Kehitysvammainen "karkasi" jostain palvelutalosta ja löytyi uimarannalla uimassa?
Siinä kuulemma 11 vuotias todisti jonkinlaista kykyä selvitä kuin monet muut kun kykeni "karkaamaan, kävelikö vai juoksiko uimarannalle", jopa kykeni uimaan uutisoivat?
Mahdollisesti kehitysvammaisilla joillakin voi olla yllättäviä kykyjä, joita harvoin päästetään kehitysvammaisen näyttämään? Esimerkiksi liikerata rajoitteisuus ei kerro lapsen älykkyydestä, eikä (mielipide) rajoittunut puhekyky tai muu. Itse olin joskus lapsena erikoissairaalassa ieikkauksissa. Sairaalaassa oli myös monenlaisia lapsia myös joillain muilla osastoilla. Kerran porraskäytävän hissiä (käsin ulkoa aukivedettävä ovellinen) käytti poika joka käveli vaikeasti, aikuiset ihmiset eivät tajunneet pojan toivetta eli päästä hissistä pois (koska poika osasi sanoa kysymykseen vaikeasti ei sanaa kuulostavan sanan) vaan tunkivat itsensä hissiin ja poika joutui jatkuvaan ylös alas menoon. Kun hissi sitten tuli alas jossa odottelin, avasin oven ja annoin aikaa pojan vaikeasti kävellä hissistä ulos. Mahdollisesti oli menossa Sairaalan kahvilaan, josta itse tuolla kertaa tulin?
Hiukan naurattaa?
6
123
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kehitysvammainen "karkasi" jostain palvelutalosta ja löytyi uimarannalla uimassa?
Siinä kuulemma 11 vuotias todisti jonkinlaista kykyä selvitä kuin monet muut jotka pitävät itseään terveinä kun kykeni "karkaamaan, kävelikö vai juoksiko uimarannalle", jopa kykeni uimaan uutisoivat?
Mahdollisesti kehitysvammaisilla joillakin voi olla yllättäviä kykyjä, joita harvoin päästetään kehitysvammaisen näyttämään? Esimerkiksi liikerata rajoitteisuus ei kerro lapsen älykkyydestä, eikä (mielipide) rajoittunut puhekyky tai muu. Itse olin joskus lapsena erikoissairaalassa leikkauksissa. Sairaalaassa oli monenlaisia lapsia myös joillain muilla osastoilla oletus kun heitä näkyi käytävässä? Kerran porraskäytävän hissiä (käsin ulkoa aukivedettävä ovellinen) käytti poika joka käveli vaikeasti. Aikuiset ihmiset eivät tajunneet pojan toivetta eli päästä hissistä pois (koska poika osasi sanoa kysymykseen vaikeasti ei sanaa kuulostavan sanan), vaan tunkivat itsensä hissiin ja poika joutui jatkuvaan ylös alas menoon. Kun hissi sitten tuli alas jossa odottelin, avasin oven ja annoin aikaa pojan vaikeasti kävellä hissistä ulos. Mahdollisesti oli menossa sairaalan kahvilaan, josta itse tuolla kertaa tulin?- AnonyymiUUSI
Pohde on perseestä.kiukkusia ämmiä ja nämä johtajat ovat ihan pihalla kaikesta.kauan eläköön pohde ja sote.lestavetoista hyvä veli sakkia tämäkin valitettavasti
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pohde on perseestä.kiukkusia ämmiä ja nämä johtajat ovat ihan pihalla kaikesta.kauan eläköön pohde ja sote.lestavetoista hyvä veli sakkia tämäkin valitettavasti
Taas kun kirjoitti totuuksia terveydenhuollosta (kokemuksia) niin joku kaatoi kirjoituksen järjestelmän valvonnassa ja sulki yhteyden joten kirjoitus ei saanut tulla näkyväksi, kiitos.
Olisi pitänyt tehdä välitallennus sitä mukaan kun etenee kirjoitusta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taas kun kirjoitti totuuksia terveydenhuollosta (kokemuksia) niin joku kaatoi kirjoituksen järjestelmän valvonnassa ja sulki yhteyden joten kirjoitus ei saanut tulla näkyväksi, kiitos.
Olisi pitänyt tehdä välitallennus sitä mukaan kun etenee kirjoitusta.Teillä tietysti on asianajajina parempi kokemus monista asioista. Kuitenki ihmetyttää ettei ehkä oivalleta miten suuri merkitys voi olla lääkäreiden lääkityksellä potilaan käyttäytymisiin? On nimittäin aika todennäköistä ettei ihminen muuta tottumuksia ruokien ja juomien suhteen joiden vaikutuksesta jokin lääkärin määräämä pillerin vaikutuksen aikana voimistuu käytöstavat? Hyvin moni varmasti reseptin saaneena tietää ettei lääkäri kerros sisältöä jostain syystä, uskollisesti luottavaiset potilaat voivat myöhemmin kohdata käytöstilanteita joihin eivät löydä selitystä?
Ei tietoa miten kyseisen 11 vuotian lapsen käytöstä esimerkiksi hoidettu. Pahinta kuitenki voi hyvinki tapahtua jos hoidettava kohtaa palvelutoiminnassa hiljentämistoimenpiteitä, jossa metelöivä potilaalle annetaan pikainen rauhoittava "ruisku?" Ihminen ikään kuin hiljennetään. Siitä tietysti pitäisi raportoida mutta tekevätkö aina, sillä yksityiset palvelutuottajat hoitolaitoksissa usein ovat omistajille tulolähde eli mitä rauhallisempia asiakkaat on sitä helpompi hoitaa ja halvempi hoitaa, tarvitaan vähemmän hoitajia? Nykyisi ei ole vaikea oikeusjärjestelmän kautta tehdä yksipuolisia päätöksiä esimerkiksi edunvalvojista potilaalle, hyvinki varakas voi menettää kutakuinki kaikki oikeuden omaisuuteensa kun määrätty edunvalvoja hoitaan.
Esimerkiksi minun äidilleni palvelutalossa määrättiin edunvalvoja yksipuolisella oikeudenpäätöksellä. Sen jäkeen edunvalvoja ja yksi sosiaalityöntekijä yhdessä painostivat äidin sanojen mukaan noin kaksituntia hyväksymään kyseisen edunvalvojan hoitaan äidin asiat hänen elämänsä loppuun asti.
Ajatelkaa noin kaksi tuntia kuin "kidutusta" jossa pakottivat hyväksyyn, joten lopulta uupunut, väsynyt vanhus allekirjoitti jotta menisivät huoneesta pois?.
Vaikea minun tietää miten paljon äidin vihaisuus tuon allekirjoituksen pakottamisen vuoksi lyhensi iloisen äidin ikää, äiti kuoli noin kahden kuukauden kuluttua. Josta noin yhden kuukauden ajan oli sairaalassa. Äidin toiveena sairaalassa oli ettei lääkitystä jatketa kun tekeen niin väsyneeksi. Äiti itse kertoi siitä yhtä-äkkisesti sairaalan tarkkailuosastossa hoitajalle aivan järkevin sanoin.
Aina on ahneita ihmisiä jotka haluavat toisten rahat, tässäkin olisi ollut vaihtoehtoja äiti pyysi minun hoitaan hänen asiat. Valitettavasti se ei ollut madollista, siitäkin syystä että poliittinen järjestelmä tehnyt niin vaikeaksi, olisin joutunut tekeen laajoja selvityksiä rahan käytöstä. Lisäksi olisi ollut oletettavaa muiden loputtomasti kuormittaneen tarpeettomilla maksavilla hoidoilla. Oletettavaa olisi lopulta ollut mahdotonta arvioida hoitojen tarpeellisuus ja onko niitä edes tehty?
Sellaista se on, maassa maan tavalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teillä tietysti on asianajajina parempi kokemus monista asioista. Kuitenki ihmetyttää ettei ehkä oivalleta miten suuri merkitys voi olla lääkäreiden lääkityksellä potilaan käyttäytymisiin? On nimittäin aika todennäköistä ettei ihminen muuta tottumuksia ruokien ja juomien suhteen joiden vaikutuksesta jokin lääkärin määräämä pillerin vaikutuksen aikana voimistuu käytöstavat? Hyvin moni varmasti reseptin saaneena tietää ettei lääkäri kerros sisältöä jostain syystä, uskollisesti luottavaiset potilaat voivat myöhemmin kohdata käytöstilanteita joihin eivät löydä selitystä?
Ei tietoa miten kyseisen 11 vuotian lapsen käytöstä esimerkiksi hoidettu. Pahinta kuitenki voi hyvinki tapahtua jos hoidettava kohtaa palvelutoiminnassa hiljentämistoimenpiteitä, jossa metelöivä potilaalle annetaan pikainen rauhoittava "ruisku?" Ihminen ikään kuin hiljennetään. Siitä tietysti pitäisi raportoida mutta tekevätkö aina, sillä yksityiset palvelutuottajat hoitolaitoksissa usein ovat omistajille tulolähde eli mitä rauhallisempia asiakkaat on sitä helpompi hoitaa ja halvempi hoitaa, tarvitaan vähemmän hoitajia? Nykyisi ei ole vaikea oikeusjärjestelmän kautta tehdä yksipuolisia päätöksiä esimerkiksi edunvalvojista potilaalle, hyvinki varakas voi menettää kutakuinki kaikki oikeuden omaisuuteensa kun määrätty edunvalvoja hoitaan.
Esimerkiksi minun äidilleni palvelutalossa määrättiin edunvalvoja yksipuolisella oikeudenpäätöksellä. Sen jäkeen edunvalvoja ja yksi sosiaalityöntekijä yhdessä painostivat äidin sanojen mukaan noin kaksituntia hyväksymään kyseisen edunvalvojan hoitaan äidin asiat hänen elämänsä loppuun asti.
Ajatelkaa noin kaksi tuntia kuin "kidutusta" jossa pakottivat hyväksyyn, joten lopulta uupunut, väsynyt vanhus allekirjoitti jotta menisivät huoneesta pois?.
Vaikea minun tietää miten paljon äidin vihaisuus tuon allekirjoituksen pakottamisen vuoksi lyhensi iloisen äidin ikää, äiti kuoli noin kahden kuukauden kuluttua. Josta noin yhden kuukauden ajan oli sairaalassa. Äidin toiveena sairaalassa oli ettei lääkitystä jatketa kun tekeen niin väsyneeksi. Äiti itse kertoi siitä yhtä-äkkisesti sairaalan tarkkailuosastossa hoitajalle aivan järkevin sanoin.
Aina on ahneita ihmisiä jotka haluavat toisten rahat, tässäkin olisi ollut vaihtoehtoja äiti pyysi minun hoitaan hänen asiat. Valitettavasti se ei ollut madollista, siitäkin syystä että poliittinen järjestelmä tehnyt niin vaikeaksi, olisin joutunut tekeen laajoja selvityksiä rahan käytöstä. Lisäksi olisi ollut oletettavaa muiden loputtomasti kuormittaneen tarpeettomilla maksavilla hoidoilla. Oletettavaa olisi lopulta ollut mahdotonta arvioida hoitojen tarpeellisuus ja onko niitä edes tehty?
Sellaista se on, maassa maan tavalla.Se ei ole vaan sellaista, hyvä että nykyään tulee totuus kaikkien tietoon tänä päivänä, tänä päivänä kaikkein tärkein asia on raha ja millään muulla ei ole väliä, tämä maailma on sairas paikka ja terveyden huolto ja kaikki muukin on aivan sairasta, ihme että kukaan edes haluaa tai kehtaa enää edes mennä tuollekkaan alalle jossa ihmiset on sairaita itse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole vaan sellaista, hyvä että nykyään tulee totuus kaikkien tietoon tänä päivänä, tänä päivänä kaikkein tärkein asia on raha ja millään muulla ei ole väliä, tämä maailma on sairas paikka ja terveyden huolto ja kaikki muukin on aivan sairasta, ihme että kukaan edes haluaa tai kehtaa enää edes mennä tuollekkaan alalle jossa ihmiset on sairaita itse.
Rahastusta kuten tiedämme.palvelut yms huononevat ja sitten joku johtaja selittää että kyllä henkilökuntaa on riittävästi tai jotain muuta vastaavaa.olisivat tässäkin tapauksessa vaikka ottaneet auton alle ja menneen tytön perään ja hakeneet pois kun kerta tilanteen näkivät niin ei olisi poliisia yms kutsua selvittään.eli mitä tästä opimme.emme mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453174Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222678- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391320
- 821189