Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät menot? Loppuelämän, tietyn aikaa, työttömyyden tai sen aikaa kun nainen on esim kotona raskauden ja lapsien takia?
Mikä olisi tilanne missä voisit?
Missä tilanteessa et voisi?
Olisitko mies valmis?
413
3457
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sillä rahalla saa?
- Anonyymi
Elätin, kuten alotuksessakin lukee. ;)
-sivusta - Anonyymi
Saat palvella naista, tehdä ruokaa, siivota, hoitaa lapsia ja jättää omat huonot harrastukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat palvella naista, tehdä ruokaa, siivota, hoitaa lapsia ja jättää omat huonot harrastukset.
No siinä tapauksessa en voisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaLapset tulee kalliiksi mutta useimmat rakastaa omia lapsiaan joten ei se haittaa eikä niitä eläteiksi yleensä nimitetä. Kauheita juttuja täällä. Toiv lapset ei lue näitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset tulee kalliiksi mutta useimmat rakastaa omia lapsiaan joten ei se haittaa eikä niitä eläteiksi yleensä nimitetä. Kauheita juttuja täällä. Toiv lapset ei lue näitä.
Vielä kauheemmalta tuntuu sanoa lapselle että "minä en maksa sinulle jäätelöä. Äitisi maksaa" mieti vähän ennekuin pidät muita tyhmänä
- Anonyymi
Joudutko kysymään mitä sillä saa, ihan oikeasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kauheemmalta tuntuu sanoa lapselle että "minä en maksa sinulle jäätelöä. Äitisi maksaa" mieti vähän ennekuin pidät muita tyhmänä
Ketähän tuossa tyhmänä pidettiin ja en ymmärrä sun viestiä että äiti maksaa joo eiköhän äitikin tai isä, molemmat välillä osta jäätelöä kuumalla helteellä lapsilleen????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketähän tuossa tyhmänä pidettiin ja en ymmärrä sun viestiä että äiti maksaa joo eiköhän äitikin tai isä, molemmat välillä osta jäätelöä kuumalla helteellä lapsilleen????
Eli lopulta mies maksaa kaikkien jäätelöt. Vaikkei ne olisi omia lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän te revitte noita juttuja taas joopa joo...
- Anonyymi
Rakkautta, rakkautta ja rakkautta, kaikissa olomuodoissa loppuelämäksi. Ja vissiin käpylehmän 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkautta, rakkautta ja rakkautta, kaikissa olomuodoissa loppuelämäksi. Ja vissiin käpylehmän 🙄
Tuli väärään kohtaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei konkurssiin mene tms? 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni ei ole lapsia.
Mutta, jos olisi lapsia, sanoisin lapselleni: "minä en maksa sinulle erityisen kallista jäätelöä, siis sellaista, mitä myydään jäätelökioskilla. Mutta, kun kaupasta saa jäätelöä 1,29€/1 kg, niin ei ole mikään ongelma, että otat pakastimesta sen verran jäätelöä kun kerralla syöt, pakkaat sen itse uudelleen mukaan otettavaksi, laitat kylmälaukkuun ja pari kylmäkallea kaveriksi, niin pysyy kylmänä syöntihetkeen asti".
Näin lapsi oppii arjen vastuullisuutta. Jäätelöä saa syödä, ja sitä saa ottaa myös mukaan retkelle, kunhan kantaa sen kylmälaukun mukanaan, ja retken jälkeen palauttaa kylmälaukun ja ne kylmäkallet.
Jäätelöä sinänsä saa syödä, mutta en halua olla maksamassa jäätelökioskinpitäjän bisnestä, jossa jäätelöä myydään moninkertaiseen hintaan verrattuna siihen, millä hinnalla sitä saa kaupan pakastealtaasta.
Tästä aiheesta on ihan turha tehdä kiistanaihetta, maksaako isä vai maksaako äiti.
Tuollainen "kumpi maksaa" asenne on hyvä tapa ajaa avioliittonsa avioeroon (nyt tai myöhemmin). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaHmm missä kohtaa aloituksessa luki että olisi kyseessä elätti pääsääntöisesti ainakaan ja usein on myös kyse siitä mihin itse toisen totuttaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset tulee kalliiksi mutta useimmat rakastaa omia lapsiaan joten ei se haittaa eikä niitä eläteiksi yleensä nimitetä. Kauheita juttuja täällä. Toiv lapset ei lue näitä.
Näistä olen ai sanon jos lapsen teon yrittää ajottaa siihen koska niihin on varaa ni on parempi unohtaa koko lapsen teko niihin ole koskaan varaa siinä tapauksessa ja ensisijaisesti pidän noin ajattelevaa ihmistä jollain tapaa sairaana joka ajattelee asiat siltä näkökulmalta että onko varaa lapseen määritellänkö kyky pitää lapsesta huolta rahalla siis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä lienee mies joka on tottunut huorien palveluksiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni ei ole lapsia.
Mutta, jos olisi lapsia, sanoisin lapselleni: "minä en maksa sinulle erityisen kallista jäätelöä, siis sellaista, mitä myydään jäätelökioskilla. Mutta, kun kaupasta saa jäätelöä 1,29€/1 kg, niin ei ole mikään ongelma, että otat pakastimesta sen verran jäätelöä kun kerralla syöt, pakkaat sen itse uudelleen mukaan otettavaksi, laitat kylmälaukkuun ja pari kylmäkallea kaveriksi, niin pysyy kylmänä syöntihetkeen asti".
Näin lapsi oppii arjen vastuullisuutta. Jäätelöä saa syödä, ja sitä saa ottaa myös mukaan retkelle, kunhan kantaa sen kylmälaukun mukanaan, ja retken jälkeen palauttaa kylmälaukun ja ne kylmäkallet.
Jäätelöä sinänsä saa syödä, mutta en halua olla maksamassa jäätelökioskinpitäjän bisnestä, jossa jäätelöä myydään moninkertaiseen hintaan verrattuna siihen, millä hinnalla sitä saa kaupan pakastealtaasta.
Tästä aiheesta on ihan turha tehdä kiistanaihetta, maksaako isä vai maksaako äiti.
Tuollainen "kumpi maksaa" asenne on hyvä tapa ajaa avioliittonsa avioeroon (nyt tai myöhemmin).Se mitä jätski maksaa jäätelökioskista myytynä siihen hintaan vaikuttaa kulut niin kuin kaikissa myytävissä tuotteissa ja kuluja on paljon sähkö liiketila työntekijän palkka verot liiketilasta jos oma vuokra ja on paljon muitakin kuluja joita ole jaksanu opetella edes ei ole työntekijänä huoliani ollu muu kuin että saan palkan ajasta jonka työnantajalle osaamistani myyn
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti on kysyttävä. Jos sillä saa rumapainoisen äksyn ja ärhentelevän fémakon joka tuo pöytään vain ison läjän "rajojaan", niin olisipa huono diili.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti on kysyttävä. Jos sillä saa rumapainoisen äksyn ja ärhentelevän fémakon joka tuo pöytään vain ison läjän "rajojaan", niin olisipa huono diili.
Jos mies on maskuliininen ja tuo naiselle turvaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, ja käyttäytyy kunnioittavasti eikä alenna puheillaan (niin kuin juuri teit), mies saa naiselta perheeseen lämpöä, turvaa ja tunnetta eli sellaista, mitä ei voi ostaa mutta mitä ilman koti ei tunnu kodilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies on maskuliininen ja tuo naiselle turvaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, ja käyttäytyy kunnioittavasti eikä alenna puheillaan (niin kuin juuri teit), mies saa naiselta perheeseen lämpöä, turvaa ja tunnetta eli sellaista, mitä ei voi ostaa mutta mitä ilman koti ei tunnu kodilta.
Tuo ei riitä yhdellekään miehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maskuliinit miehet ovat valloittaneet maita ja mantereita, vain koska allaan on ollut nainen, antautuvainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maskuliinit miehet ovat valloittaneet maita ja mantereita, vain koska allaan on ollut nainen, antautuvainen.
Vain jos mies on ollut provider man
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne maskuliiniset miehet vallotti mantereita ja otti sieltä naisia itselleen. Se oli koko hommassa ideana että viedään niiltä toisilta kaikki, naisetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, niinkö? Onko sitten oikein ja hyväksyttävää sanoa "isäsi maksaa"?
Kumpi maksaa? Se, jolla on sopivasti rahaa. Kortilla on typerää maksaa muutaman euron jätskiä tai oli se mitä tahansa.
Sähän se olet tyhmä ja varmasti vielä blondikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm missä kohtaa aloituksessa luki että olisi kyseessä elätti pääsääntöisesti ainakaan ja usein on myös kyse siitä mihin itse toisen totuttaa
"Missä kohtaa"?? No siinähän oli lueteltu selvällä suomenkielellä kaikki, joka tarkoittaa elättiä. Vai olisiko siipeilijä parempi nimitys?
- Anonyymi
No en varmasti. Oli varaa tai ei.
- Anonyymi
No sun ei kannata varmaan hankkia lapsia jos et omiasi elättämään pysty tai et sitä halua niin kauan kuin äiti on äitiyslomalla. Toki hänkin jotain pientä rahaa saa mutta ei niin paljon kuin työaikoina. Ihme kysymys yli päätään aloittajalta. 🙄🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sun ei kannata varmaan hankkia lapsia jos et omiasi elättämään pysty tai et sitä halua niin kauan kuin äiti on äitiyslomalla. Toki hänkin jotain pientä rahaa saa mutta ei niin paljon kuin työaikoina. Ihme kysymys yli päätään aloittajalta. 🙄🤔
Elämän tosiasiat sattuu. Mutta kyllä jos lapsia tehdään ne pitäisi myös itse.hoitaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän tosiasiat sattuu. Mutta kyllä jos lapsia tehdään ne pitäisi myös itse.hoitaa
Niin isäkö ei ole tekemässä niitä lapsia ja hänen ei tarvitse mitään tehdä ei hoitaa ei mitään. Harvoin nainen yksin niitä pystyy tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutko sinä ihan näistä rahaan liittyvistä ulottuvuuksista? Oletko itse sellainen tyypillinen vuoroviikko tai viikonloppuisukki joka miettii että elarit menee korkokenkiin ym suppeaa ajattelua?
- Anonyymi
Riiteletkö entisen emännän kanssa usein rahasta, etkö haluaisi tukea omia lapsiasi tai lastasi kun innostuit niin kovasti?
- Anonyymi
Jättäisit oman perheen, vaimon ja lapset vaille turvaa. On siinä mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riiteletkö entisen emännän kanssa usein rahasta, etkö haluaisi tukea omia lapsiasi tai lastasi kun innostuit niin kovasti?
Emännän lapset elättää molemmat jos tiukka paikka tulisi. Vuoroin hoivataan😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu tollasen miehen ei kannata vaivautua ees naisia aatteleen suoraan vaan sinne gay osastolle niin ei oo pelkoo ett isukiks joutuis kellekään ja huolehtimaankin vielä tollanen rääpäle. Ei mieheksi kyllä voi sanoa ehkä joku pentu ois sopivampi ilmaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu tollasen miehen ei kannata vaivautua ees naisia aatteleen suoraan vaan sinne gay osastolle niin ei oo pelkoo ett isukiks joutuis kellekään ja huolehtimaankin vielä tollanen rääpäle. Ei mieheksi kyllä voi sanoa ehkä joku pentu ois sopivampi ilmaisu.
Feministit pois palstalta!
Teille on oma paikka mihin voitte tunkea tuota saastaanne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin isäkö ei ole tekemässä niitä lapsia ja hänen ei tarvitse mitään tehdä ei hoitaa ei mitään. Harvoin nainen yksin niitä pystyy tekemään.
Kyllä nainen (äiti) pystyy kaiken hoitamaan. Oletko sä joku prinsessa, peukalo keskellä kämmentä vai mikä feikki? Ottaapa neiti prinsess nyt vasaran ja naulan käteensä ja alkaa opettelemaan kunnon töitä. Ruuvarikin käy ruuvaamiseen. Tommosia pikkujuttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jättäisit oman perheen, vaimon ja lapset vaille turvaa. On siinä mies.
Nuorilla naisilla on kummallisia aivoituksia.
Tulee mieleen yx mainos, jossa oulska nainen makaa sängyssä ja huutaa "kulta, vieksä Turren ulos (sataa kaatamalla) mä käyn kaupassa". "Kyllä kultaseni".. Sitten jätkä imuroi "eksä käyny kaupassa"?? Pulska muijaa löhöää ja hymisee. Arrrggghhhhh.. Todella kuvottavaa. Ei toi yhteiselämä missään suhteessa mene noin, etyä mies tekee ja maksaa kaiken.
- Anonyymi
Mikä noista tilanteista on naisen ihan omia vastuita ja intresseja, joista se huolehtii itse?
Ei sellaisista miehen homma ole maksella.- Anonyymi
No tuo aloitus oli todella huono ja provosoiva totta kai kaikki maksaa jotain mitä pystyy ja kykenee milläkin hetkellä. Ihme jutut taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo aloitus oli todella huono ja provosoiva totta kai kaikki maksaa jotain mitä pystyy ja kykenee milläkin hetkellä. Ihme jutut taas.
Aloituksessa ei oletettu mitää vaan nimenomaan kysyttiin mikä olisi tilanne jossa voisi? Vai onko sellaista tilannetta?
- Anonyymi
Etkö näe naisen arvoa kotona, ja kaikkea mitä hän siellä tekisi?
- Anonyymi
Ei millään tullutkaan aloittajaäijä tämä agendasi selväksi mistä halusit hönössä gallupissasi tiedottaa, no ehkä joki peräkammarin pera tms saa tästä pontta johonkin öyhötykseensä. T
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuliko sinulla ihan paha mieli tästä palstaäijän avauksesta? Nessu tuosta, ole hyvä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuliko sinulla ihan paha mieli tästä palstaäijän avauksesta? Nessu tuosta, ole hyvä
Mikähän sua vaivaa skitsofrenia vai joku muu mielensairaus...sinulta ei kukaan nessuja halua ja millä rahalla niitä edes ostaisit 😆😄 mutta koita pärjätä kun parantua noista jutuista ei valitettavasti voi. Ja hauskoja palstailuja kun se on ilmaista jos vielä netti toimii että ne maksut pyörii vaikka sossun avulla.
- Anonyymi
Voi on kovin ikävä kuulla, että sulla ei ole muista naisista kokemusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi on kovin ikävä kuulla, että sulla ei ole muista naisista kokemusta
Sivusta: tudkin niistäkään. Ei kukaan järkevä ihminen alistu tuollaiseen kohteluun.
- Anonyymi
Ei ollut kysymys minulle, kun olen nainen, mutta itselle se olisi ihan itsestään selvää, että avustaisin tuloillani miestäni silloin kun on kuoppa tai pari tiessä, jos tarvetta. Voisin kuvitella, että miehellä itselläänkin on kyllä säästöjä pahan päivän varalle (niin on itsellänikin), mutta miksi ihmeessä en tukisi rakastamaani ihmistä vastamäessä, jos vaikka olisi kyse esim. pitkäaikaissairaudesta? Toki yhteiskuntakin jonkin verran tukee, mutta minusta on jotenkin ihan omituinen asetelma ajatella, että EN tukisi. Ei tuota tarvitsisi edes kysyä.
- Anonyymi
Minulla samat ajatukset. Hänen (miehen) vuokseen tekisin ihan mitä vain ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No naiset onkin just sellasia ett tuetaan ja tehdään kaikki miehen eteen vaikka se vieraissa juoksis kaikki viikonloput eikä ottais mitään osaa yhteisiin menoihin tai muuhunkaan. Voi voi sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No naiset onkin just sellasia ett tuetaan ja tehdään kaikki miehen eteen vaikka se vieraissa juoksis kaikki viikonloput eikä ottais mitään osaa yhteisiin menoihin tai muuhunkaan. Voi voi sentään.
Yksi syy enemmän miksi on parempi olla yksin ni ei tartti perkele turhaan tuhlata aikaa turhiin väittelyihin kuka elättää ja ketä ja yleensä menee niin vie jos naisella on lapsi /lapsia entisen kanssa pitää miehen osallistua niiden elättämiseen mu toisin ei tule kyseeseekään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan naiset valitsevat kumppaninsa tarkemmin. Siksi tämäkin palsta on täynnä näitä inceleitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa!puhu paskaa sinä kiusaaja gubbe!Sinä olet ihan plöö,pysy erossa meistä tai piru sinut perii!
- Anonyymi
Maksan tietysti kaiken ja haluan tehdä töitä aina. Mutta siksi olenkin tarkka että naisen on oltava oikea. Monet miehet uhraa elämänsä naisiin jotka ei heitä rakasta. Toki myös moni nainen uhraa elämänsä miehiin jotka ei rakasta. Raha ei ole minulle itselleni tärkeää. Muut asiat palkitsee. Naisella saa olla sama suhtautuminen siihen. Vaatimattomuus on paras taloudellinen turva.
- Anonyymi
Mä olen sitä mieltä että hän on tosiaan löytänyt kutsumuksensa. Persoona ja ammatti kohtaa ihastuttavalla tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä että hän on tosiaan löytänyt kutsumuksensa. Persoona ja ammatti kohtaa ihastuttavalla tavalla.
Ja mikä on tämä mainitsemasi ammatti aloittajaäijä- keskinkertaisten öyhöttäjien agitoiminen? Joku merkitys se on sullakin oltava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä on tämä mainitsemasi ammatti aloittajaäijä- keskinkertaisten öyhöttäjien agitoiminen? Joku merkitys se on sullakin oltava
Juttelen täällä vain rakkaani kanssa. Anteeksi taas kovasti että olen olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaapa kivalta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttelen täällä vain rakkaani kanssa. Anteeksi taas kovasti että olen olemassa.
On se vähän liikaa, mutta tavallaan et ole gubbe edes pahin haitta kaikista
- Anonyymi
Rakkautta tarjoaisin. Ja jäätelön.
- Anonyymi
Antaisin kossua.
- Anonyymi
Niin makaa kuin sattuu sammumaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin makaa kuin sattuu sammumaan
Promoat täällä sammuneisiin kajoamista? Täytyyhän sullakin olla ajatuksen tasolla jotain saumaa. Oikein palomies
- Anonyymi
Olen jo kerran elänyt sen elämän. Enää en jaksa. :)
- Anonyymi
Enhän minä kykene maksamaan edes omia kulujani.
- Anonyymi
Niin se nykyisin on monella muullakin
- Anonyymi
Lankkaahan sinäkin sosiopaattien kenkiä pimeästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lankkaahan sinäkin sosiopaattien kenkiä pimeästi
Vielä kerran- mitä sanotaan isokenkäisistä miehistä- he ovat klovneja, just niin paljon sivulliselle merkkaa nämä tittelit
- Anonyymi
Ehdottomasti👍
- Anonyymi
❤️
- Anonyymi
varmuudeksi ettei sekoitu, en ikinä hyväksyisi, oma elämä parempaa, enkä ikinä luopuisi mistään tai ottaisi vastaan tai edes ajattelisi että sopii. jos tuommoiseen joutuisi, itseltä vietiin näille tämmöisille. ei ne niitä omistaan maksa mutta en kyllä moiseen suostuisikaan tai ottaisi kotiinkaan.
- Anonyymi
Avioliitossa ainakin on ihan lain mukaan molempien osallistuttava niinkuin kykenee toistensa elatukseen ja yhteiseen kustannuksiin.
- Anonyymi
Kerrotko tuon lain kohdan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaat varmaan Googlea käyttää. Elatusvelvollisuus avioliitto sillä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1929/234 siitäpä lukemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1929/234 siitäpä lukemaan.
Kerrotko suoraan kohdan missä noin sanotaan, kun kerran tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sieltä se löytyy jos niin kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla noin avuton….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan tässä on 🤣 etkö löydä tekstistä kohtaa jossa todetaan tuo mitä väitit? Ei se mitään, koska siellä ei ole sellaista kohtaa 🤣
- Anonyymi
Lain mukaan molempien on osallistuttava pyh pah. Ei ole 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan tässä on 🤣 etkö löydä tekstistä kohtaa jossa todetaan tuo mitä väitit? Ei se mitään, koska siellä ei ole sellaista kohtaa 🤣
Ei ollut kommenttini. Se on siellä. Ei minua kiinnosta uskotko vai etkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain mukaan molempien on osallistuttava pyh pah. Ei ole 😆
Niin voit soittaa vaikkapa jollekin lakimiehelle ja kysyä asiasta jos mietyttää. Mutta näin kuitenkin on. Harmi ettet osaa lakitekstejä lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voit soittaa vaikkapa jollekin lakimiehelle ja kysyä asiasta jos mietyttää. Mutta näin kuitenkin on. Harmi ettet osaa lakitekstejä lukea.
Harmi ettet sinä osaa. Esität väitteitä joihin et löydä edes pätevää lähdettä 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävitkö edes lukemassa. Se on laissa. Jos se ei sulle riitä niin minkäpä minä sille voi. Älä mene ikinä naimiisiin vois olla vaan neuvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että vammahymiösi kanssa viisastelet ei lakeja muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että vammahymiösi kanssa viisastelet ei lakeja muuta.
Kävin oikeasti lukemassa sen 🫢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvänen aika. Minä kävin hakemassa oikean kohdan, kun et osaa edes skrollata vähän alaspäin tarjotun linkin sivustoa. Avioliittolain 4 luku. Erityisesti pykälät 46 ja 47.
4 luku Elatus (16.4.1987/411)
46 § (16.4.1987/411)
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.
Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.
Lapsen oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan säädetään lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/75) .
47 § (16.4.1987/411)
Jos puoliso laiminlyö elatusvelvollisuutensa tai jos puolisot asuvat erillään, tuomioistuin voi velvoittaa puolison maksamaan elatusapua toiselle puolisolle 46 §:ssä säädettyjen perusteiden mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvänen aika. Minä kävin hakemassa oikean kohdan, kun et osaa edes skrollata vähän alaspäin tarjotun linkin sivustoa. Avioliittolain 4 luku. Erityisesti pykälät 46 ja 47.
4 luku Elatus (16.4.1987/411)
46 § (16.4.1987/411)
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.
Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.
Lapsen oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan säädetään lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/75) .
47 § (16.4.1987/411)
Jos puoliso laiminlyö elatusvelvollisuutensa tai jos puolisot asuvat erillään, tuomioistuin voi velvoittaa puolison maksamaan elatusapua toiselle puolisolle 46 §:ssä säädettyjen perusteiden mukaisesti.Mä kävin lukemassa tuon jo aikoja sitten. Mutta kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin pakko osallistua tähän palstasedän mielenkiintoiseen tinkaukseen myös ulkopuolelta kuten sinä- eihän se ookku ruveta rukkaamaan finlex.fiitä ja tehdä oma ehdotelma- tämä toimiva onkoo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekkönä osaa itse kookeltaa finlexin sivua? Eikö ”amkissa” opeteta yhtään itsenäistä tiedonhakua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekkönä osaa itse kookeltaa finlexin sivua? Eikö ”amkissa” opeteta yhtään itsenäistä tiedonhakua?
Tuskin tuon on mitään korkeakoulua käynyt. Taitaa olla ihan ammattikoulupohjalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuon on mitään korkeakoulua käynyt. Taitaa olla ihan ammattikoulupohjalla.
Hah! Kävin jo lukemassa kyseisen kohdan aikoja sitten mutta pakko oli vähän härniä 🫢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yliopistossa opetetaan kyllä 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeakoulussa opetetaan myös, että jos esittää jonkun väitteen se on perusteltava ja osoitettava kohta mistä väite on otettu. Olisko olut vaikka lakipykälän kohta hyvä mainita jo väitteesi perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeakoulussa opetetaan myös, että jos esittää jonkun väitteen se on perusteltava ja osoitettava kohta mistä väite on otettu. Olisko olut vaikka lakipykälän kohta hyvä mainita jo väitteesi perässä.
En ole käynyt korkeakoulua enkä tiedä mistä olut kohta löytyy 🍻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah! Kävin jo lukemassa kyseisen kohdan aikoja sitten mutta pakko oli vähän härniä 🫢
Eli kiusata ihmisiä. Harrastus se on tuokin.
- Anonyymi
Vain ja ainoastaan jos nainen on aivan täydellinen minun makuuni ja haluaa samoja asioita kuin minä.
- Anonyymi
Nainen ei tule olemaan sinun kanssasi ellet SINÄ ole juuri täydellinen hänen makuunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nainen ei tule olemaan sinun kanssasi ellet SINÄ ole juuri täydellinen hänen makuunsa.
On vaan huomattavan paljon epätodennäköisempää löytää itselleen täydellinen ihminen, joka lisäksi maksaa kaikki molempien kulut. - sivulta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaan huomattavan paljon epätodennäköisempää löytää itselleen täydellinen ihminen, joka lisäksi maksaa kaikki molempien kulut. - sivulta
Silloin on parempi olla yksin.
- Anonyymi
Kuulostaa orjuudelle.
- Anonyymi
Minä ja mun nainen oltaisiin tiimi, kun eletään yhdessä ja kasvatetaan lapsia. Minä tekisin töitä ja maksaisin enemmän, kun nainen ottaa kotona enemmän vastuuta. Pystyn periaatteessa tekemään kaikkea, mutta aika ei riittäisi. Eli hommat ja vastuut pitää jakaa.
- Anonyymi
Tottakaj maksan jos hän on kaunotar, alle 20v, alle BMI 20, pilaamattomalla iholla, feminiini, nöyrä sekä tottelevainen.
- Anonyymi
Asetat maksamiselle ehtoja, jotka eivät liity rakkauteen, kumppanuuteen tai yhteiselämään vaan pelkästään ulkonäköön ja alistuvuuteen. Tällainen ajattelutapa esineellistää naisen ja tekee hänestä "tuotteen", jonka arvo riippuu ulkoisista ominaisuuksista. Tämä ei ole terveen ihmissuhteen lähtökohta. Tällainen mies ei todennäköisesti pysty rakentamaan vastavuoroista, kunnioittavaa tai kestävää parisuhdetta. Kyse on enemmän valta-asetelmasta kuin rakkaudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asetat maksamiselle ehtoja, jotka eivät liity rakkauteen, kumppanuuteen tai yhteiselämään vaan pelkästään ulkonäköön ja alistuvuuteen. Tällainen ajattelutapa esineellistää naisen ja tekee hänestä "tuotteen", jonka arvo riippuu ulkoisista ominaisuuksista. Tämä ei ole terveen ihmissuhteen lähtökohta. Tällainen mies ei todennäköisesti pysty rakentamaan vastavuoroista, kunnioittavaa tai kestävää parisuhdetta. Kyse on enemmän valta-asetelmasta kuin rakkaudesta.
Kaikelle maksamiselle on aina olemassa ehdot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikelle maksamiselle on aina olemassa ehdot.
Myös saamiselle on olemassa ehdot.
- Anonyymi
Sivusta: tiedoksi miehelle syön jäätelöä hyvin harvoin kun siinä on liikaa sokeria.
- Anonyymi
Tiedoksi miehelle toiselta sivulta: minä syön jäätelöä silloin kun tekee mieli syödä jäätelöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi miehelle toiselta sivulta: minä syön jäätelöä silloin kun tekee mieli syödä jäätelöä.
Olet todennäköisesti ylipainoinen
- Anonyymi
Tilanteesta riippuen vaikka kaiken. Yhteisen asunnon ja elämiseen 500€ kuussa pystyisin tällä hetkellä tarjoamaan, jos laittaisin vähemmän säästöön joka kuukausi. Palkalla on varaa nousta vielä ajan kanssa monta tonnia, joten jossain vaiheessa varmaan vaimo ja lapsetkin menisi.
Huonossa suhteessa en kyllä enää eläisi vuosia, oli sitten lapsia tai ei. Siksi en suosittele ketään jäämään kokonaan toisen elätettäväksi, jos se on vaan mahdollista välttää, kun elämät ja ihmiset muuttuvat ajan kanssa. - Anonyymi
Olen heteriäonainen, mutta vastaan silti. Kyllä minä nuo rakkaalleni maksaisin, jos on olemassa aitoja syitä miksi hän ei itse kykene. Pelkästä muuten vaan, kun ei nyt vaan nappaa tyylistä lonnimista en tietenkään maksaisi. Ja jos toinen minun asuntooni muuttaisi, niin en mä siitä mitään rahaa pyydä. Sehän jo itsessään on pitkä penni, jonka hän siinä säästäisi.
- Anonyymi
Juttelijaova molemmat naismaisia miehiä,esiintyvät vuoronperään naisina,taitaa olla muumit hiukkasen epäjärjestyksessä!
Näyttää siltä nykyään,että monet muunsukupuoliset ovat noita ilkeitä ja kateellisia toisille! Haluavat satuttaa, toisia ihmisiä!
- Anonyymi
Olen heteronainen ja olen valmis maksamaan. Jos minulla on enemmän rahaa, en pihistele. Se laittaa rahat tiskiin, jolla on.
- Anonyymi
Kumpikaan teistä ei ole heteronainen,vai yritättekö esiintyä toisina!
- Anonyymi
Tottakae pitäsin huolen kaikinpuolin omasta.Ei tuommosie tarvi ees kysellä.
- Anonyymi
Ihana olet! ♡
- Anonyymi
Hanki semmonen ratsumies https://youtu.be/IFsPbSb3czY?si=Pl7cfkBukVjpw31a
- Anonyymi
En ymmärrä kysymystä, kun itselleni on selvää, että tottakai toisistaan pidetään huolta, jos on yhteen menty. Toisaalta, kun näitä vastauksia lukee, niin ehkä kysymys onkin ihan aiheellinen. Mä tiedän toki jo, että tällä palstalla on aina aivan hitokseen outoja miesoletettujen vastauksia, enkä oleta tämän palsta kuvastavan lainkaan laajemmin miesten ajattelutapaa. Siitä huolimatta näitä lukiessa tuli mieleen, että jos näitä juoksentelee tuolla enemmänkin vapaana, niin ei mikään ihme, ettei lapsia synny. Eihän noin ajattelevien kanssa voi edes harkita perustavansa perhettä. Siinä pitää olla oma nippu tosissaan kunnossa, ennen kun edes harkitsee ja sitten kun se on, niin kuka ihme tuollaisen siihen enää rinnalle huolisi. Ihan ihme sakkia nämä "miehet" täällä.
- Anonyymi
Nimenomaan etenkin naimisissa pidetään huolta toisista joka tavalla. Niin samaa mieltä kanssasi. Mutta en ihmettele että palstan miehet valittaa että ovat yksin eikä naisia löydy eikä ole. Onpas kummaa kun lukee tätäkin ketjua.
- Anonyymi
Nää on miehiä jotka haluavat naisen passaamaan ja palvelemaan elää kuin sinkut vailla vastuuta vailla mistään. Jollain tasolla nainen ei ole edes ihminen näille. Pelkästään joku tyydytysten täyttäjä. Ei nää ole aviomies ainesta niin sanotusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan etenkin naimisissa pidetään huolta toisista joka tavalla. Niin samaa mieltä kanssasi. Mutta en ihmettele että palstan miehet valittaa että ovat yksin eikä naisia löydy eikä ole. Onpas kummaa kun lukee tätäkin ketjua.
Ensimmäisenä näistä tulee mieleen, että yhtään ainoa vastamäkeä tuollainen ei kestä. Mä en tiedä millaisia kermaperseitä nämä "miehet" ovat. Aina on ilmeisesti tullut rahaa jostain automaatista, eikä sen kanssa ole koskaan tarvinut taistella. Jos toinen vaikka sairastuu, niin eivät ne pienet päivärahat välttämättä ala noin vain juosta, vaan niitä odotetaan ja niistä voi joutua valittamaan ja se kestää ja kestää ja mitään muita tukia on aivan turhaa edes yrittää hakea, jos toisella osapuolella on kohtuulliset tulot. Tämä noin esimerkkinä, mutta vaihtoehtoja siihen, että toisesta voi joutua pitämään huolta, on paljon muitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisenä näistä tulee mieleen, että yhtään ainoa vastamäkeä tuollainen ei kestä. Mä en tiedä millaisia kermaperseitä nämä "miehet" ovat. Aina on ilmeisesti tullut rahaa jostain automaatista, eikä sen kanssa ole koskaan tarvinut taistella. Jos toinen vaikka sairastuu, niin eivät ne pienet päivärahat välttämättä ala noin vain juosta, vaan niitä odotetaan ja niistä voi joutua valittamaan ja se kestää ja kestää ja mitään muita tukia on aivan turhaa edes yrittää hakea, jos toisella osapuolella on kohtuulliset tulot. Tämä noin esimerkkinä, mutta vaihtoehtoja siihen, että toisesta voi joutua pitämään huolta, on paljon muitakin.
Näin on voin todistaa, tutustunut irl palstan kautta muutamaan mieheen ja juurikin jo ennen kuin edes nähty hoettu juurikin näitä juttuja mitä koko ketju täynnä eli tänne on todella valikoitunut niitä miehiä jotka ei omastaan ikinä naisilleen anna ja kuitenkin ihmettelevät ja valittavat kuinka voivat olla yksin ja naiset on niin vaikeita. Yllättäen en ole tekemisissä enää, se luonne paljastui hyvin nopsaan. Yksikin ihmetteli miten joku aviomies voi auttaa taloudellisesti jos vaimo vaikka sairastuu vakavasti, hän ei ikinä alkaisi. Ei ole hänen tehtävänsä menettää rahojaan jonkun toisen vuoksi.
- Anonyymi
En huolisi akkaa joka ei pysty elättämään itseään.
- Anonyymi
😅👏🏻👍🏿 well, pussy.
- Anonyymi
Kysymys onkin mitä sä tarjoat naiselle joka ei laske arvoaan.
- Anonyymi
Just. Eli lapsia ei sinun kaltaisen kanssa hankita. Naisparka joutuis vissiin tekemään maksullisena naisena hommia ett lapsen syntymän jälkeen sais ruokaa itelleen ja lapsellesi. Sinä et osallistu mitenkään. Voi herran jestas sentään millasia on suomimiehistä tullu. Eihän noita enää kukaan halua ja jos tuolla ulkomailla tietäisivät naiset että tällasia on oikeasti suomimiehet niin ei kyllä olis mitään vientiä. Siellä kun miehet luonnostaan pitää naisista huolta.
- Anonyymi
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ei maallinen mammona onnelliseksi tee... se rauhoittaa! Nainen joka on sitoutunut yhteiseen hyvinvointiin ja miehensä tukemiseen on sen arvoinen, että saa ansaitsemansa hyvinvoinnin itselleen ja lapsillemme. Molempien on ajateltava toistensa rinnalla tasaarvoista kanssakäymistä ja täyttä luottamusta. Mieheltä> Naiselle
- Anonyymi
Ei kiinnosta hankkia itselleen elättiä.
- Anonyymi
No se on teiltä miehiltä täällä tullut selväksi monestiko se vielä pitää kirjoittaa ja aika ruma sana tuo elätti ja eiköhän hädän keskellä varmasti auta toista jos rakastaa 🧡 mutta tämän palstan miehet ei ymmärrä yhtään mitä aito todellinen rakkaus on, se ei ole vaan seksiä. Se on niin paljon muuta ja syvällistä että turha edes yrittää kertoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on teiltä miehiltä täällä tullut selväksi monestiko se vielä pitää kirjoittaa ja aika ruma sana tuo elätti ja eiköhän hädän keskellä varmasti auta toista jos rakastaa 🧡 mutta tämän palstan miehet ei ymmärrä yhtään mitä aito todellinen rakkaus on, se ei ole vaan seksiä. Se on niin paljon muuta ja syvällistä että turha edes yrittää kertoa.
Ja sama myös toisinpäin jos mies vaikka sairastuisi niin työssäkäyvä nainen auttaa. Se kuuluu rakkauteen. Ja yhteiseen elämään jos elämä siis halutaan jakaa.
- Anonyymi
Eipä 😂😂😂
Mieluummin ostan sillä rahalla seksiä ammattilaisilta. Saan vaihtuvia naisia, erilaisia kokemuksia ja nainen on aina nuori ja kaunis, eikä hän tapaamisen jälkeen ala soitella ja kerjätä lisää rahaa.
Selibaattikin on aika hyvä vaihtoehto. Kenenkään elättäjäksi en ryhdy.- Anonyymi
Tyydyt kohtaloosi. Muuta et saisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä se on juuri niin!
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli joskus suhde naiseen, joka etsi kai jotain elättäjää ja alkoi kerjätä rahaa. Piti pistää suhde poikki rumasti ja vaihtaa salaiseen puhelinnumeroon. Eli kokemusta on naisesta, joka etsii elättäjää, enkä ikinä enää lähde siihen kelkkaan mukaan. Aidot ammattilaiset ovat parempia ja halvempia.
- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Minulla oli joskus suhde naiseen, joka etsi kai jotain elättäjää ja alkoi kerjätä rahaa. Piti pistää suhde poikki rumasti ja vaihtaa salaiseen puhelinnumeroon. Eli kokemusta on naisesta, joka etsii elättäjää, enkä ikinä enää lähde siihen kelkkaan mukaan. Aidot ammattilaiset ovat parempia ja halvempia.
Ja paljon rehellisempiä kuin useimmat naiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paljon rehellisempiä kuin useimmat naiset!
Rehellisiä minkä suhteen🫢
- Anonyymi
Raha saa köyhän muijan leijumaan.Tavis tyttö muuttuu huomioh...ksi ja silloin pistetään vaihtoon ja katkeroittaahan se huomioh.....n mielen😅
- Anonyymi
Okei, mielenkiintoinen näkökulma aloittajasetä- oletko joutunut vaihtoon joskus tai jotain?
- Anonyymi
Maailma on muuttunut siitä, kun yhden ihmisen palkalla elätti koko perheen, ja maksoi vielä asunnonkin. Melkein välttämätöntä taloudellisesti, että molemmat käy töissä.
- Anonyymi
No ainakin mun tutuista ja kavereista kaikki äidit ovat olleet yli 3 vuotta hoitovapaalla ja mies on käynyt yksin töissä ja nainen eli äiti tekee tietysti työtä ja raskasta työtä tekeekin kotona lasten kanssa ja siihen kotityöt joten kyllä nykyään ihan vielä välillä miehet käyvät töissä ja perheenäidit kotona hommissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin mun tutuista ja kavereista kaikki äidit ovat olleet yli 3 vuotta hoitovapaalla ja mies on käynyt yksin töissä ja nainen eli äiti tekee tietysti työtä ja raskasta työtä tekeekin kotona lasten kanssa ja siihen kotityöt joten kyllä nykyään ihan vielä välillä miehet käyvät töissä ja perheenäidit kotona hommissa.
Ja siihen myös monet miehet tekevät kotonakin hommia töiden jälkeen. Se on ihan miehestä kiinni millainen on. Minun lähipiirissä on hyvin ahkeria ja kunnollisia, vastuuntuntoisia miehiä eikä mitään kitisijöitä...josko perheenkin haluaa niin tietää kyllä mitä siitä seuraa mutta jotkut miehet myös rakastavat yli kaiken perhettään sekä lapsia että vaimoaan. Se on ihanaa katsottavaa. ♥️
- Anonyymi
Aikaisemmin on onnistunut, miksi ei nytkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siihen myös monet miehet tekevät kotonakin hommia töiden jälkeen. Se on ihan miehestä kiinni millainen on. Minun lähipiirissä on hyvin ahkeria ja kunnollisia, vastuuntuntoisia miehiä eikä mitään kitisijöitä...josko perheenkin haluaa niin tietää kyllä mitä siitä seuraa mutta jotkut miehet myös rakastavat yli kaiken perhettään sekä lapsia että vaimoaan. Se on ihanaa katsottavaa. ♥️
Kerran olet siis sinäkin imuroinut? Jihuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minusta se on tosi surkeaa katsoa niitä miehiä joiden elämä on vaan pelkkää puurtamista aamusta iltaan, ensin töissä sitten kotona. sääliksi käy.
onhan niillä toki vaimo ja lapsia, mutta en mitenkään voi uskoa että se olisi kaiken sen työn ja harmin arvoista, hetkeäkään en voi uskoa siihen.
- Anonyymi
sehän sinun unelmasi olisi. haaveile vaan.
- Anonyymi
Siis että tämän gallupsedän ei tarvitsi ”osallistua” mihinkään kustannuksiin? Luultavasti juuri näin, oi suomileijona vai oletko kenties joku lapseton eukko joka yrittää inistä jostain. Niin tai näin, hyvää pohdiskelua sinulle. T
- Anonyymi
cdream on, pbitch...
- Anonyymi
Elämäntapatyöttömien miesten juttuja
- Anonyymi
Juuri näin. Perhe-elämää ei kannata harkita jos jo ajatuksen tasolla itkee massien perään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Perhe-elämää ei kannata harkita jos jo ajatuksen tasolla itkee massien perään
Perhe-elämää ei kannata miettiä, jos taloudellinen puoli ei ole mietitty 👍 Millaosen miehen haluan tuleville lapsilleni? Öööö rahattoman vai sellaisen joka haluaa turvata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perhe-elämää ei kannata miettiä, jos taloudellinen puoli ei ole mietitty 👍 Millaosen miehen haluan tuleville lapsilleni? Öööö rahattoman vai sellaisen joka haluaa turvata?
aina se nainen ei voi valita, kun kännissä ja huumepäissään touhuaa miesten kanssa, ei välttämättä edes tiedä kuka isä on. tuollaista tapahtuu.
- Anonyymi
Etsii joku demokraatti...
- Anonyymi
Haluatko palstasedälle taas jostain avautuva kertoa, että mitä kehräsivät tällä kommentaarilla- sitäkö, että kunnon oikeistokarju ei osallistu eikä ”maksa” omista lapsista? Sulle ei niitä varmaan koskaan onneksi tule, joten syleile tätä ajatusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko palstasedälle taas jostain avautuva kertoa, että mitä kehräsivät tällä kommentaarilla- sitäkö, että kunnon oikeistokarju ei osallistu eikä ”maksa” omista lapsista? Sulle ei niitä varmaan koskaan onneksi tule, joten syleile tätä ajatusta
Siellä ne tikahtuvat studiossa juuri nyt.
- Anonyymi
En puoliks menee tai ollenkaan.
- Anonyymi
Oon samaa mieltä🩷
- Anonyymi
Olen jo kerran yrittäny kahden aikuisen ja lapsen kulut maksaa pienestä palkasta sosku jotain silloin kai makso muista tai tie kun kaikki muut rahat meni lapsen äidille paitsi palkka jonka sain muutamasta työpäivästä kuussa ei maksa vaivaa kyseisen kaltainen nainen ainakaan osaa arvostaa edes sitä
- Anonyymi
No mutta pubissa saattaa saada säälistobeja tms
- Anonyymi
En todellakaan. En siedä laiskoja ja tyhmiä naisia
- Anonyymi
Raskaana, kotona vauvan kanssa oleva, kodista huolehtivakin nainen laiska? Vastauksesi tyhmentää sinua.
- Anonyymi
Puhuisit omasta vaimostasi noin? Olis susta tosi ylpeä varmasti
- Anonyymi
Ja sinä teet vähintää 50 tuntia viikkoon? Heh
- Anonyymi
Pitäis olla vähän kärryillä, mitä se toisen rahankäyttö on. Maksanko esimerkiksi omalla kitumisellani monen sadan euron luottokorttilaskun, joka on hetken päästä taas uusittu.
- Anonyymi
Mä olen ainakin tarkka rahan käytöstä. Vähän pakko, ku ei oo suuret tulot❤️👍
- Anonyymi
Kukaan nainen tuskin haluaa miehen ajattelevan että naisen turvaaminen aiheuttaa kitumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan nainen tuskin haluaa miehen ajattelevan että naisen turvaaminen aiheuttaa kitumista.
Kyl ne päivät menee paskaduunissa kumma kyllä ja viikonloput on niin suloisia, että ei oo tosikaan, nousee tunnelma tosi korkealle ja vähänkään hyvä biisi radiosta kuulostaa aivan sairaan hyvältä. Niin ei se silleen haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maskuliiniselle miehelle olisi kunnia tuoda taloudellista turvaa naiselle🙏
- Anonyymi
Entä plussapisteet- miten ne jaetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä plussapisteet- miten ne jaetaan?
Awink😄
- Anonyymi
Miksi miehen taloudellinen tilanne on usein perheen selkäranka?
Miehen taloudellinen asema nousee usein perheen kantavaksi voimaksi, koska nainen on raskauden, synnytyksen ja lastenhoidon vuoksi pitkiä aikoja pois työelämästä. Tämä heikentää hänen tulojaan ja eläkekertymäänsä. Fyysinen toipuminen ja hoivavastuu rajoittavat myös työkykyä. Tällöin miehen tulot ovat usein ratkaisevia perheen arjessa, elintasossa ja tulevaisuuden turvassa.- Anonyymi
Jaa just joo aloittaja, ja oliko nämä traumaterapiakulut laskettu jo mukaan? Sinun naisenaesiintymislarppausten mukaan synnytys jättää elinikäiset traumat ja saa kysymään vuosikymmeniä että, yhyy miksi minä? Väsynyttä skeidaa koko ketju alusta loppuun
- Anonyymi
Kyllä. Älykkäät kohteliaat herrasmiehet ymmärtävät tuon.
- Anonyymi
nainen on myös älyn vähyyden vuoksi alemmassa asemassa, ei pysty hyvään palkkatyöhön vaikkei olisikaan kokoajan raskaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nainen on myös älyn vähyyden vuoksi alemmassa asemassa, ei pysty hyvään palkkatyöhön vaikkei olisikaan kokoajan raskaana.
Harvinaista että joku onnistuu todistamaan oman väitteensä vääräksi jo samalla lauseella.
- Anonyymi
Joo, voin osallistua. Raha ratkaisee. m>n
- Anonyymi
Ai oikein osallistua?
[Danny]: Kaiken sulle antaa tahtoisin
[Armi]: Aivan niin myös tunnen tietenkin
[Danny]: 'Liekkiin' kosketus sun kuumaan saa
[Armi]: En voi kestää enää kauempaa
[Danny]: Voi oma pikku kulta
[Armi]: Sinä isket minuun tulta- Anonyymi
Menehän palstasetärakastelija suihkuun päästämään ne potentiaaliset jälkikasvut ulos, sinä et niillä siemenilläs mitää tee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menehän palstasetärakastelija suihkuun päästämään ne potentiaaliset jälkikasvut ulos, sinä et niillä siemenilläs mitää tee
Vähän tällaista arkipäivän politiikkaa aamuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän tällaista arkipäivän politiikkaa aamuun
Saatanan tunarit
- Anonyymi
Onko se elämisen maksamista vai yhdessä elämistä jos perustetaan perhe ja tehdään mukulat kaikki? Tämä pårsaukisen incelihtavan gallupin kysymyksenasettelu on jo päin sitä mitä aapeen elämässä ei ole. Sivistyneet ihmisetkin mietiskelleet, niin pitääkö omista lapsista ”maksaa”. Lol😏
- Anonyymi
Tsekkaappa peltoelvis/turvenuija tämä…
- Anonyymi
Nimeä voi pyöritellä ja muokata vapaasti miksi sitä haluaa kutsua.
- Anonyymi
Huh, mitä summia! Olen varmaan epänaisellisuuden perikuva kun vaatteet haen kirppikseltä, enimmäkseen käytän halpoja hiustenhoitotuotteita, leikkaan latvat itse tai jonkun tutun toimesta, karvani ajelen itse ja meikkiin alle kymppi/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh, mitä summia! Olen varmaan epänaisellisuuden perikuva kun vaatteet haen kirppikseltä, enimmäkseen käytän halpoja hiustenhoitotuotteita, leikkaan latvat itse tai jonkun tutun toimesta, karvani ajelen itse ja meikkiin alle kymppi/kk.
Laske parin vuoden ajalta kaikki kauneudenhoitoon menevät kulut. Joskus on kuukausia pärjää pienemmällä, joskus isompia summia. Kirjanpito herätti omankin rahankäytön ja yllätyin miten paljon rahaa menee keskimäärin myös silloin kuin kuluja ei konkreettisesti synny siinä hetkessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laske parin vuoden ajalta kaikki kauneudenhoitoon menevät kulut. Joskus on kuukausia pärjää pienemmällä, joskus isompia summia. Kirjanpito herätti omankin rahankäytön ja yllätyin miten paljon rahaa menee keskimäärin myös silloin kuin kuluja ei konkreettisesti synny siinä hetkessä
Satsaan ensisijaisesti jälkikasvuuni atm. Minulle muut asiat on tärkeysjärjestyksessä toissijaisia. Eikä ihmiset silti katso minua kauhuissaan kun kylillä kävelen, ihan ihmiseltä näytän 🧟♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satsaan ensisijaisesti jälkikasvuuni atm. Minulle muut asiat on tärkeysjärjestyksessä toissijaisia. Eikä ihmiset silti katso minua kauhuissaan kun kylillä kävelen, ihan ihmiseltä näytän 🧟♀️
Tuo just. Kulueriä on. Lapset vie paljon rahaa jos haluaa heille tarjota kokemuksia. Mutta pelkästään välttämättömyydet vie rahaa. Välillä joutuu karsimaan omista menoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo just. Kulueriä on. Lapset vie paljon rahaa jos haluaa heille tarjota kokemuksia. Mutta pelkästään välttämättömyydet vie rahaa. Välillä joutuu karsimaan omista menoista.
Mitkä lapset? Sun lapset on aikuisia!
Laittaisin minun kinkkuni ensin lukioon.
- Anonyymi
Kannattaa mennä rikkaisiin naimisiin, jos tuollaisesta haaveilee. Köyhän rahat riittävät hädin tuskin itselleen.
- Anonyymi
Siitä syystä tapailuvaihe paljastaa miehestä paljon ja sitä ei naisen kannata ohittaa. Mitä lapsenhoito maksaa, mitä harrastukset lapsille, opiskelu, eläminen? Miehen taloudellinen tilanne on selkäranka perheen taloudelle.
- Anonyymi
Köyhän kannattaa keskittyä siihen miten taloudellista tilannetta voi parantaa. Että voi tulevaisuudessa viedä naisen vaikka treffeille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä syystä tapailuvaihe paljastaa miehestä paljon ja sitä ei naisen kannata ohittaa. Mitä lapsenhoito maksaa, mitä harrastukset lapsille, opiskelu, eläminen? Miehen taloudellinen tilanne on selkäranka perheen taloudelle.
Toki, tasa-arvo-naisen palkka ja varat on naisen omat. Miehensä palkka ja varat ovat puolestaan tasa-arvo-naisen omat. Huono diili, kannattaa hylätä tasa-arvo-naiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, tasa-arvo-naisen palkka ja varat on naisen omat. Miehensä palkka ja varat ovat puolestaan tasa-arvo-naisen omat. Huono diili, kannattaa hylätä tasa-arvo-naiset.
Kyllä jos vain huomioit vielä sen miten nainen uhraa elämästään lapsille, vauvalle ja raskausvuosina kehonsa, urakehityksen, eläkkeen pienenemisen, usein usean vuoden poissaolon työstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisen uhratessa uraansa ja eläkekertymäänsä perheen vuoksi, on miehen kiistaton vastuu kantaa talouden selkäranka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miehen selkäranka = naisen selkäranka....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisen uhratessa uraansa ja eläkekertymäänsä perheen vuoksi, on miehen kiistaton vastuu kantaa talouden selkäranka.
Miksi uhrata kaikki, saamatta mitään muuta kuin rasitteita? Miehen on parasta olla vapaa.
- Anonyymi
Tasa-arvo-harha, tai nykyinen femokratia, syö parisuhteelta arvon ja merkityksen kokonaan.
- Anonyymi
Tasa-arvo tarkoittaa esim yhtäläisiä oikeuksia koulutukseen, opiskeluun, äänestysoikeus ja että ketään ei syrjitä jne. Esteettömät tilat, mahdollisuus harrastaa, oikeus omaan omaisuuteen, oikeus vapauteen.
Edellä mainitut eivät syö parisuhteelta arvoa. Tasa-arvo ri ole muutamassa miestä naiseksi ja päinvastoin. Tasa-arvo ei muuta biologisia eroja mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasa-arvo tarkoittaa esim yhtäläisiä oikeuksia koulutukseen, opiskeluun, äänestysoikeus ja että ketään ei syrjitä jne. Esteettömät tilat, mahdollisuus harrastaa, oikeus omaan omaisuuteen, oikeus vapauteen.
Edellä mainitut eivät syö parisuhteelta arvoa. Tasa-arvo ri ole muutamassa miestä naiseksi ja päinvastoin. Tasa-arvo ei muuta biologisia eroja mitenkään.Tasa-arvo-harha nollaa maskuliinin miehen ja feminiinin naisen välisen parisuhteen perustan.
- Anonyymi
Näin naisena täytyy todeta, että miehen rahankäyttö ja asenne siihen vaikuttavat suoraan turvallisuudentunteeseeni parisuhteessa. Näin siitä huolimatta, että en ole riippuvainen kenenkään muun rahoista. Eksäni oli juurikin sellainen, joita tässä ketjussa näkee monta. Sanotaan nyt vaikka nätisti, että hän oli yvin tarkka rahoistaan ja kyllä se oli yksi iso tekijä erossa. Syynä ei illut lainkaan se, että hänen olisi tarvinut kuluttaa rahojaan, vaan se ilmapiiri, jonka se toiminta yhteiseloomme loi. Se ei ollut meidän yhteinen yksikkö, meidän perhe (toki ilman lapsia), se oli kaksi hyvin erillistä elämää, molemmat kantamassa yksinään vastuuta itsestään. Tunne oli se, että mahdollisen huonon hetken tullen, vanhempani olivat mun tuki ja turva, ei se mies, joka kanssani asui. Siinä suhteessa ei ollut tulevaisuutta.
Kyse ei siis ainakaan minun kohdallani ole siitä että (enkä usko, että kovin monen muunkaan naisen) kenenkään tarvitsisi olla toisen elätti, eikä sitä hetkeä välttämättä koskaan tulisi, vaan siitä ilmapiiristä. Onko se parisuhde minä ja minä vai me yhdessä. Minua ei ole kasvatettu tuolla ensimmäisenä mainitulla tavalla. Mut on kasvatettu ottamaan tarvittaessa kokonaisvaltainen vastuu "omista ihmisistäni".- Anonyymi
Samaa mieltä. Miehen kyky ottaa johtajuus myös taloudellisesti luo naiselle turvaa avautua myös naisellisuuteen. Hermosto rauhoittuu ja nainen kunnioittaa miestä. Mulla sama kokemus taustalla.
Jos mies ajattelee sisimmässää että naisen pitää pärjätä omillaan, se vie turvallisuutta pois. Vähän kuin oltais kaksi eri tiimiä. Se vie pois myös naiselta naisellisuutta pois suhteessa. Naisesta tulee helposti äksy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Miehen kyky ottaa johtajuus myös taloudellisesti luo naiselle turvaa avautua myös naisellisuuteen. Hermosto rauhoittuu ja nainen kunnioittaa miestä. Mulla sama kokemus taustalla.
Jos mies ajattelee sisimmässää että naisen pitää pärjätä omillaan, se vie turvallisuutta pois. Vähän kuin oltais kaksi eri tiimiä. Se vie pois myös naiselta naisellisuutta pois suhteessa. Naisesta tulee helposti äksy.Tuo on totta. Mä olen jopa kysynyt ihan ääneen mieheltä, että koska hän on muka antanut mun olla tyttö/nainen, kun on valitellut naisellisuuden puutetta.
Mutta siis mä havahduin lopullisesti sen suhteen järjettömyyteen, kun luulin olevani raskaana. Se oli väärä hälytys. Mulla oli muutenkin kierto sillon stressin takia ihan sekaisin. Kuitenkin se miten mä reagoin, mitä mä ekana ajattelin, avas mun silmäni. Mä en miettinyt MEITÄ vanhempina, mä en miettinyt miten ME pärjätään. Siitä huolimatta, että mä jopa tiesin eksäni haluvan lapsen, niin mä mietin miten MINÄ pärjään, mihin MINULLA on varaa. Mun eka ajatus oli, että mun pitää jutella mun vanhempieni kanssa. Mä ajattelin, että elämä jatkuu samalla tavalla, mä edelleen asun sen miehen kanssa, joka olis ollut lapseni isä, jos siis olisin ollut raskaana ja olisin silti keskultellut mun VANHEMPIENI kanssa siitä miten mun on varaa hoitaa lastani. How fucked up is that? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies ajattelee sisimmässää että naisen pitää pärjätä omillaan, se vie turvallisuutta pois. Vähän kuin oltais kaksi eri tiimiä. Se vie pois myös naiselta naisellisuutta pois suhteessa. Naisesta tulee helposti äksy.Mä lisään vielä, että silloin kun olen yksin niin tottakai pärjään yksin. Mutta jos olen kaksin (tai kolmin tai enemmin) niin miksi minun kuuluisi pärjätä yksin? Mikä silloin on parisuhteen tai perheen, sen lauman funktio, jos kuitenkin pitää pärjätä yksin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies ajattelee sisimmässää että naisen pitää pärjätä omillaan, se vie turvallisuutta pois. Vähän kuin oltais kaksi eri tiimiä. Se vie pois myös naiselta naisellisuutta pois suhteessa. Naisesta tulee helposti äksy.mutta entäs se "tasa-arvo", joko se nyt unohtui.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Mä olen jopa kysynyt ihan ääneen mieheltä, että koska hän on muka antanut mun olla tyttö/nainen, kun on valitellut naisellisuuden puutetta.
Mutta siis mä havahduin lopullisesti sen suhteen järjettömyyteen, kun luulin olevani raskaana. Se oli väärä hälytys. Mulla oli muutenkin kierto sillon stressin takia ihan sekaisin. Kuitenkin se miten mä reagoin, mitä mä ekana ajattelin, avas mun silmäni. Mä en miettinyt MEITÄ vanhempina, mä en miettinyt miten ME pärjätään. Siitä huolimatta, että mä jopa tiesin eksäni haluvan lapsen, niin mä mietin miten MINÄ pärjään, mihin MINULLA on varaa. Mun eka ajatus oli, että mun pitää jutella mun vanhempieni kanssa. Mä ajattelin, että elämä jatkuu samalla tavalla, mä edelleen asun sen miehen kanssa, joka olis ollut lapseni isä, jos siis olisin ollut raskaana ja olisin silti keskultellut mun VANHEMPIENI kanssa siitä miten mun on varaa hoitaa lastani. How fucked up is that?No miten ne sinun itse tekemät typerät virheet liittyy miehiin mitenkään? Miten se on miesten vika jos olet vaan tyhmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten ne sinun itse tekemät typerät virheet liittyy miehiin mitenkään? Miten se on miesten vika jos olet vaan tyhmä?
