Terve!Kyselisin seuraavaa,kun itsellä on ollut niin vahva tunne alusta asti että kaksi vaavia olisi tulossa ja mahan kasvustakin niin voisi päätellä olen vkolla 11 ja ihmiset jo kyselevät joko kohta on laskettu aika???JA olen tosi pieni ihminen ja pituus 164 ja paino ennen raskautta 52kg nyt noussut rv11 mennessä 4kg ,vaikka normaalisti olen syönyt niinkuin ennenkin enkä lihottavia mässäillyt!Kävin alkuraskauden ultrassa rv7 ja siellä näkyi yksi sikiö,mutta olen kuullut tapauksia ,että alkuraskauden ultrassa on nähty vain yksi sikiö ja vasta myöhemmin on löytynyt se toinen piilosta!Onko kellään kokemusta tälläisesta että ensin nähty yksi ja myöhemmin löydetty toinenkin sikiö??Itsellä kun vaan jatkuu sellainen vahva tunne kaksosista!Olen pannut merkille ,että aina aamulla herättyäni ennen vessassa käyntiä ,kun virtsarakko on täynnä ja makaan selälläni ,alavatsalla tuntuu tosi iso "kalakukko" eli ilmeisesti kohtu ja se ylettyy jo napaan asti?Ja käsittääkseni sen kohdun pitäis ylettyä napaan asti vasta rv 24 ja itellä jo nyt rv11
Ekassa ultrassa yksi vauva,
9
11171
Vastaukset
- tintu
Ekassa ultrassa näkyi vain yksi sikiö vaikka vielä pyysin lääkäriä katsomaan ettei vain olisi kaksi kun voin niin huonosti. Tuplahuonosti verrattuna esikoisen odotukseen. 18 vko:lla ultrassa näkyi sitten kaksi päätä :)
- mie
ekassa ei näkyny ja oli aikamoinen shokki kun äitipolilla puhu kahdesta. aivan täysin mahdollista kaikille.maha oli kipee ja tosi väsyny olo.
- kolmen tytön äiti
Itselläni oli myös vahva epäilys kaksosista, sillä vatsa kasvoi hirmuista vauhtia verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Ja sitten näin vielä enneunenkin, että kaksi on tulossa. :)
Ultrassa ei näkynyt kuin yksi vauva... pettyneenä sanoin hoitajalle, ettei siellä nyt sitten ollutkaan kahta. Hoitaja kyseli onko syytä epäillä kahta ja vastasin, että itsellä oli vahva tuntemus kahdesta. Ja yllätys yllätys... kun alettiin "etsiä" löytyi toinenkin. :)) Eli ekalla kerralla olisi jäänyt toinen huomaamatta jos en itse olisi ottanut asiaa puheeksi.- -T-
Sinulla tämä ultraus oli? Siis, jossa ei ensin näkynyt kuin yksi vaavi ja vasta "etsimällä" toinen?
- kolmen tytön äiti
-T- kirjoitti:
Sinulla tämä ultraus oli? Siis, jossa ei ensin näkynyt kuin yksi vaavi ja vasta "etsimällä" toinen?
Viikolla 15, siihen aikaan (yli 7v sitten) ensimmäinen ultra tehtiin vasta rv 15.
- Vastauksesta!
kolmen tytön äiti kirjoitti:
Viikolla 15, siihen aikaan (yli 7v sitten) ensimmäinen ultra tehtiin vasta rv 15.
Tuon halusinkin kuulla. Siis, että on mahdollista vaikka raskaus on jo noinkin pitkällä, ettei toista sikiötä välttämättä huomata. En tunne itseäni niin tyhmäksi kun kysyn neuvolasta onko mahdollista, että lapsia on kaksi. Olen muutamina iltoina tuntenut liikkeitä samaan aikaan eri puolilta ja ihmetellyt itsekseni miten ihmeessä on mahdollista ja haluan varmistuksen asiasta.
- Kirsuli
Kaikki on mahdollista.. eli kaverini tuli vuosien odotuksen jälkeen raskaaksi. Pelkästään se, että tuli raskaaksi oli järkytys...ja ekassa ultrassa todettiin että tuleepi vielä kaksoset. No niskapussia mitattaessa vasta huomattiin, että taitaapa tulla kolmoset! Eli kaikki on mahdollista... ;o)
- Kaksostyttöjen äiskä
Lääkäri intti tiukkaan (todellinen asiantuntija sekin nainen!), että kaksosäitien pitää aina olla kaksosia eli minä en "yksösenä" voi odottaa kaksosia. No, ultrassa löytyi viikolla 18 (normaali ultra-aika 8 vuotta sitten tällä paikkakunnalla) kaksi päätä :)Terveydenhoitaja oli jo aiemmin neuvolassa sitä mieltä, että sydänääniä on "liikaa" yhdelle lapselle...hän olikin vanhempi ja näemmä viisaampi kuin lääkäri!
- killi
eka ultrassa yksi vauva, viikolla 30 yksi vauva. ja viikkoa ennen laskettua aikaa huomattiin et kaks n.3kg vauvaa. nyt pojat 4vuotiaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422988Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602802Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141954- 1111949
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371544Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871051