Olla historian oikealla puolella. Mielleyhtymä viimeiseen tuomioon

Anonyymi-ap

Kuulemme joskus jossain lausuttavan "olla historian oikealla puolella". Tästä syntyy mielleyhtymä viimeiseen tuomioon. Olkaamme oikeamielisiä ja empaattisia. Karttakaamme itsekkyyttä ja ahneutta ja pahoja puheita. Silloin saatamme armosta saada olla tuomiolla historian oikealla puolella.

Lainaus raamatusta:

Viimeinen tuomio

31»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

41»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

46»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

15

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Vanhurskaat palkitaan ikuisella työttömyydellä 😇

• Anonyymi
        UUSI

Huumori on hyvä ominaisuus etenkin jos osaa nauraa itselleen, mutta on asiota mitä on viisasta ottaa vakavissaan.

• Anonyymi
      UUSI

Työttömät ei taida olla jaossa "oikealla" puolen

• Anonyymi
        UUSI

Monikin työtön voi noudattaa elämässään empatiaa ja lähimäisenrakkautta ja karttaa vääryyttä ja noudattaa korkeaa moraalia. Työtön tai työssä, se ei ratkaise.

• Anonyymi
      UUSI

Kukaan ei nykyhetkessä tiedä millä puolella historiaa on kun tulevaisuudessa historiaa tarkastellaan.

• Anonyymi
        UUSI

Jokainen voi valita itsekkyden ja ahneuden väliltä joka hetki. Empatian ja kylmyyden tai luotettavuuen tai pahojen puheiden väliltä. Voi valita opportunismin ja oikeamielisyyden, petoksen tai rehellisyyden väliltä. Valintaa voi tehdä joka päivä mille puolen historiaa asemoi itsensä.

• Anonyymi
        UUSI

Minä olen aina lieksapuolueen puolella 🙋‍♂️

• Anonyymi
      UUSI

Jeesusta kannattaa seurata ja tehdä parannus.

• Anonyymi
        UUSI

Eikö se reccukin valehtele kristillisenä arvona.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se reccukin valehtele kristillisenä arvona.

Ihmisiä voi huijata hetken aikaa mutta Jumalaa ei milloinkaan. Hän näkee sydämen tilan aina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisiä voi huijata hetken aikaa mutta Jumalaa ei milloinkaan. Hän näkee sydämen tilan aina.

Piinikseni on nyt lepotilassa

• Anonyymi
      UUSI

Veli todistaa toksisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Voiko kukaan olla enemmän historian väärällä puolella kuin uskovaiset jotka puolustavat Israelia joka on Gazassa tappanut kymmeniätuhansia lapsia?

• Anonyymi
        UUSI

Israel on Gazassa tappanut 60000 ihmistä joista 20000 lapsia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on Gazassa tappanut 60000 ihmistä joista 20000 lapsia

Kaikki juutalaiset eivät ole uskossa eli ns Messiaanisia juutalaisia. Juuri tätä odotamme että juutalaiset kääntyy Jeesukseen uskoviksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      23
      874
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      821
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      117
      816
    8. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe