääntämällä .Siinä sitä taas on on yksi kunnon aivopieru. Matkailua tuo tuskin edistää ja se on elinkeino joka itäistä Suomena on kannatellut.

        https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8714675

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ita-suomen-tilanne-nayttaa-talla-hetkella-vaikealta-voi-tulla-pelkka-rajavyohyke/9194596

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/ita-suomesta-voi-tulla-pelkka-rajavyohyke-jos-nykyinen-kehitys-jatkuu/

        Matkailun edistäminen ei ole tarkoitus.
        Sen sijaan Itä-Suomessa on teollisuutta, joka on käyttänyt Saimaan kanavaa. Sitä se auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkailun edistäminen ei ole tarkoitus.
        Sen sijaan Itä-Suomessa on teollisuutta, joka on käyttänyt Saimaan kanavaa. Sitä se auttaa.

        Oletko ajatellut miksi nykyinen teollisuus on asettunut rannikolle?

        On toki kaunnis ajatus editstää toimeentuloa ,mutta tuollainen vaihtoehto on sikäli kallis ratkaisu Suomen talouden vauhdittamiseksi että se vaatii suuri ainvestointeja joiden hyöty sinänsä jää minimaaliseksi.

        Katsos teollisuus tuppaa asettumaan sinne jossa kuljetus kustannukset on minimaaliset ja toimiedellytykset maksimaaliset .Tuossa suhteessa maantieteellinen sijainti on ratkaisevassa asemassa ja kun valtiollisesti pyritään vauhdittamaan taloutta ja tarve siihen on nyt ei myöhemmin on ratkaisussa myös huomioitava missä toimin on saatavissa tuloksia het kohta eikä vuosien päätä kun sijoitus antaisi edes edellytykset tuolle. Tuollainen projekti ottaisi näet aikansa ,eikä siltikään hyöty olisi toivottu ,sillä se ei kasvattaisi kilpailuetua rannikkoseutuun nähden eikä edes halpuuttaisi kuljetus kustannuksia suhteellisesti kilpailuetua nostaen nykyiseen tilanteeseen jossa raide liikenne ja maaliikenne on käytettävissä .Koska matkat ei lyhene rannikko seutu säilyy edelleen investoinneille houkuttelevampana.

        Niinpä valtion ja koko maan talouden kannata tuo Itä Suomi tuskiin ensimmäinen listalla kun ryhdytään tarkastelemaan missä ja millä lailla on saatavilla maan talouteen draivia nyt ja siten että siihen ei tarvitse investoida vaan saadaan tuottavia investointeja maahan jotka tuottavat muutakin kuin kohtuuttomia kustannuksia ,jotka ei ole tervetulleita silloin kun haetaan tuloja jolla pitää palveluja yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut miksi nykyinen teollisuus on asettunut rannikolle?

        On toki kaunnis ajatus editstää toimeentuloa ,mutta tuollainen vaihtoehto on sikäli kallis ratkaisu Suomen talouden vauhdittamiseksi että se vaatii suuri ainvestointeja joiden hyöty sinänsä jää minimaaliseksi.

        Katsos teollisuus tuppaa asettumaan sinne jossa kuljetus kustannukset on minimaaliset ja toimiedellytykset maksimaaliset .Tuossa suhteessa maantieteellinen sijainti on ratkaisevassa asemassa ja kun valtiollisesti pyritään vauhdittamaan taloutta ja tarve siihen on nyt ei myöhemmin on ratkaisussa myös huomioitava missä toimin on saatavissa tuloksia het kohta eikä vuosien päätä kun sijoitus antaisi edes edellytykset tuolle. Tuollainen projekti ottaisi näet aikansa ,eikä siltikään hyöty olisi toivottu ,sillä se ei kasvattaisi kilpailuetua rannikkoseutuun nähden eikä edes halpuuttaisi kuljetus kustannuksia suhteellisesti kilpailuetua nostaen nykyiseen tilanteeseen jossa raide liikenne ja maaliikenne on käytettävissä .Koska matkat ei lyhene rannikko seutu säilyy edelleen investoinneille houkuttelevampana.

        Niinpä valtion ja koko maan talouden kannata tuo Itä Suomi tuskiin ensimmäinen listalla kun ryhdytään tarkastelemaan missä ja millä lailla on saatavilla maan talouteen draivia nyt ja siten että siihen ei tarvitse investoida vaan saadaan tuottavia investointeja maahan jotka tuottavat muutakin kuin kohtuuttomia kustannuksia ,jotka ei ole tervetulleita silloin kun haetaan tuloja jolla pitää palveluja yllä.

        Teollisuus sijoittuu joko raaka-aineen luo tai asiakkaan luo.
        Itä-Suomessa olevia raaka-aineita ei kannata lähettää jalostettavaksi kovin kauas koska raaka-ainetta on enemmän kuin jalostettua lopputuotetta.

        Esimerkiksi terästä ei rahdata malmina vaan rullina eikä paperia puina vaan, niin sekin rullina.

        Paperiteollisuuden tulevaisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta lienee selvää, ettei metsä jää mätänemään. Sellulla menee ihan kohtuullisesti, mutta sitä ei enää käytetä samoissa päärin ainakaan painopaperiin.

        Siilinjärvellä on kaivos ja kaivostoiminnasta voisi tulla kannattavaa muuallakin. Sitä tavaraa voidaan kuljettaa Itämeren puitteissa tehtaalta asiakkaalle syvälle Saksaankin samoilla laivoilla ilman välilastauksia.


    • Anonyymi

      Työttömät työkykyiset kaivamaan. Saavat tehdä jotakin korvauksensa eteen.

      • Anonyymi

        Ei se ole Stalinin kanava 🤭


      • Anonyymi

        Säähä melko tyranni ole. Siellä ne entise kanava kaivajakki makaa kanavan pohjalle kuopattuna .Sivitys on ja ihmioikeude on noist Keisari ajoist hiukka muuttunu, eik maailma tartte uusia Aatuja.Toimmottis ajatukse on parempi kuopata kute aatu aatteen levittäjäkki aatteines jottei koska enää historia pääsis toitaa itteens.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säähä melko tyranni ole. Siellä ne entise kanava kaivajakki makaa kanavan pohjalle kuopattuna .Sivitys on ja ihmioikeude on noist Keisari ajoist hiukka muuttunu, eik maailma tartte uusia Aatuja.Toimmottis ajatukse on parempi kuopata kute aatu aatteen levittäjäkki aatteines jottei koska enää historia pääsis toitaa itteens.

        Päätä jo, minkä murrealueen edustajana haluat ihmisten sinua pitävän 🤭😂🤣


    • Anonyymi

      Itä-Suomi on tuettava paremmin kannattavaksi.
      Jo siksi kokonaan suomen puolella oleva kanava on eduksi.

    • Anonyymi

      Tuosta on paljon monenlaista etua ja hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

      Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      107
      9430
    2. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

      Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      112
      7685
    3. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      34
      7584
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      235
      7268
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

      seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      97
      6012
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      86
      5881
    7. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      24
      5606
    8. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

      Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      105
      5571
    9. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

      Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      68
      4689
    10. Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin

      Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m
      Maailman menoa
      31
      3294
    Aihe