Mitä Raahelle on tapahtunut

Anonyymi-ap

Tyhjiä liiketiloja, vapaita asuntoja paljon korkeilla vuokrilla ja myyntihinnoilla. Kaduilla ei näy iltaisin kuin tuunattuja autoja jotka rämisee ja paukkuu sekä mopopoikia. Eikö nuorisi käy nykyään töissä tai koulussa, kun illat lorvitaan kylillä. Umpihörhöjä kylä täynnä silmät seisten päässä, jos ei nuoriso melua, niin sitten naapurit jopa omakotitalo alueella joka on tiiviisti rakennettu. Ahdistava kylä, jossa käytetään paljon päihteitä.

Ilo kadonnut kaupungista. Ennenkin oli nuoria iltaisin kylillä, mutta se ei ollut tuollaista sikailua. Ollinsaaressa ei näe enää kuin mustahameisia romaaneja, kun ennen siellä oli paljon tehtaantyöntekijöitä.

27

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raahe on pilattu.nämä tietyt ja heidän ajatukset.paskaa.kun täältä lähtee väki pois niin otamme matuja kaksin verroin sitten.kohta ei kuule suomeakaan kävelykadulla yms jos ette tiedä niin kysykää esim kaupunginvaltuustosta mikä on homman nimi.nämä luulevat tietävän.

• Anonyymi

Nykyään Raahessa Ukrainan ym väkeä tungokseen asti.miksi.miettikää sitä Raahe on matujen luvattu satumaa.

• Anonyymi

Aito oikea elävä Raahe jäi 70-80-90 ja 00-luvuille siitä lähtien kaupunki kuihtui nykyiseen tilaansa eikä loppua sille näy,kaikki silloiset tuntemani raahelaiset(luokkakaverit ynnä muut tytöt)asuvat ympäri Suomea muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta nykyinen meno on säälittävää tekohengitystä yritystä olla elävä kaupunki huonoin tuloksin,no sopiihan sitä pyristellä mutta ei tämä hyvältä näytä tätä menoa Raahe kuolee pystyyn sano minun sanoneen kahtotaanpa vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aito oikea elävä Raahe jäi 70-80-90 ja 00-luvuille siitä lähtien kaupunki kuihtui nykyiseen tilaansa eikä loppua sille näy,kaikki silloiset tuntemani raahelaiset(luokkakaverit ynnä muut tytöt)asuvat ympäri Suomea muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta nykyinen meno on säälittävää tekohengitystä yritystä olla elävä kaupunki huonoin tuloksin,no sopiihan sitä pyristellä mutta ei tämä hyvältä näytä tätä menoa Raahe kuolee pystyyn sano minun sanoneen kahtotaanpa vaan.

Ei tuo juuri parempaa ollut 60 -luvun lopullakaan. Vähän aikaa silloin tuli Raahessa leipää tienattua, mutta kun juuri mikään ei toiminut, läksin pois ja ihan toiselle alalle kuin mille koulutus. Nyt eläkkeellä ollessa joskus käyn Raahessa, mutta pian kyllästyn sen tyhjien katujen ja muun rappion katseluun ja lähden pois. Ainut hyvä puoli on, että aina on löytynyt autolle parkkipaikka eikä ne ole maksullisia. Kai tämäkin pian pilataan?

• Anonyymi

Pyhtilän omakotitaloalueella naapurina nuoripari jotka lähes joka viikonloppu juo ja viettää illanistujaisia. Talot rakennettu niin lähelle, että hyvin näkyy sisälle, jos verhot on auki. Onneksi saa omasta huushollista verhot kiinni, kun todella ahdistavaa katsoa tuollaista ja vähän jopa surullista, että eikö oikeasti ole muuta tässä kylässä kuin viinan juonti viikonlopusta toiseen. Vielä surullisempaa on, että minäkin asun täällä. Elämä valuu viemäristä alas, mutta mihin sitä lähtisi, kun missään ole kunnolla töitä tarjolla.

• Anonyymi

Mitä töitä osaat vai osaatko mitään? Vielä on mahdollisuus kouluttautua, vaikka senkin taso laskenut todella alas. Sitä vain kun näitä mitään osaamattomia luusereita riittää, vaan ei sellaisille töitä enää ole nykymaailmassa. Pitäisi ainakin ne alan töitten perusteet osata ja nehän oppii koulusta, vaan kun sinnekin pitäisi aamulla herätä ja viitsiä lähteä. Samoin kuin sinne työmaallekin.
        Ja pitää ottaa se työ, minkä saa, ja sitten sivusilmällä etsiä parempaa. Näin minäkin vastavalmistuneena teknikkona menin Malmön telakalle siivoamaan. Nyt eläkkeellä jo 22. vuotta ja rahaa tulee 3000 € /kk käteen työeläkkeenä. Tämä vain esimerkkinä, että aina kannattaa ottaa sekin "paskahomma" mieluummin kuin olla jouten ja passivoitua. Ja vilu ja nälkä aiheuttavat niitä pakkoliikkeitä, mitä työksi sanotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä töitä osaat vai osaatko mitään? Vielä on mahdollisuus kouluttautua, vaikka senkin taso laskenut todella alas. Sitä vain kun näitä mitään osaamattomia luusereita riittää, vaan ei sellaisille töitä enää ole nykymaailmassa. Pitäisi ainakin ne alan töitten perusteet osata ja nehän oppii koulusta, vaan kun sinnekin pitäisi aamulla herätä ja viitsiä lähteä. Samoin kuin sinne työmaallekin.
        Ja pitää ottaa se työ, minkä saa, ja sitten sivusilmällä etsiä parempaa. Näin minäkin vastavalmistuneena teknikkona menin Malmön telakalle siivoamaan. Nyt eläkkeellä jo 22. vuotta ja rahaa tulee 3000 € /kk käteen työeläkkeenä. Tämä vain esimerkkinä, että aina kannattaa ottaa sekin "paskahomma" mieluummin kuin olla jouten ja passivoitua. Ja vilu ja nälkä aiheuttavat niitä pakkoliikkeitä, mitä työksi sanotaan.

Et tiedä nykypäivän työelämästä mitään joten ole hiljaa siellä eläkkeellä. Ei niitä paskatöitä enää saa, jos on vähänkään kouluja käynyt. Katso mitä tuhoa Orpon hallitus tekee ja huuda sitten suu auki. Ja voithan sinäkin mennä vielä eläkkeellä tekemään töitä, senkus menet jos sinne töihin vain mennään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tiedä nykypäivän työelämästä mitään joten ole hiljaa siellä eläkkeellä. Ei niitä paskatöitä enää saa, jos on vähänkään kouluja käynyt. Katso mitä tuhoa Orpon hallitus tekee ja huuda sitten suu auki. Ja voithan sinäkin mennä vielä eläkkeellä tekemään töitä, senkus menet jos sinne töihin vain mennään.

Näyttää Raahessakin olevan työpaikkoja tarjolla laidasta laitaan. Ei taida monellekaan hanttihommat kelvata, kun tukiaisillakin pärjää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpikahan meistä tietää enemmän nykypäivän työelämästä, minä 40 v työelämässä ollut vai sinä, työtön luuseri, joka et työtä viitsi tehdä?
        Tiedän minä kouluja käyneitä, ihan FM:ksi astikin, jotka eivät muka saa töitä. Kaikki ne vain eivät VIITSI tehdä mitään leipänsä eteen kun laiskanakin elää jotenkuten tai paremminkin. Nyt juuri metsissä on mustikat kypsyneet, niitäkin voisi poimia eikä myynnistä tarvitse veroja maksaa. Vaan taipuuko laiskan selkä?
        Minä 40 v tein työtä ja nyt nautin sen hedelmistä itse maksamillani työeläkkeillä, 3000 käteen kuussa. Kannattiko tehdä työtä, mitäpä arvelet ja paljonko kuvittelet itse saavasi eläkettä jos sinne asti elät? Se kun tuo kokoaikalorviminen pakkaa vähentämään sitä hiekkaa tiimalasissa varsin tehokkaasti ja hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttää Raahessakin olevan työpaikkoja tarjolla laidasta laitaan. Ei taida monellekaan hanttihommat kelvata, kun tukiaisillakin pärjää.