Mitenkö liittyy miehiin? Johan in taas outo kysymys. Koska kyse on miehistä ja kutrn tätäkin ketjya lukiessa huomaat, niin näitä samoin ajattelevia ja toimivia teissä miehissä riittää. Melko usein vielä ne samat miehet ihmettelevät, kun ei parisuhdetta tai ne löydetyt suhteet eivät toimi.
Minun eksäni tragedia on se, että hän olisi halunnut niitä lapsia ja perheen. Ei ole se toive toteutunut ja minä ymmärrän erittäin hyvin miksi ei ole. Kenen virheestä siis lopulta on kysymys? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta entäs se "tasa-arvo", joko se nyt unohtui.....
Kerro ihmeessä mitä se tasa-arvo käytännössä on asioissa, jotka vain toinen osapuoli voi tehdä? Entä mitä tasa-arvo oikeasti tarkoittaa? Tarkoittaako se, että kaikki tekevät tasan samat asiat, vai että kaikki tekevät suht yhtä paljon, vai että kaikilla olisi mahdollisuus tehdä samoja asioita, vai mitä se tarkoittaa? Mä en usko, että edes te tasa-arvolla patsastelevat todellisuudessa kuvittelet sen tarkoittavan tasapäisyyttä ja täydellistä samanlaisuutta. Yksikään järkeään käyttävä ei ainakaan ajattele sitä noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta entäs se "tasa-arvo", joko se nyt unohtui.....
No siis kyllä se minulle käy, että mies on raskana, synnyttää, on sen ekan puoli vuotta kotona, miksei vaikka sen kolmekin ja minä käyn töissä. Sitä en tosin tiedä miten biomies tuon aikoo toteuttaa, mutta jos hän tasa-arvon nimissä näin haluaa, niin käyhän se minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkö liittyy miehiin? Johan in taas outo kysymys. Koska kyse on miehistä ja kutrn tätäkin ketjya lukiessa huomaat, niin näitä samoin ajattelevia ja toimivia teissä miehissä riittää. Melko usein vielä ne samat miehet ihmettelevät, kun ei parisuhdetta tai ne löydetyt suhteet eivät toimi.
Minun eksäni tragedia on se, että hän olisi halunnut niitä lapsia ja perheen. Ei ole se toive toteutunut ja minä ymmärrän erittäin hyvin miksi ei ole. Kenen virheestä siis lopulta on kysymys?Kyse on sinun omista valinnoistasi, tekemistäsi vääristä valinnoista.
Siirrät syyn itse tekemistäsi virheistä muille. Ja jopa niin että syy on kaikissa miehissä, kaikki maailman miehet ovat syyllisiä siihen että sinä teet typeriä virheitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on sinun omista valinnoistasi, tekemistäsi vääristä valinnoista.
Siirrät syyn itse tekemistäsi virheistä muille. Ja jopa niin että syy on kaikissa miehissä, kaikki maailman miehet ovat syyllisiä siihen että sinä teet typeriä virheitä.Minä tein oikean valinnan, en väärää. Outo ajatus, että sinusta tulevaisuudettomaksi osoittautuneen parisuhteen lopettaminen on virhe. Sitä ennenhän kyseinen parisuhde ei ollut virhe, sillä sen kaikki ominaisuudet eivät olleet käyneet selviksi, eivätkä olleet olleet oleellisia. Kun jokin asia osoittautuu toimimattomaksi/vialliseksi (tässä tapauksessa parisuhde), niin siihen jääminen olisi virhe.
Vika on niissä miehissä jotka ovat kuin eksäni, ei kaikissa miehissä. Miten voisin muka puhua kaikista miehistä, kun maailmassa on niin paljon hyviäkin miehiä? Eikä se noitten viallisten yksilöiden vika minuun vaikuta, eikä myöskään minun elämääni. Se vika vaikuttaa heidän omaan elämäänsä. Miten ketään voisi syyllistää tämän oman elämän pilaamisesta ja hänen omien haaveidensa kariuttamisesta? Sitä kutsutaan sääliksi, ei syytöksiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tein oikean valinnan, en väärää. Outo ajatus, että sinusta tulevaisuudettomaksi osoittautuneen parisuhteen lopettaminen on virhe. Sitä ennenhän kyseinen parisuhde ei ollut virhe, sillä sen kaikki ominaisuudet eivät olleet käyneet selviksi, eivätkä olleet olleet oleellisia. Kun jokin asia osoittautuu toimimattomaksi/vialliseksi (tässä tapauksessa parisuhde), niin siihen jääminen olisi virhe.
Vika on niissä miehissä jotka ovat kuin eksäni, ei kaikissa miehissä. Miten voisin muka puhua kaikista miehistä, kun maailmassa on niin paljon hyviäkin miehiä? Eikä se noitten viallisten yksilöiden vika minuun vaikuta, eikä myöskään minun elämääni. Se vika vaikuttaa heidän omaan elämäänsä. Miten ketään voisi syyllistää tämän oman elämän pilaamisesta ja hänen omien haaveidensa kariuttamisesta? Sitä kutsutaan sääliksi, ei syytöksiksi.jollain näyttäisi nyt olevan aika paljon p i ss aa päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jollain näyttäisi nyt olevan aika paljon p i ss aa päässä.
Minulla ainakaan ei ole yhtään. Sinusta en tiedä.
- Anonyymi
Miksi olisin+ jos olet ollut kiusaaja niin on oikeus töniä sun lapsia ja sua aina kun olet kävelyttämässä heitä
- Anonyymi
Se kertoo vaan siitä että alennat itsesi samalle levelille
- Anonyymi
Vähän kinkkinen kysymys ja puhun omista kokemuksistani. Jos nainen käy kolmeakymmentä ja raha-asiat on niin ja näin: omaisuutta eikä rahaa ole nimeksikään. Töissä käyty koko ikä, mutta silti. Kun itse on yrittänyt rakentaa jotain, että on jotain mitä tarjota jollekkin, niin periaatteessa haluaa, että toinenkin voi sitten tarjota jotain. Eli että naisellakin olisi periaatteessa rahaa, mutta voisi itse valita käyttävänsä rahaa naiseen. Koska muuten siitä tulee kuppaamisen meininki. Tietysti jos palavasti rakastuu, niin ei järjellä niin ajattele. Asia on vähän eri jos pariudutaan parikymppisinä ja lapsia alkaa tulla. Silloin on luonnollista, että mies ottaa vastuuta. Kolmekymppisinä ja siitä eteenpäin ihmisillä pitäisi olla oma pesä kunnossa niin sanotusti.
- Anonyymi
Haluat että nainen tarjoaa sulle jotain ? Taloudellisesti? Omg
- Anonyymi
Ei siinä mitään, saahan tuollaista toivoa. Työmaailman realiteetit eivät kuitenkaan tuota toivetta juuri tue. Harva kolmekymppinen on "käynyt töissä koko ikänsä". Sellaisia töitä ei nykypäivänä ole miehillekään paljoa tarjolla, johon mentäisiin ilman koulutusta, joka taas tarkoittaa, että työelämässä on tuossa kohtaa ehditty olemaan kokopäiväisesti ehkä reilu viitisen vuotta. Lisäksi erityisesti naisten ongelma on se, että naisille (varsinkaan nuorille naisille) ei ole hirveästi tyrkyllä kokopäivätyötä, eikä varsinkaan vakinaista työtä. Tarjolla on lähinnä pätkää ja silppua, sijaisuuksia ja määräaikaisia sopimuksia, pahimmillaan nollatuntisopimuksia. Siihen, että kolmekymppisenä on miehellekään omaisuutta juuri kertynyt tarvitaan yleensä ylisukupolvista varallisuutta, suhteita tai hitonmoinen mäihä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluat että nainen tarjoaa sulle jotain ? Taloudellisesti? Omg
Ongelma on siinä, että monet naiset tuntee ansaitsevansa miehen joka pitää heistä huolta. Ei ole nöyryyttä olla kiitollinen siitä jos joku niin tekee.
- Anonyymi
Vaikka olin käynyt vuosia töissä osa-aikaisena kolmenkympin ikään mennessä, opiskellut vuosia, rahaa ei ollut säästössä kuin paritonnia. Halusi olla sievä, näyttää hyvältä, ostaa uusia vaatteita ja matkustellakin. Elää nuoruutta, tavata ihmisiä. Opiskeluvuosien aikana tulot olivat n 400-500euroa kuukaudessa vuokran maksamisen jälkeen. Työssä kävin opiskelujen ohessa.
Ei siitä varallisuutta kerry. Ja miten paljon kauneudenhoitoon naisilla voi mennä rahaa kuukaudessa keskimäärin 100-400 euroa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään, saahan tuollaista toivoa. Työmaailman realiteetit eivät kuitenkaan tuota toivetta juuri tue. Harva kolmekymppinen on "käynyt töissä koko ikänsä". Sellaisia töitä ei nykypäivänä ole miehillekään paljoa tarjolla, johon mentäisiin ilman koulutusta, joka taas tarkoittaa, että työelämässä on tuossa kohtaa ehditty olemaan kokopäiväisesti ehkä reilu viitisen vuotta. Lisäksi erityisesti naisten ongelma on se, että naisille (varsinkaan nuorille naisille) ei ole hirveästi tyrkyllä kokopäivätyötä, eikä varsinkaan vakinaista työtä. Tarjolla on lähinnä pätkää ja silppua, sijaisuuksia ja määräaikaisia sopimuksia, pahimmillaan nollatuntisopimuksia. Siihen, että kolmekymppisenä on miehellekään omaisuutta juuri kertynyt tarvitaan yleensä ylisukupolvista varallisuutta, suhteita tai hitonmoinen mäihä.
Kummasti naiset humputtaa parikymppisestä lähtien etelän matkoilla ja kaupungilla viikonloppuisin. Kyse on pitkälti valinnoista. Sukupuolten välinen palkkaero syntyy siitä, että naiset valitsee huonosti palkattuja töitä eivätkä aloita yrityksiä niin paljon kuin miehet. Eivätkä ota riskejä. Monesta naisesta näkee lisäksi, että aika paljon menee rahaa kurkusta alas ruoan ja juoman muodossa. Ne kauneushoidot on teidän oma valinta. Kilpailette siinä keskenänne. Minun mielestä ne jopa vääristävät naisten käsitystä itsestään ja kuvitellaan itsestä liikoja sen ulkokuoren perusteella. Me miehet mennään luomuna ja se riittää mihin riittää. On se mukava, kun nainen kaunistautuu, mutta se on viety vähän liian pitkälle nykyään. Täälläkin huomaa miten moni nainen painottaa niiden hintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti naiset humputtaa parikymppisestä lähtien etelän matkoilla ja kaupungilla viikonloppuisin. Kyse on pitkälti valinnoista. Sukupuolten välinen palkkaero syntyy siitä, että naiset valitsee huonosti palkattuja töitä eivätkä aloita yrityksiä niin paljon kuin miehet. Eivätkä ota riskejä. Monesta naisesta näkee lisäksi, että aika paljon menee rahaa kurkusta alas ruoan ja juoman muodossa. Ne kauneushoidot on teidän oma valinta. Kilpailette siinä keskenänne. Minun mielestä ne jopa vääristävät naisten käsitystä itsestään ja kuvitellaan itsestä liikoja sen ulkokuoren perusteella. Me miehet mennään luomuna ja se riittää mihin riittää. On se mukava, kun nainen kaunistautuu, mutta se on viety vähän liian pitkälle nykyään. Täälläkin huomaa miten moni nainen painottaa niiden hintoja.
Eivät likimainkaan kaikki naiset. Osalla naisistakin on sitä ylisukupolvista varallisuutta.
Minä en itseasiassa puhunut lainkaan palkkaerosta,vaan ihan eri ongelmasta, mutta sanotaan nyt tuosta muutama sana. Hyvin harva parikymppinen mieskään alottaa yrityksiä ja jokainen yrittäjä tietää, että yrityksen aloitus vaatii paljon tuuriakin. Valtaosa yrityksistä lopettaa muutaman ensimmäisen toimintavuoden aikana. Yrityksen aloitus ei ole asia, joka tehdään tosta vaan, vaan siihenkin pitää olla varaa. Useinmiten se raha alle kolmekympppisellä on ylisukupolvista varallisuutta. Yrittäjän sosiaaliturva kun on olematon. Lisäksi kun mietitään alojen sukupuolittumista, niin kuka ne "naisten" työt sitten hoitaa, kun naiset siirtyvät muille aloille? Tuo ongelma on jo nyt näkyvissä, jos katsot missä on suurin työvoimapula. Entä mihin te miehet sitten menette töihin, kun naiset siirtyvät massoina teidän aloillenne? Asiasta valitetaan jo nyt korkeakoulutasolla, että naisten hyöky aiemmin miesvaltaisille koulutusaloille on alkanut ja pojat tippuvat koulupaikoilta. Myös syntyvyydestä valitetaan. Riskejä ottamallako se ratkeaa? Sillä, että naiset perustavat yrityksiä ja menevät töisin "miesten" hommiin? Sä ajattelet, että sitten tehdäön enemmän lapsia, kun jokaisella naisella on yritys hoidettavanaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät likimainkaan kaikki naiset. Osalla naisistakin on sitä ylisukupolvista varallisuutta.
Minä en itseasiassa puhunut lainkaan palkkaerosta,vaan ihan eri ongelmasta, mutta sanotaan nyt tuosta muutama sana. Hyvin harva parikymppinen mieskään alottaa yrityksiä ja jokainen yrittäjä tietää, että yrityksen aloitus vaatii paljon tuuriakin. Valtaosa yrityksistä lopettaa muutaman ensimmäisen toimintavuoden aikana. Yrityksen aloitus ei ole asia, joka tehdään tosta vaan, vaan siihenkin pitää olla varaa. Useinmiten se raha alle kolmekympppisellä on ylisukupolvista varallisuutta. Yrittäjän sosiaaliturva kun on olematon. Lisäksi kun mietitään alojen sukupuolittumista, niin kuka ne "naisten" työt sitten hoitaa, kun naiset siirtyvät muille aloille? Tuo ongelma on jo nyt näkyvissä, jos katsot missä on suurin työvoimapula. Entä mihin te miehet sitten menette töihin, kun naiset siirtyvät massoina teidän aloillenne? Asiasta valitetaan jo nyt korkeakoulutasolla, että naisten hyöky aiemmin miesvaltaisille koulutusaloille on alkanut ja pojat tippuvat koulupaikoilta. Myös syntyvyydestä valitetaan. Riskejä ottamallako se ratkeaa? Sillä, että naiset perustavat yrityksiä ja menevät töisin "miesten" hommiin? Sä ajattelet, että sitten tehdäön enemmän lapsia, kun jokaisella naisella on yritys hoidettavanaan?Jos sinulla ei ole kolmekymppisenä rahaa, ei autoa, ei mitään omaisuutta, niin miksi sinulla olisi pari vuotta myöhemmin yhtään sen enempää? Yritän vain sanoa, että mieheltä vaaditaan aika paljon, että ottaa tuollaisen siivelle. Eikö sinunkin mielestä? Vai onko se vain asia joka miehen pitäisi kestää vielä nykypäivänäkin? En sano, että se on mahdotonta, koska sitä tapahtuu koko ajan.
Realiteetti on se mitä sanoitkin, mutta silti naiset naiset ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse (mielestään, katsotaan, kun jotain hajoaa tai joku ongelma pitää hoitaa)miestä nykyään. Minä olen huomannut joistain miten nainen toisaalta haluaisi olla vain kotiäiti, mutta hänellä ei ole lupaa siihen. On muiden naisten ja yhteiskunnan paine. Ehkä jotain sisäistä taisteluakin, koska näkee itsensä itsenäisena naisena. Sitten vielä hommataan pikkukoira johon saa sitä hoivaviettiä purkaa ja moni olisi varmaan tyytyväinen ihan koiraäitinä, kun mies maksaa huushollin. Kaikki tehdään sen luonnollisen biologisen halun tukahduttamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla ei ole kolmekymppisenä rahaa, ei autoa, ei mitään omaisuutta, niin miksi sinulla olisi pari vuotta myöhemmin yhtään sen enempää? Yritän vain sanoa, että mieheltä vaaditaan aika paljon, että ottaa tuollaisen siivelle. Eikö sinunkin mielestä? Vai onko se vain asia joka miehen pitäisi kestää vielä nykypäivänäkin? En sano, että se on mahdotonta, koska sitä tapahtuu koko ajan.
Realiteetti on se mitä sanoitkin, mutta silti naiset naiset ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse (mielestään, katsotaan, kun jotain hajoaa tai joku ongelma pitää hoitaa)miestä nykyään. Minä olen huomannut joistain miten nainen toisaalta haluaisi olla vain kotiäiti, mutta hänellä ei ole lupaa siihen. On muiden naisten ja yhteiskunnan paine. Ehkä jotain sisäistä taisteluakin, koska näkee itsensä itsenäisena naisena. Sitten vielä hommataan pikkukoira johon saa sitä hoivaviettiä purkaa ja moni olisi varmaan tyytyväinen ihan koiraäitinä, kun mies maksaa huushollin. Kaikki tehdään sen luonnollisen biologisen halun tukahduttamiseksi."Jos sinulla ei ole kolmekymppisenä rahaa, ei autoa, ei mitään omaisuutta, niin miksi sinulla olisi pari vuotta myöhemmin yhtään sen enempää?"
Missä sanottiin, ettei olisi yhtään rahaa? Auto on kuluerä, ei omaisuutta. En tiedä kuinka heikko sinun matematiikan taitosi on, mutta väännetään nyt rautalangasta. Jos pääset työelämän syrjään kiinni 25:na, niin kolmekymppisenä sinulla onnollut 5 vuotta aikaa kerryttää, mutta 35:na on ollut tuplasti enemmän aikaa = varallisuutta on kertynyt vähintään tuplasti samoilla tuloilla plus tietysti mahdolliset tuotot. Lisäksi palkkasi on suurella todennäköisyydellä noussut jonkin verran. Ihan jokaisella, joja kartuttaa itselleen varallisuutta, on myöhemminbenemmän kuin aiemmin. Tuo on ihan typerä kysymys. Jos taas mietitään elämisen kannalta, niin kolmekymppisenä kun on joitain tonneja säästössä, niin ei niillä säästöillä mihinkään elellä.
Ei nainen tosiaan miestä elämiseen tarvitse, mutta perhe on eri asia. Mitä järkeä on parisuhteessa ylipäänsä, jos se on vain kaksi minää yhdessä? Niiden molempien minä yksilöiden on parempi yksinään. Saa päättää rahoitakin ihan itse, eikä tarvitse muita miettiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla ei ole kolmekymppisenä rahaa, ei autoa, ei mitään omaisuutta, niin miksi sinulla olisi pari vuotta myöhemmin yhtään sen enempää? Yritän vain sanoa, että mieheltä vaaditaan aika paljon, että ottaa tuollaisen siivelle. Eikö sinunkin mielestä? Vai onko se vain asia joka miehen pitäisi kestää vielä nykypäivänäkin? En sano, että se on mahdotonta, koska sitä tapahtuu koko ajan.
Realiteetti on se mitä sanoitkin, mutta silti naiset naiset ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse (mielestään, katsotaan, kun jotain hajoaa tai joku ongelma pitää hoitaa)miestä nykyään. Minä olen huomannut joistain miten nainen toisaalta haluaisi olla vain kotiäiti, mutta hänellä ei ole lupaa siihen. On muiden naisten ja yhteiskunnan paine. Ehkä jotain sisäistä taisteluakin, koska näkee itsensä itsenäisena naisena. Sitten vielä hommataan pikkukoira johon saa sitä hoivaviettiä purkaa ja moni olisi varmaan tyytyväinen ihan koiraäitinä, kun mies maksaa huushollin. Kaikki tehdään sen luonnollisen biologisen halun tukahduttamiseksi."...mieheltä vaaditaan aika paljon, että ottaa tuollaisen siivelle..."
Mitä nykyisin vaaditaan enemmän mieheltä kuin ennen?
Ei mulla ollut kolmekymppisenä mitään noista. Keskityin opiskeluun, kerran viikossa työpäivä, jotta elää opintorahalla. Mistä luulet varallisuuden kertyvän, kun kaikki menee mitä tuleekin. Jos tulot on 400-500 kuussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Realiteetti on se mitä sanoitkin, mutta silti naiset naiset ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse (mielestään, katsotaan, kun jotain hajoaa tai joku ongelma pitää hoitaa)miestä nykyään. Minä olen huomannut joistain miten nainen toisaalta haluaisi olla vain kotiäiti, mutta hänellä ei ole lupaa siihen. On muiden naisten ja yhteiskunnan paine. Ehkä jotain sisäistä taisteluakin, koska näkee itsensä itsenäisena naisena. Sitten vielä hommataan pikkukoira johon saa sitä hoivaviettiä purkaa ja moni olisi varmaan tyytyväinen ihan koiraäitinä, kun mies maksaa huushollin. Kaikki tehdään sen luonnollisen biologisen halun tukahduttamiseksi.Naisella on luonnollinen hoivavietti, lempeä perheen äiti, mutta harvoin se ei toteudu kun pitää huolehtia perheen elättämisestä kun miehet haluavat puolittaa kaiken. Naiset stressaantuu ja alkaa kiukutella kun huolia on niin paljon. Mitä mies voi tehdä helpottaakseen taakkaa ja paineita siitä, kun naisen vastuu synnyttää, raskaus, vauvavuosi, lastenhoito. Paineita kaiken keskellä palata töihin koska mies ei halua omaa perhettään ja vaimoaan tukea, tarjota suojaa ja taloudellista helpotusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos sinulla ei ole kolmekymppisenä rahaa, ei autoa, ei mitään omaisuutta, niin miksi sinulla olisi pari vuotta myöhemmin yhtään sen enempää?"
Missä sanottiin, ettei olisi yhtään rahaa? Auto on kuluerä, ei omaisuutta. En tiedä kuinka heikko sinun matematiikan taitosi on, mutta väännetään nyt rautalangasta. Jos pääset työelämän syrjään kiinni 25:na, niin kolmekymppisenä sinulla onnollut 5 vuotta aikaa kerryttää, mutta 35:na on ollut tuplasti enemmän aikaa = varallisuutta on kertynyt vähintään tuplasti samoilla tuloilla plus tietysti mahdolliset tuotot. Lisäksi palkkasi on suurella todennäköisyydellä noussut jonkin verran. Ihan jokaisella, joja kartuttaa itselleen varallisuutta, on myöhemminbenemmän kuin aiemmin. Tuo on ihan typerä kysymys. Jos taas mietitään elämisen kannalta, niin kolmekymppisenä kun on joitain tonneja säästössä, niin ei niillä säästöillä mihinkään elellä.
Ei nainen tosiaan miestä elämiseen tarvitse, mutta perhe on eri asia. Mitä järkeä on parisuhteessa ylipäänsä, jos se on vain kaksi minää yhdessä? Niiden molempien minä yksilöiden on parempi yksinään. Saa päättää rahoitakin ihan itse, eikä tarvitse muita miettiä.Minä ajan maksetulla autolla ja välttelen lainoja. Auto on minun omaisuutta. Kyllähän se totta on, että naiset kouluttautuvat sinne kolmenkympin tienoille, kun se ensimmäinen ala ei ollutkaan se oma juttu. Kyllä minä voin kantaa suurimman taloudellisen vastuun parisuhteessa, mutta naisen pitää olla sen arvoinen ja herättää rakkaudentunteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...mieheltä vaaditaan aika paljon, että ottaa tuollaisen siivelle..."
Mitä nykyisin vaaditaan enemmän mieheltä kuin ennen?
Ei mulla ollut kolmekymppisenä mitään noista. Keskityin opiskeluun, kerran viikossa työpäivä, jotta elää opintorahalla. Mistä luulet varallisuuden kertyvän, kun kaikki menee mitä tuleekin. Jos tulot on 400-500 kuussa.Se on omavalinta jos haluaa kouluttautua. Ei se tee autuaaksi. Tästä on paljon juttua miten putkariksi ryhtymällä alle parikymppisenä tienaat enemmän kuin lääkäri mahdollisesti työuran aikana. Valintoja valintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on omavalinta jos haluaa kouluttautua. Ei se tee autuaaksi. Tästä on paljon juttua miten putkariksi ryhtymällä alle parikymppisenä tienaat enemmän kuin lääkäri mahdollisesti työuran aikana. Valintoja valintoja.
Itseasiassa ei se nykymaailmassa enää ole. Et mitä ilmeisin ole ihan nykyhetken kasvatti. Ei nykyään saa töitä ilman koulutusta ja se on työantajien valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa ei se nykymaailmassa enää ole. Et mitä ilmeisin ole ihan nykyhetken kasvatti. Ei nykyään saa töitä ilman koulutusta ja se on työantajien valinta.
Työnantajat ovat alkaneet arvostamaan enemmän osaamista kuin kouluttautumista nykyyään. On huomattu, että ei sieltä koulunpenkiltä valmistu osaajia eli väärässä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan maksetulla autolla ja välttelen lainoja. Auto on minun omaisuutta. Kyllähän se totta on, että naiset kouluttautuvat sinne kolmenkympin tienoille, kun se ensimmäinen ala ei ollutkaan se oma juttu. Kyllä minä voin kantaa suurimman taloudellisen vastuun parisuhteessa, mutta naisen pitää olla sen arvoinen ja herättää rakkaudentunteita.
Se sitten taas tietysti on sinun omaa hulluuttasi, jos kuvittelet auton omaisuudeksi. Jokainen rahastavähänkään tajuava tietää auton olevan pelkkä kuluerä.
Ja ei, tuo kuluu tasan siihen yhteen ammattiin valmistumiseen. Huomaa, että et paljoa koulutuksesta etkä nykyhetken työelämän vaatimuksista tajua. Kaikkiin töihin ei pääse menemällä peruskoulun jälkeen amikseen ja niille pelkän amiksen käyneille ei ole tarpeeksi töitä tässä maassa tarjolla. Ei sillä, että väheksyisin ammattikoulua. Sen nyt vain ei nykymaailmassa oikein riitä enää mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on omavalinta jos haluaa kouluttautua. Ei se tee autuaaksi. Tästä on paljon juttua miten putkariksi ryhtymällä alle parikymppisenä tienaat enemmän kuin lääkäri mahdollisesti työuran aikana. Valintoja valintoja.
Joopa joo. Tässä maassa riittää sitten töitä parille miljoonalle putkarille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. Tässä maassa riittää sitten töitä parille miljoonalle putkarille.
Niinpä. Noita eri aloja, joille tarvitaan lyhyt koulutus ja on paljon töitä ja hyvä palkka jne. mainostetaan aina tasaisin väliajoin. Sitten aina seuraavaksi ko. alalka on työvoimasta ylitarjontaa ja töitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sitten taas tietysti on sinun omaa hulluuttasi, jos kuvittelet auton omaisuudeksi. Jokainen rahastavähänkään tajuava tietää auton olevan pelkkä kuluerä.
Ja ei, tuo kuluu tasan siihen yhteen ammattiin valmistumiseen. Huomaa, että et paljoa koulutuksesta etkä nykyhetken työelämän vaatimuksista tajua. Kaikkiin töihin ei pääse menemällä peruskoulun jälkeen amikseen ja niille pelkän amiksen käyneille ei ole tarpeeksi töitä tässä maassa tarjolla. Ei sillä, että väheksyisin ammattikoulua. Sen nyt vain ei nykymaailmassa oikein riitä enää mihinkään.Tämän takia nykyään ei miehet ja naiset pariudu, koska naiset haluavat vain kouluttautua ja kouluttautuvat enemmän kuin miehet. Sitten luonnollisesti väheksyvät miehiä, jotka ovat vähemmän kouluttautuneita vaikka tienaisivatkin saman tai enemmän. En ymmärrä tätä ulinaa. Pitää kouluttautua ja rahaa ei kuitenkaan ole ja miehen pitäisi elättää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia nykyään ei miehet ja naiset pariudu, koska naiset haluavat vain kouluttautua ja kouluttautuvat enemmän kuin miehet. Sitten luonnollisesti väheksyvät miehiä, jotka ovat vähemmän kouluttautuneita vaikka tienaisivatkin saman tai enemmän. En ymmärrä tätä ulinaa. Pitää kouluttautua ja rahaa ei kuitenkaan ole ja miehen pitäisi elättää?
Haluavat kouluttautua. Mistä ainä tuon halun nimenomaan kouluttautumiseen keksit? Hyvin harva haluaa kouluun koulun takia. Sinne mennään työn takia, ei koulun. Jotta saa töitä, tarvitsee koulutuksen. Mikä tässä yhtälösä on sinulle niin vaikea ymmärtää? Ei tässä maassa ole töitä tarjolla ilman koulutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia nykyään ei miehet ja naiset pariudu, koska naiset haluavat vain kouluttautua ja kouluttautuvat enemmän kuin miehet. Sitten luonnollisesti väheksyvät miehiä, jotka ovat vähemmän kouluttautuneita vaikka tienaisivatkin saman tai enemmän. En ymmärrä tätä ulinaa. Pitää kouluttautua ja rahaa ei kuitenkaan ole ja miehen pitäisi elättää?
Jos henkilö oikeasti kuvittelee, että jokainen voisi tässä maassa jättää menemättä kouluun ja töitä riittäisi, niin en yhtään ihmettele, että on vaikea näköjään ymmärtää oikein mitään muutakaan. Tuollainen henkilö on pudonnut niin pahasti nykymaailman kelkasta, että pahaa tekee. Enkä sano, että se on pelkästään hyvä asia, että nyktään miltei hommaan kuin hommaan tarvitaan vuosien koulutus, mutta se on tosiasia ja realiteetti, jota ei voi unohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajat ovat alkaneet arvostamaan enemmän osaamista kuin kouluttautumista nykyyään. On huomattu, että ei sieltä koulunpenkiltä valmistu osaajia eli väärässä olet.
Ikävä kyllä noin ei ole. Mutta hei mennään hei opisteleen putkareiksi hei. Ei tässä maassa mitään muuta tarvita ja kaikille on töitä. Oikeasti realismia peliin ihminen hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos henkilö oikeasti kuvittelee, että jokainen voisi tässä maassa jättää menemättä kouluun ja töitä riittäisi, niin en yhtään ihmettele, että on vaikea näköjään ymmärtää oikein mitään muutakaan. Tuollainen henkilö on pudonnut niin pahasti nykymaailman kelkasta, että pahaa tekee. Enkä sano, että se on pelkästään hyvä asia, että nyktään miltei hommaan kuin hommaan tarvitaan vuosien koulutus, mutta se on tosiasia ja realiteetti, jota ei voi unohtaa.
Ei niistä kouluista ole höytyä jos sinulla ei ole visiota miten tai missä tulet loppujen lopuksi työskentelemään. Toisen asteen kouluthan on kaikkien pakko käydä nykyään, mutta ei itsellä ollut asiaa amk tai ylipistoon. Silti pärjään hyvin, mutta melkein kaikki naiset ovat kouluttautuneempia. Aina ei ole kyse siitä, etteikö haluaisi kouluttautua. Kaikilla ei vain ole päätä siihen ja jos on työ missä on hyvä, niin miksi haikailla aina vain korkeampaa tutkintoa. Kyllä sen näkee, että pitää olla joku insinööri, että saa tietyt virat. Naiset ajattelevat liian urakeskeisesti asioita. Itse vain menen töihin ja olen tyytyväinen, kun saa leivän pöytään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niistä kouluista ole höytyä jos sinulla ei ole visiota miten tai missä tulet loppujen lopuksi työskentelemään. Toisen asteen kouluthan on kaikkien pakko käydä nykyään, mutta ei itsellä ollut asiaa amk tai ylipistoon. Silti pärjään hyvin, mutta melkein kaikki naiset ovat kouluttautuneempia. Aina ei ole kyse siitä, etteikö haluaisi kouluttautua. Kaikilla ei vain ole päätä siihen ja jos on työ missä on hyvä, niin miksi haikailla aina vain korkeampaa tutkintoa. Kyllä sen näkee, että pitää olla joku insinööri, että saa tietyt virat. Naiset ajattelevat liian urakeskeisesti asioita. Itse vain menen töihin ja olen tyytyväinen, kun saa leivän pöytään.
Ja kuitenkaan töitä ei saa ilman sitä koulutusta., monella alall nimenomaan sitä korkeakoulutusta. Se ei ole valinta, vaan ihan vaatimus, toisinaan jopa lakisääteinen vaatimus. Pitäiskö sitä oikein se tietty työnantaja silleen etukäteen valita, vai riittääkö kun valitsee sen alan, jolla aikoo työskennellä? Anteeksi mutta missä universumissa sinä elät, kun kuvittelet sun itse työntekijänä vaan päättävän missä firmassa aiot olla töissä? Okei joo, kyllä se varman onnistuu nepo babynä isin firnaan töihin. Me muut talliaiset joudumme menemään sinne missä on töitä tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et taida olla ihan miettinyt loppuun saakka noita mietteitäsi. Että niinku kaikkien niiden paremman lukupään omaavienkin pitäis nyt sitten kirmata innolla tappelemaan sun kanssa samoista duuneista. Mitä sä noin niinku aattelet, että se tekis sun omalle työtilanteellesi, että siellä olis yhtäkkiä muutama tuhat muutakin hakijaa?
Luulisi sun olevan tyytyväinen, että sulla on töitä ja olet vieläpä päässyt niihin hyvin pienellä pnostuksella ja saat omien sanojesi mukaan hyvää pakkkaakin. Mutta ei kun sä valitat ja se on sun mielestäsi huono asia ja myös se, että joku toinen kouluttautuu pidemmälle, on huono asia. Ja tällä kaikella sä perustelet sitä, että et missään tilanteessa suotuisi osallistuman suuremmalla panoksella mahdollisen perheesi elämään. 🤔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkaan töitä ei saa ilman sitä koulutusta., monella alall nimenomaan sitä korkeakoulutusta. Se ei ole valinta, vaan ihan vaatimus, toisinaan jopa lakisääteinen vaatimus. Pitäiskö sitä oikein se tietty työnantaja silleen etukäteen valita, vai riittääkö kun valitsee sen alan, jolla aikoo työskennellä? Anteeksi mutta missä universumissa sinä elät, kun kuvittelet sun itse työntekijänä vaan päättävän missä firmassa aiot olla töissä? Okei joo, kyllä se varman onnistuu nepo babynä isin firnaan töihin. Me muut talliaiset joudumme menemään sinne missä on töitä tarjolla.
Minun mielestä sinä vain vähättelet kaikkea muuta kuin korkeakoulututkintoa, niin kuin mitään muuta työtä ei olisi tai se ei olisi niin tärkeää. Minä esimerkiksiki kouluttauduin alalle, missä en ole juurikaan työskennellyt eli puhuin kokemuksesta. Yritän ymmärtää mitä sinä haet takaa. Onko se niin, että sinun mielestä naisen pitää saada kouluttautua kolmekymppiseksi ja miehen pitää ottaa koppia siinä vaiheessa naisesta, kun ei ole vielä varallisuutta kertynyt? Omalla kohdallani se tuskin on realismia, koska korkeakoulututkinnon suorittaneet naiset eivät minusta ole kiinnostuneita. Minä puhun naisista jotka ovat minun tasolla eli toisen asteen suorittaneita ja parikymppisestä töissä käyneitä ja he eivät ole rakentaneet yhtään mitään, vaan kaikki on mennyt elämiseen. Sellainenko minun pitäisi ottaa elätiksi kolmenkympin tienoilla, kun alkaa naamakin rupsahtamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestä sinä vain vähättelet kaikkea muuta kuin korkeakoulututkintoa, niin kuin mitään muuta työtä ei olisi tai se ei olisi niin tärkeää. Minä esimerkiksiki kouluttauduin alalle, missä en ole juurikaan työskennellyt eli puhuin kokemuksesta. Yritän ymmärtää mitä sinä haet takaa. Onko se niin, että sinun mielestä naisen pitää saada kouluttautua kolmekymppiseksi ja miehen pitää ottaa koppia siinä vaiheessa naisesta, kun ei ole vielä varallisuutta kertynyt? Omalla kohdallani se tuskin on realismia, koska korkeakoulututkinnon suorittaneet naiset eivät minusta ole kiinnostuneita. Minä puhun naisista jotka ovat minun tasolla eli toisen asteen suorittaneita ja parikymppisestä töissä käyneitä ja he eivät ole rakentaneet yhtään mitään, vaan kaikki on mennyt elämiseen. Sellainenko minun pitäisi ottaa elätiksi kolmenkympin tienoilla, kun alkaa naamakin rupsahtamaan?
"Minun mielestä sinä vain vähättelet kaikkea muuta kuin korkeakoulututkintoa, niin kuin mitään muuta työtä ei olisi tai se ei olisi niin tärkeää."
Jos kuvittelet noin, niin et ole edes lukenut mitä olen kirjoittanut. Fyi, minulla EI ole korkeakoulututkintoa. Arvostan kuitenkin ihmisiä, joilla on ja tiedostan hyvin sen miten tarpeellisia monet heistä ovat tälle yhteiskunnalle ja myös minulle (eivät kaikki, mutta eivät ole kaikki ei korkeakoulutetutkaan). Monia heistä tarvitaan täällä paljon enemmän kuin minua, vaikka minulla on suurempi palkka kuin monilla heistä. Mä arvostan sitä, että jotkut edes niihin töihin haluavat. Minä en haluaisi, mutta tarvitsen niitä, jotka haluavat. Mulla ei ole mitään varaa, eikä halua arvostella heitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et taida olla ihan miettinyt loppuun saakka noita mietteitäsi. Että niinku kaikkien niiden paremman lukupään omaavienkin pitäis nyt sitten kirmata innolla tappelemaan sun kanssa samoista duuneista. Mitä sä noin niinku aattelet, että se tekis sun omalle työtilanteellesi, että siellä olis yhtäkkiä muutama tuhat muutakin hakijaa?
Luulisi sun olevan tyytyväinen, että sulla on töitä ja olet vieläpä päässyt niihin hyvin pienellä pnostuksella ja saat omien sanojesi mukaan hyvää pakkkaakin. Mutta ei kun sä valitat ja se on sun mielestäsi huono asia ja myös se, että joku toinen kouluttautuu pidemmälle, on huono asia. Ja tällä kaikella sä perustelet sitä, että et missään tilanteessa suotuisi osallistuman suuremmalla panoksella mahdollisen perheesi elämään. 🤔Väärin. Ottaisin kyllä taloudellisen taakan harteilleni, jos rakastan tätä naista. Minun mielestä teidänkin kaikkien kannattaisi puhua omista kokemuksistanne eikä vain yleisellä tasolla koulutuksesta. Menee muuten populismin puolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minun mielestä sinä vain vähättelet kaikkea muuta kuin korkeakoulututkintoa, niin kuin mitään muuta työtä ei olisi tai se ei olisi niin tärkeää."
Jos kuvittelet noin, niin et ole edes lukenut mitä olen kirjoittanut. Fyi, minulla EI ole korkeakoulututkintoa. Arvostan kuitenkin ihmisiä, joilla on ja tiedostan hyvin sen miten tarpeellisia monet heistä ovat tälle yhteiskunnalle ja myös minulle (eivät kaikki, mutta eivät ole kaikki ei korkeakoulutetutkaan). Monia heistä tarvitaan täällä paljon enemmän kuin minua, vaikka minulla on suurempi palkka kuin monilla heistä. Mä arvostan sitä, että jotkut edes niihin töihin haluavat. Minä en haluaisi, mutta tarvitsen niitä, jotka haluavat. Mulla ei ole mitään varaa, eikä halua arvostella heitä.Sun työllistymiseen vaikuttaa myös taidot ja työkokemus ja luonne. Ei ainoastaan se koulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Ottaisin kyllä taloudellisen taakan harteilleni, jos rakastan tätä naista. Minun mielestä teidänkin kaikkien kannattaisi puhua omista kokemuksistanne eikä vain yleisellä tasolla koulutuksesta. Menee muuten populismin puolelle.
Koko ajan sä kuitenkin olet vinkunut miten et voi missään tilanteessa ottaa ja miten naisella pitää kolmekymppisenä olla oma omaisuus. Myös meissä "sinunkaltaisissasi" naisissa on se tasan sama ominaisuus, että me olemme olleet naisina niillä samoilla työmarkkinoilla kuin ne korkeamminkoulutetutkin naiset. Meille on myös ollut pääosin tarjolla pätkää ja silpua, osa-aikaista, määräaikaista, nollatuntisopimusta. Tuo työmarkkinoiden ominaisuus, joka kohdistuu erityisesti nuoriin naisiin (ei kuitenkaan vain heihin), ei riipu koulutuksesta. Se on sama kautta linjan. Itse olen etuoikeutetussa asemassa. Mulla on ollut takanani jonkin verran sitä ylisukupolvista omaisuutta, joka on mahdollistanut mulle asioita. Mulle on mm. taattu lainoja, jotka ovat mahdollistaneet sen, että mulla on omaisuutta (ollut jo alle kolmekymppisenä). Ilman vanhempieni yhteistä kukkaroa ei olisi ollut.
Sä aloit itse puhumaan koulutuksesta, miten naiset ovat väärillä aloilla jne. En minä mahda sille mitään, että sä itse halusit tuolle keskustelulinjalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun työllistymiseen vaikuttaa myös taidot ja työkokemus ja luonne. Ei ainoastaan se koulutus.
Toki ja olen aina saanut jokaisen työn, jota olen hakenut. Se ei kuitenkaan muuta määräikaista vakituiseksi, kun sitä riskiä ei nuoren naisen kohdalla haluta ottaa. Toisen määräikaisen saan toki, vaikka heti perään. Se taas tarkoittaa, että palkkani ei siinä duunissa koskaan nouse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan sä kuitenkin olet vinkunut miten et voi missään tilanteessa ottaa ja miten naisella pitää kolmekymppisenä olla oma omaisuus. Myös meissä "sinunkaltaisissasi" naisissa on se tasan sama ominaisuus, että me olemme olleet naisina niillä samoilla työmarkkinoilla kuin ne korkeamminkoulutetutkin naiset. Meille on myös ollut pääosin tarjolla pätkää ja silpua, osa-aikaista, määräaikaista, nollatuntisopimusta. Tuo työmarkkinoiden ominaisuus, joka kohdistuu erityisesti nuoriin naisiin (ei kuitenkaan vain heihin), ei riipu koulutuksesta. Se on sama kautta linjan. Itse olen etuoikeutetussa asemassa. Mulla on ollut takanani jonkin verran sitä ylisukupolvista omaisuutta, joka on mahdollistanut mulle asioita. Mulle on mm. taattu lainoja, jotka ovat mahdollistaneet sen, että mulla on omaisuutta (ollut jo alle kolmekymppisenä). Ilman vanhempieni yhteistä kukkaroa ei olisi ollut.
Sä aloit itse puhumaan koulutuksesta, miten naiset ovat väärillä aloilla jne. En minä mahda sille mitään, että sä itse halusit tuolle keskustelulinjalle.En alkanut. Joku otti puheeksi, että naiset ei tienaa siksi koska kouluttautuvat paljon ja on vain pätkätöitä. Miksi se tilanne olisi yhtään erilainen sitten miehille? Sinäkin puhut pääasiassa hypoteettisesti naisten yleisestä tilanteesta miten näet sen. Puhuisit omasta puolestasi. Jos olet nainen jolla on raha-asiat kunnossa ja niin edespäin, niin miksi loukkaannut muiden puolesta ja keksit tarinoita kouluttautumisesta. Kyse on loppujen lopuksi siitä, että se on miehen omavalinta haluaako kustantaa naisen olemisen ja sitä ei naisilla pitäisi olla varaa arvostella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En alkanut. Joku otti puheeksi, että naiset ei tienaa siksi koska kouluttautuvat paljon ja on vain pätkätöitä. Miksi se tilanne olisi yhtään erilainen sitten miehille? Sinäkin puhut pääasiassa hypoteettisesti naisten yleisestä tilanteesta miten näet sen. Puhuisit omasta puolestasi. Jos olet nainen jolla on raha-asiat kunnossa ja niin edespäin, niin miksi loukkaannut muiden puolesta ja keksit tarinoita kouluttautumisesta. Kyse on loppujen lopuksi siitä, että se on miehen omavalinta haluaako kustantaa naisen olemisen ja sitä ei naisilla pitäisi olla varaa arvostella.
Se olit ihan sinä itse, jos nyt olet sama henkilö joka tuossa aiemmin kirjoitteli. Minä ninittäin olen "se toinen" ja minä en aloittanut koulutuksesta puhumista. Minä puhuin työmarkkinoiden rakenteellisesta ongelmasta, joka liittyy vanhemmuden kulujen jakamiseen, ei koulutukseen. Sama ongelma koskee kaikkia synnytysikäisiä naisia, koulutuksesta riippumatta. Minun ei olisi ollut mitään järkeä alkaa itse puhua koulutuksesta. Huomasin tosin kyllä, että tuo toinen ei ymmärtänyt lainkaan mistä puhuin, sillä hän alkoi sitten puhua naisten alavalinnoista, joka ei myöskään liity tuohon työmarkkinoiden rakenteelliseen ongelmaan ja koskee kaikkia aloja.
Ainoa mitä kouluksesta mainitson oli, että valtaosa kolmekymppisistä (miehistäkään) ole vielä ollut työelämässä vuosikausia, eikä siis kerryttää omausuuksia. Tämä on kylmä fakta, enkä tiedä miksi se sinua niin kovasti satuttaa. Lisäksi tosiaan naiset ovat tuossa keskimäärin vielä miehiä heikomassa tilanteessa, mainitsemastani työmarkkinoiden rakenteellisesta ongelmasta johtuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on siinä, että monet naiset tuntee ansaitsevansa miehen joka pitää heistä huolta. Ei ole nöyryyttä olla kiitollinen siitä jos joku niin tekee.
Miehen pitää ansaita nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En alkanut. Joku otti puheeksi, että naiset ei tienaa siksi koska kouluttautuvat paljon ja on vain pätkätöitä. Miksi se tilanne olisi yhtään erilainen sitten miehille? Sinäkin puhut pääasiassa hypoteettisesti naisten yleisestä tilanteesta miten näet sen. Puhuisit omasta puolestasi. Jos olet nainen jolla on raha-asiat kunnossa ja niin edespäin, niin miksi loukkaannut muiden puolesta ja keksit tarinoita kouluttautumisesta. Kyse on loppujen lopuksi siitä, että se on miehen omavalinta haluaako kustantaa naisen olemisen ja sitä ei naisilla pitäisi olla varaa arvostella.
Ja jos puhutaan, niin kannattaa puhua faktoista, ei siitä että kaikkien pitäisi alkaa putkareiksi. Se ei ole lainkaan realistista ajattelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olit ihan sinä itse, jos nyt olet sama henkilö joka tuossa aiemmin kirjoitteli. Minä ninittäin olen "se toinen" ja minä en aloittanut koulutuksesta puhumista. Minä puhuin työmarkkinoiden rakenteellisesta ongelmasta, joka liittyy vanhemmuden kulujen jakamiseen, ei koulutukseen. Sama ongelma koskee kaikkia synnytysikäisiä naisia, koulutuksesta riippumatta. Minun ei olisi ollut mitään järkeä alkaa itse puhua koulutuksesta. Huomasin tosin kyllä, että tuo toinen ei ymmärtänyt lainkaan mistä puhuin, sillä hän alkoi sitten puhua naisten alavalinnoista, joka ei myöskään liity tuohon työmarkkinoiden rakenteelliseen ongelmaan ja koskee kaikkia aloja.
Ainoa mitä kouluksesta mainitson oli, että valtaosa kolmekymppisistä (miehistäkään) ole vielä ollut työelämässä vuosikausia, eikä siis kerryttää omausuuksia. Tämä on kylmä fakta, enkä tiedä miksi se sinua niin kovasti satuttaa. Lisäksi tosiaan naiset ovat tuossa keskimäärin vielä miehiä heikomassa tilanteessa, mainitsemastani työmarkkinoiden rakenteellisesta ongelmasta johtuen.Ei kuule satuta yhtään. Et suostu tai halua ymmärtää sitä, että ihmisellä on oikeus vaatia, että toinen on samalla tasolla niin sanotusti. Niin kuin lähtökohtaisesti. Se on selvää, että jos lapsia tulee ja naisen pitää jäädä pois töistä, niin miehen pitää kannatella hommaa taloudellisesti. Jos nainen taas ON käynyt töissä vaikka kymmenen vuotta ja mitään ei ole jäänyt käteen eikä tilanne näytä parantuvan, niin ottaisinko ristikseni? Enpä tiedä. Täytyisi olla hitonmoinen nainen joka tuo rauhaa ja tasapainoa elämääni, eikä vain vaatimuksia. Onko tätä vaikea ymmärtää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuule satuta yhtään. Et suostu tai halua ymmärtää sitä, että ihmisellä on oikeus vaatia, että toinen on samalla tasolla niin sanotusti. Niin kuin lähtökohtaisesti. Se on selvää, että jos lapsia tulee ja naisen pitää jäädä pois töistä, niin miehen pitää kannatella hommaa taloudellisesti. Jos nainen taas ON käynyt töissä vaikka kymmenen vuotta ja mitään ei ole jäänyt käteen eikä tilanne näytä parantuvan, niin ottaisinko ristikseni? Enpä tiedä. Täytyisi olla hitonmoinen nainen joka tuo rauhaa ja tasapainoa elämääni, eikä vain vaatimuksia. Onko tätä vaikea ymmärtää?
Minulle herää oikeasti kysynys, että etkö sä todella ole lukenut lainkaan ajatuksella mitä olen kirjoittanut. Mä kirjoitin ensinmäisen viestini parissa ensimäisessä lauseessa, että "Ei siinä mitään, saahan tuollaista toivoa. Työmaailman realiteetit eivät kuitenkaan tuota toivetta juuri tue." Millaisella ajatusakrobatialla saat tuon väännettyä muotoon "Et suostu tai halua ymmärtää sitä, että ihmisellä on oikeus vaatia, että toinen on samalla tasolla niin sanotusti. Niin kuin lähtökohtaisesti."? Etkö ymmärrä lukemaasi, vai vänkäätkö tarkoituksellisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle herää oikeasti kysynys, että etkö sä todella ole lukenut lainkaan ajatuksella mitä olen kirjoittanut. Mä kirjoitin ensinmäisen viestini parissa ensimäisessä lauseessa, että "Ei siinä mitään, saahan tuollaista toivoa. Työmaailman realiteetit eivät kuitenkaan tuota toivetta juuri tue." Millaisella ajatusakrobatialla saat tuon väännettyä muotoon "Et suostu tai halua ymmärtää sitä, että ihmisellä on oikeus vaatia, että toinen on samalla tasolla niin sanotusti. Niin kuin lähtökohtaisesti."? Etkö ymmärrä lukemaasi, vai vänkäätkö tarkoituksellisesti?
En lue ajatuksella ja on erittäin vaikeaselkoista tekstiä minulle. Tämän takia en käy koulua ja se ei mielestäni ole automaattisesti kaikille oikea polku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lue ajatuksella ja on erittäin vaikeaselkoista tekstiä minulle. Tämän takia en käy koulua ja se ei mielestäni ole automaattisesti kaikille oikea polku.
Kerro ihmeessä mikä noissa kahdessa lauseessa, kahdessa ihan ensimmäisinä lukemissasi lauseissa oli niin kovin "vaikeaselkoista"? Ymmärtäisin tuon selityksen vielä, jos tuo olisi sanottu jossain sivulauseessa keskellä pitkää tekstiä, mutta kun ne olivat 2 ENSIMMÄISTÄ lausetta, jotka määrittävät koko muun tekstin ja sinä jotenkin onnistut vääntämään sen noin. Taito tuokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä mikä noissa kahdessa lauseessa, kahdessa ihan ensimmäisinä lukemissasi lauseissa oli niin kovin "vaikeaselkoista"? Ymmärtäisin tuon selityksen vielä, jos tuo olisi sanottu jossain sivulauseessa keskellä pitkää tekstiä, mutta kun ne olivat 2 ENSIMMÄISTÄ lausetta, jotka määrittävät koko muun tekstin ja sinä jotenkin onnistut vääntämään sen noin. Taito tuokin.
Sinähän itse vänkäät ja ihan asian vierestä. En todellakaan ymmärrä mistä jauhat. Ota nyt järki käteen ja tajua, että minä en tiedä kuka sinä noista kirjoittajista olet jos siihen muitakin väliin kirjoittelee. Minä kuin oletan automaattisesti keskustelevani koko ajan saman kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän itse vänkäät ja ihan asian vierestä. En todellakaan ymmärrä mistä jauhat. Ota nyt järki käteen ja tajua, että minä en tiedä kuka sinä noista kirjoittajista olet jos siihen muitakin väliin kirjoittelee. Minä kuin oletan automaattisesti keskustelevani koko ajan saman kanssa.
Minkähän asian vierestä? Sinä aloitit sillä, että kolmekymppisenä pitää olla jo omaisuus kerättynä ja minä taas kerroin, ettei se ei ole nykymaailmassa realismia, jollei henkilöllä ole alkupääomaa jostain tai hitonmoinen tuuri, ja sen miksi se ei ole realistista. Tämähän on juuri tasan se aihe, josta sinä puhuit, eikä sen aiheen vierestä. Sinulla ei nyt ole tässä järki käytössä lainkaan, jos väität tuon olevan aiheesi vierestä kirjoitettu.
- Anonyymi
Tasa-arvo-harhojen takia läntinen maailma on ajettu tilaan jossa vain aniharva mies kykenee tienaamaan riittävästi voidakseen yksin elättää perheensä. Nykyisin naisten pitää päästä olemaan liike-elämässä, valtiohallinnossa, yms. tyrimässä, jotta heille voidaan antaa palkkaa.
- Anonyymi
Miten naisen työnteko vähentää nykypäivänä miesten tienaamista?
- Anonyymi
Totesit, että aniharva mies kykenee tienaamaan riittävästi voidakseen yksin elättää perheensä?
Kuinka on mahdollista, että yksinhuoltajaäidit niukin naukin tienaavat sen verran matalapalkkaisessa työssä, että perhe pystyy niukasti elämään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totesit, että aniharva mies kykenee tienaamaan riittävästi voidakseen yksin elättää perheensä?
Kuinka on mahdollista, että yksinhuoltajaäidit niukin naukin tienaavat sen verran matalapalkkaisessa työssä, että perhe pystyy niukasti elämään?Kelan tuet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka on mahdollista, että yksinhuoltajaäidit niukin naukin tienaavat sen verran matalapalkkaisessa työssä, että perhe pystyy niukasti elämään?Niinpä. Tämä yksinhuoltaja oli jopa sen 3 vuotta hoitovapalla ja silti kerrytti säästöjä joka kuukausi. Ei se ole ne suuret tulot, vaan pienet menot. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan tuet.
Ne huomioiden. Ovat todella pienet menoihin nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan tuet.
Olet sitä mieltä, että mies jättää naisen mieluummin Kelan tukien ja pienten tulojen varaan, isojen menojen kanssa kuin mies haluaa omaa perhettään tukea ja suojata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sitä mieltä, että mies jättää naisen mieluummin Kelan tukien ja pienten tulojen varaan, isojen menojen kanssa kuin mies haluaa omaa perhettään tukea ja suojata?
Onko niin, että tietyt miehet keksivät jatkuvasti perusteita sille miksi omaa perhettä ei pitäisi auttaa?
Luulisi miehelle olevan kunnia kysymys ja numero yksi se että tekee kaikkensa elättääkseen oman perheen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan tuet.
Perheellinen mies, jonka perheellä ei ole riittävästi tuloja, saa ne samat tuet. Kela jokaista perheenjäsentä kohti ihan ne samat hyväksyttävät menot, olitpa mies tai nainen. Yksinhuoltajanainen ei saa kelalta suhteessa yhtään sen enempää rahaa kuin perheellinen mieskään saisi.
Kannattaa myös muistaa, että kela maksaa enemmän tukia yksinäisille miehille kuin yksinhuoltajanaisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Tämä yksinhuoltaja oli jopa sen 3 vuotta hoitovapalla ja silti kerrytti säästöjä joka kuukausi. Ei se ole ne suuret tulot, vaan pienet menot. 👍
Puhuitko itsesi juuri pussiin. Miten on mahdollista että yksinhuoltaja pärjää, kun MIES yrittää selittää miksi ei pysty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Tämä yksinhuoltaja oli jopa sen 3 vuotta hoitovapalla ja silti kerrytti säästöjä joka kuukausi. Ei se ole ne suuret tulot, vaan pienet menot. 👍
Et voi koskaan tietää mitä menoja tulee, onko ne suuret vai pienet. Jos lapset esim sairastuu ja tulee paljon kuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perheellinen mies, jonka perheellä ei ole riittävästi tuloja, saa ne samat tuet. Kela jokaista perheenjäsentä kohti ihan ne samat hyväksyttävät menot, olitpa mies tai nainen. Yksinhuoltajanainen ei saa kelalta suhteessa yhtään sen enempää rahaa kuin perheellinen mieskään saisi.
Kannattaa myös muistaa, että kela maksaa enemmän tukia yksinäisille miehille kuin yksinhuoltajanaisille.Tiedetään. Tiedetään. Kysymys oli aloituksessa se olisiko mies valmis ottamaan taloudellisen vastuun perheessä aloituksessa kuvatuissa tilanteissa? Jos niin missä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedetään. Tiedetään. Kysymys oli aloituksessa se olisiko mies valmis ottamaan taloudellisen vastuun perheessä aloituksessa kuvatuissa tilanteissa? Jos niin missä.
Tuo vastaushan oli tarkoitettu kelan tuista vinkuvalle. Sinäkö niistä vinguit? Jos mies valittaa, ettei ole varaa ja että muilla on varaa vain kelan tukien takia, niin silloin miehellä on joko ihsn liian suuret menot tai hänkin voisi hakea niitä tukia. Sellaista tilannetta ei yksinkertaisesti ole olemassa, että miehellä ei ole varaa, mutta muilla on, kelan tukien vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi koskaan tietää mitä menoja tulee, onko ne suuret vai pienet. Jos lapset esim sairastuu ja tulee paljon kuluja.
