Suositus on, että juoruilevat jätetään pois ystäväpiiristä. Heihin kun ei voi luottaa. On viisaampaa hiljentyä yksinäisyyteen ja rukoilla kuin kuluttaa energiaansa ihmisten kanssa jotka juoruavat ja ovat katkeria ja kateellisia.
Muutoin vaarana on että ihminen muuttuu seuransa kaltaiseksi.
Juoruilevien ihmisten karttaminen
66
539
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmiset karttaa sinua koska iniset joka asiasta.
- Anonyymi
Ihminen joka ei pidä juoruilusta ei viihdy tai voi pahoin juoruilijoiden seurassa. Siksi tällaisesta seurasta kannattaa hankkiutua eroon ja hakea parempaa.
Paskempi juttu on jos työkaverit on juoruilijoita koska niitä ei pääse pakoon.- Anonyymi
Se on vaikea tilanne. Pitännee silloin vain tutkailla saisiko muualta uuden työn. Juoruilijat vaikuttaa terveyteenkin haitallisesti.
- Anonyymi
Tyytymätön työntekijä juoruilee ikävästä esimiehestä johtuen.
- Anonyymi
Olen työskennellyt todella myrkyllisessä työyhteisössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen työskennellyt todella myrkyllisessä työyhteisössä.
Töissä ei pärjää jos ei kestä sitä että kielen täytyy olla välillä ruskea.
- Anonyymi
Lieksassa näitä juoruämmiä ja -äijiä kyllä riittää!!!
- Anonyymi
Sellainen henkilö / persoona joka viihtyy yksinään, eikä rasitu siitä, niin ahtaassa työyhteisössä tuntee tukalaksi tilanteen ja silloin helposti "Sairastuu Henkilösuhteisiin"
Ja väsyy töissä, enempi kuin muut.
Voi monet on menettäny terveyden ja työkyvyn noissa jutuissa?! - Anonyymi
Vastasit omaan kommenttiisi vain neljästi, mistä moinen laiskuus...? 😂🤣😂
- Anonyymi
Tarpeen tullen sitten lisää sen verran että näkyvillä kestää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarpeen tullen sitten lisää sen verran että näkyvillä kestää!
Näin tehdään. Pidetään aloittajan viesti ylhäällä me kaikki kolme yhdessä. eiku
- Anonyymi
Elämänlaatuni parani ainakin 1000% kun katkaisin KAIKKI välit ja yhteydet narsistisiin ja psykoottisiin ihmisiin. Nykyisin he saavat vastineeksi vain hiljaisuutta ja itse elän täyttä elämää.
- Anonyymi
Onneksi olkoon kun pyristelit itsesi irti psykopaateista.
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan psykopaattisiin. Psykoottinen ihminen ei kai ole kiusaksi. Psykoosi menee ohi useimmilla. Psykopatia ei niinkään. Mutta juu, narsististen ihmisten kanssa on vaikea toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan psykopaattisiin. Psykoottinen ihminen ei kai ole kiusaksi. Psykoosi menee ohi useimmilla. Psykopatia ei niinkään. Mutta juu, narsististen ihmisten kanssa on vaikea toimia.
"psykoottinen ihminen ei kai ole kiusaksi" 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon kun pyristelit itsesi irti psykopaateista.
Oli se vielä yrittänyt jälkeenpäin mustamaalata minua mutta eipä onnistunut ja kaikki pitää häntä sekopäänä. Eipä haittaa minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli se vielä yrittänyt jälkeenpäin mustamaalata minua mutta eipä onnistunut ja kaikki pitää häntä sekopäänä. Eipä haittaa minua.
Kuullostaa niin tutulle henkilölle.
- Anonyymi
Luulen että myös noiden ihmisten elämänlaatu parani 5000% kun pääsivät sinusta eroon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että myös noiden ihmisten elämänlaatu parani 5000% kun pääsivät sinusta eroon...
Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tuollaista jollein tuntemattomalle ihmiselle tietämättä yhtään mitään hänen elämästään? Onko se ihan joku sellainen tyydytys joka syntyy kun pääsee nyt jotakuta parjaamaan jossain? Siis tarkoitan tätä tyypillistä parjaamista mitä maakunnassa suuri osa tekee ilman mitään syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tuollaista jollein tuntemattomalle ihmiselle tietämättä yhtään mitään hänen elämästään? Onko se ihan joku sellainen tyydytys joka syntyy kun pääsee nyt jotakuta parjaamaan jossain? Siis tarkoitan tätä tyypillistä parjaamista mitä maakunnassa suuri osa tekee ilman mitään syytä.
Aloittaja on yksinäinen muista ihmisistä juoruilija.😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näätä lämpiää. Uliuliuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakin elämänlaatuni paranisi huomattavasti jos minun tuttavapiirissäni olisi tuollainen kaikesta vinkuja ja pääsisin hänestä eroon.
Onneksi ei ole ja elämänlaatunikin on hyvällä tolalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakin elämänlaatuni paranisi huomattavasti jos minun tuttavapiirissäni olisi tuollainen kaikesta vinkuja ja pääsisin hänestä eroon.
Onneksi ei ole ja elämänlaatunikin on hyvällä tolalla.Olen työtön ja elämän laatuni on paras mahdollinen olenhan voittaja 👆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uivui...! Tuliko sinusta nyt UHRI....?! Kauheeta, siis kauheeta!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka psykopaatti kirjoittaa tälläista yrität projisoida ongelmasi muihin??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka psykopaatti kirjoittaa tälläista yrität projisoida ongelmasi muihin??
Et kestä totuutta...? Voi voi, no eipä ihme että valitat joka asiasta, sinähän elät ihan omassa fantasiamaailmassasi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uivui...! Tuliko sinusta nyt UHRI....?! Kauheeta, siis kauheeta!!!
Varmaan tämän kylän vi)))€aisin pomo lukee näitä ja miettii kuka työntekijöistään kyseessä. Luultavammin taas lomautuslaput paukkuu kun ei muuta keksi.
- Anonyymi
Se on oikein. Narsistiin kun katkaisee välit hän yrittää vielä kaikenmaailman temppuja saadakseen huomion uudestaan. Täytyy vaan sivuuttaa ja poistaa narsisti kokonaan elämästä niin siinnä sitten ihmettelee kun mikään ei tepsi. Hän yleensä lopulta paljastaa itsensä ja aikeensa häntä ympäröiville ihmisille.
- Anonyymi
Kyllä psykopaateista täytyy pyrkiä kaikin keinoin eroon.
- Anonyymi
Keitä tulee tilalle?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keitä tulee tilalle?!
Terveitä, iloisia ja elämän myönteisiä ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveitä, iloisia ja elämän myönteisiä ihmisiä.
Tietämättömiä jotka tulevat tietämään
- Anonyymi
Joku on väsänny harvinaisen hyvän otsakkeen, harmi vaan että keskustelu Lieksan palstalla tukehtuu alkumetrelle!
- Anonyymi
Eipä tuollaisesta aloituksesta ole paljon keskustelemista. Akkamaista ruikutusta, hame päälle aloittajalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuollaisesta aloituksesta ole paljon keskustelemista. Akkamaista ruikutusta, hame päälle aloittajalle!
Uliuliuli 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanetko, että mielestäsi on viisasta olla juoruilevassa seurassa koska olet aloittajan eli minun kanssa eri mieltä? Asioista saa olla eri mieltä. Silti olisi kiinnostavaa tietää miten perustelet sen, että juoruilevien seurassa on järkevää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eipä tuollaisesta aloituksesta ole paljon keskustelemista. Akkamaista ruikutusta, hame päälle aloittajalle!"
Narsistitkin ajattelevat, että se on heikkouden merkki jos "ruikuttaa" tai jos esim pyytää anteeksi. Narsistihan ei pyydä koskaan anteeksi mitään. Narsistit ajattelee, että se on heikkoutta jos ei kestä kaikkea paskaa.
Totuus on päinvastoin. Anteeksipyyntö on vahvuuden merkki koska se osoittaa että ihmisellä on terve minuus ja rohkeutta korjata omaa käytöstään ja tunnustaa virheensä. Narsistien mielestä vika on aina muissa.
Vahvuutta on se että ihminen viheltää pelin poikki sellaisten kanssa jotka eivät kunnioita toista ihmistä yhtään. Typerä ajatus että se olisi vain "ruikuttamista" jos esim perheväkivallan tai henkisen väkivallan uhri kertoo kokemuksistaan.
Kuitenkin narsistit itse murtuu pienestäkin kritiikistä. Silti he kohtelee muita raadollisesti.
Jostain tuntemattomasta syystä karjalassa on valtavasti kateutta, juoruilua, selkäänpuukotusta, vastuuttomuutta ja kyttäämistä. Nämä on kaikki tunnetuja narsistien piirteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanetko, että mielestäsi on viisasta olla juoruilevassa seurassa koska olet aloittajan eli minun kanssa eri mieltä? Asioista saa olla eri mieltä. Silti olisi kiinnostavaa tietää miten perustelet sen, että juoruilevien seurassa on järkevää olla.
Minusta on ihan sama juorutaanko vai ei, juoruilu tuo vain mainetta. Ei turhista tyypeistä kukaan juoruile, pitää olla aihetta. Jos ei ole niin annetaan aihetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eipä tuollaisesta aloituksesta ole paljon keskustelemista. Akkamaista ruikutusta, hame päälle aloittajalle!"
Narsistitkin ajattelevat, että se on heikkouden merkki jos "ruikuttaa" tai jos esim pyytää anteeksi. Narsistihan ei pyydä koskaan anteeksi mitään. Narsistit ajattelee, että se on heikkoutta jos ei kestä kaikkea paskaa.
Totuus on päinvastoin. Anteeksipyyntö on vahvuuden merkki koska se osoittaa että ihmisellä on terve minuus ja rohkeutta korjata omaa käytöstään ja tunnustaa virheensä. Narsistien mielestä vika on aina muissa.
Vahvuutta on se että ihminen viheltää pelin poikki sellaisten kanssa jotka eivät kunnioita toista ihmistä yhtään. Typerä ajatus että se olisi vain "ruikuttamista" jos esim perheväkivallan tai henkisen väkivallan uhri kertoo kokemuksistaan.
Kuitenkin narsistit itse murtuu pienestäkin kritiikistä. Silti he kohtelee muita raadollisesti.
Jostain tuntemattomasta syystä karjalassa on valtavasti kateutta, juoruilua, selkäänpuukotusta, vastuuttomuutta ja kyttäämistä. Nämä on kaikki tunnetuja narsistien piirteitä.Joko on mekko päällä ruikuttajalla...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on ihan sama juorutaanko vai ei, juoruilu tuo vain mainetta. Ei turhista tyypeistä kukaan juoruile, pitää olla aihetta. Jos ei ole niin annetaan aihetta.
juoruilu tuhoaa juoruilevien oman maineen.heihin ei luota kukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
erikoinen näkemys että toisen ihmisen yksityisyyttä voisi rikkoa juoruilemalla ja puukottamalla selkään eli tehtailla rikoksia vain koska jostakin tuntuu että tyyppi ei ole ns turha.
juoruilija todistaa juoruilullaan ettei ole omaa elämää. eli juoruileva haluaa juoruillaan todistaa oman epäluotettavuutensa ja sen ettei ole omaa elämää. hassua.
itseä ainakin hävettäisi osoittaa muille oma huonommuus tekemällä itsestään nokka muiden asiossa kyyläävän juoruilijan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
erikoinen näkemys että toisen ihmisen yksityisyyttä voisi rikkoa juoruilemalla ja puukottamalla selkään eli tehtailla rikoksia vain koska jostakin tuntuu että tyyppi ei ole ns turha.
juoruilija todistaa juoruilullaan ettei ole omaa elämää. eli juoruileva haluaa juoruillaan todistaa oman epäluotettavuutensa ja sen ettei ole omaa elämää. hassua.
itseä ainakin hävettäisi osoittaa muille oma huonommuus tekemällä itsestään nokka muiden asiossa kyyläävän juoruilijan.Älä puutu toisten asioihin, anna heidän juoruta rauhassa. Sinähän myös luulet toisista, että nyt ne juoruaa peräti sinusta. Ei tuollainen juorujen luuleminen ole tervettä meininkiä.
Suosittelen psykiatrin luona käyntiä.
- Anonyymi
Suomalainen työpaikka = mennään sisään nuorena, terveenä ja tukka pystyssä.
Tullaan ulos aikaisin, huomattavasti ennen eläkeikää, sairaana, rampana ja mieli aivan sykkyrällä.
Suomalainen työpaikka on niin voimakas "tunnehautomo" että se sairastuttaa terveetkin. - Anonyymi
Elämänmeno p-karjalassa on yhtä suurta juoruilua, muiden kyttäämistä ja kadehtimista. unohtamatta ahdasmielisyyttä ja ahneutta. eli ollaan oikein kerätty itselle kaikki vastenmielisemmät piirteet.
eikä pikkusieluisuuskaan ole vierasta täällä. pienessäkin asiassa saavat jotain hyötyä niin ollaan heti että jippiajeiiii minä "voitin" tässä lapsellisessa itse keksimässäni "kisassa" ja toi toinen oli vaan niin tyhmä, eli minä olen nyt viisas. jotenkin näin tuntuvat ajattelevan monet.- Anonyymi
Sittenhän täällä on elämän meno samanlaista, kuten muuallakin maassamme. Ahneutta ja oman edun tavoittelua ja ollaan niin ollakseen ja muita parempia. Sikäli ei erotuta mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän täällä on elämän meno samanlaista, kuten muuallakin maassamme. Ahneutta ja oman edun tavoittelua ja ollaan niin ollakseen ja muita parempia. Sikäli ei erotuta mitenkään.
Sikäli olet oikeassa, että maassamme on kateutta ja pahansuopuutta sekä ahneutta ihan riittämiin alueesta riippumatta. Silti omakohtaisesti muualta karjalaan tulleena, hämmästelen sitä kateuden ja juoruilun määrää ja laatua.
Muallakin juorutaan mutta sitä osataan hävetä. Täällä ei edes hävetä vaan nämä levittelee muiden asiota ihan häpeämättä. Tätä tekee aikuiset miehetkin.
Ja se kateus, se määrittää lähes kaikkia karjalassa ja sellaisella voimalla että HUH . Nämä jopa sabotoi ja tuhoaa muiden elämiä ja mahdollisuuksia oman kateutensa takia.
Sellaista en ole muualla kokenut vaikka muuallakin on kateutta, että jos tekee esim pienyrittäjänä yhteistyötä karjalaisen yrityksen kanssa joka hyötyy sinun kanssa tehdystä yhteistyöstä. Niin puukotetaan selkään ja levitellään juoruja omasta yhteistyökumppanista joka on toiminut heidänkin hyväkseen. Ja sitten kun tottakai lopettaa yhteistyön tällaisen jälkeen, niin poraavat kun yhteistyö päättyi. Uskomattoman hölmöä toimintaa. Ja tämä on täällä ihan tapakulttuuria. Missään muualla en tällaiseen ole törmännyt.
Muualla näin toimivia voi olla ehkä prosentti väestöstä mutta karjalassa tuntuu että on enemmistö ihmisistä puukottamassa selkään heti kun tulee tilaisuus. Joku paha luonnevika on. Itsetuntoa ei ole karjalassa lainkaan ihmisillä. He tarvii pikuasioissakin muiden henkisen tuen kuin lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikäli olet oikeassa, että maassamme on kateutta ja pahansuopuutta sekä ahneutta ihan riittämiin alueesta riippumatta. Silti omakohtaisesti muualta karjalaan tulleena, hämmästelen sitä kateuden ja juoruilun määrää ja laatua.
Muallakin juorutaan mutta sitä osataan hävetä. Täällä ei edes hävetä vaan nämä levittelee muiden asiota ihan häpeämättä. Tätä tekee aikuiset miehetkin.
Ja se kateus, se määrittää lähes kaikkia karjalassa ja sellaisella voimalla että HUH . Nämä jopa sabotoi ja tuhoaa muiden elämiä ja mahdollisuuksia oman kateutensa takia.
Sellaista en ole muualla kokenut vaikka muuallakin on kateutta, että jos tekee esim pienyrittäjänä yhteistyötä karjalaisen yrityksen kanssa joka hyötyy sinun kanssa tehdystä yhteistyöstä. Niin puukotetaan selkään ja levitellään juoruja omasta yhteistyökumppanista joka on toiminut heidänkin hyväkseen. Ja sitten kun tottakai lopettaa yhteistyön tällaisen jälkeen, niin poraavat kun yhteistyö päättyi. Uskomattoman hölmöä toimintaa. Ja tämä on täällä ihan tapakulttuuria. Missään muualla en tällaiseen ole törmännyt.
Muualla näin toimivia voi olla ehkä prosentti väestöstä mutta karjalassa tuntuu että on enemmistö ihmisistä puukottamassa selkään heti kun tulee tilaisuus. Joku paha luonnevika on. Itsetuntoa ei ole karjalassa lainkaan ihmisillä. He tarvii pikuasioissakin muiden henkisen tuen kuin lapset.Hyvin tuota puukottelet sinäkin muualta tulleena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin tuota puukottelet sinäkin muualta tulleena.
Missä kohdin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohdin?
Innokas olet muita syyttämään, mutta samanlainen juoruakka olet itsekin.
- Anonyymi
Olen noin 65-vuotias mies. Olen kielikello.
- Anonyymi
Kannattaa
- Anonyymi
🍿🍿🍿
- Anonyymi
Juoruilu on kivaa. Juoruilen mielelläni tyypeistä jotka vinkuu ja valittaa joka asiasta. On hauskaa pilata ikivalittajan elämä ja kuunnella kun hän vinkuu ja valittaa.
Se on kivaa!- Anonyymi
Jos toiselle ihmiselle kärsimyksen aiheuttaminen tuottaa iloa, on kysymyksessä pahuuden harjoittaminen.
- Anonyymi
Meneekö ajatuskulkusi niin, että ensiksi juoruat muista ja jos joku tästä valittaa sinulle, sinä leimaat hänet valittajaksi etkä korjaa omaa käytöstäsi, ja rankaiset häntä lisäjuoruilla? Mikäli niin kuulostaa aivan narsistien toiminnalle. Narsistit tekevät vääryyttä ottamatta vastuuta mistään. He toki itse vinkuu ja itkee jos joku vähänkin heitä kritisoi jostain, mutta syyttävät muita vinkujiksi tai valittajiksi ja puukottavat selkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meneekö ajatuskulkusi niin, että ensiksi juoruat muista ja jos joku tästä valittaa sinulle, sinä leimaat hänet valittajaksi etkä korjaa omaa käytöstäsi, ja rankaiset häntä lisäjuoruilla? Mikäli niin kuulostaa aivan narsistien toiminnalle. Narsistit tekevät vääryyttä ottamatta vastuuta mistään. He toki itse vinkuu ja itkee jos joku vähänkin heitä kritisoi jostain, mutta syyttävät muita vinkujiksi tai valittajiksi ja puukottavat selkään.
Juuri näin!
Juoruilu ja selkään puukottaminen ovat hyviä harrastuksia ja hyvää ajankulua.
Mutta senhän sinä tiedätkin kun olet kaikessa narsismissasi sen alan erikoisasiantuntija.
Lisäksi osaat taitavasti kääntää omat ongelmasi ja sosiaaliset vaikeutesi toisten syyksi, siinä olet oikea guru jonka yli ei ole käynyttä.
Syvä kumarrus, Mestari! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos toiselle ihmiselle kärsimyksen aiheuttaminen tuottaa iloa, on kysymyksessä pahuuden harjoittaminen.
Elämänlaatuni parani kun pääsin salavihaisesta, julmasta henkilöstä eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämänlaatuni parani kun pääsin salavihaisesta, julmasta henkilöstä eroon.
”Irti päästämisessä auttaa ajatus, että nöyryyttäjä ei ole minun arvoiseni.”
Huono kokemus ja siitä vapautuminen on uudenja paremman elämän alku.
- Anonyymi
Hulluja kannattaa aina vältellä.
- Anonyymi
Hullu kuin pircca pullosta tullut
- Anonyymi
Toksiset ihmiset myrkyttää vahvimmankin mielen.
- Anonyymi
Toksinen esimies kyttäsi selkäni takana useaan otteeseen. Takaraivooni paloi melkein reikä. Nyt pirccaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toksinen esimies kyttäsi selkäni takana useaan otteeseen. Takaraivooni paloi melkein reikä. Nyt pirccaa.
Minäkin haluan olla toksinen...!🙋♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin haluan olla toksinen...!🙋♂️
Se on helppoa jos on pieni pinis. Pieni muna, suuri sielu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on helppoa jos on pieni pinis. Pieni muna, suuri sielu.
Mutta kun minun pinikseni on minuakin suurempi... Mitä teen...? 🙋♂️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun minun pinikseni on minuakin suurempi... Mitä teen...? 🙋♂️
Älä pelkää. Se on vain tunnetta ja toksisuuden harhaa. Anna mennä ja jatka samaa rataa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512284Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261127Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut841007Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22793Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769