Helsingin henkeen viittaamiset aiheuttavat myötähäpeän tunteita. Moniko tämän päivän ETYK-vieraista oli läsnä 1975 Helsingin hengessä"? Tuskin kukaan. Mitä sitä sitten muistelemaan, kun kokemus ei ole ollut yhteinen.
2025 ETYK-konferessi on floppi ja pelkkää rahan tuhlaamista ja Stubbin oman hännän nostattamista. Venäjän hyökkäyssotaa ei lopeteta millään "Helsingin hengellä", eikä ETYKin konferenssissa pidetyillä juhlapuheilla.
Stubbilla on hirveä tunku päästä leikkimään jotain rauhanvälittäjää, mutta Stubb ei kelpaa mihinkään, eikä ole kelvannut Haavistokaan.
"Helsingin hengestä" puhuminen on noloa
9
139
Vastaukset
- Anonyymi
"Helsingin hengestä" puhuminen on ihan erityisen noloa sen vuoksi, että 1975 Suomettumisen aikakauden Suomi esitti olevansa puolueeton, johon tietenkään ei uskottu missään maassa. Suomi oli de facto Neuvostoliiton vasallivaltio.
Tänä päivänä Suomi on valinnut puolensa ja ei enää edes teeskentele puolueettomuutta. Puheet "Helsingin hengestä" ovat paitsi noloja, myös korneja. "Helsingin hengellä" viitataan johonkin sellaiseen, mitä ei ole enää edes olemassa.- Anonyymi
Usattunut Suomi?
- Anonyymi
Kyllä Suomi ol silloin itsenäisempi, kuin tänä päivänä. Lapset eivät tietenkään muista. Kerrotaan, että joku vääräleuka sanoi UKK:lle, kun hän oli lähdössä NL:oon. "Menetkö sinne nuolemaan"? UKK vastasi, "luuletko, että menen, jos sellainen olisi mielessä enhän sinne itse menisi, vaan lähettäisin sinut"
- Anonyymi
Väittipä venäjän edustaja tässä kokouksessa sitten mitä tahansa, venäjä on täys terroristivaltio, israelin ohella! Venäjän taholta koko ajan täyttä terrorismia ukrainaa ja siten eurooppaa kohtaan. Käsittämätöntä että muut maat ei tähän reakoi mitenkään, vaan kattoo sivusta, että mitenkähän ukrainan tuossa käy! Nämä venäjän edustajat tuputtaa täysin käsittämättömiä vertauksia ja teorioita, joilla ei ole mitään järkeen käypää tosiasiaa. Ei se auta mitään kun, euroopassa vaan voivotellaan ja ihmetellään, kun joka päivä ukraina saa pommilastin niskaansa. Rautaa rajalle pitäis saada ja nopeesti EU taholta. Venäläisiä sapettaa äärettömästi että muu maailma alko tukemaan ukrainaa ja heidän suunnitelmansa meni piloille, eikä he voi tunnustaa omaa tyhmyyttään. Putinia harmittaa se kun neuvostoliitto hajos omaan mahdottomuuteensa.
- Anonyymi
Venäjä on tuhonnut rauhanomaisen kehityksen joka venäläisistä huolimatta tuolloin saatiin aikaan.
Kuvaava on, että putinin virkavalehtelija M Sahareva sanoi: " Väkivallasta ja sen uhasta pidättäytyminen on venäläisille vastenmielistä." - Anonyymi
Miksi liikuntakyvytön Halonen halusi raahautua paikalle ja sallittiin osallistua tilaisuuteen.
- Anonyymi
Naton laajenemisvimma sotien syy!
- Anonyymi
Ei mikään pakottanut rysssiä hyökkäämään muihin maihin, sotahullu Venäjäkiimavajakki..
- Anonyymi
Oli se ihan yhteinen silloinkin. Rovollahan ne pelasi silloinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057054
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s404353- 733292
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271716- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247