Aina pitää ennakoida. Suomessa ei varsinaisesti tarvitse lapsen sairastumisen takia hirveitä ylimääräisiä menoja kokea, varsinkin jos olet jo muutenkin kotona lasta hoitamassa, eli ansionmetetyksiä ei kerry. Oikeastaan kaikkeen muuhun on mahdollista saada tarvitessaan taloudellista tukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuitko itsesi juuri pussiin. Miten on mahdollista että yksinhuoltaja pärjää, kun MIES yrittää selittää miksi ei pysty?
Mihin pussiin? Minä kerroin, ettei täisipäiväisenö töissäkäyvällä (mies tai nainen) pitäisi olla mitään ongelmaa. Muistan kun itse palasin työelämään, niin mä en tiennyt mitä mä sillä kaikella ylimääräisellä rahalla olisin tehnyt, kun olin tottunut vetämään talouden niin tarkkaksi. Eikö mulla siis silloknkaan ollut mikään kova palkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet sitä mieltä, että mies jättää naisen mieluummin Kelan tukien ja pienten tulojen varaan, isojen menojen kanssa kuin mies haluaa omaa perhettään tukea ja suojata?"
En ole esittänyt mitään mielipidettäni, vaan vastasin kysymykseen:
"Kuinka on mahdollista, että yksinhuoltajaäidit niukin naukin tienaavat sen verran matalapalkkaisessa työssä, että perhe pystyy niukasti elämään?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niin, että tietyt miehet keksivät jatkuvasti perusteita sille miksi omaa perhettä ei pitäisi auttaa?
Luulisi miehelle olevan kunnia kysymys ja numero yksi se että tekee kaikkensa elättääkseen oman perheen."Luulisi miehelle olevan kunnia kysymys ja numero yksi se että tekee kaikkensa elättääkseen oman perheen."
Ennen femokratiaa oli toisin. Mies ei tarvitse, eikä ole koskaan tarvinnut lapsia siten kuin naiset, jotka potevat vauvakuumetta jossain vaiheessa hedelmällistä elämänvaihettaan.
Mutta taannoin miehelle kyllä oli kunnia-asia elättää perheensä ja pitää perhe koossa. Lapsi oli vahva työkalu perheen koossa pitämisessä. Nyt nainen voi lapsineen vain heittäytyä Kelan tukien varaan jos perhe-elämä ei enää kiinnosta/huvita.
Siis, miehelle jälkikasvu on nykyisin ainostaan taakka. Jos nainen tarjoaa miehelle riittävästi korkealuokkaista "kompensaatiota"niin moni mies tuon taakan saattaa vieläkin ottaa kannettavakseen. Mutta, femokratiassa mies on vain naisen palvelija, ja jos ei palvele hyvin niin pääsee istumaan metoo rankaisua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luulisi miehelle olevan kunnia kysymys ja numero yksi se että tekee kaikkensa elättääkseen oman perheen."
Ennen femokratiaa oli toisin. Mies ei tarvitse, eikä ole koskaan tarvinnut lapsia siten kuin naiset, jotka potevat vauvakuumetta jossain vaiheessa hedelmällistä elämänvaihettaan.
Mutta taannoin miehelle kyllä oli kunnia-asia elättää perheensä ja pitää perhe koossa. Lapsi oli vahva työkalu perheen koossa pitämisessä. Nyt nainen voi lapsineen vain heittäytyä Kelan tukien varaan jos perhe-elämä ei enää kiinnosta/huvita.
Siis, miehelle jälkikasvu on nykyisin ainostaan taakka. Jos nainen tarjoaa miehelle riittävästi korkealuokkaista "kompensaatiota"niin moni mies tuon taakan saattaa vieläkin ottaa kannettavakseen. Mutta, femokratiassa mies on vain naisen palvelija, ja jos ei palvele hyvin niin pääsee istumaan metoo rankaisua.Oliko sinusta oikein, kun ennen naisella ei ollut oikeutta omiin rahoihinsa? Nainen ei saanut äänestää. Mies sai raiskata naisen avioliiton aikana ja naisella ei ollut mahdollisuus opiskella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka on mahdollista, että yksinhuoltajaäidit niukin naukin tienaavat sen verran matalapalkkaisessa työssä, että perhe pystyy niukasti elämään?Niin. Koska yksinhuolajalla ei ole sitä miestä joka myös pitäisi elättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Koska yksinhuolajalla ei ole sitä miestä joka myös pitäisi elättää.
Tuokin on kyllä totta. Miehet tulevat todella kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on kyllä totta. Miehet tulevat todella kalliiksi.
Allekirjoitan tämän. Miesten kanssa eläessä tulee hirveästi itselle täysin ylimääräisiä kuluja, joista sitten pitää maksaa puolet. Ruokakulut vähintään kolminkertaistuvat, asunnon pitää olla yli puolet kalliimpi, tulee kaikenlaisia tyhjänpäiväsiä viihde-elektroniikkakuluja, auton pitää olla niin hiton kallis, jne. jne. Jos et joudu kaikkeen ihan suoraan osallistumaan, niin ainakin sitten välillisesti maksat jostain muusta enemmän, kun mies pisti omansa johonkin härpäkkeeseen. Ilman miestä jää puolet palkasta säästöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sinusta oikein, kun ennen naisella ei ollut oikeutta omiin rahoihinsa? Nainen ei saanut äänestää. Mies sai raiskata naisen avioliiton aikana ja naisella ei ollut mahdollisuus opiskella?
Elena Lucrezia Cornaro Piscopia valmistui tohtoriksi vuonna 1678.
Alempaa koulutusta on ollut tytöille kuin pojille tarjolla niin kauan kuin koulutusta on ollut, toki on todettava että koulutuspäätökset tehtiin perhekohtaisesti - vain viisaimmat ja kykenevimmät, siis yleensä pojat, laitettiin kalliille opintielle. Naisilta kiellettyä koulutusta on ollut jotkin satuolentojen palvomiseen liittyvät puuhastelut.
Naisilla ei saisi olla yleistä äänioikeutta, eikä mitään vastuunalaisia päättäviä asemia valtionhallinnossa. Naiset ovat epäloogisia, tunteittensa riepoteltavissa olevia sähikäisiä, joiden aivokapasiteetti on paljon heikompi kuin miesten. Naisen esim. keräävät vain säälinobelit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elena Lucrezia Cornaro Piscopia valmistui tohtoriksi vuonna 1678.
Alempaa koulutusta on ollut tytöille kuin pojille tarjolla niin kauan kuin koulutusta on ollut, toki on todettava että koulutuspäätökset tehtiin perhekohtaisesti - vain viisaimmat ja kykenevimmät, siis yleensä pojat, laitettiin kalliille opintielle. Naisilta kiellettyä koulutusta on ollut jotkin satuolentojen palvomiseen liittyvät puuhastelut.
Naisilla ei saisi olla yleistä äänioikeutta, eikä mitään vastuunalaisia päättäviä asemia valtionhallinnossa. Naiset ovat epäloogisia, tunteittensa riepoteltavissa olevia sähikäisiä, joiden aivokapasiteetti on paljon heikompi kuin miesten. Naisen esim. keräävät vain säälinobelit.Tämänkin keskustelun perusteella sanoisin pikemmin, että miehet ovat epäloogisia, tunteittensa riepoteltavissa olevia sähikäisiä, joiden aivokapasiteetti on paljon heikompi kuin naisten. Tässä ei ole vielä yksikään onnistunut kertomaan ainoatakaan loogista ja älyllistä perustelua.
- Anonyymi
En ole kiinnostunut nykymaailmassa eläteistä.
Parempi yksin.- Anonyymi
Enkä mä siitä, että jotkut miehet olettaa naisen avaavan jalat tuosta noin vaan. Kävelydeittien jälkeen ilman minkäänlaista miehen panostusta ja miehen tarjoamaa turvaa???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä mä siitä, että jotkut miehet olettaa naisen avaavan jalat tuosta noin vaan. Kävelydeittien jälkeen ilman minkäänlaista miehen panostusta ja miehen tarjoamaa turvaa???
Kävelydeitteillä näkee hyvin, että mitä nainen haluaa. Haluaako nainen miehen avaavan kukkaronsa nyörit tuosta vain? Vai onko naisella aitoa kiinnostusta miestä kohtaan ja hyväksyy deitin johon ei tarvitse rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat rahallista turvaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat rahallista turvaa?
Mitä turvaa sä haluat naiselle tarjota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävelydeitteillä näkee hyvin, että mitä nainen haluaa. Haluaako nainen miehen avaavan kukkaronsa nyörit tuosta vain? Vai onko naisella aitoa kiinnostusta miestä kohtaan ja hyväksyy deitin johon ei tarvitse rahaa.
Aitoa kiinnostusta? Fiksu nainen on kiinnostunut molemmista! Eikä fiksu nainen ota kävelydeittejä edes vastaan. Eikä fiksu mies edes pyytäisi kävelydeiteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aitoa kiinnostusta? Fiksu nainen on kiinnostunut molemmista! Eikä fiksu nainen ota kävelydeittejä edes vastaan. Eikä fiksu mies edes pyytäisi kävelydeiteille.
Just luin lehdestä tänään miten 50 mies oli vienyt 2 kymppistä naista piknikdeiteille ja sittemmin he harrastivat seksiä useita kertoja. Ei minusta kauheasti eroa kävelydeiteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just luin lehdestä tänään miten 50 mies oli vienyt 2 kymppistä naista piknikdeiteille ja sittemmin he harrastivat seksiä useita kertoja. Ei minusta kauheasti eroa kävelydeiteistä.
Et tainnut lukea juttua ... kyllä rahalla saa ilman, että sitä tarvitsisi edes kutsua deiteiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut lukea juttua ... kyllä rahalla saa ilman, että sitä tarvitsisi edes kutsua deiteiksi.
Ei ollut rahasta kyse kyseisessä esimerkissä. Samassa jutussa oli tietysti, että viisi kuudesta naisesta etsi sitä sugardaddyä, mutta osa vaan kiihottui vanhemmista ja antoi ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut rahasta kyse kyseisessä esimerkissä. Samassa jutussa oli tietysti, että viisi kuudesta naisesta etsi sitä sugardaddyä, mutta osa vaan kiihottui vanhemmista ja antoi ilmaiseksi.
Kyllä siinä jutussa nimenomaan oli kysymys rahasta 😁. Jos siis kyse on siitä eronneesta 49:stä joka vei nuoria naisia "deiteille" jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä jutussa nimenomaan oli kysymys rahasta 😁. Jos siis kyse on siitä eronneesta 49:stä joka vei nuoria naisia "deiteille" jne.
Yrität sanoa, että kaikki antoivat vain rahasta. Asia ei ole niin.
Tässä suoralainaus jutun kuvituskuvasta:
Piknik on hyvä ja edullinen treffi-idea. P***i pyrkii olemaan maksamatta ravintoloissa kaikkea, jotta vahingossakaan ei synny sokeri-asetelmaa. Avioeron jälkeen Petrillä on ollut kymmenenkunta suhdetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrität sanoa, että kaikki antoivat vain rahasta. Asia ei ole niin.
Tässä suoralainaus jutun kuvituskuvasta:
Piknik on hyvä ja edullinen treffi-idea. P***i pyrkii olemaan maksamatta ravintoloissa kaikkea, jotta vahingossakaan ei synny sokeri-asetelmaa. Avioeron jälkeen Petrillä on ollut kymmenenkunta suhdetta.Sunkin olis kannattanut lukea se koko juttu 😀.
- Anonyymi
Juu ei, minkään tyttöystävän elämää ei aleta kustanamaan. Sellaista sanotaan hyötysuhteeksi ja siitä on rakkaus kaukana.
- Anonyymi
Oletat kuitenkin, että tyttöystäväsi avaa jalat silloin kun haluat. Eli tyttöystävä tarjoaa kaikkein pyhimpänsä sinulle ilman mitään panostusta? Se vasta hyötysuhde miehen näkökulmasta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletat kuitenkin, että tyttöystäväsi avaa jalat silloin kun haluat. Eli tyttöystävä tarjoaa kaikkein pyhimpänsä sinulle ilman mitään panostusta? Se vasta hyötysuhde miehen näkökulmasta on.
Eli haarojen aukeaminen on maksun takana? Kuulostaa hmm..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat sitä silloin haluaa eikä siihen kuulu raha vaan intohimo ja rakkaus sitä ihmistä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo meillä on pääsylippu ja niitä voi ostaa 🫢 No haloo!! Miehen panostuksen takana se on. Kukaan ei ole ottamassa mitään maksua tietenkään. Ellet bordelliin mene?
Nainen toimii eri tavalla kuin mies. Mies syttyy visuaalisesti nopeasti, naisella se vaatii vähän muuta panostusta pidemmän aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä itse puhuit maksusta. Jos et tiedä miten kannattaa panostaa naiseen, jonka todella haluat, ota asioista selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä itse puhuit maksusta. Jos et tiedä miten kannattaa panostaa naiseen, jonka todella haluat, ota asioista selvää.
Mistä minä nykyään tiedän haluanko naista todella? Sieltä voi paljastua mitä vaan ensivaikutelman jälkeen. Minun mielestä nainen vaatii liikaa jos vaatii, että mies tietää haluavansa hänet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se naisen pillu mikään taivaallinen alttari ole.
Mutta on se niinkin, että turha on kuvitella äijän maksavan kaikki viulut, jos se pillu muuttuu Saharaksi ja vielä pitäisi kustantaa verhot, kalusteet, etelänmatkat ja vaimon kampaajat.
Kai te naiset nyt tajuatte, että jos suhde perustuu rakkaudelle ja hyville aikeille, se pillu ei ole mikään palkinto eikä varsinkaan henkisen väkivallan välikappale.
Tarkoitan, että kun naista alkaa ottaa jokin asia aivoon (itse keksitty siivouspäivä, mies nukkuu puoleen päivään makkarissa) tai Facessa on "ystäviltä" yhtäkkiä saatu varma tieto, että mies onkin narsisti ja/tai psykopaatti, koska mies sitä ja tätä - se sitten kostetaan pistämällä tunteet pakastimeen ja jalat ristiin?
Tämän jälkeen saadaan lisää vettä kiukaalle, kun mies ei anna autoaan naiselle käyttöön, ei enää maksa ulkomaanmatkoja eikä uutta sisustusta.
Lasten vaatteet ja ruuat maksaa, mutta nalkuttava akka "ystävineen" joutuu ulkokehälle ja äijä hommaa sivusuhteen.....
Siinä sinulle "kaikkein pyhimmän" syvintä olemusta. Täytyy sanoa, että juuri tuosta syystä naisista ei ikinä tule yhtään mitään.
- Anonyymi
Siis ei haloo. Tämäkö on miesten taso nykysuomessa? Yhdet viinkuu jäätelöiden hinnasta ja siitä kenen ne pitäisi maksaa. Toinen selittää, että aletaan kaikki putkimiehiksi ja kenenkään ei kuuluisi käydä koulua ja laitetaan jokainen oma firma pystyyn. Osa selittää, että työssäkäyvällä miehellä ei ole varaa, koska naisetkin käyvät töissä virastoissa. Loput taas eivät ilmeisesti periaatesyistä suostu missään tilanteessa pitämään omasta mahdollisesta puolisostaan.
- Anonyymi
Itse olen kasvanut perheessä, jossa isovanhempanikin kotihoidettiin loppuun saakka ja vanhemmistani toinen toimi yhdessä vaiheessa omaishoitajana toiselle, jossa talous on aina illut yhteinen, riipoumatta siitä kenellä kulloinkin on isommat tulot jne. En siis tajua yhtään näiden miesten ajattelutapaa.
- Anonyymi
Juuri noin. Miten on mahdollista, että nykypäivänä miehet eivät kykene tarjoamaan sitä taloudellista turvaa vaimolleen, naiselleen suhteessa, mutta aikaisemmin ennen muinoin ovat pystyneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Miten on mahdollista, että nykypäivänä miehet eivät kykene tarjoamaan sitä taloudellista turvaa vaimolleen, naiselleen suhteessa, mutta aikaisemmin ennen muinoin ovat pystyneet?
Koska naiset odottavat kolmenkympin kynnykselle että biologinen kello alkaa tikittämään, kun ennen pariuduttiin jo parikymppisinä. Nainen on kerennyt tahriintua siinä ajassa. Miehet saa vähemmän kuin meidän isoisät ja pitäis panostaa enemmän. Ei kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska naiset odottavat kolmenkympin kynnykselle että biologinen kello alkaa tikittämään, kun ennen pariuduttiin jo parikymppisinä. Nainen on kerennyt tahriintua siinä ajassa. Miehet saa vähemmän kuin meidän isoisät ja pitäis panostaa enemmän. Ei kiitos.
Oletko tietoinen, että miesten mielestä hyvä aika perheelle on 35 vuotta? Eli siis miten niin naiset odottavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tietoinen, että miesten mielestä hyvä aika perheelle on 35 vuotta? Eli siis miten niin naiset odottavat?
Sanoo kuka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo kuka?
Esim. Suomen perhebarometri. Kun suomalaisilta miehiltä kysytän heidän mielestään sopivaa ikää perustaa perhe, niin mediaani on 35.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska nykyisin miehet haluavat, että naiset maksavat laskuista puolet ja joissakin tilanteissa vielä elättävät miehen, lapset, synnyttävät, kantavat lasta 9kk, hoitavat kotityöt, tekevät ruokaa, organisoivat arjen päivähoidon, käyvät töissä ja vielä jossain yrittävät Huom! Yrittävät olla naisellisia.
Pakko siis keskittyä uraan ensin. Ja jossain välissä kerätä lisää rajaa että voi viedä itsensä treffeille miehen kanssa joka olettaa että nainen maksaa osansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska nykyisin miehet haluavat, että naiset maksavat laskuista puolet ja joissakin tilanteissa vielä elättävät miehen, lapset, synnyttävät, kantavat lasta 9kk, hoitavat kotityöt, tekevät ruokaa, organisoivat arjen päivähoidon, käyvät töissä ja vielä jossain yrittävät Huom! Yrittävät olla naisellisia.
Pakko siis keskittyä uraan ensin. Ja jossain välissä kerätä lisää rajaa että voi viedä itsensä treffeille miehen kanssa joka olettaa että nainen maksaa osansa.Mies vielä olettaa, että nainen saapuu itse paikalle ja avaa haaransa tuosta noin vaan, koska onhan nyt testattava seksuaalisuus ensin.
HALOO! Miehet veivät naiset alttarille ennen ja miesten piti osoittaa varallisuutensa ja kyky turvata naisen eläminen ennen kun vei naisen vihille. Ja vasta sitten ovet avautuivat pyhimpään naisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies vielä olettaa, että nainen saapuu itse paikalle ja avaa haaransa tuosta noin vaan, koska onhan nyt testattava seksuaalisuus ensin.
HALOO! Miehet veivät naiset alttarille ennen ja miesten piti osoittaa varallisuutensa ja kyky turvata naisen eläminen ennen kun vei naisen vihille. Ja vasta sitten ovet avautuivat pyhimpään naisella.Niin ja naisen piti olla neitsyt. Tai ainakin valehdella olevansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja naisen piti olla neitsyt. Tai ainakin valehdella olevansa.
Onko sillä väliä miehelle onko nainen itse hoidellut vai onko porteista sisään päässyt toinen mies?
Soutamalla ei kulu, itse asiassa se pitää paikat hyvässä kunnossa. Mikä tahansa surkastuu jos ei käytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja naisen piti olla neitsyt. Tai ainakin valehdella olevansa.
