Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanssa kun toinen olis hyvinkin aktiivinen äkemään..
Kysymys muille miehille
84
5860
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jokainen tekee oman valintansa itse. Ja jos noin on niin eiköhän se suhde ala olemaan lopussa.
Vaikea toisen puolest päättää. Mulle kävi joskus se, että tapasin naisen ku oli varattu viel. Meillä oli joku vuoden vapaampi seksisuhde ja alettiin seurustelemaan sitten. Erosi siinä aika nopeestikin sen jälkeen.
Tää nainen muutti ulkomaille opiskelemaan. Muuten oltaisiin viel yhdessä.- AnonyymiUUSI
Siis piti sanoo et erosi tahollaan kyllä enen ku alettiin seurustella.,,👍🏻
- AnonyymiUUSI
👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
Olet varmaan aika nuori.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
Mä en sentään kadu mitään. Oon tyytyväinen mun nähtyyn ja koettuun elämään. Voit laittaa peukalon persiiseen. Turha arvostella,kun et tunne
- AnonyymiUUSI
Onhan noita kulissi avioliittojakin olemassa, lasten takia asutaan yhdessä jne. Mut muuten aktiivinen avioliiitto elo on jo taakse jäänyttä elämää.
- AnonyymiUUSI
Mieluummin mä toista sinkkua tapailisin kun jo jonkun toista naista, oli se tapailu mitä tahansa 🤷
- AnonyymiUUSI
Jos toinen on varattu nii kannattaa varmaan vähän keskustella eikä täysin ignoorata kuten mulle kävi. En tiiä mitään niin ikävää. Rehellinen keskustelu asiasta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos toinen on varattu nii kannattaa varmaan vähän keskustella eikä täysin ignoorata kuten mulle kävi. En tiiä mitään niin ikävää. Rehellinen keskustelu asiasta
Kyllähän tuo tilanne kuumottas itseäkin. Mut kenenkään elämä ei oo kyllä yhtä ja samaa eikä yksikään ihminen tai tilanne.
Jokaisen omalla vastuulla, koska jokaisen oma elämä. Itse nyt lähinnä toivon sinkkua tapaavani.
Esu 47 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkää...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkää...
En kyllä ymmärrä ihmisiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä ihmisiä.
Ja siks me ollaan täällä, kaikki. Kyvyttömyys hoitaa asiat irl ja itse.
- AnonyymiUUSI
Kyllä mulla rakkaus nuorempana roihahti, kun oltiin molemmat varattuja. Se vei mennessään ja liitto kesti 17 vuotta. Ihmisiä vaan ollaan..
- AnonyymiUUSI
Eipä tuo tavatonta oo
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo tavatonta oo
Ei voi tietää ellei uskalla kokeilla.
- AnonyymiUUSI
Oon samaa mieltä. Itse hain miehen aina muutamiksi päiviksi kauempaa siis varatun. Kun se alkoi puhua yhdessä olosta ja naimisiin menosta niin jätin sen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oon samaa mieltä. Itse hain miehen aina muutamiksi päiviksi kauempaa siis varatun. Kun se alkoi puhua yhdessä olosta ja naimisiin menosta niin jätin sen
Itse en tuollaista ymmärrä..jos jotain teen, se on tietoinen valinta ja en leiki mut jokainen tyylillään.
Nainen Sivusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et iha ymmärrä. Löysimme toisemme varattuina, erottiin tahoillamme ja mentiin keskenään naimisiin. 🤔
Mutta ei sitä naimisiin tarvitse mennä... Lähinnä et kannattaa varmaan erota jos ylipäätään pitää tehdä tällaista. Mut en ole kukaan tuomitseen
- AnonyymiUUSI
Paha sanoa, kun en oo ollu tossa tilanteessa. Toivottavasti toki ei tarvi, mutta kun ei sitä voi ite päättää kehen ihastuu taikka rakastuu
- AnonyymiUUSI
Ei voi ei.
T. Nainen sivusta - AnonyymiUUSI
Näin ajattelen itsekin, jos kemiat menee yksiin ja juttu luistaa hyvällä tavalla niin tottakai punnitaan asioita, ennen kuin mitään päätetään suuntaan tai toiseen? Hyvät keskustelut aina hyvästä.
Tuskin kukaan haluaa olla suhteen rikkoja, koska silloin on myös itsellä pelkoa joutua myöhemmin sama kokemaan? Henkimaailman juttuja, mut hyvä henkisyys voi olla myös voimistava tekijä, jos menee monet ajatukset yksiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin ajattelen itsekin, jos kemiat menee yksiin ja juttu luistaa hyvällä tavalla niin tottakai punnitaan asioita, ennen kuin mitään päätetään suuntaan tai toiseen? Hyvät keskustelut aina hyvästä.
Tuskin kukaan haluaa olla suhteen rikkoja, koska silloin on myös itsellä pelkoa joutua myöhemmin sama kokemaan? Henkimaailman juttuja, mut hyvä henkisyys voi olla myös voimistava tekijä, jos menee monet ajatukset yksiin.Järjellä näitä parempi funtsia. Sivuvaikuttimia voi olla paljon ja kaikkea hyvä huomioida, jos on molemmat tosissaan liikkeellä? Toki vaihtoehtoja voi olla muitakin?
Kaksi keskustelutaitoista kykenee asioita käymään hyvän kautta läpi. Tuskin kumpikaan haluaa vaikeuttaa toisen arkea? Tunne oltava yhtenäinen, itsellä aina pelkona, että otan kaiken liian hyvällä vastaan, siksi korostan varovaisuutta.
Näin haluan itse uskoa, kun ajattelen yhtä, jonka kanssa kohtaaminen yllätti hyvällä tavalla, ainakin itseni. Minä olin vähän kuin peura ajovaloissa? Tilanne yllätti, enkä siinä tilanteessa osannut oikein ottaa koppia (mutu)? 👀🙃
Hyvin mahdollista, että olen harhainen kokemani kautta? Enhän tiedä toisen tilannetta ollenkaan vielä. Otin vain hänen käytöksen minua kohtaan imarreltuna vastaan, koen hänet hyvänä ihmisenä minulle. Epäilen sitä, miten hän kokee minut, kun ei olla näitä juteltu 🫣🤗
- AnonyymiUUSI
Elämä on liian lyhyt. Nähkää.
- AnonyymiUUSI
👍 Juuri näin!
- AnonyymiUUSI
Siis ihan sänkypuuhatko houkuttelee?
- AnonyymiUUSI
Juurikin ne. Ja nimenomaan nainen on tässä se aktiivisempi osapuoli. Ollaan samanikäisiä mutta hakee selkeästi musta vaan viihdykettä tai jos ei kotona saa..
- AnonyymiUUSI
Olennaista ois tietää onko sänky vai tosiasiat mielessä. Miksei ihmiset vaan uskalla itse tehdä, nähdä ja kokea mikäli löytyy sen oloinen ihminen...
Ihme elämän haaskausta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin ne. Ja nimenomaan nainen on tässä se aktiivisempi osapuoli. Ollaan samanikäisiä mutta hakee selkeästi musta vaan viihdykettä tai jos ei kotona saa..
Onko siis varma tieto vai oletus että vaan viihdykettä? Onko niin sanonu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko siis varma tieto vai oletus että vaan viihdykettä? Onko niin sanonu.
Ei suoranaisesti mutta veikkaan näin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on selkeästi vai onko nyt vaan pelko, että asia on näin? Et kuitenkaan voi varmaksi tietää ellet selvitä juttua perinpohjaisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei suoranaisesti mutta veikkaan näin.
Mitä itse haluat?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse haluat?
En haluais sotkeentua kenenkään perhekuvioihin, naisella on miehen lisäksi kuitenkin lapsiakin.
En myöskään mitään muuta ole näkemistemme jälkeen ajatellut kun kyseistä naista.. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En haluais sotkeentua kenenkään perhekuvioihin, naisella on miehen lisäksi kuitenkin lapsiakin.
En myöskään mitään muuta ole näkemistemme jälkeen ajatellut kun kyseistä naista..Minulle kävi vähän samoin, paitsi olen lapseto... Ehkä jätät sotkeentumatta sitten.
- AnonyymiUUSI
Mitä kukin haluaa ja ettii. Aloituksesta ei selviä kaikki.
- AnonyymiUUSI
Kuulosti melkein tutulta, mutta mies pikkuisen nuorempi.
Sivusta- AnonyymiUUSI
T. 🌻🥰
- AnonyymiUUSI
Hyvä mies. Selvitä asia hänen kanssaan... Täältä saat vain sekavan mielentilan. Jotkut aiheuttavat närää jopa tahallaan täällä. Kasvottomat nyymit.
- AnonyymiUUSI
Nii. Tätä mä en ymmärrä. Vastaus löytyy silt naiselt
- AnonyymiUUSI
Nuorempana olisi ollut. Iän myötä sitä oppii, että ihmisillä on vaikka kuinka erilaisia tilanteita. Joillakin oikeasti voi olla avoin suhde tai liitto ja ovat liikkeellä luvan kanssa tmv. Eli pitäisi ensin jutella, että millainen tilanne ja kuvio on kyseessä, mitä kumpikin on etsimässä ym. ennen kuin voisi tehdä päätöksen, että alkaisiko millekään vai ei. Tietyissä oloissa jonkinlainen tapailu- tai seksisuhde voisi tulla kyseeseen, jos ei olisi itselläkään jostain syystä halua mihinkään sen vakavampaan.
- AnonyymiUUSI
Sen tiedän varmasti että luvan kanssa ei kyllä olla liikkeellä, sanoi että ei ole ennen tätä pettänyt.. Nainen on niin valmis mutta itse pelkään kuin nopeesti tunteet tulee mukaan jos tätä vielä jatketaan.. On nimittäin antanut kyllä todella parastaan 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen tiedän varmasti että luvan kanssa ei kyllä olla liikkeellä, sanoi että ei ole ennen tätä pettänyt.. Nainen on niin valmis mutta itse pelkään kuin nopeesti tunteet tulee mukaan jos tätä vielä jatketaan.. On nimittäin antanut kyllä todella parastaan 😁
Näin naisena nuo tunteet tulee kyllä äkkiä mukaan.
- AnonyymiUUSI
Se on ongelma jokaiselle kunnolliselle ihmiselle. Jokaiselle rehelliselle. Tunteilleen ei välttämättä voi mitään, mutta kaikenlainen vehkeily on ikävää.
On jo tarpeeksi sekin, että kirjoittaa täällä, mutta parempi niin kuin se, että pettää kumppaniaan.
Varattu nainen itsekin- AnonyymiUUSI
Et vaan ole sen parempi. Oikeutat pettämisen ja mikropettäminen on sama asia. Mutta hienoa että kiillottelet nyt sädekehääsi.
Mieheltä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et vaan ole sen parempi. Oikeutat pettämisen ja mikropettäminen on sama asia. Mutta hienoa että kiillottelet nyt sädekehääsi.
MieheltäEn kiillottele mitään kehää tai hae paremmuutta. Kyllä sillä ero on, meneekö jonkun kanssa sänkyyn kuin sillä, että vain kirjoittelee. Ajattelen tuossa lapsia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En kiillottele mitään kehää tai hae paremmuutta. Kyllä sillä ero on, meneekö jonkun kanssa sänkyyn kuin sillä, että vain kirjoittelee. Ajattelen tuossa lapsia.
Jatkan vielä: Omapahan on kuitenkin asiansa. Itse en sotkeutuisi tuollaiseen kuvioon. Jos kumppani saa tietää, alkaa hirveä sotku ja saahan se yleensä.
Muutama varastettu hetki, onko sen arvoista?
Parempi käsitellä tunteitaan täällä ja yrittää parhaansa suhteessa. Jos suhde sitten päättyy niin kuin se voi tehdä, on selkeä kuvio, mutta sittenhän siinä ei enää olekaan välttämättä joillekin mitään hohtoa, kun jännitys asian ympäriltä katoaa. Se pannukakku lätsähtää pian. - AnonyymiUUSI
” On jo tarpeeksi sekin, että kirjoittaa täällä, mutta parempi niin kuin se, että pettää kumppaniaan. ” Tämä miljöö mitä palstasta rakennat on palstasetä monella tapaa täysin epärealistinen, mutta se varmaan kiinnostaa monia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
MieheltäEli tämä palstalla kommenttien tuhertelu on palstasetä mielestäsi mikropettämistä, kuten mainitsit. Tällaisen hienon terminkin olet osannut lisätä mistä käydä itsesi kanssa vääntöä. Kukin tyylillään toki, itse vaan näkee läpi että haet näitä irrationaalisia vastakkainasetteluja naisia kohtaan ja se on typerryttävää seurattavaa. Ei mulla muuta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
” On jo tarpeeksi sekin, että kirjoittaa täällä, mutta parempi niin kuin se, että pettää kumppaniaan. ” Tämä miljöö mitä palstasta rakennat on palstasetä monella tapaa täysin epärealistinen, mutta se varmaan kiinnostaa monia
Täällä olet vain sinä sotkemassa, mikä on oikeastaan vain hyvä 😃
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli tämä palstalla kommenttien tuhertelu on palstasetä mielestäsi mikropettämistä, kuten mainitsit. Tällaisen hienon terminkin olet osannut lisätä mistä käydä itsesi kanssa vääntöä. Kukin tyylillään toki, itse vaan näkee läpi että haet näitä irrationaalisia vastakkainasetteluja naisia kohtaan ja se on typerryttävää seurattavaa. Ei mulla muuta
Tirsk 🤭
- AnonyymiUUSI
Se vastuu on aika suuri sitten, kun toisella on perhe…
- AnonyymiUUSI
Ei niin ongelma mitä ehkä luulisi olevansa
- AnonyymiUUSI
En itse alkaisi varatun kanssa mihinkään.
- AnonyymiUUSI
Mitä siitä voi tulla muuta kuin sanomista. Mikään ole luotaantyöntävämpää kuin perheensä pettävä nainen.
- AnonyymiUUSI
Oletko mahdollisesti alle 15-v, vai eikö sinulla muuten vaan ole oikeasti mitään kokemusta naisista ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko mahdollisesti alle 15-v, vai eikö sinulla muuten vaan ole oikeasti mitään kokemusta naisista ?
Se koira älähtää jne
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se koira älähtää jne
Niin tai näin, mutta 2025-07-29 07:12:56 uskoo ilmeisesti myös seuraaviin :
Joulupukki
Yksisarvinen
Peter Pan
+ muut vastaavat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin tai näin, mutta 2025-07-29 07:12:56 uskoo ilmeisesti myös seuraaviin :
Joulupukki
Yksisarvinen
Peter Pan
muut vastaavat+jeesus... aika varmasti uskookin..
- AnonyymiUUSI
Jos naista ei rajoita nykyinen suhde nyt, niin ei se tule rajoittamaan häntä sinunkaan kanssa.
- AnonyymiUUSI
Tämä on olennainen pointti. Pettäjiin ei voi luottaa.
- AnonyymiUUSI
Yleisin selitys itselle joka on itsepetosta, joka tosielämässä on yleensä aivan päinvastoin kun se oikea löytyy.
- AnonyymiUUSI
En ole mies, mutta sen tiedän että mustasukkaiset puolisot voivat olla hyvin vaarallisia. Vaarallisin mies naisen elämässä on aviomiehensä.
- AnonyymiUUSI
Asetu sen toisen puolison asemaan joka ehkä rakastaa vielä kumppaniaan.Haluaisitko itsellesi sellaisen kokemuksen.
Tämän päivän itsekkyys on erittäin huono asia ja naiseltahan tämä. - AnonyymiUUSI
Kyllä se on niin että tee toisille samoin kuin haluaisit itsellekkin tehtävän. Varatun naisen koskeminen ei ole sallittua ja jos mietit naisen käytöstä haluatko että sinulle käy samalla tavalla. Rakastus olette yhdessä nainen saa taas kerran tarpeekseen ja pettää sinua? Monellehan se on ok niin kauan kun itseä ei petetä. Itse pitäisin näppini erossa toisen kumppanista. Tiedän että on todella houkuttelevia tapauksia mutta niitä pitää opetella välttämään.
- AnonyymiUUSI
Miksi tää kysymys on vaan miehille? Kyllä naisetkin rakastuu varattuihin miehiin 🧐
- AnonyymiUUSI
naiset tekee mitä haluaa.... niitä ei koske moraaliset säännöt....
- AnonyymiUUSI
I
Mulla oli muutamia vuosia salasuhde varatun kanssa. Itsekin olin tuolloin varattu, mutta huonossa liitossa. Hän oli ilmeisesti onnellisessa, mutta muuten hyvin kokematon eli ollut nuoresta asti saman kanssa. Minulle nuo vuodet ovat olleet tähän astisen elämän onnellisimmat. Ja se seksi..Huh. oli upeaa. Olemme vieläkin ystäviä, mutta koska asun toisella puolen Suomea, mitään ei enää ole. Eikä tule, naisen tahdosta. Arvaat varmaan, ketä täällä ikävöin...- AnonyymiUUSI
Miksi sitten muutit toiselle puolelle Suomea?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten muutit toiselle puolelle Suomea?
Minä en muuttanut, hän muutti. Miehen työn perässä ilmeisesti ja perhettä alkoi perustaa. Halusi, ettei isästä olisi epävarmuutta jne. Eikä siis ole. Hän elää onnellista lapsiperhearkea nyt. Mitä olen ymmärtänyt.
- AnonyymiUUSI
Mulla oli alaikäisenä (rakkaus)suhde varatun kanssa, opettajani kanssa siiis. N. 4 vuotta sitä kesti ja edelleen tähän päivään asti parhain suhde mitä on elämässäni ollut. Kukaan vapaa ei ole ollut niin hyvä kuin hän, naimissa oleva. Saa nähdä tuleeko koskaan parempaa.
- AnonyymiUUSI
Henkesi on minulle kallis, joten ethän leiki sillä. Henkivakuutuksen edunsaaja voi tosin olla toista mieltä 🤔
- AnonyymiUUSI
Noh...
mielestäni en ole ongelma, mutta hän piti minua sellaisena. Ihan sivusta naisena totean, että rakkaus ei katso statusta, eikä ihmistä voi omistaa. - AnonyymiUUSI
Aviolupaus on lupaus uskollisuudesta kumppanina, eikä silloin kurkita sivuille.
Lupauksen pettäjä on halveksittava petturi joka ei ansaitse mitään myötätuntoa.
Piste- AnonyymiUUSI
Kumppani sairastui ja hoidin häntä kymmenen vuotta eikä tullut mieleenkään lipsua aidan yli.
Sitä sanotaan rehellisyydeksi myös. - AnonyymiUUSI
Ei kakki varatut ole edes rengastettuja.
- AnonyymiUUSI
Kolmantena pyöränä olleena tiedän, että se useimmiten ongelmakuvio, joka ei 99% pääty hyvin. Kysy asiaa sen varatun naisen puolisolta onko ongelma. Jos et uskalla, niin forget.
- AnonyymiUUSI
Höpöhöpö, itsellä päättyi oikein hyvin. Ystävyyteen, monen vuoden salasuhteen jälkeen. Kauniita muistoja on.
- AnonyymiUUSI
Aina on ollut monenlaisia suhteita, vapaita ja puolivapaita. Pitääkö muistuttaa historiasta tai lähihistoriasta. Charles ja Camilla vaikkapa. Diana ja tallimestari (vai mikä se oli) Kekkonen ja Hallama. Kirjailijoista, taiteilijoista ja filmitähdistä puhumattakaan. Jne. Kato vaikka Temppareita😅
- AnonyymiUUSI
Ei. Rakkaus merkitse. Vain rakkaus.
- AnonyymiUUSI
No mikä siinä varatussa tökkii, käske sen heittää sormus pois sormestaan...
Luuletko että se toinen mies omistaa sen naisen, onko se ehkä maksanut siitä ja omistuspaperit kirjoitettuna? Jos noin kuvittelet niin vie sen naisen miehelle iso tukku rahaa kirjekuoressa niin asia on ehkä sillä ok.- AnonyymiUUSI
Ei rakkaudessa ole kysymys omistamisesta vaan sitoutumisesta. Jos ihminen on varattu, hän on sitoutunut rakastamaan kumppaniaan. Jos rakkautta ei enää ole, ihmiset eroavat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei rakkaudessa ole kysymys omistamisesta vaan sitoutumisesta. Jos ihminen on varattu, hän on sitoutunut rakastamaan kumppaniaan. Jos rakkautta ei enää ole, ihmiset eroavat.
Ajattelet että kaksi teiniä ovat varattuja ja sitoutuneita rakastamaan toisiaan? Elämä ei ole mustavalkoista. Kukaan ei omista toista. "Varattu" ei tarkoita sitoutumista rakastaa. Emme elä arabimaassa.
- AnonyymiUUSI
Ihmiset rakastuu, ihmiset eroaa, ihmiset eroaa ja rakastuu jne joka ainut päivä. Ei ole rakettitiedettä, eikä muutu miksikään vaikka palstoilla muuta mussutatte.
Joo ja ei.. ..jokin kertapano-tyylinen jutska varmaan jees, mutta tuskin tarkoittaisi oikeasti hyvää seksiä.. ..varattu-status estää suhtautumisen vakavasti ja tosissaan.. ..siksi yleinen ohje joka ainoalle: Katsokaa AINA yksi juttu kerrallaan alusta loppuun!
- AnonyymiUUSI
On monenlaisia suhteita.. Onko varmasti varattu . Edes sama osoite ei sitä välttämättä kerro..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss845850Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243497- 1572023
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2231938Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1701697Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821475Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571011Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21980- 64964
Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109917