Se ei korvaa edes selvää suunnitteluvikaa. Tuskin mitään yli 100 euroa kalliimpaa vikaa.
https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/
Relax turva on pelkkää huijausta
35
431
Vastaukset
- Anonyymi
Relax ei korvaa myöskään lämmönvaihtimen puhkeamista, vaikka se on osa lämmitysjärjestelmää. Toyota kiertää vastuunsa ja kertoo osan olevan osan pakoputkea. Melkoinen kusetus koko Relax.
- Anonyymi
Relaxin kehujat voisivat kertoa, minkä vian Relax turva on heidän autossaan korvannut.
- Anonyymi
Minä kerron - ei mitään. Auto on nyt 9,5 v. ja vikoja ei ole tullut.
- Anonyymi
Voihan sitä kantaa 10 vuotta rahojaan Toyotan huoltoon, jos rahoille ei ole parempaa käyttöä.
- Anonyymi
Tottakai
Relax
on huijausta.
Nykyään kaikki on
HUIJAUSTA.
Aivan kaikki.- Anonyymi
Eli rahat pois tyhmiltä.
- Anonyymi
"Haapalan mukaan Toyotan alkuperäinen johtosarjan liitin oli vielä sellaista materiaalia, että se oli hyvin altis korroosiolle, joka aiheutti voimakasta hapettumista."
Eikös tuo jos mikä ole osoitus suunnitteluvirheestä?- Anonyymi
Ingman saa maidon maistumaan ja tojota muovin ruostumaan.
Vanha asfalttiviidakon sanonta.
Tollolootassa korroosio ei ole vika, vaan ominaisuus. Missä muussa autossa esim. polttoaineen tankkausputki ruostuu poikku yhä edelleen ihan samoin kuin kultaisella 80-luvullakin valmistetuissa autoissa?
- Anonyymi
Toyota ei ole julkaissut luultavasti korjauksen korkeiden kustanusten vuoksi edes takaisin- tai tarkastuskutsua. Ilmeisesti Toyota toivoo ja odottaa, että vika ilmenee vasta kun autolla on ajettu riittävän paljon, että syy voidaan laittaa normaalin käytön ja ikääntymisen syyksi ja omistajasta saadaan maksumies.
- Anonyymi
Vaatii kyllä lujaa uskoa Toyotaan ostaa tuollaisia paskoja käytettynä ja pyyntihinnoilla.
- Anonyymi
Relax, 10 vuotta. Markkinoiden paras takuu!
- Anonyymi
Olet mainonnan nielaissut sopuli . Relax ja takuu ovat kaksi eri asiaa .
- Anonyymi
Kerrohan esimerkkejä Relax turvan korvaamista vioista.
- Anonyymi
Ei ihme, että käytetyt AWD mallit ovat myynnissä muissa kuin Toyota-liikkeissä.
- Anonyymi
Ne on myynnissä koska niitä tuodaan käytettynä jatkuvana virtana maahan. Kysyntä on kovaa joten liikkeet myy sitä mitä ostetaan.
- Anonyymi
Kertokaa nyt niitä Relaxin korvaamia vikoja vai eikö kukaan ole oikeasti tarttunut huijaukseen?
- Anonyymi
Lexus-palstalla jollekin se oli korjannut jarrun laahaamisen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17451712/ct-tai-300h
"IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexus-palstalla jollekin se oli korjannut jarrun laahaamisen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17451712/ct-tai-300h
"IS 300h ollut kohta 5v. Ylivoimaisesti paras auto jonka olen omistanut. Matala kulutus, erittäin hyvä ajaa sekä ylipäätänsä helkutin laadukkaasti rakennettu auto. Luotettavuudesta ei tarvitse edes puhuaa, isoimmat jutut mitä pitänyt korjata oli 12V akku ja jumittunut jarrumäntä. Jarrumäntäremontti meni suoraan Relaxin piikkiin joten oli ilmaista. Vielä olisi vuosi Relax-takuuta jäljellä, ehkä voisi jo vaihtaa mutta uskomattoman hyvä auto kaikinpuolin. Voin suositella varauksetta kaikille."Miten jarrut voivat laahata autossa, joka huolletaan kerran vuodessa tai 15.000 km välein??? Joku on kyllä oikonut huollossa huolella. Lasku on varmaan tehty huolellisemmin.
- Anonyymi
Eo se ole huijausta, vaan keino sitoa hölmöt tojoilijat noudattamaan autoissaan vapaaehtoisesti ylitiheää huolto-ohjelmaa. Samaa sovelletaan jopa sähköautoon, jossa ei oikeasti ole mitään huollettavaa kilometriperusteisesti. Kyse on puhtaasti rahastuksesta jälkimarkkinoinnin keinoin.
- Anonyymi
Relaxi ongelma kuluttajalle on se että Toyotassa ylipäänsä on vähemmän vikoja varsinkin kalliita vikoja joten Relaxin käyttö väistämättä jä vähille.
Toytan web-sivulla on tarkka lista siitä mitä Relax korvaa. Ei siinä mitään huijausta ole.
Voi ihan itse tarkastaa mitä korvataan ja mitä ei.
Jos sitä ei laiskuudesta tai tyhmyydestä johtue lue nii se huijaus on kyllä siellä omalla pururadalla korvien välissä. Turha omaa typeryyttään on tänne itkeä.- Anonyymi
Miksei korvaa esim Corollan lämmönvaihtimia Rav4 takamoottorin sähköliitintä, vaikka molemmat ovat selviä suunnitteluvirheitä? Sanonko suoraan, että liian kalliita korjata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei korvaa esim Corollan lämmönvaihtimia Rav4 takamoottorin sähköliitintä, vaikka molemmat ovat selviä suunnitteluvirheitä? Sanonko suoraan, että liian kalliita korjata
Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.
Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.
Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.
Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.
Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.Hienosti tojouskis väisti sen tosiseikan, että tällaisia relax turvia hankitaan just kalliiden vikojen varalta.
Tollolootissa tyypillinen KALLIS vika on pakoputkessa sijaitsevan lämmönvaihtimen puhkeaminen.
Ex tuttu osti vajaan 3 vuoden ikäisen tollolootan. Pari kk takuun päättymisen jälkeen tämä lämmönvaihdin poks ja tosiaan relax turvan suhteen vain paskaiset naurut. Taisi olla tässäkin kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia. Mukava pikku kuluerä, jos ja kun tämän laatukikkareen saa uusia joka kolmas vuosi!
Tosin auton ollessa noin tuore tulee eteen myös kysymys virhevastuusta. Jopa laaduttoman itäauton pitäisi pysyä läjässä hitusen pidempään kuin 3 vuotta. Joten pitkän tappelun jälkeen vastaantulo korjauskustannusten osalta, mutta omaksi tappioksi jäi silti ramppaaminen korjaamolla, päiväkausien sähköposti&puhelinsodat ja se, että auto viikkokausia pois käytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.
Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.
Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty.Toyota teki 4 vuotta sutta ja sekundaa ennen kuin tajusi mitä teki. Odotti niin kauan, että suuresta osasta oli takuu loppunut. Pitääkö joku Kokkolan paja opettaa Toyotaa, miten tehdään kestävää laatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota teki 4 vuotta sutta ja sekundaa ennen kuin tajusi mitä teki. Odotti niin kauan, että suuresta osasta oli takuu loppunut. Pitääkö joku Kokkolan paja opettaa Toyotaa, miten tehdään kestävää laatua.
Tasaista on tollolootan laatu siis.
Ihan sama kuvio toistuu vuosikymmenestä toiseen.
Esim. kehnolaatuisista männänrenkaista johtunut öljynsyönti "ratkaistiin" uusimalla öljytikut lyhyemmiksi. Näin saatiin öljynpinta moottorissa ylemmäksi eikä öljyä tarvinnut enää lisätä joka tankkauksen yhteydessä. Saatiin halvalla kikalla venytettyä korjaus niin pitkälle, että "artisti maksaa".
Sama D4D kannentiivisteiden kanssa. Hyvin hiljaa oltiin siitä, että max. 180 tkm/7 vuotta googwillinä noita korjattiin. Riemu oli suuri, kun meni aika- tai km raja vähänkin yli - ei enää mitään vastaantuloa kymppitonnin remonttiin. Näissä kertakäyttömoottoreissa siis kannentiiviste vaihtuu kätevästi uusimalla koko moottori.
Aika hiljaa oltu tai turvauduttu rehelliseen valehteluun myös softabugien, turvatyynyonglemien ja kolaritesteissä huijaamisen suhteen.
Lie yleisempikin tyyli. Vrt datsuneissa taannoin runsaasti ongelmia soikeaksi menevien sylinterien kanssa. Ei tietenkään mitään vihjausta omistajille liian kireaälle vedetyistä vaihteiston kiinnityspulteista, ei takaisinkutsua. Odotettiin vaan, että tuli autoille tarpeeksi ikää ja kilometrejä, ettei tarvinnut sen jälkeen enää lainkaan piitata asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei ole Turvan piirissä. Jos haluat tietää perusteluja niin ota yhteyttä maahantuojaan tai Toyota Motor Europeen suoraan.
Käytännössä nuo RAVin takamoottor kaapeliasiat on Suomiautoihin korjattu goodwillinä.
Sitäpaitsi Kokkolan Autohuollolla on 500e korjaus tuohon. Onko se niin kauhea asia asioida jossain muuallakin kuin marmorilla. Katsoppa hiukan Vagen kanavaa niin näet kuinka VAG liikkeiden arviot 500e Vagenila tehtyihin korjauksiin on kymmenkertaisia.
Näin se vaa menee. Katsos kun tehtailla on kaikille asioille korjausohje. Merkkiliike joko tekee sen mukaan tai sitten ei tee ollenkaan. Vapaat toimijat voi sitten korjata eritavalla mikä voi olla kymmenesosa kustannuksista kuten tuossa RAV liitimessä ja useissa VAG vioissa mitä Vagen kanavalla on esitelty."Yksittäisissä tapauksissa korjauksen maksaa asiakas joko kokonaan tai osittain niin kutsutun normaalin goodwill-menettelyn mukaisesti."
Että sellaista goidwilliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yksittäisissä tapauksissa korjauksen maksaa asiakas joko kokonaan tai osittain niin kutsutun normaalin goodwill-menettelyn mukaisesti."
Että sellaista goidwilliä.Sitähän se goodwill on ihan kaikilla merkeillä.
Se on tehtaan hyvää tahtoa tulla vastaan vaikk ajuridisesti niin ei olisi pakko.
"good will" = hyvä tahto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti tojouskis väisti sen tosiseikan, että tällaisia relax turvia hankitaan just kalliiden vikojen varalta.
Tollolootissa tyypillinen KALLIS vika on pakoputkessa sijaitsevan lämmönvaihtimen puhkeaminen.
Ex tuttu osti vajaan 3 vuoden ikäisen tollolootan. Pari kk takuun päättymisen jälkeen tämä lämmönvaihdin poks ja tosiaan relax turvan suhteen vain paskaiset naurut. Taisi olla tässäkin kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia. Mukava pikku kuluerä, jos ja kun tämän laatukikkareen saa uusia joka kolmas vuosi!
Tosin auton ollessa noin tuore tulee eteen myös kysymys virhevastuusta. Jopa laaduttoman itäauton pitäisi pysyä läjässä hitusen pidempään kuin 3 vuotta. Joten pitkän tappelun jälkeen vastaantulo korjauskustannusten osalta, mutta omaksi tappioksi jäi silti ramppaaminen korjaamolla, päiväkausien sähköposti&puhelinsodat ja se, että auto viikkokausia pois käytöstä.Miksi näitä aina sattuu kavereille mutta ei kenellekään itsell.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi näitä aina sattuu kavereille mutta ei kenellekään itsell.
Kaikkien pitää maksaa oppirahat. Minä ostin 2 itäautoa, ensimmäisen ja viimeisen, jo -89.
Ruostetta, ruostetta, ruostetta piisasi jo 7 vuotiaana ja sen päälle 5 tkm välein aina joku paikka rikki. Jäähdytin (muovi/metalli liitossauma petti), pyöränlaakerit, tuulilasin pyyhkijöiden koneisto, ohjausakselin nivel, starttimoottori..... Kaupan päälle paskat ajo-ominaisuudet, ihan tappopeli talvella.
Tuttu ajoi pitkään (>>10 vuotta) Volvolla ja kun sitä rupesi ikä painamaan tilalle vajaan 3 vuoden ikäinen hypetyscorolla vai nauris vai mikäsenyt oli. Sitäpä poksahti puoli vuotta myöhemmin pakoputken lämmönvaihdin ja myyjän terveiset oli, että takuu ummessa eikä Relax korvaa (=maksoit turhasta). Kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia.
Pitkän tappelun jälkeen vaihtui sitten niin, että goodwill maksaa suurimman osan. Mutta tästä tosiaan tapeltiin oikein hartaudella ja vääntämässä oli heppu, joka työkseen tappelee kiinalaisten (jotka myös kusettaa joka käänteessä, kuten tojokin) komponenttitoimittajien kanssa siitä, oliko tuote tällä kertaa mitä tilattiin. Keskiverto sukankuluttaja olisi luovuttanut ja niellyt tappionsa.
Yleensä ideana on, ettei näin tuoretta autoa vielä tarvi remontoida eikä myöskään tarvi montaa kertaa pajalla rampata eikä viikkokausia tarvi tapella kuluista. Etenkin, kun autossa piti olla just tällaisen varalta lisäturva. Eikä tuo ollut ainoa ongelma -> itäauto lähti kiertoon ja laatuauto tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien pitää maksaa oppirahat. Minä ostin 2 itäautoa, ensimmäisen ja viimeisen, jo -89.
Ruostetta, ruostetta, ruostetta piisasi jo 7 vuotiaana ja sen päälle 5 tkm välein aina joku paikka rikki. Jäähdytin (muovi/metalli liitossauma petti), pyöränlaakerit, tuulilasin pyyhkijöiden koneisto, ohjausakselin nivel, starttimoottori..... Kaupan päälle paskat ajo-ominaisuudet, ihan tappopeli talvella.
Tuttu ajoi pitkään (>>10 vuotta) Volvolla ja kun sitä rupesi ikä painamaan tilalle vajaan 3 vuoden ikäinen hypetyscorolla vai nauris vai mikäsenyt oli. Sitäpä poksahti puoli vuotta myöhemmin pakoputken lämmönvaihdin ja myyjän terveiset oli, että takuu ummessa eikä Relax korvaa (=maksoit turhasta). Kustannusarvio töineen jotain 5 tonnia.
Pitkän tappelun jälkeen vaihtui sitten niin, että goodwill maksaa suurimman osan. Mutta tästä tosiaan tapeltiin oikein hartaudella ja vääntämässä oli heppu, joka työkseen tappelee kiinalaisten (jotka myös kusettaa joka käänteessä, kuten tojokin) komponenttitoimittajien kanssa siitä, oliko tuote tällä kertaa mitä tilattiin. Keskiverto sukankuluttaja olisi luovuttanut ja niellyt tappionsa.
Yleensä ideana on, ettei näin tuoretta autoa vielä tarvi remontoida eikä myöskään tarvi montaa kertaa pajalla rampata eikä viikkokausia tarvi tapella kuluista. Etenkin, kun autossa piti olla just tällaisen varalta lisäturva. Eikä tuo ollut ainoa ongelma -> itäauto lähti kiertoon ja laatuauto tilalle.Toyota turva kattaa matkan korjaamolle muttei itse korjausta.
- Anonyymi
Milloinkahan Toyotalla ymmärretään, että kupari ja alumiini eivät saa olla kosketuksessa toisiinsa sähköäjohtavissa osissa. Ei etenkään, kun joutuvat tekemisiin veden, suolan jne kanssa.
- Anonyymi
Ehkä Toyota keksii joskus 10v kuluttua paremmat suojat kaapeleille.
Mutta kaikki tämä toki maksaa ja se ei käy kun voittoa pitää tehdä.
Eihän se käy että jotain korjataan ilmaiseksi. Mielummin jätetään korjaamatta vaikka kyseessä on oma moka. Toki sitten maksvat korvauksia kun oikeuteen viedään juttu.
Mutta auton ostaja siinä aina kärsii kun ei saa autoa sellaiseen kuntoon että se olisi käyttökelpoinen.
- Anonyymi
Kohtalo on todella kova:
"Vian esiintyessä hybridijärjestelmä sallii järjestelmän käytön eli auton käyttämisen 10 tunnin ajan. Auton takasähkömoottori ei kuitenkaan toimi eli auto toimii etuvetoisena. Tämän ajan jälkeen hybridijärjestelmä ei enää salli auton käynnistämistä"- Anonyymi
Tuo kuulostaa jo aikapommilta.
- Anonyymi
Elämme vuotta 2025. Huhhuh.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1358303Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047519Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925696Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,945650Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194830Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1462654Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys612503Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81485Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531339