Voit mennä tekemään niitä hanttihommia, jos elämäsi haluat sellaiseen käyttää ja leikkiä marttyyria. Tsemppiä elämään, et kovin onnelliselta vaikuta. Katkeralta pikemminkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpikahan meistä tietää enemmän nykypäivän työelämästä, minä 40 v työelämässä ollut vai sinä, työtön luuseri, joka et työtä viitsi tehdä?
        Tiedän minä kouluja käyneitä, ihan FM:ksi astikin, jotka eivät muka saa töitä. Kaikki ne vain eivät VIITSI tehdä mitään leipänsä eteen kun laiskanakin elää jotenkuten tai paremminkin. Nyt juuri metsissä on mustikat kypsyneet, niitäkin voisi poimia eikä myynnistä tarvitse veroja maksaa. Vaan taipuuko laiskan selkä?
        Minä 40 v tein työtä ja nyt nautin sen hedelmistä itse maksamillani työeläkkeillä, 3000 käteen kuussa. Kannattiko tehdä työtä, mitäpä arvelet ja paljonko kuvittelet itse saavasi eläkettä jos sinne asti elät? Se kun tuo kokoaikalorviminen pakkaa vähentämään sitä hiekkaa tiimalasissa varsin tehokkaasti ja hyvä niin.

Lääkkeet unohtunut ostaa. Suosittelen hankkimaan apua tuohon pahaan oloosi, joka välittyy tänne asti. Olen sitä paitsi hakenut ulkomailta töitä, joten jää sinä tänne kyynisenä ja happamana. Kukaan täysi päinen halua enää tänne jäädä jossa asuu vain sinun kaltaisia kateellisia ihmisiä. Onneksi olkoon, kun olet tehnyt 40 vuotta töitä, mene nytkin niitä tekemään, niin huomaat ettei niitä enää tuosta noin vaan saa ainakaan Suomessa. Super sankarin mitalliako odotat. Naurattaa aina nämä marttyyrit, niin kuin muut ei olisi tehnyt töitä ja en ole missään kohti edes sanonut olevani työtön, vaan oletat. Mistä tuo vihasi ja kiukkusi kumpuaa? Sitä kannattaa miettiä. Tietämätön olet ja nosta itse takamuksesi ylös ja mene poimimaan marjoja jos haluat. Ja mitä sun perusta kutittaa mitä kukanenkin tekee OMALLA elämällä. Parempaa päivän jatkoa, en haaskaa aikaani sinun kaltaisiin ihmisiin - et ole sen arvoinen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkkeet unohtunut ostaa. Suosittelen hankkimaan apua tuohon pahaan oloosi, joka välittyy tänne asti. Olen sitä paitsi hakenut ulkomailta töitä, joten jää sinä tänne kyynisenä ja happamana. Kukaan täysi päinen halua enää tänne jäädä jossa asuu vain sinun kaltaisia kateellisia ihmisiä. Onneksi olkoon, kun olet tehnyt 40 vuotta töitä, mene nytkin niitä tekemään, niin huomaat ettei niitä enää tuosta noin vaan saa ainakaan Suomessa. Super sankarin mitalliako odotat. Naurattaa aina nämä marttyyrit, niin kuin muut ei olisi tehnyt töitä ja en ole missään kohti edes sanonut olevani työtön, vaan oletat. Mistä tuo vihasi ja kiukkusi kumpuaa? Sitä kannattaa miettiä. Tietämätön olet ja nosta itse takamuksesi ylös ja mene poimimaan marjoja jos haluat. Ja mitä sun perusta kutittaa mitä kukanenkin tekee OMALLA elämällä. Parempaa päivän jatkoa, en haaskaa aikaani sinun kaltaisiin ihmisiin - et ole sen arvoinen!

Ei kannata sanoa ääneen, että on hakenut ulkomaille töihin, koska kohta joku kateellinen tulee huutamaan. Kummasti nähdään vaivaa toisten elämästä, vaikka se omakin pitäisi olla kaikilla johon keskittyä.

Yksi tuttu muutti Dubaihin töihin ja saanut siellä jo kymmenisen työtarjousta vaikka on jo töissä siellä paikallisessa firmassa. Ei Suomessa saa. Eihän nämä jotka suhteella kävelee töihin, tai ollut 40-vuotta sitten työelämässä niin ei tajua nykypäivän työelämää - se on muuttunut. Ei enää mennä Rautaruukille töihin ja olla siellä eläkkeelle saakka.

Dubaissa tuttuni sanoi, että siellä ei olla kateellisia esim. siitä, että hankit uuden auton, kun taas Suomessa ollaan. Konkurssi myös Dubaissa ei ole ongelma, kun taas Suomessa pelätään epäonnistua - ja hampaat irvessä suoritetaan Suomessa elämää. Omasta mielestä konkurssi tai potkut on aina mahdollisuus paremmalle ja uudelle.

• Anonyymi

Pattijoella lestat twistaa ja herra kusee.kohta Raahessa paniikki kun tehdas loppuu.jotain tilalle mutta teräksen tekoa ei.tuleeko peräti NATOn juttuja tännekin.eu ja NATO siinä Suomen kato.eu määrää kaiken mitä saa tehdä ja mitä ei NATO määrää puolustuksen ja mitä saa tehdä ja mitä ei.eli siinä itsenäisyys joo.nyt ihmeissään NATOn jäsenmaksuista että mistä rahat.hyvä Suomi ja Raahe ja lestapäät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älähän lämpene.

• Anonyymi

Kyllä minäkin muistan, kun Raahessa vielä olikin jotain. Kun Halpa-Hallikin oli vielä Prisman lähellä, oli ABC, oli Valintatalo ja kävelykatu täynnä kivijalkakauppoja. Nyt ei mitään keskustassa ja Prisma, kun siirtyy kasitien varteen, niin kyllä on autioita.

Viimeksi eilen laitoin työhakemuksen Helsinkiin ja vähän sieltä sun täältä katsellut vapaita sekä mielenkiintoisia töitä. Ei tämä ole enää sama kaupunki, ei vain ole. Palveluihin nähden asuntojen hinnat ja vuokrat ihan poskettomia, ei niissäkään ole mitään järkeä. Asunnot myös tosi huonossa kunnossa, jos haluaa asunnon vuokrata - ei juuri uusia ole ellei kerrostaloon halua. Jotenkin aavemainen kaupunki ja todella kutistunut sekä piri kaupunkina tämä onkin tunnettu. Eläkeläisillä tietty hyvä täällä asua, kun tehtaalla tehty hyvä eläke ja talokin jo maksettu.

• Anonyymi

Piri ja subu kaupunki. Kukaan ei ikinä arvaa ketkä ne tänne joitaki vuosia sitte alunperin toi tai miltä taholta... Eipä ollukaa sen ajan diilerit tai käyttäjät vaan aivan muut rääpäleet.

• Anonyymi

Höpöpöp Raahe on paras paikka!!!!

• Anonyymi

Sanovi piri Teemu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanovi piri Teemu

"Subutex poliisien suojatit" eiku mikä se olikaa...

• Anonyymi

Voi luoja mitä hörhöjä täälläkin kommentoimassa.

Ja sitten on niitä joilla jäänyt lääkkeet ottamatta.
      Juuri tätä tarkoitin aloituksessa.

• Anonyymi

Mitä koko Suomelle on tapahtunut?? Petteri Purran tuella yrittää saada Suomen konkurssiin. Oisko presidentin syytä hajottaa hallitus? Hallaa tekee tämä hallitus Suomelle ja Suomalaisille.

• Anonyymi

Muistan ollinsaaren pottumaan punaiset talot jossa asuin pikkupoikana oli mukavaa aikaa ja paljon luokkakavereita yms ja ulkona leikittiin pallo paikalla yms.ikäisiä tenavia paljon joiden kanssa tehtiin kaikkea mukavaa.nyt ollinsaarikin on vaan ja öllöttää huume yms tokkurassa.oli paikat kunnossa kun talkoilla omat talonmiehet.nyt kiinteistöhuolto ym ei tee mitään.ajelevat nämä kiinteistön huoltajat vaan autoilla edestakas ja siinäpä se onkin.omat talkkarit takaisin niin homma ei karkaa käsistä.ollinsaarikin on ihan pilalla.

• Anonyymi

Osallistuitko ollinsaaren keskellä olevan leikkipaikan pieneltä pyörätien mäennypyltä potkukelkkaletkaan josta toiseksi etummainen ohjasi mäkeä alas, meni usein pusikkoon.

• Anonyymi

Mikähän oli pieni kaupunki aivan lähellä pääkaupunkiseutua jossa ihan reippaasti korkeampia kerrostalojaki, oli kirjoitus kuvineen miten kaupungin kadut lähes tyhjät (olivat ennen kadut vilkasta liikennettä). Tyhjät siksi ettei kaupungissa ole enää yhtäkään ruokakauppaa ei edes pientäkään. Kun ei ole ruokakauppoja katoaa asiakkaat myös muilta myyntialan myymälöistä. Syy siihen kauppojen katoamiseen ollut kun jättimarketti keskus rakenettu kauaksi kaupungista, jossa ilmeisesti ovat kaikki muutki myyjät.

On tietysti ymmärrettävää miksi jättimarketteja raketteja rakennetaan syrjäseuduille valtateiden varsille. Raha kun keskittyy ja kertyy, on uusia ideoita sen mukaan. Lisäksi maa halvempaa ja moina muita syitä. Niin sekin pahasti nykyisin on kun kaupungit pienimmäykinrajottaneet keskustan pysäköintejä kiekolla 1 h (1tunniksi) monilla paikkakunnilla. Se kastaa yrityksiä kun ei ehdi käydä kuin ehkä yhdessä pikkukaupassa, markettien pihat usein maksuttomia.

• Anonyymi

On tietysti ymmärrettävää miksi jättimarketteja rakennetaan syrjäseuduille valtateiden varsille. Raha kun keskittyy ja kertyy, on uusia ideoita sen mukaan mahdollista. Lisäksi maa halvempaa ja monina muita syitä. Niin sekin pahasti nykyisin on, kun kaupungit pienimmäkin kauungeissa rajottaneet keskustan pysäköintejä kiekolla 1 h (1tunniksi) monilla paikkakunnilla. Siinä pienet kaupat kärsii asiakaspulasta kun ei ehdi asiakkaat käydä kuin ehkä yhdessä pikkukaupassa kun pitää asiakkaiden seerellä autojaan, markettien pihat usein maksuttomia.
        Sakottamisinnostus ollut niin tuottoista kaupungeille, sillä tuhonneet lopullisesti keskustojen kauppojen toiminnan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tietysti ymmärrettävää miksi jättimarketteja rakennetaan syrjäseuduille valtateiden varsille. Raha kun keskittyy ja kertyy, on uusia ideoita sen mukaan mahdollista. Lisäksi maa halvempaa ja monina muita syitä. Niin sekin pahasti nykyisin on, kun kaupungit pienimmäkin kauungeissa rajottaneet keskustan pysäköintejä kiekolla 1 h (1tunniksi) monilla paikkakunnilla. Siinä pienet kaupat kärsii asiakaspulasta kun ei ehdi asiakkaat käydä kuin ehkä yhdessä pikkukaupassa kun pitää asiakkaiden seerellä autojaan, markettien pihat usein maksuttomia.
        Sakottamisinnostus ollut niin tuottoista kaupungeille, sillä tuhonneet lopullisesti keskustojen kauppojen toiminnan?

Niin sekin pahasti nykyisin on, kun kaupungit pienimmäkin kaupungeissa rajottaneet keskustan pysäköintejä kiekolla 1 h (1tunniksi) monilla paikkakunnilla. Siinä pienet kaupat kärsii asiakaspulasta kun ei ehdi asiakkaat käydä kuin ehkä yhdessä pikkukaupassa kun pitää asiakkaiden siirellä autojaan, jättimarkettien pihat taas usein maksuttomia.

Sakottamisinnostus ollut niin tuottoista kaupungeille, että sillä tuhonneet lopullisesti keskustojen kauppojen toiminnan?

• Anonyymi

Raahe on pilattu syypää on tuo verraton hyväveli kaupunginvaltuusto ja hallitus.kummattiin kun menee niin ei suomalaisia näe lainkaan liikkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      214
      1427
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      1016
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe