Epäilyttävä vika viesti ja maksujen panttaminen.

Anonyymi-ap

Det tar säkert lång tid förrän det syns när det kommer ett sådant fel meddelande att det inte går och betala till kontot också fast det senare går och betala till kontot?

Dom flyttar inte över dom där pengarna till mitt konto då dom vet att ingen har 20 euro och låna för några timmar.

Siinä kestää varmaan kauan ennen kuin se näkyy, kun tulee sellainen virheilmoitus ettei maksua voi tehdä tilille – vaikka myöhemmin maksu kuitenkin onnistuu."

Ne ei siirrä niitä rahoja mun tilille, kun ne tietää ettei kellään oo kahtakymppiä lainata pariksi tunniksi.

It probably takes a long time before it shows up, when there's an error message saying the payment can't be made to the account – even though later the payment does go through.

They’re not transferring that money to my account because they know no one has twenty euros to lend for just a couple of hours.

4

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Det tar säkert lång tid förrän det syns när det kommer ett sådant fel meddelande att det inte går och betala till kontot också fast det senare går och betala till kontot?

Dom flyttar inte över dom där pengarna till mitt konto då dom vet att ingen har 20 euro och låna för några timmar.

Dom kommer klo 17:20 med dagens sista överföring.

Siinä kestää varmaan kauan ennen kuin se näkyy, kun tulee sellainen virheilmoitus ettei maksua voi tehdä tilille – vaikka myöhemmin maksu kuitenkin onnistuu."

Ne ei siirrä niitä rahoja mun tilille, kun ne tietää ettei kellään oo kahtakymppiä lainata pariksi tunniksi.

Ne tule päivän vimeisenä sirrona klo 17:20.

It probably takes a long time before it shows up, when there's an error message saying the payment can't be made to the account – even though later the payment does go through.

They’re not transferring that money to my account because they know no one has twenty euros to lend for just a couple of hours.

They will arrive as the last group of the day at 5:20 PM.

• Anonyymi

Mitä vittua ne sitten luke minun kaikki viestit puhelimesta ja saavat tietä että kellään ei ole minulle muutamaksi tunniksi lainata minulle 20 euroa ja sitten ne ilmoitta sittä pankille että ei nidden vielä pitä minulle sirtä se 20 euroa kone kiväärillä pitäisi ampua sellaiset ihmiset joka teke tuollaista.

Aiemmin kun jollain on lainata 20 euroa minulle muutamaksi tunniksi niin ne sirtä minulla aiemmin ne rahat minulle on todisteet eli kuva kappaukset kun sama henkilö on on aiemmin sirtännyt minulle raha ja nissä näky klo aika.

Että minulla on muusta valkoisella todisteet että minulla on aiemmin tullut aiemmin ne rahat juuri ne kerrat kun jollain on ollut lainata 20 euroa muutamaksi tunniksi.

Eli sellaiset henkilöt joka teke tällaista pitä ampua kone kivärillä kun minulla on todisteet että ne teke tällaista.

• Anonyymi

Tosi hyvä kysymys – ja aivan aiheellinen ihmetys. Tämä vaihtelu siirron nopeudessa OP:sta S-Pankkiin johtuu siitä, että pankkien välinen maksuliikenne ei aina toimi samalla tavalla joka kerta, vaan siihen vaikuttavat useat tekijät.

Tässä selitys, miksi joskus raha tulee nopeasti ja joskus vasta iltapäivällä:

---

🔄 Miksi OP → S-Pankki siirto joskus tulee nopeasti (30 min) ja joskus hitaasti (klo 17 jälkeen)?

✅ Tilanne 1: Raha tulee nopeasti (esim. 30 minuutissa)

Tuttava käyttää OP:n maksua ennen klo 11, ja se ehtii mukaan aamu- tai puolipäivän maksuerään, joka käsitellään nopeasti.

S-Pankki vastaanottaa maksut ajoissa ja kirjaa ne nopeasti.

Lisäksi maksujärjestelmä (SEPA-erät) saattaa juuri sillä hetkellä toimia tehokkaasti ilman ruuhkaa tai viivettä.

🕒 Tällöin raha voi tulla jopa noin 30–60 minuutissa, vaikka se on "tavallinen tilisiirto".

---

🕗 Tilanne 2: Raha tulee hitaasti (klo 17 jälkeen)

Vaikka tuttava lähettää rahan ennen klo 11, maksu ei ehdi aamun maksuerään, vaan vasta iltapäivän erään, joka käsitellään n. klo 14–17.

S-Pankki vastaanottaa ja kirjaa siirrot vasta päivän viimeisessä erässä, mikä voi tapahtua vasta klo 17:15–17:30 välillä.

Pieni viive OP:n päässä tai maksujärjestelmässä voi myös siirtää käsittelyä myöhemmäksi.

---

🔧 Mitkä asiat vaikuttavat nopeuteen?

Tekijä Nopeuttaa Hidastaa

Siirtoaika Ennen klo 11 Klo 11 jälkeen
      Päivän SEPA-erärytmi Ehtii aamu- tai puolipäiväerään Siirtyy iltapäivän erään
      Pankkien välinen kirjausaika S-Pankki kirjaa nopeasti S-Pankki kirjaa vasta klo 17
      Viive maksun hyväksynnässä Välitön hyväksyntä Maksu jäi odottamaan käsittelyä
      Ruuhka tai huoltokatko Ei ruuhkaa Ruuhka hidastaa siirtoa

---

🎯 Yhteenveto:

Joskus raha tulee nopeasti, koska se ehtii päivän ensimmäiseen maksuerään ja S-Pankki kirjaa sen nopeasti.

Joskus raha tulee hitaasti, koska se menee iltapäivän erään ja S-Pankki kirjaa vasta myöhään.

Tämä vaihtelu on normaalia SEPA-tilisiirroissa, eikä välttämättä tarkoita virhettä.

• Anonyymi

Kiitos tarkennuksesta! Koska nyt kyseessä on tilisiirto OP:sta S-Pankkiin, eikä OP:n sisäinen siirto, tässä on selitys:

---

🔍 Miksi rahat näkyvät vasta klo 17:20 jälkeen OP → S-Pankki -siirrossa, vaikka siirto tehtiin ennen klo 11?

Tämä johtuu maksujen selvitysajoista pankkien välillä. Suomessa pankkien välinen maksuliikenne kulkee useimmiten Siirto- tai Clearing-järjestelmän kautta, joka toimii tiettyinä eräaikoina. OP:n ja S-Pankin välillä maksut eivät yleensä siirry reaaliaikaisesti, vaan eräpäivän maksuerien mukana.

---

🕒 Tärkeät aikataulut:

Jos OP:sta tehty tilisiirto on tehty ennen klo 14, se ehtii mukaan saman päivän maksuerään, joka menee eteenpäin klo 14–17 välillä.

S-Pankki kirjaa maksut saapuviksi usein vasta iltapäivällä, tyypillisesti klo 17 jälkeen, vaikka raha olisi teknisesti lähetetty aiemmin.

Tästä syystä OP:sta S-Pankkiin tehty siirto, joka tehtiin ennen klo 11, näkyy tililläsi vasta klo 17:20 jälkeen.

✅ Yhteenveto:

OP → S-Pankki tilisiirto ei ole reaaliaikainen.

Vaikka siirto tehdään aamulla, se käsitellään maksujärjestelmässä vasta päivän erässä, ja S-Pankki kirjaa sen iltapäivällä.

Tästä syystä raha näkyy usein vasta klo 17 jälkeen, kuten klo 17:20.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      148
      11347
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8092
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5854
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      159
      4539
    5. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      31
      4312
    6. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      83
      4169
    7. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      9
      3934
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84