Hoikan lihominen johtuikin kilpirauhasesta

Anonyymi-ap

Oon aina ollut hoikka, paino on melko helposti pysynyt 53-54 kg välissä. Toki oon lukioiästä asti seurannut painoa säännöllisesti ja aina liikkunut paljon. Ehkä pari vuotta sitten mulla alkoi paino nousta, vaikka elämäntavat ei muuttuneet. Pitkään kuitenkin syyttelin itseäni, että ehkä vaan on liikaa herkut maistunut ja liikunta ehkä jäänyt vähemmälle ym.
Yritin karsia kaikki herkut minimiin ja liikkua enemm, mutta paino vaan nousi pikkuhiljaa. Viime pikkujoulujen aikaan havahduin tosissaan siihen, että vatsa oli jo tosi pömppö ja mikään mekko ei tuntunut hyvältä päällä. Toi painonnousu oli jo pitkään ahdistanut mua ja siksi vältttelin vaakaa (mikä oli jälkeenpäin ajateltuna tosi hölmöä).
Tona päivänä menin vaa'alle ja se näytti huimat 60.9 kg ja olin kauhuissani. En olis koskaan voinut kuvitella painavani yli 60 kg. Mulle vatsa on aina ollut ns. ylpeydenaihe omassa vartalossa. Minusta kiinteä vatsa on tosi kaunis.
Jouluna valittelin siskoilleni, että paino vaan nousee nousemistaan. Yks heistä arveli heti, että voisiko kilpirauhasarvot olla pielessä. Ollaan siis kaikki neljä oltu aina tosi hoikkia ja tosi avoimia toisillemme painosta. No mullahan todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja mulla aloitettiin joulun jälkeen lääkitys. Lääkitys aloitettiin ja paino alkoi hitaasti, mutta varmasti pudota. Toukokuun jälkeen paino ei enää pudonnut ja jäi 54.5 kg:n paikkeille. Olin siihen ihan tyytyväinen ja tuntui upealta olla taas lähes omassa koossa.
Käyn maanantaisin puntarilla ja nyt maanantaina itkaisin ilosta, kun vaaka näytti yhtäkkiä 53.7 kg. Nyt todellakin voi sanoa, että kaikki on lähtenyt <3 Ja siitä huolimatta, että oon jo vähän uskaltanut herkkujakin välillä syödä 😊
Halusin tän kertoa, että jos jostakin tuntuu, että lihoaa selittämättömästi, niin asia kannattaa selvittää lääkärissä.
Nyt on ihanaa, kun vatsa on jopa entistä timmimmässä kunnossa (oon treenaillut vatsoja tässä aika paljon, kun pelkäsin, et jää löysää vatsaa). Nyt vaan kuljen vatsa paljaana ja saan näyttää muillekin, kuinka upea litteä vatsa mulla taas on <3

36

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ketä sä luulet sun vatsan kiinnostavan! Ällöttävää!
      Mutta hyvä, että olet tyytyväinen.
      Ja hyvä, että kilpirauhanen on hoidossa.

• Anonyymi

Minä kyllä sain aloittajan tekstistä erektion, jota voin sinullekin jakaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä sain aloittajan tekstistä erektion, jota voin sinullekin jakaa.

haluatte siis varmistaa että ihminen joka kerran eksyy tälle palstalle, ei tule toista kertaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

haluatte siis varmistaa että ihminen joka kerran eksyy tälle palstalle, ei tule toista kertaa

Anteeksi erektioviestini. Aloitus oli oikein hyvä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Uskoisin, että aika moniakin täällä kiinnostaisi kiinteä vatsa sen oman pullean mahan sijaan. Aikamoisia pötsejä on erityisesti kesällä näkyvissä 🫣

• Anonyymi

Voi kun ikävää sinulle, mutta lukisitko kilpirauhassairaudesta, viisastuisit vähän.

• Anonyymi

Jos litteä vatsan on elämän tärkein asia niin on kyllä arvot kohdillaan.

• Anonyymi

Jos muiden ihmisten väheksyminen on elämän tärkein asia niin arvot ei kyllä ole kohdillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos muiden ihmisten väheksyminen on elämän tärkein asia niin arvot ei kyllä ole kohdillaan.

