Miksi bZ4X:n huippunopeus on alhainen?

Anonyymi-ap

Ihmetyttää että uudistetussa BeeZetassa on tehoa liki 350 hv ja kiihtyy sataseen 5 sekunnissa nelivetoisena. Mutta huippunopeus edelleen vain 160! Miksi? Eihän tuo riitä mihinkään! Enyaq RS ja id4 GTX kulkee sentään 180 ja Tesla Y yli 200 pitkästi.

66

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi. että sinä et pääse sillä poliisia pakoon ja se on hyvä se.

    • Anonyymi

      Tup 160 riittää oikein hyvin huippunopeudeksi. Pääasia on, ettei siihenkään nopeuteen kiihdytys vie montaa sekuntia.
      Ps. Minulla ei ole konsinanttihirviötä, sähköauto kylläkin.

      • Anonyymi

        Suomessa suurin laillinen nopeus yleisillä teillä on 120 km/h.
        Parasta olisi jos autoissa olisi rajoitin 130 km/h ja jos se ylitetään niin ajoneuvo valtiolle.
        Se vähentäisi kuolonkolareita paljon ja myös yksittäisiä "metsään" ajoja.


      • Anonyymi

        Vai ei ole konsonanttia, kai vokaaleja on tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei ole konsonanttia, kai vokaaleja on tarpeeksi.

        Osta vähän käytetty haalee H


    • Anonyymi

      Toyotan kiihtyvyys ollut aina susi surkea kilpailevat automerkit sata hevosvimaa vähemmän kiihtyy samaan .

    • Anonyymi

      Pyöränpultit eivät kestä suurempaa nopeutta.

    • Anonyymi

      Autot ja moottoripyörät vois kotimaassa rajottaa vaikka 130:iin. Poliisiautoilta, palopäälliköiltä yms. vaan rajat pois ja isommat akut kuin mihinkään siviiliautoon voi ikänä saada. Ameriikan maalla kasariaikana poliisiautoversiot oli aina tehokkaammalla koneella kuin saman auton siviiliversiot. Esim. perus-Capricessa saatavilla olevat moottorivaihtoehdot hyvin kuohittuja: 3.8 litran kutonen ja n. 100 heppaa, sekä 5.0 litran kasi ja 140 heppaa. Poliisi-Capricessa taasen 5.7 litran kasi täysillä puristuksilla ilman mitään kuristuksia. Paperilla vähän reilu 200 heppaa, tosielämässä n. 300. Eli enempi voimaa kuin saman aikakauden Corvetteissa.

    • Anonyymi

      Netissä on videoita missä sähköautolla (Kiinalaisella) ajetaan yli 300Kmh.
      Ehkä se kehitys on vähän kesken Tojolla vielä?

    • Anonyymi

      Meillä Neuvostoliitossa kukaan ei saa ohittaa toista autoilijaa.
      Kuuluu kommunismiin.
      Kaikki ovat niinsanotusti " tasa- arvoisia "
      Totuus on tietysti kaukana tästä.
      Mutta niin tyhmille lampaille uskotellaan.
      Äänestä Sdp.
      Ja haista pska.

    • Anonyymi

      Taitaa olla ettei sähkömoottori kestä ja vauhtia on pakko rajoittaa.
      Halvalla ei saa kunnollisia komponentteja

      • Anonyymi

        Huippujen nostaminen alkaa vaatimaan toisenkin ajovaihteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huippujen nostaminen alkaa vaatimaan toisenkin ajovaihteen.

        Nostaisi kustannuksia ja vaatisi osaamista.


    • Anonyymi

      Nykyisellä id.4:lla taitaa olla samat huiput, 160km/h. Se tuntuu varsin sopivalta Suomen oloihin. Edellisessä Bemarissa huiput olivat reilut 230 km/h, ja siinäkin jäi viimeinen satanen kokeilematta. Viimeksi olen kokeillut huippuja joskus 90-luvulla, ja todennut sitä löytyvän riittävästi. Siinä alkaa hyväkin tie tuntumaan kapealta ja mutkat tiukoilta, kun saa tarpeeksi vauhtia. Motarilla huippujen kokeilu on lälläritouhua.

      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä pitänyt kulkemista kokeilla juuri Ravin ladattavien kanssa. Kun ohituskaista vihdoin alkanut niin ovat kuitenkin sen 160-170 kulkeneet vaikka aikaisemmin 80km/h tuntunut olevan aivan saavuttamaton nopeus.


      • Anonyymi

        Hauska, tietysti huiput pitää ottaa mahdollisimman mutkaisella ja kapealla tiellä ja mielellään kaupungin keskustassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä pitänyt kulkemista kokeilla juuri Ravin ladattavien kanssa. Kun ohituskaista vihdoin alkanut niin ovat kuitenkin sen 160-170 kulkeneet vaikka aikaisemmin 80km/h tuntunut olevan aivan saavuttamaton nopeus.

        Rav4 plugari ottaa mittariin 200 ja gps:llä tarkistettu todellinen 189 km/h eli reilusti yli ilmoitetun 180:n. Ja ottaa muuten hv-moodissa tuon huipun nopeasti, siinä jää moni menevämaineinen matala bensavehje ihmettelemään ja katsomaan takavaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav4 plugari ottaa mittariin 200 ja gps:llä tarkistettu todellinen 189 km/h eli reilusti yli ilmoitetun 180:n. Ja ottaa muuten hv-moodissa tuon huipun nopeasti, siinä jää moni menevämaineinen matala bensavehje ihmettelemään ja katsomaan takavaloja.

        Minä painelin tommosesta pyörillä kulkevasta huussista kevyesti ohi ikivanhalla Bemulla. Auton valmistuspäivänä oli vielä Berliinin muurikin pystyssä. Yritti piruparka ravistimellaan estää ohitusta mutta tuli Tojo-pololla rajotin vastaan siinä 180 korvilla. Minulla taasen oli lootassa vielä vitonen täysin käyttämäti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav4 plugari ottaa mittariin 200 ja gps:llä tarkistettu todellinen 189 km/h eli reilusti yli ilmoitetun 180:n. Ja ottaa muuten hv-moodissa tuon huipun nopeasti, siinä jää moni menevämaineinen matala bensavehje ihmettelemään ja katsomaan takavaloja.

        Saattaa ottaa en sitä kiistä. Kahden kanssa olen ohituskaistalla päästyäni kokeillut niin vauhdin ollessa 170km/h on Ravi jäänyt siihen kuin astmainen lehmä makuulle. Saattaa olla jos pari kilometriä sillä enemmän polkemaan pääsisi niin saavuttaisi tuollaisen nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä painelin tommosesta pyörillä kulkevasta huussista kevyesti ohi ikivanhalla Bemulla. Auton valmistuspäivänä oli vielä Berliinin muurikin pystyssä. Yritti piruparka ravistimellaan estää ohitusta mutta tuli Tojo-pololla rajotin vastaan siinä 180 korvilla. Minulla taasen oli lootassa vielä vitonen täysin käyttämäti.

        Heh sulla pitää olla joku isokone siinä, esim M3/M5 tai vähintään kunnossa oleva 540i tms. Ja onhan nuo autot ikäerosta huolimatta eri genren vehkeitä. Harva polttispohjainen katumaasturi Ravin hintaluokassa (uudet tai vastaavan ikäiset) kiihtyy yhtä rivakasti, mieleen tuli nyt vanhentunut korimalli Pösö 3008 hybrid4 (300 hv).


      • Anonyymi

        id4 GTX ja se alempitehoinen nelivetoversio molemmat 180 km/h ilmoitettu, kiinalaisissa MG BYD jne yleensä 200...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska, tietysti huiput pitää ottaa mahdollisimman mutkaisella ja kapealla tiellä ja mielellään kaupungin keskustassa.

        Tavallinen maantiekin tuntuu kapealta, kun kerää tarpeeksi vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh sulla pitää olla joku isokone siinä, esim M3/M5 tai vähintään kunnossa oleva 540i tms. Ja onhan nuo autot ikäerosta huolimatta eri genren vehkeitä. Harva polttispohjainen katumaasturi Ravin hintaluokassa (uudet tai vastaavan ikäiset) kiihtyy yhtä rivakasti, mieleen tuli nyt vanhentunut korimalli Pösö 3008 hybrid4 (300 hv).

        535i vm. 1988. Eikä edes ole kovin iso, vain 3.4 litran kutonen. Tai voi se köyhästä tuntua isolta 🤣 Kyllähän se 300 hp plugari-ravistin kiihtyi Saksan wanhusta rivakammin sinne 160 tietämille, vaan siinä kohtaa alkoi Bemu kiriä eroa kiinni ja rajottimeen katkesi poloisen wokkipannun meno. Eihän tossa Bemussa ole kuin se 210 ja risat heppaa vaan eipä ole mitään rajottimiakaan. Kone RVS-käsitelty ja kaikki konit tallella, testattu on. Huippuja kelaa 240, eli 180:ssä ei vielä läheskään kaikki pelissä. Tojotin painaa sen pari tonnia, eli teho-painosuhteet noissa samaa luokkaa. Ulkohuussin aerodynamiikka ei myöskään auta Tojoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        535i vm. 1988. Eikä edes ole kovin iso, vain 3.4 litran kutonen. Tai voi se köyhästä tuntua isolta 🤣 Kyllähän se 300 hp plugari-ravistin kiihtyi Saksan wanhusta rivakammin sinne 160 tietämille, vaan siinä kohtaa alkoi Bemu kiriä eroa kiinni ja rajottimeen katkesi poloisen wokkipannun meno. Eihän tossa Bemussa ole kuin se 210 ja risat heppaa vaan eipä ole mitään rajottimiakaan. Kone RVS-käsitelty ja kaikki konit tallella, testattu on. Huippuja kelaa 240, eli 180:ssä ei vielä läheskään kaikki pelissä. Tojotin painaa sen pari tonnia, eli teho-painosuhteet noissa samaa luokkaa. Ulkohuussin aerodynamiikka ei myöskään auta Tojoa.

        En kyl elvistelis moisella ruosteisella baijerin romulla. 🤣


    • Anonyymi

      Vit..u te ootte tyhmiä.

      • Anonyymi

        katso peiliin....huippuna 160 on surkea, sopii mopoille ei autoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katso peiliin....huippuna 160 on surkea, sopii mopoille ei autoille

        Se on 20 km vähemmän kuin tehokkaimmissa Volvoissa ja Suomessa missään ei saa ajaa kovempaa kuin 120 km/h. Mihin tarvitset yli 160 nopeutta?


      • Anonyymi

        Aja sinä vaan omaa nopeuttasi. Minä ajan omaani. Ja menen ohi jos ajat liian hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on 20 km vähemmän kuin tehokkaimmissa Volvoissa ja Suomessa missään ei saa ajaa kovempaa kuin 120 km/h. Mihin tarvitset yli 160 nopeutta?

        Voi kuule, jos et ymmärrä mihin tarvitsee yli 160 nopeutta niin älä kysele...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on 20 km vähemmän kuin tehokkaimmissa Volvoissa ja Suomessa missään ei saa ajaa kovempaa kuin 120 km/h. Mihin tarvitset yli 160 nopeutta?

        Noloa selittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on 20 km vähemmän kuin tehokkaimmissa Volvoissa ja Suomessa missään ei saa ajaa kovempaa kuin 120 km/h. Mihin tarvitset yli 160 nopeutta?

        Volvo rajoitti nopeudet 180km/h jo silloin kun ei sähköautoja ollut markkinoilla, se oli sellainen turvallisuus teko ja myös mahdollisti halvempien renkaiden käytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo rajoitti nopeudet 180km/h jo silloin kun ei sähköautoja ollut markkinoilla, se oli sellainen turvallisuus teko ja myös mahdollisti halvempien renkaiden käytön.

        Mikä helvetin turvallisuusteko rajoittaa nopeutta? Turvallinen ohitus on juurikin nopea ohitus ja pitkän puskurissa kiinni-possujonon ohitus vaatii välillä kiihtyvyyttä ja sitä kautta 200:nkin nopeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, jos et ymmärrä mihin tarvitsee yli 160 nopeutta niin älä kysele...

        No, kerro nyt muillekin, miksi Suomessa pitäisi katuautolla päästä yli 160 km/h.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos ajetaan lujaa, niin sähkömoottori ja akusto kuumenee ja kun autossa ei ole rakennettu kunnollista jäähdytystä, niin vauhtia pitää rajoittaa.
      Toyotassa käytetään aina halvinta tekniikkaa ja siksi kaikkea sutta ja heikkoutta riittää.

    • Anonyymi

      No kerro nyt avaaja sitten missä ajaisit yli 160km/h?? Suomessa ei yhdenkään auton tarvitse kulkea yli 120km/h koska se on täällä suurin sallittu nopeus ja sekin moottoritiellä.

      • Anonyymi

        Olet tyhmä vai lammas joka tuijottaa vain sokeasti mittaria ja ohitus kestää ikuisuuden.


      • Anonyymi

        160 voi ajaa melkein missä vain jos haluaa.


      • Anonyymi

        No Saksan autolomalla tietenkin! Tollo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Saksan autolomalla tietenkin! Tollo!

        ja täällä kotomaassa myös....


    • Anonyymi

      Sähkömoottorin max kierrokset tulevat täyteen 160 km/h nopeudessa . Valinta on kompromissi kiihtyvyyden ja huippunopeden välillä.

      • Anonyymi

        Ehei, osaamisesta ja halusta kiinni. Onhan esim Tesla Model Y tai 3 Performance rajuja kiihtymään ja silti kulkevat, Moldel Y:nä 250 ja Model 3 menee 260.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, osaamisesta ja halusta kiinni. Onhan esim Tesla Model Y tai 3 Performance rajuja kiihtymään ja silti kulkevat, Moldel Y:nä 250 ja Model 3 menee 260.

        Mietipä 250 km/h kulkevaa huojahtelevaa koppiautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä 250 km/h kulkevaa huojahtelevaa koppiautoa.

        Hyvin kulkee vakaana maasturimallikin 250 ja ylikin, on tullut ajettua ja useinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kulkee vakaana maasturimallikin 250 ja ylikin, on tullut ajettua ja useinkin.

        Ihan varmaan juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmaan juu.

        Kyllä, mutta sinä aja vaan sitä kahdeksaakymppiä ja siinä jo kärrysi seilaa kaistan reunasta toiseen. Jonoveturi.


    • Anonyymi

      Onko ammattikoulut jo alkaneet,vai alkavatko ensi viikolla?

      • Anonyymi

        Ei taida tämän tason keskustelijoilla olla asiaa ammattikouluun?


      • Anonyymi

        Ensi viikolla mutta pojut on palanneet on kesälaitumilta.

        Vuodesta toiseen nämä taaperot ei ymmärrä etta saavat ostaa sellaisen auton kuin haluavat. Jatkavat vaan vänkäämistä asiosit millä ei ole heille mitään merkitystä.
        Kertoo näistä taaperoista aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi viikolla mutta pojut on palanneet on kesälaitumilta.

        Vuodesta toiseen nämä taaperot ei ymmärrä etta saavat ostaa sellaisen auton kuin haluavat. Jatkavat vaan vänkäämistä asiosit millä ei ole heille mitään merkitystä.
        Kertoo näistä taaperoista aika paljon.

        Mutta kun te boomeri-vaarit tukitte valtateitä hynnäilemällä alinopeutta Tojotan tuhnuillanne! Ettekä anna latua vaikka miten hiillostetaan! Tätä hyvästä trollaus jatkukoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun te boomeri-vaarit tukitte valtateitä hynnäilemällä alinopeutta Tojotan tuhnuillanne! Ettekä anna latua vaikka miten hiillostetaan! Tätä hyvästä trollaus jatkukoon!

        Latua? Ostakaa kunnon auto, jolla pääsee ohi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun te boomeri-vaarit tukitte valtateitä hynnäilemällä alinopeutta Tojotan tuhnuillanne! Ettekä anna latua vaikka miten hiillostetaan! Tätä hyvästä trollaus jatkukoon!

        Ei nykyään enää opeteta ohittamaan vai eikö rippikouluikäinen 518 lintta kulje?


    • Anonyymi

      Suomessa yleisillä teillä suurin sallittu nopeus on 120 km/h. Pitäisi olla niin että autolla ei pääse kovempaa!

      • Anonyymi

        Tuollakin nopeudella syntyy takuujälkeä, kun vanhan Bemarin lataa apukuskin ovi edellä koivun kylkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakin nopeudella syntyy takuujälkeä, kun vanhan Bemarin lataa apukuskin ovi edellä koivun kylkeen.

        Bemari menee ylikolmeesataa toyota ei harmittaks se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemari menee ylikolmeesataa toyota ei harmittaks se.

        Menee mutta kuskin taidot loppuu ennen 200.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemari menee ylikolmeesataa toyota ei harmittaks se.

        Jousista 5 cm pois, niin Kontulan 316 Bemarit kulkevat yli 300.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemari menee ylikolmeesataa toyota ei harmittaks se.

        ei todellakaa harmita homppeli pulkka vaan katoo nopeesti pois. se on hyvä. Voi muut ihmiset liikkua laillisesti kun homppeleilla on kiire


    • Anonyymi

      Mun 1.6 corollakin menee sitten kovempaa kuin tuo,on se säälittävää.

      • Anonyymi

        Corolla 1,6 kulkee 190....


    • Anonyymi

      160 on ihan sopiva nopeus motarille, kun ei enää saastuta ilmastoo.🧓

    • Anonyymi

      Aloittajalle.
      Jos ylität 160
      auto hajoaa atomeiksi
      Hirohito Harakiri korjaa rikkakihvelillä torsosi moottoritieltä.

    • Anonyymi

      No poikaset. Tiedättekö miksi se huippunous on 160 eikä vaikkapa 220. Siis oikeasti, miksi se on valittu noinkin alas.

      Ei taida sähkömoottoritekniikka olla pojille kovin tuttua.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      151
      13447
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9751
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9148
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      8086
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6773
    6. Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      149
      6186
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3365
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      27
      1657
    9. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      397
      1265
    10. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1184
    Aihe