Yamarin Big Ride 435

Janiini

Tuossa olen katsellut moista 90 luvun alun Big Rideä -91 50 hv 2-tahti Yamahalla. Nytpä kiinnostaisi onko ks. ydistelmästä mihinkään? Kuinka tuo kulkee 4 hlö kuormalla, liikkuuko miten aalloissa(sisävesillä), onko veneessä mitään erityisen heikkoja kohtia joiden kanssa tulisi olla tarkkana ja onko purkki mukava ajaa? Myös isona kysymysmerkkinä on kuinka paljon tuollainen 91 vuoden 2-tahti(50hv) jammu vie pensliiniä mukavalla matkanopeudella ja mikä ks. veneellä tuo mukava matkanopeus on?

7

10802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on paljon

      eli se on sisävesille ok paketti. 50 riittää hyvin, nopeutta sen pitäisi kelaa sen 37s. Meidän vene menee hyvin plaanissa jo 15 solmussa. Mukava matkavauhti on 15 solmusta ylöspäin. Ainoa ero et bensaa menee enemmäin kovemmilla nopeuksilla. Mielestäni tuo Yammu ei vie paljoo bensaa kun ajaa hiljempaa (jotain 0,5l/mpk -jos sitäkää). Kaks kautta ollu tuo ja ei voi moittia. Kansi ei kestä hirveesti painoa mutta muuten on kestävä vene (paksu pohja).

    • ostamassa itsekkin

      itsekkin katellut 90 luvun alun yamaria,
      ja kauppias pyytään melkein saman kuin 92 ostanut sen paatin... ett hyvin on arvonsa säilyttänyt...

    • on se

      Kyllä se varmasti on ihan hyvä paatti 50-heppasellakin mikäli tykkää rauhallisesta menosta... Yhellä tutulla on samanlaisessa 90hv Yamaha ja ai että kulkee hyvin.

    • halpaan?

      kiinnostaa, että ostitko ko. paatin ja oletko tyytyväinen? Ite pääsin juuri eroon ja hyvä niin! Jossain järvellä voisi ehkä toi toimia, mutta merellä ei sitten niin millään. Merenkäynnissä, kun ei munuaiset kestä istumista ja seisten ei voi ajaa. Sade tuo vielä kuvioon lisää tunnelmaa. En suosittele kenellekkään ns. tuulilasiveneitä. Onneksi ostaja oli sen verran kokematon, että tyhmyyksissään maksoi vielä ihan hyvän hinnan ko. paskasta...

    • 2 ollut

      pari ollut 435 bigride avo (r) ja se tuulilasi (s)

      Avon heikkoudet, penkkien selkänojat, ylänurkka repeää ja oma "upposi" runkopalkkien läpi tulee alumiiniputket, jotka irtosivat ajan myötä ja kun pohja eli allokossa ne hyväkkäät tekivät reiät molemmille puolille. Ominaisuuksista muistan poikkeuksellisen märkyyden.

      Tuulilasi on syvemmän veen puolesta parempi, tästä hajosi perälauta... huom näitä on tehty myös samalla pohjalla kuin avoja...

      Molemmat kaipaavat moottoria ja potkuriin bow-lift kapasiteettiä ettei tarvitse kastua keulan kyntäessä.

    • big ride

      Hei olisi tarkoitus ensikeväänä ostaa tuulilasi/pulpettivene enemmän kiinnostaa tuuli lasi kumpi parempi bella 440tl vai yamarin 435 big ride maks moottori 40hv.

    • big ride

      lähteekö yamarin big ride 435 20hv/30 hv:lla liukuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe