Intelligent 12V /230V 3000W invertteri on toiminut moitteettomasti mökin aurinkosähköillä. Keväällä alkoi temppuilu vesipumppua käynnistettäessä. Pumppu ottaa vain 500W ja invertteri on toiminut muina kesinä hyvin, myös 1500W ottava laite ei ole ylikuormittanut invertteriä. Valaistus, televisio ym. laitteet jotka ottavat vähemmän toimii. Nyt invertteri katkaisee sähkön välittömästi pumppua tai siitä tehokkaampaa sähkölaitetta käynnistettäessä. Voiko esim ylikuumenemissuoja olla vaurioitunut? Olisiko saatavissa kytkentäkaavio? Kuka korjaisi ja onko korjattavissa?
Mikä mahtaa olla vika
8
80
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on tämän kyselyikäisen tekemän aloituksen pointti ??
- Anonyymi
Niin kuin olen kirjoittanut, invertterin on ilmoitettu kestävän 3000W kuorman. Ei kestä edes vesipumppua joka ottaa 500W. Missä vika ja voiko korjata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin olen kirjoittanut, invertterin on ilmoitettu kestävän 3000W kuorman. Ei kestä edes vesipumppua joka ottaa 500W. Missä vika ja voiko korjata.
Tarkista syöttöjännite (12V), kun pumppu käynnistyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkista syöttöjännite (12V), kun pumppu käynnistyy.
Syöttöjännite on ok. noin 12,6 - 12,8 V. Tunnen sähkötekniikkaa jonkin verran mutta en tunne invertteriä. Verkkokaupasta tilattu mutta sieltä ei saa kytkentäkaaviota minkä avulla voisi paikallistaa vikaa. Tunteeko kukaan invertteriä.
- AnonyymiUUSI
Oikeen hyvä aloitus .
Mielenkiintoinen ja samalla ajnkohtainen kalliin sähkön aikoina.
Teitenkin jos ei m omaa sähkömittarii ei kinnosta niitä ,mutta miskei sitten luuhaa tälläpalstalla.
Aloituskehuja
Äänestä SDP
- AnonyymiUUSI
Mitähän aloittaja keksii seuraavaksi kysyä ?
- AnonyymiUUSI
Invertterin laskettu kesto ikä noin 1o. Vuotta kun se pitää uusia
Sehän on kaikilla tiedossa
Jos mökkisi on kylmillään talvella oliko invertteri päällö - AnonyymiUUSI
Invertterin laskettu kesto ikä noin 1o. Vuotta kun se pitää uusia
Sehän on kaikilla tiedossa
Jos mökkisi on kylmillään talvella oliko invertteri päällö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321