Oon aina ollut hoikka, paino on melko helposti pysynyt 53-54 kg välissä. Toki oon lukioiästä asti seurannut painoa säännöllisesti ja aina liikkunut paljon. Ehkä pari vuotta sitten mulla alkoi paino nousta, vaikka elämäntavat ei muuttuneet. Pitkään kuitenkin syyttelin itseäni, että ehkä vaan on liikaa herkut maistunut ja liikunta ehkä jäänyt vähemmälle ym.
Yritin karsia kaikki herkut minimiin ja liikkua enemm, mutta paino vaan nousi pikkuhiljaa. Viime pikkujoulujen aikaan havahduin tosissaan siihen, että vatsa oli jo tosi pömppö ja mikään mekko ei tuntunut hyvältä päällä. Toi painonnousu oli jo pitkään ahdistanut mua ja siksi vältttelin vaakaa (mikä oli jälkeenpäin ajateltuna tosi hölmöä).
Tona päivänä menin vaa'alle ja se näytti huimat 60.9 kg ja olin kauhuissani. En olis koskaan voinut kuvitella painavani yli 60 kg. Mulle vatsa on aina ollut ns. ylpeydenaihe omassa vartalossa. Minusta kiinteä vatsa on tosi kaunis.
Jouluna valittelin siskoilleni, että paino vaan nousee nousemistaan. Yks heistä arveli heti, että voisiko kilpirauhasarvot olla pielessä. Ollaan siis kaikki neljä oltu aina tosi hoikkia ja tosi avoimia toisillemme painosta. No mullahan todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja mulla aloitettiin joulun jälkeen lääkitys. Lääkitys aloitettiin ja paino alkoi hitaasti, mutta varmasti pudota. Toukokuun jälkeen paino ei enää pudonnut ja jäi 54.5 kg:n paikkeille. Olin siihen ihan tyytyväinen ja tuntui upealta olla taas lähes omassa koossa.
Käyn maanantaisin puntarilla ja nyt maanantaina itkaisin ilosta, kun vaaka näytti yhtäkkiä 53.7 kg. Nyt todellakin voi sanoa, että kaikki on lähtenyt <3 Ja siitä huolimatta, että oon jo vähän uskaltanut herkkujakin välillä syödä 😊
Halusin tän kertoa, että jos jostakin tuntuu, että lihoaa selittämättömästi, niin asia kannattaa selvittää lääkärissä.
Nyt on ihanaa, kun vatsa on jopa entistä timmimmässä kunnossa (oon treenaillut vatsoja tässä aika paljon, kun pelkäsin, et jää löysää vatsaa). Nyt vaan kuljen vatsa paljaana ja saan näyttää muillekin, kuinka upea litteä vatsa mulla taas on <3
Hoikan lihominen johtuikin kilpirauhasesta
5
60
Vastaukset
- Anonyymi
Ketä sä luulet sun vatsan kiinnostavan! Ällöttävää!
Mutta hyvä, että olet tyytyväinen.
Ja hyvä, että kilpirauhanen on hoidossa.- Anonyymi
Minä kyllä sain aloittajan tekstistä erektion, jota voin sinullekin jakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä sain aloittajan tekstistä erektion, jota voin sinullekin jakaa.
haluatte siis varmistaa että ihminen joka kerran eksyy tälle palstalle, ei tule toista kertaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
haluatte siis varmistaa että ihminen joka kerran eksyy tälle palstalle, ei tule toista kertaa
Anteeksi erektioviestini. Aloitus oli oikein hyvä.
- Anonyymi
Kilpirauhasen vajaatoiminta
https://www.terveyskirjasto.fi/khp00139/kilpirauhasen-vajaatoiminta-hypotyreoosi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407801Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.303037Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3461988Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422761634Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1361435- 1001209
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371112Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com191056Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j211012Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh19996