Minä ainakin haluan olla jotain ihan muuta kuin vatsanpaljastaja. En osaa arvostaa muitakaan vatsan mukaan, olipa se sitten pullea tai litteä. Jos vatsan litteys on ylpeydenaihe, niin vähissä on ylpeydenaiheet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tarkoitin tuolla että onko silloin arvot kohdillaan.

• Anonyymi

Jos joku on rakenteeltaan sellainen että on litteä vatsa niin tottakai se silloin on tärkeä asia kun sairaus on tehnyt sen pulleaksi. Joten ihan kiva että pääsi entisiin mittoihin.
        Joten ei hän ole sanonut että litteä vatsa on elämän tärkein asia, ainoastaan että on saanut takaisi; omat muotonsa johon ehkä luonnostaan jo kuulu litteä vatsa . Siis ei laiteta sanoja toisen suuhun . Itse kuulun siihen litteän vatsan malliin ihan luonnostani, enkä ole sitä koskaan edes ajatellut ennenkun sain minäkin tuon sairauden. Jossa vaan lihoi koko ajan. Mutta lääkkeet palauttivat kehon ennalleen .
        Onko tämäkin palsta täynnä riitelijöitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ainakin haluan olla jotain ihan muuta kuin vatsanpaljastaja. En osaa arvostaa muitakaan vatsan mukaan, olipa se sitten pullea tai litteä. Jos vatsan litteys on ylpeydenaihe, niin vähissä on ylpeydenaiheet.

Taitaa olla ongelmia vatsan kanssa kun noin alkoi ihmisen kirjoitusta kommentoimaan .liyteä vatsa on toisilla, ja toisilla taas pullottaa. Niillä mennään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku on rakenteeltaan sellainen että on litteä vatsa niin tottakai se silloin on tärkeä asia kun sairaus on tehnyt sen pulleaksi. Joten ihan kiva että pääsi entisiin mittoihin.
        Joten ei hän ole sanonut että litteä vatsa on elämän tärkein asia, ainoastaan että on saanut takaisi; omat muotonsa johon ehkä luonnostaan jo kuulu litteä vatsa . Siis ei laiteta sanoja toisen suuhun . Itse kuulun siihen litteän vatsan malliin ihan luonnostani, enkä ole sitä koskaan edes ajatellut ennenkun sain minäkin tuon sairauden. Jossa vaan lihoi koko ajan. Mutta lääkkeet palauttivat kehon ennalleen .

Mutta hän itse kehuu että hänellä on upea vatsa ja haluaa esitellä sitä. Miksi? Olenko muita parempio ihminen koska minulla on upea,litteä vatsa ja haluan esitellä sitä kaikille. Katsoka a minun upeaa timmiä vatsaa. Enkö näytäkin hemmetin hyvältä ja kuumalta .

Ketä varten aloittaja esittelee vatsaansa ja miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esitteletkö sinäkin vatsaa kuten aloittaja tekee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla ongelmia vatsan kanssa kun noin alkoi ihmisen kirjoitusta kommentoimaan .liyteä vatsa on toisilla, ja toisilla taas pullottaa. Niillä mennään

Niin mutta pitääkö sitä oikein esitellä muille?

• Anonyymi

Kun laitat Googlen kuvahakuun sanan "kiinteytys", tulee pekästään tyttöjen ennen  – jälkeen -‍kuvia.

Kiinteytys on siis tytöjen juttu.

• Anonyymi

En tietääkseni sanonut, että kaunis litteä vatsa olis mulle tärkein arvo tai ylipäätään tärkeintä elämässä.
      Aika moni kuitenkin varmaan haluaisi, että olisi keskivartalo mintissä 😊 omaan silmään oma vatsa/ keskivartalo näyttää hyvältä, joten miksi en saisi sitä näyttää muillekin :)

• Anonyymi

kehu nyt vielä litteää vatsaasi. No mitäs sun mies sanoo sun vatsasta? sullahan täytyy olla mies kun oot kaunis ja timmivatsainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kehu nyt vielä litteää vatsaasi. No mitäs sun mies sanoo sun vatsasta? sullahan täytyy olla mies kun oot kaunis ja timmivatsainen.

