Relax turva on pelkkää huijausta

Anonyymi-ap

35

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Relax ei korvaa myöskään lämmönvaihtimen puhkeamista, vaikka se on osa lämmitysjärjestelmää. Toyota kiertää vastuunsa ja kertoo osan olevan osan pakoputkea. Melkoinen kusetus koko Relax.

    • Anonyymi

      Relaxin kehujat voisivat kertoa, minkä vian Relax turva on heidän autossaan korvannut.

      • Anonyymi

        Minä kerron - ei mitään. Auto on nyt 9,5 v. ja vikoja ei ole tullut.


    • Anonyymi

      Voihan sitä kantaa 10 vuotta rahojaan Toyotan huoltoon, jos rahoille ei ole parempaa käyttöä.

    • Anonyymi

      Tottakai
      Relax
      on huijausta.
      Nykyään kaikki on
      HUIJAUSTA.
      Aivan kaikki.

      • Anonyymi

        Eli rahat pois tyhmiltä.


    • Anonyymi

      "Haapalan mukaan Toyotan alkuperäinen johtosarjan liitin oli vielä sellaista materiaalia, että se oli hyvin altis korroosiolle, joka aiheutti voimakasta hapettumista."
      Eikös tuo jos mikä ole osoitus suunnitteluvirheestä?

      • Anonyymi

        Ingman saa maidon maistumaan ja tojota muovin ruostumaan.

        Vanha asfalttiviidakon sanonta.

        Tollolootassa korroosio ei ole vika, vaan ominaisuus. Missä muussa autossa esim. polttoaineen tankkausputki ruostuu poikku yhä edelleen ihan samoin kuin kultaisella 80-luvullakin valmistetuissa autoissa?


    • Anonyymi

      Toyota ei ole julkaissut luultavasti korjauksen korkeiden kustanusten vuoksi edes takaisin- tai tarkastuskutsua. Ilmeisesti Toyota toivoo ja odottaa, että vika ilmenee vasta kun autolla on ajettu riittävän paljon, että syy voidaan laittaa normaalin käytön ja ikääntymisen syyksi ja omistajasta saadaan maksumies.

    • Anonyymi

      Vaatii kyllä lujaa uskoa Toyotaan ostaa tuollaisia paskoja käytettynä ja pyyntihinnoilla.

    • Anonyymi

      Relax, 10 vuotta. Markkinoiden paras takuu!

      • Anonyymi

        Olet mainonnan nielaissut sopuli . Relax ja takuu ovat kaksi eri asiaa .


      • Anonyymi

        Kerrohan esimerkkejä Relax turvan korvaamista vioista.


    • Anonyymi

      Ei ihme, että käytetyt AWD mallit ovat myynnissä muissa kuin Toyota-liikkeissä.

      • Anonyymi

        Ne on myynnissä koska niitä tuodaan käytettynä jatkuvana virtana maahan. Kysyntä on kovaa joten liikkeet myy sitä mitä ostetaan.


    • Anonyymi

      Kertokaa nyt niitä Relaxin korvaamia vikoja vai eikö kukaan ole oikeasti tarttunut huijaukseen?

      • Anonyymi

        Lexus-palstalla jollekin se oli korjannut jarrun laahaamisen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17451712/ct-tai-300h

        "IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexus-palstalla jollekin se oli korjannut jarrun laahaamisen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17451712/ct-tai-300h

        "IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille."

        Miten jarrut voivat laahata autossa, joka huolletaan kerran vuodessa tai 15.000 km välein??? Joku on kyllä oikonut huollossa huolella. Lasku on varmaan tehty huolellisemmin.


    • Anonyymi

      Eo se ole huijausta, vaan keino sitoa hölmöt tojoilijat noudattamaan autoissaan vapaaehtoisesti ylitiheää huolto-ohjelmaa. Samaa sovelletaan jopa sähköautoon, jossa ei oikeasti ole mitään huollettavaa kilometriperusteisesti. Kyse on puhtaasti rahastuksesta jälkimarkkinoinnin keinoin.

    • Anonyymi

      Relaxi ongelma kuluttajalle on se että Toyotassa ylipäänsä on vähemmän vikoja varsinkin kalliita vikoja joten Relaxin käyttö väistämättä jä vähille.

      Toytan web-sivulla on tarkka lista siitä mitä Relax korvaa. Ei siinä mitään huijausta ole.
      Voi ihan itse tarkastaa mitä korvataan ja mitä ei.
      Jos sitä ei laiskuudesta tai tyhmyydestä johtue lue nii se huijaus on kyllä siellä omalla pururadalla korvien välissä. Turha omaa typeryyttään on tänne itkeä.

      • Anonyymi

        Miksei korvaa esim Corollan lämmönvaihtimia Rav4 takamoottorin sähköliitintä, vaikka molemmat ovat selviä suunnitteluvirheitä? Sanonko suoraan, että liian kalliita korjata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei korvaa esim Corollan lämmönvaihtimia Rav4 takamoottorin sähköliitintä, vaikka molemmat ovat selviä suunnitteluvirheitä? Sanonko suoraan, että liian kalliita korjata

        Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.

        Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.

        Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
        Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.

        Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.

        Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
        Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.

        Hienosti tojouskis väisti sen tosiseikan, että tällaisia relax turvia hankitaan just kalliiden vikojen varalta.

        Tollolootissa tyypillinen KALLIS vika on pakoputkessa sijaitsevan lämmönvaihtimen puhkeaminen.

        Ex tuttu osti vajaan 3 vuoden ikäisen tollolootan. Pari kk takuun päättymisen jälkeen tämä lämmönvaihdin poks ja tosiaan relax turvan suhteen vain paskaiset naurut. Taisi olla tässäkin kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia. Mukava pikku kuluerä, jos ja kun tämän laatukikkareen saa uusia joka kolmas vuosi!

        Tosin auton ollessa noin tuore tulee eteen myös kysymys virhevastuusta. Jopa laaduttoman itäauton pitäisi pysyä läjässä hitusen pidempään kuin 3 vuotta. Joten pitkän tappelun jälkeen vastaantulo korjauskustannusten osalta, mutta omaksi tappioksi jäi silti ramppaaminen korjaamolla, päiväkausien sähköposti&puhelinsodat ja se, että auto viikkokausia pois käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.

        Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.

        Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
        Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.

        Toyota teki 4 vuotta sutta ja sekundaa ennen kuin tajusi mitä teki. Odotti niin kauan, että suuresta osasta oli takuu loppunut. Pitääkö joku Kokkolan paja opettaa Toyotaa, miten tehdään kestävää laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota teki 4 vuotta sutta ja sekundaa ennen kuin tajusi mitä teki. Odotti niin kauan, että suuresta osasta oli takuu loppunut. Pitääkö joku Kokkolan paja opettaa Toyotaa, miten tehdään kestävää laatua.

        Tasaista on tollolootan laatu siis.

        Ihan sama kuvio toistuu vuosikymmenestä toiseen.

        Esim. kehnolaatuisista männänrenkaista johtunut öljynsyönti "ratkaistiin" uusimalla öljytikut lyhyemmiksi. Näin saatiin öljynpinta moottorissa ylemmäksi eikä öljyä tarvinnut enää lisätä joka tankkauksen yhteydessä. Saatiin halvalla kikalla venytettyä korjaus niin pitkälle, että "artisti maksaa".

        Sama D4D kannentiivisteiden kanssa. Hyvin hiljaa oltiin siitä, että max. 180 tkm/7 vuotta googwillinä noita korjattiin. Riemu oli suuri, kun meni aika- tai km raja vähänkin yli - ei enää mitään vastaantuloa kymppitonnin remonttiin. Näissä kertakäyttömoottoreissa siis kannentiiviste vaihtuu kätevästi uusimalla koko moottori.

        Aika hiljaa oltu tai turvauduttu rehelliseen valehteluun myös softabugien, turvatyynyonglemien ja kolaritesteissä huijaamisen suhteen.

        Lie yleisempikin tyyli. Vrt datsuneissa taannoin runsaasti ongelmia soikeaksi menevien sylinterien kanssa. Ei tietenkään mitään vihjausta omistajille liian kireaälle vedetyistä vaihteiston kiinnityspulteista, ei takaisinkutsua. Odotettiin vaan, että tuli autoille tarpeeksi ikää ja kilometrejä, ettei tarvinnut sen jälkeen enää lainkaan piitata asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.

        Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.

        Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
        Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.

        "Yksittäisissä tapauksissa korjauksen maksaa asiakas joko kokonaan tai osittain niin kutsutun normaalin goodwill-menettelyn mukaisesti."
        Että sellaista goidwilliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksittäisissä tapauksissa korjauksen maksaa asiakas joko kokonaan tai osittain niin kutsutun normaalin goodwill-menettelyn mukaisesti."
        Että sellaista goidwilliä.

        Sitähän se goodwill on ihan kaikilla merkeillä.
        Se on tehtaan hyvää tahtoa tulla vastaan vaikk ajuridisesti niin ei olisi pakko.
        "good will" = hyvä tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti tojouskis väisti sen tosiseikan, että tällaisia relax turvia hankitaan just kalliiden vikojen varalta.

        Tollolootissa tyypillinen KALLIS vika on pakoputkessa sijaitsevan lämmönvaihtimen puhkeaminen.

        Ex tuttu osti vajaan 3 vuoden ikäisen tollolootan. Pari kk takuun päättymisen jälkeen tämä lämmönvaihdin poks ja tosiaan relax turvan suhteen vain paskaiset naurut. Taisi olla tässäkin kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia. Mukava pikku kuluerä, jos ja kun tämän laatukikkareen saa uusia joka kolmas vuosi!

        Tosin auton ollessa noin tuore tulee eteen myös kysymys virhevastuusta. Jopa laaduttoman itäauton pitäisi pysyä läjässä hitusen pidempään kuin 3 vuotta. Joten pitkän tappelun jälkeen vastaantulo korjauskustannusten osalta, mutta omaksi tappioksi jäi silti ramppaaminen korjaamolla, päiväkausien sähköposti&puhelinsodat ja se, että auto viikkokausia pois käytöstä.

        Miksi näitä aina sattuu kavereille mutta ei kenellekään itsell.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi näitä aina sattuu kavereille mutta ei kenellekään itsell.

        Kaikkien pitää maksaa oppirahat. Minä ostin 2 itäautoa, ensimmäisen ja viimeisen, jo -89.

        Ruostetta, ruostetta, ruostetta piisasi jo 7 vuotiaana ja sen päälle 5 tkm välein aina joku paikka rikki. Jäähdytin (muovi/metalli liitossauma petti), pyöränlaakerit, tuulilasin pyyhkijöiden koneisto, ohjausakselin nivel, starttimoottori..... Kaupan päälle paskat ajo-ominaisuudet, ihan tappopeli talvella.

        Tuttu ajoi pitkään (>>10 vuotta) Volvolla ja kun sitä rupesi ikä painamaan tilalle vajaan 3 vuoden ikäinen hypetyscorolla vai nauris vai mikäsenyt oli. Sitäpä poksahti puoli vuotta myöhemmin pakoputken lämmönvaihdin ja myyjän terveiset oli, että takuu ummessa eikä Relax korvaa (=maksoit turhasta). Kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia.

        Pitkän tappelun jälkeen vaihtui sitten niin, että goodwill maksaa suurimman osan. Mutta tästä tosiaan tapeltiin oikein hartaudella ja vääntämässä oli heppu, joka työkseen tappelee kiinalaisten (jotka myös kusettaa joka käänteessä, kuten tojokin) komponenttitoimittajien kanssa siitä, oliko tuote tällä kertaa mitä tilattiin. Keskiverto sukankuluttaja olisi luovuttanut ja niellyt tappionsa.

        Yleensä ideana on, ettei näin tuoretta autoa vielä tarvi remontoida eikä myöskään tarvi montaa kertaa pajalla rampata eikä viikkokausia tarvi tapella kuluista. Etenkin, kun autossa piti olla just tällaisen varalta lisäturva. Eikä tuo ollut ainoa ongelma -> itäauto lähti kiertoon ja laatuauto tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien pitää maksaa oppirahat. Minä ostin 2 itäautoa, ensimmäisen ja viimeisen, jo -89.

        Ruostetta, ruostetta, ruostetta piisasi jo 7 vuotiaana ja sen päälle 5 tkm välein aina joku paikka rikki. Jäähdytin (muovi/metalli liitossauma petti), pyöränlaakerit, tuulilasin pyyhkijöiden koneisto, ohjausakselin nivel, starttimoottori..... Kaupan päälle paskat ajo-ominaisuudet, ihan tappopeli talvella.

        Tuttu ajoi pitkään (>>10 vuotta) Volvolla ja kun sitä rupesi ikä painamaan tilalle vajaan 3 vuoden ikäinen hypetyscorolla vai nauris vai mikäsenyt oli. Sitäpä poksahti puoli vuotta myöhemmin pakoputken lämmönvaihdin ja myyjän terveiset oli, että takuu ummessa eikä Relax korvaa (=maksoit turhasta). Kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia.

        Pitkän tappelun jälkeen vaihtui sitten niin, että goodwill maksaa suurimman osan. Mutta tästä tosiaan tapeltiin oikein hartaudella ja vääntämässä oli heppu, joka työkseen tappelee kiinalaisten (jotka myös kusettaa joka käänteessä, kuten tojokin) komponenttitoimittajien kanssa siitä, oliko tuote tällä kertaa mitä tilattiin. Keskiverto sukankuluttaja olisi luovuttanut ja niellyt tappionsa.

        Yleensä ideana on, ettei näin tuoretta autoa vielä tarvi remontoida eikä myöskään tarvi montaa kertaa pajalla rampata eikä viikkokausia tarvi tapella kuluista. Etenkin, kun autossa piti olla just tällaisen varalta lisäturva. Eikä tuo ollut ainoa ongelma -> itäauto lähti kiertoon ja laatuauto tilalle.

        Toyota turva kattaa matkan korjaamolle muttei itse korjausta.


    • Anonyymi

      Milloinkahan Toyotalla ymmärretään, että kupari ja alumiini eivät saa olla kosketuksessa toisiinsa sähköäjohtavissa osissa. Ei etenkään, kun joutuvat tekemisiin veden, suolan jne kanssa.

      • Anonyymi

        Ehkä Toyota keksii joskus 10v kuluttua paremmat suojat kaapeleille.
        Mutta kaikki tämä toki maksaa ja se ei käy kun voittoa pitää tehdä.
        Eihän se käy että jotain korjataan ilmaiseksi. Mielummin jätetään korjaamatta vaikka kyseessä on oma moka. Toki sitten maksvat korvauksia kun oikeuteen viedään juttu.
        Mutta auton ostaja siinä aina kärsii kun ei saa autoa sellaiseen kuntoon että se olisi käyttökelpoinen.


    • Anonyymi

      Kohtalo on todella kova:
      "Vian esiintyessä hybridijärjestelmä sallii järjestelmän käytön eli auton käyttämisen 10 tunnin ajan. Auton takasähkömoottori ei kuitenkaan toimi eli auto toimii etuvetoisena. Tämän ajan jälkeen hybridijärjestelmä ei enää salli auton käynnistämistä"

      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa jo aikapommilta.


      • Anonyymi

        Elämme vuotta 2025. Huhhuh.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      135
      8303
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      104
      7519
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      92
      5696
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      94
      5650
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4830
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      146
      2654
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      61
      2503
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1485
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1444
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      53
      1339
    Aihe