Nuuskija kävi taas nuuskimassa. Nöf nöf!

• Anonyymi

Ihan niin ja5ka sillä tavalla, ne joiden on pakko kommentoida ilkeästi tekevä5 sen ihan vaan omie; ongelmiensa vuoksi , taitaa olla liikakiloja kun noin piristyi Keksimään sanoja suuhusi
        Nauti kauniista vartalostasi, äläkä välitä noista kommenteista. , kaikki ymmärtävät miksi niitä joku kirjoittelee.
        Toinen litteä vatsa kilppari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten vanha olet oikeastaan kun vedät mies asiat kilpirauhasta kirjoittavan ihmisen eteen.
        Siis mitä jollain miehellä on asian kanssa tekemistä, kirjoittaja vissiin omia ongelmiaan potee.
        Siis jos hänellä on mies tai ei niin mikä siinä on yhteys aiheeseen. Jos on mies niin varmasti arvostaa kaunista naisen vartaloa, koska sen huomaa usein että miehet parkuvat kun naisilla on pömppövatsa.. siis en tajua miten eräät oikein ajattelevat, kun nainen vaan kirjoitti minkä sairauden oli saanut ja miten sai takaisin entiset muotonsa. Ei pitäisi olla aihetta V*ttuiluun vaikka miten kateellinen on, jokaisella on mahdollisuus saada kauniit muodot kun treenaa , vaan kun sohva on monelle mielipaikka tavallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten vanha olet oikeastaan kun vedät mies asiat kilpirauhasta kirjoittavan ihmisen eteen.
        Siis mitä jollain miehellä on asian kanssa tekemistä, kirjoittaja vissiin omia ongelmiaan potee.
        Siis jos hänellä on mies tai ei niin mikä siinä on yhteys aiheeseen. Jos on mies niin varmasti arvostaa kaunista naisen vartaloa, koska sen huomaa usein että miehet parkuvat kun naisilla on pömppövatsa.. siis en tajua miten eräät oikein ajattelevat, kun nainen vaan kirjoitti minkä sairauden oli saanut ja miten sai takaisin entiset muotonsa. Ei pitäisi olla aihetta V*ttuiluun vaikka miten kateellinen on, jokaisella on mahdollisuus saada kauniit muodot kun treenaa , vaan kun sohva on monelle mielipaikka tavallisesti.

No kerro minulle miksi aloittajan pitää esitellä litteääa ja timmiä vatsaansa muille? Sinäkin esittelet vatsaasi niin kerro toki miksi niin teet? kai sulla joku tarkoitus on siihen. Miksi ja ketä varten aloittaja esittelee vatsaansa jos hänellä ei ole mitään syytä siihen. osaat varmasti vastata hänen puolestaan.

Susta jokaisen naisen jolla on litteä vatsa pitäis kulkea tuolla kadulla esittelemässä vatsaansa sen takia koska näyttää niin upealta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos se litteä vatsa on itseään varten niin miksi sitä pitää esitellä muille jos se on vaan sen takia että itsellään on hyvä olla?

• Anonyymi

Miten talvella? kuljetko silloinkin napapaidassa esittelemässä timmiä vatsaasi. Miten sä pärjäät jos et pääse esittelee vatsaasi? Luuletko että sua pidetään lihavana jos sun vatsa ei näy ihmisille? Ihan kauheeta. Käy varmaan itsetunnon päälle talvella kun pitää peittää itsensä.

• Anonyymi

Monet naiset kokevat, että heidän perustehtävänsä on miellyttää miehen silmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet naiset kokevat, että heidän perustehtävänsä on miellyttää miehen silmää.

Nykynainen ei niin ajattele edes , nykynainen kun treenaa niin ; ajattelee terveyttään m eikä jotain miestä .

• Anonyymi

Ihan totta m ensin kun alkaa lihomaan niin ei osaa edes ajatella että syynä on Hypo
      Itse olen syönyt näitä lääkkeitä yli 40 vuotta ja hyvin on painon kanssa , se on sama kun yli 40 vuotta sitten ennen kilpirauhasen sairastumista.
      Joten monille ei lääkitys auta. Yksikin nainen otti aamulla lääkkeensä rauta tabletin ja c vitamiinin kanssa , sii ei ihme etti lääkitys auttanut. Aamulla ensin kun ottaa ja aitten odottaa tunnin ennenkö syö aamupalan , niin varmasti toimii.

• Anonyymi

Mä yritän naisena ymmärtää miksi timmiä vatsaa pitää esitellä ? Mikä sen tarkoitus on?

• Anonyymi

Kuka on sanonut että hön on esitellyt sitä kenellekkään. Kertoi vaan ihan saman asian jonka me muutkin olemme kokeneet tämä sairauden kanssa . Ja se jolla on asian kanssa ongelmia , niin menee vaan itse treenaamaan , eikä keksintikusta asiaa.
        Fitnessi kilpailijat esittelee ainakin vatsaansa ja ovat todella hyvän näköisiä , ja ne toiset jotka nyt ei ymmärrä. Naisen pointtia muuten kun tahallaan väärin , en minä ainakaan haluaisi isoa vatsaa viihdyn litteän vatsani kanssa ilma; että edes ajattelisin että esittelisin sitä,,
        Ilkeitä ihmisiä löytyy näköjään joka palstalta joilla on suuria ongelmia ainoastaan oman itsensä kanssa . No aiihen suruun sitten leivos auttaa —-vai ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on sanonut että hön on esitellyt sitä kenellekkään. Kertoi vaan ihan saman asian jonka me muutkin olemme kokeneet tämä sairauden kanssa . Ja se jolla on asian kanssa ongelmia , niin menee vaan itse treenaamaan , eikä keksintikusta asiaa.
        Fitnessi kilpailijat esittelee ainakin vatsaansa ja ovat todella hyvän näköisiä , ja ne toiset jotka nyt ei ymmärrä. Naisen pointtia muuten kun tahallaan väärin , en minä ainakaan haluaisi isoa vatsaa viihdyn litteän vatsani kanssa ilma; että edes ajattelisin että esittelisin sitä,,
        Ilkeitä ihmisiä löytyy näköjään joka palstalta joilla on suuria ongelmia ainoastaan oman itsensä kanssa . No aiihen suruun sitten leivos auttaa —-vai ?

Nyt vaan kuljen vatsa paljaana ja saan näyttää muillekin, kuinka upea litteä vatsa mulla taas on <3

Miten sä käsität tuon lauseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluaa näyttää vatsan niin vieläpä paljaana

Nyt vaan kuljen vatsa paljaana ja saan näyttää muillekin, kuinka upea litteä vatsa mulla taas on <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

haluut säkin näyttää sun paljasta vatsaa muille kuten aloittaja viestin lopussa sanoo. Tuskin tarkoittaa vain siskojaan joille haluaa näyttä paljasta vatsaansa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

haluut säkin näyttää sun paljasta vatsaa muille kuten aloittaja viestin lopussa sanoo. Tuskin tarkoittaa vain siskojaan joille haluaa näyttä paljasta vatsaansa

Nainen haluaa vilautella kiinnittääkseen miehen huomiota. Jos mies ryhtyy vilauttelemaan, nainen alkaa kirkua ja huutaa poliisia paikalle.

• Anonyymi

Mulla on pallomaha , joka on pinkeä ja pyöreä.

Lisäksi mulla on notkoselkä, että pötsi on sivusta katsottuna kuin kaari, jota on venytetty keskeltä.
        Esittelen tätä komeutta estoitta ilman paitaa, ainakin kesäisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on pallomaha , joka on pinkeä ja pyöreä.

Lisäksi mulla on notkoselkä, että pötsi on sivusta katsottuna kuin kaari, jota on venytetty keskeltä.
        Esittelen tätä komeutta estoitta ilman paitaa, ainakin kesäisin.

Niin, koska sinä kuulut Merja Kyllösen mutkattomien mimmien seurakuntaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009901987.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2655
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1866
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      152
      1447
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      367
      1418
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      357
      1356
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1246
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      61
      1213
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1146
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      1006
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      928
    Aihe