Sitäkö miehet toivovat? Koen ennemmin niin, että miehet eivät halua panostaa naisiin samalla tavalla kuin ennen ja miehet olettavat ja odottavat naiselta seksiä ennen avioliittoa. Otetaan naisesta hyöty, mutta kaikki vastuu jätetään pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitäkö miehet toivovat? Koen ennemmin niin, että miehet eivät halua panostaa naisiin samalla tavalla kuin ennen ja miehet olettavat ja odottavat naiselta seksiä ennen avioliittoa. Otetaan naisesta hyöty, mutta kaikki vastuu jätetään pois.
Sellainen rehellinen kysymys, että miten mies hyötyy naisesta enemmän tai paremmin kuin ennen jos verrataan vaikka sinun ja meidän isovanhempiin? Siinä on vastaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen rehellinen kysymys, että miten mies hyötyy naisesta enemmän tai paremmin kuin ennen jos verrataan vaikka sinun ja meidän isovanhempiin? Siinä on vastaus.
Eli ajattelet vain sitä miten hyödyt naisesta. Kysymys onkin kuinka paljon mies on valmis panostamaan naiseen? Verrattuna isoisääsi ja verrattuna sinuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin siten, että naisen odotetaan maksavan puolet. Omalla kohdallani tämä on aina tarkoittanut käytännössä sitä, että mies maksattaa osan omaa elintasoaan minulla. Minä kulutan korkeintaan kolmasosan siitä mistä maksan kuitenkin puolet ja monessa asiassa kulutan siitä vielä tuotakin vähemmän. Minulle on aina ollut taloudellisesti järkevämpää elää ilman miestä. Mies automaattisesti kasvattaa kulujani, sillä mies kuluttaa enemmän ja myös kallimpaa, nutta odottaa minun silti maksavan puolet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä hyödyn mies saa jos nainen on neitsyt? Verrattuna naiseen jolla on ollut vaikka kaksi kumppania.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä hyödyn mies saa jos nainen on neitsyt? Verrattuna naiseen jolla on ollut vaikka kaksi kumppania.
Kyse ei ollut siitä vaan siitä mitä ennen vaadittiin, koska sinä esitit ensin sen, että miehet sitä ja tätä ennen. Minä en vaadi, että nainen on neitsyt. Capiche?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin siten, että naisen odotetaan maksavan puolet. Omalla kohdallani tämä on aina tarkoittanut käytännössä sitä, että mies maksattaa osan omaa elintasoaan minulla. Minä kulutan korkeintaan kolmasosan siitä mistä maksan kuitenkin puolet ja monessa asiassa kulutan siitä vielä tuotakin vähemmän. Minulle on aina ollut taloudellisesti järkevämpää elää ilman miestä. Mies automaattisesti kasvattaa kulujani, sillä mies kuluttaa enemmän ja myös kallimpaa, nutta odottaa minun silti maksavan puolet.
Aijaa tämä taloudellinen näkökulma. Mutta jos unohdetaankin se, koska tässä langassa miehen odotetaan ottavan se päävastuu taloudellisesti. Mitkä muut asiat ovat siis miehen kannalta paremmin kuin isovanhempiemme aikoina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen tulisi helpottaa naisen elämää, ja päinvastoin. En ikinä ymmärrä sitä, jos mies asuu vuokralla ja maksaa yksin vuokran. Sitten jos nainen muuttaa saman katon alle, miehellä ei yhtäkkiä olekaan varaa vaan pyytää naiselta rahaa. Kämppikset on asia erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa tämä taloudellinen näkökulma. Mutta jos unohdetaankin se, koska tässä langassa miehen odotetaan ottavan se päävastuu taloudellisesti. Mitkä muut asiat ovat siis miehen kannalta paremmin kuin isovanhempiemme aikoina?
Mies saa nykyisin seksiä paljon helpommin. Naiset ei tarvitse viedä kuin kävelydeiteille. Naiset maksavat itse deitit puoliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisen työtaakka on lisääntynyt, naisen stressitaso ja uupuminen ovat lisääntyneet. Miehillä sen kun helpottuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessahan kysyttiin nimenomaan, että missä tilanteessa mies olisi valmis tuohon. Aloituksessa ei odotettu miehen tekevän noin, vaan kysyttiin mieheltä milloin hän toimisi noin. Itselleni on itsestäänselvää, että omasta puolisosta pidetään huolta, kun tilanne sen vaatii ja näin se on omien vanhempieni ja isovanhempieni kohdalla ollut. Se mitä minä tästä saan palkkioksi, ei ole ollut kynnyskysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen tulisi helpottaa naisen elämää, ja päinvastoin. En ikinä ymmärrä sitä, jos mies asuu vuokralla ja maksaa yksin vuokran. Sitten jos nainen muuttaa saman katon alle, miehellä ei yhtäkkiä olekaan varaa vaan pyytää naiselta rahaa. Kämppikset on asia erikseen.
No kun edes tuo ei ole riittänyt, vaan sen asunnon on sitten yhdessä pitänyt olla isompi ja kalliimpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun edes tuo ei ole riittänyt, vaan sen asunnon on sitten yhdessä pitänyt olla isompi ja kalliimpi.
Sitten naisen pitää etsiä toinen mies, joka pystyy tarjoamaan enemmän. Ja sulle löytyy nainen joka on onnellinen siitä mitä jo on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten naisen pitää etsiä toinen mies, joka pystyy tarjoamaan enemmän. Ja sulle löytyy nainen joka on onnellinen siitä mitä jo on.
Tuon kirjoitti nainen. Mies tarvitsi sen isomman asunnon, en minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko siis keskittyä uraan ensin. Ja jossain välissä kerätä lisää rajaa että voi viedä itsensä treffeille miehen kanssa joka olettaa että nainen maksaa osansa.No onko pakko mennä sen miehen luo alunperinkään jos se noin kovasti vtuttaa?
- Anonyymi
Olen 12v poika 167cm pitkä. Ruskehtavat hiukset niin olisko joku kiinnostunut minusta (tyttö)
- Anonyymi
Keskity lapsena olemiseen ja leikkimään ❤️
- Anonyymi
ei nyt taida olla muut kuin toiset pojat kiinnostuneita sinusta.
kokeile kasvaa aikuiseksi ensin ja yritä sitten uudestaan.
- Anonyymi
Kyllä nuo muitten raha-asiat ja päätökset on joillekin valtava päänvaiva ja ilmeinen katkeran kateuden aihe. Koittakaa elää sitä omaa elämäänne ja keskittyä tekemään itse parempia valintoja kuin naapurit, jos sitä omaa elämää ja perhettä näillä niuhottajilla edes ikinä on ollut tai on, mitä todellakin epäilen.
- Anonyymi
Miten edes kukaan voi tietää muiden raha-asiat ja talouden?Ei voikkaan! osataan kyllä komeasti isoon ääneen luulotella ja kuvitella, kuten tuossa aloittaja, että toinen muka maksaa kaiken ja toinen vain elelee, mutta missä ikinä oikeasti se muka voisi mennä noin? Ei missään. Tuo koko aloittajan kuvitelma on soopaa tai on kuunnellut pahoja puheita kateellisilta ja katkeroilta peräkammarin pojilta, jotka haaveilevat Pamela Anderssonista ja playboy elämästä naisen kustannuksella tai kitkeriltä vanhoiltapiioilta jotka eivät ole nähneet ovellaan George Clooneya rukouksistaan huolimatta. Älkää uskokoko näitä satusetiä ja tätejä. Käyttäkää arvostelukykyä ja järkeänne. Eipä muuta kuin, ulos siitä katkeruudesta rakentamaan omaa elämää!
- Anonyymi
"osataan kyllä komeasti isoon ääneen luulotella ja kuvitella, kuten tuossa aloittaja, että toinen muka maksaa kaiken ja toinen vain elelee, mutta missä ikinä oikeasti se muka voisi mennä noin? Ei missään. Tuo koko aloittajan kuvitelma on soopaa "
Kukaan ei ole luulotellut yhtään mitään, vaan aloittaja kysyi onko mitään tilannetta missä Mies voisi niin tehdä 😆 sitten vedetään herneet nenään ja keksitään omia oletuksia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"osataan kyllä komeasti isoon ääneen luulotella ja kuvitella, kuten tuossa aloittaja, että toinen muka maksaa kaiken ja toinen vain elelee, mutta missä ikinä oikeasti se muka voisi mennä noin? Ei missään. Tuo koko aloittajan kuvitelma on soopaa "
Kukaan ei ole luulotellut yhtään mitään, vaan aloittaja kysyi onko mitään tilannetta missä Mies voisi niin tehdä 😆 sitten vedetään herneet nenään ja keksitään omia oletuksiatuo katkera feministiakka kommentoi joka ketjuun, siitä ei tarvi välittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo katkera feministiakka kommentoi joka ketjuun, siitä ei tarvi välittää
En sanoisi. Sun silmissä katkera, naisen silmissä rajat tunteva. Se on uhka vain niille ketkä ovat hukassa.
- Anonyymi
En voisi koska olen köyhä.
- Anonyymi
minä tyhjä nain skorpioni miehen , tuo notkui äitini kotona joka ilta ja lomat kun oli äidin
yrityksen autonkuljettaja , kotini olikin oikea tiputarha , äiti ja 4 tytärtä, niistä tuo kuski
valitsi minut , hän ei tehnyt muuta kuin istui ja poltti tupakkaa ketjussa ja tuijotti meitä,
äidin ehdotuksesta minä juuri 18v täyttänyt lähdin miehen kanssa leffaan , tuo oletti
minun pyytävän hänet kotiini yöksi , oletti minun olleen jo aiemmin maatun, en huolinut,
sitten tuli jouluk vein sille kirjan joululahjaksi , mies tunki UutenaVuonna kännissä kotiini ja tarjosi likööriä josta tiesi minun tykkäävän, aloitti lääppi,isen ja pussailun, antauduin
ja tuo teki temput, sitten lähti kotiinsa , oletin suhteemme olleen vakavan mutta 3kk päästä 14v siskoni lähti tuon tyypin kanssa äidin mökille jossa saunoivat, pitivät lystiä,
tuli juhannus, tuo kosi minua kun oletti minun saavan runsaasti perintöjä , notkui aina
meillä joka viikonloppu ja loma-ajat, töihin tuo meni muualle , 9kk kuluttua mies kävi
äidin luona ja pyysi saada mun perinnöt, äiti ei antanut muuta kuin oman vanhan kihla-
sormuksensa mulle annettavaksi , mies muutti mielensä 2vk ennen häitä, ilmoitti ettei tahdokaan avioon, selvää kiristystä, mutta hääkutsut oli jo lähetetty ja ssuimme jo yhdessä enkä suinkaan aikonut lähteä minnekään siitä kämpästä, mies siis pakotettiin naimaan
minut , käytiin töissä, ukko istui joka ilta kapakissa, hassasi palkkansa ja varasti minunkin
palkkapussini , 9kk päästä päätin lopettaa e-pillerit, pian tulin raskaaksi , mies sanoi ettei
hän aio elättäå meitä lapsen saatuani , en voinut tajuta käytöstään, jouluna tuo potkaisi
polvellaan mun alavatsaan, yritti mulle keskenmenoa mutta ei onnistunut , kävin koko ajan töissä , jatkuvasti olin rahaton , ompelin ja kudoin lapselle vaatteet päälle , anoppi hankki
meille vaunut , appi hankki meille jääkaapin, puhelinosakkeen, tein jatkuvasti iltatöitä
josta tienasi paremmin ,,miehen oli pakko hoitaa lastaan jota ei ollut halunnut saada , mutta se oli hinta siitä ettei suostunut elättämään meitä , perustin atk-alan yrityksen,
se tuotti heti rutkasti rahaa , äijä jäi kokonaan kotiin, sain siis elättää meidät, auton ja talon lainat sain yxin maksaa , äijä väärensi asiakirjan jossa hän muka omistaa 50% firmastani,
huomasin sen 2v päästä , peruutin sen Kaupparekisterissä , äijä pyysi että hankin sille oman yrityksen , ostin pienen kuljetusliikkeen , maksoi 50.000mk, äijä pyöritti sitä vuoden ja möi sen tietämättäni eteenpäin, piti itse kauppahinnan 50.000mk eikä taas suostunut
käymään töissä eikä maksanut edelleenkän mitään velkojamme , kului 2v , sitten äijä oli
väärentänyt EläkeKansan lomakkeelle että vaimo oli velvollinen maksamaan miehensä
työsuhteen eläkkeen 5v ajalta noin 50.000mk , myöhemmin selvisi että tili oli mieheni
oma tili jonne tuo summa meni , päätin 2v päästä vaatia avioehdon kun mies aina piti
oman palkkansa eikä osallistunut kofin maksuihin , siitä 2v päästä laitoin avioeron vireille
äijä vaati saada itselleen asunto-osakkeen ja 100.000mk pankkilainan, sinne muutettuaan
tuo pian ilmoitti tahtovansa myydä sen osakkeen, en antanut siinä periksi kun tuo olisi
pian tullut vaatimaan uuden osakkeen tai rahat siihen , olin pidättänyt osakkeen hallinta oikeuden toistaiseksi itselleni em. syystä, eron jälkeen mies kiersi kaikki pankit ja yritti
nostaa rahat tileiltäni, pankista soitettiin ja kysyttiin saako antaa , ei tietenkään saanut.
miehen vapaa-ajan vietto kului ryypiskelyyn, ei ollut ihme että kuoli 3v jälkeen, jollen
olisi vaatinut avioehtoa ja avioeroa niin kuolinpesän osakkaat olisivat olleet kimpussani lopun ikääni, skorpioni miehet eivät näköjään piittaa vaimostaan, kuten t.palo, O.Virta ,
J.Rinne , M.Vanhanen ,,nämä pyrkivät elämässä eteenpäin naisen jalkovälin kautta , Ansa
Ikonen valitti 50 vuotiaana ettei hänelle enää tarjottu rooleja , tietty 70v täyttänyt Jalmari vaati vaimon hoitamaan häntä kotona , Palo iski pankinjoht Ortolan tyttären jolle jäänyt
varmasti mukavasti perintöjä jo 1934 kuolleen isän jälkeen , M.Vanhanen vaihtoi vaimonsa sahanomistajan tyttäreen, rahasta siinäkin oli kyse ,- Anonyymi
aivan kauhea tarina, toivottavasti mikään siinä ei ole totta!
- Anonyymi
Aivan hirveä teksti, täynnä kirjoitusvirheitä.
- Anonyymi
Se on iso vastuu
- Anonyymi
Kaikki on maksettu voit uskoa sen.
- Anonyymi
Olen nainen ja hetero, muttamä nyt vastaan kuitenkin missä tilanteissa voisin maksaa puolisolleni "elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät menot".
Jos puolisoni sairastuisi, fyysisesti tai henkisesti. Jos hän jäisi työttömäksi. Jos hän vammautuisi. Jos hän jäisi kotiin hoitamaan lapsiamme. Jos hän joutuisi käyttämään omat tulonsa johonkin muuhun yhdessä sovittuun kohteeseen, esim. jos hänen vanhemmillaan olisi jokin hätä tai jos kumppanini perustaisi yrityksen, johon me molemmat luotamme. Tuon tyyppisisissä tilanteissa voisin maksaa. Tietysti noista iso osa on sellaisia tilanteita, että harvoin toinen noissa ihan nollatuloinen on, mutta ei hän myöskään täysimääräisesti pysty kuluihin osallistumaan. Minusta jokaisella perheessä pitää olla jonkin verran myös ns. omaa rahaa, mutta miten kulut jaetaan, maksanko minä kaiken vai jaetaanko kuitenkin jotenkin, riippuu siitä paljonko toinen saa vaikkapa päivärahoja. - Anonyymi
Joku on valmis tekemään mittaamattomia uhrauksia ja näkemään ääretöntä vaivaa rakkaansa puolesta. Itse tekisin ihan saman jos rahkeet (ja aivokapasiteetti) sellaiseen riittäisi. Luotan rakkaaseeni 100%, ihan kuten hän luottaa minuun. Eikä ikinä tule sitä päivää eteen, ettenkö olisi kaiken luottamuksen arvoinen ❤️
- Anonyymi
Tiedän sen rakas. Oon aina luottanut suhun❤️💫❤️
- Anonyymi
No jos pimsaa ja poskihoitoa saan ja välillä vetasta kakkoseen niin joo'o.
- Anonyymi
no joo, jos nyt noin olisi niin sitten pitäisi kylä miettiä tosissan
- Anonyymi
Ainakin avioliitossa pitäisi kaiken olla yhteistä tuloista riippumatta.
62 vuotta rakennettu yhteistä elämää.
Välillä vaimo hankkinut paremmin.
Nyt eläkkeellä ollessa oma eläkkeeni on noin 10000€ vuositasolla enemmän..
Kk.700netto.
Molemmilla omat eläketilit.
Omat karttuvat säästötilit.
Yhteinen visatili,jolle molemmat tekee kaikki ostokset.
Molemmilla käyttöoikeudet toistensa tileihin.
Vaikka vaimon eläke on paljon pienempi hänellä on aina samanverran rahaa karttuvalla tilillä .Pidän huolen siitä.
Vastaan meidän raha-asioiden hoidosta.
Emme tarvitse riidellä kumman rahat.
Testamentissä on määrätty molempien rahat yhteisiksi .
Muu omaisuus jaetaan lapsille.
Ei jää kuolin pesää.lapset saa oman heille kuuluvan osan .Rahat on se toinen puoli.jota ei jaeta.
Kohta 80 eli kalkkiviiva jo häämöttää - Anonyymi
Mä en joutilaita elätä
- Anonyymi
Vaimo joka kantaa 9 kk vauvaa, vauvavuosi, lasten- ja kodinhoito. On sun mielestä joutilas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimo joka kantaa 9 kk vauvaa, vauvavuosi, lasten- ja kodinhoito. On sun mielestä joutilas?
Hän ei näe siinä mitään arvoa. Hänen pitäisi päästä kokemaan vauvavuodesta vaikka pari viikkoa putkeen noin alkuun. Mieli vois muuttua 😂👩🦲🧸
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei näe siinä mitään arvoa. Hänen pitäisi päästä kokemaan vauvavuodesta vaikka pari viikkoa putkeen noin alkuun. Mieli vois muuttua 😂👩🦲🧸
Jaa-a. Oma kokemukseni oli, että se vauvavuosi oli yksi keveimmistä elämässäni. Isompi muksu sitoo paljon enemmän ja teettää paljon enemmän työtä. Vauva oli pieni ja helppo ja kulki helposti mukana mihin vaan, eikä hänellä ollut vielä mielipiteitä, omista toiveista puhumattakaan. Mun mielestä lapsiperhe-elämä muuttui vaativaksi siinä kohtaa, kun esikoulu ja koulu alkoivat.
Lapsissa on eroja.
- Anonyymi
Jos suostuisi olemaan niin maksaisin.
- Anonyymi
Niinhän käytännössä teen. Tienaan tuplasti sen, minkä vaimo.
- Anonyymi
Seksin harrastamisen aikana. Ei muuten.
- Anonyymi
Mitä nainen sulla tekee?
- Anonyymi
Avioliitossa pitäisi kumman vaan maksaa, elatusvelvollisuus.
Usein näin ei ole. Kyllä molemmat tekee omat rahat ja elää se mukaan. Isommat tulot, kalliimmat harrastukset.- Anonyymi
Mun mielestä samassa perheessä pitää kaikilla olla sama elintaso.
- Anonyymi
nope, en ole elättäjä
- Anonyymi
Miksi nainen haluaisi susta aviomiehen, ja lapsilleen isän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nainen haluaisi susta aviomiehen, ja lapsilleen isän?
Ei tarvitse halutakaan.
- Anonyymi
Omat menot ja tulot
- Anonyymi
Lapsi on yhteinen meno raskaudesta eteenpäin 18 vuotta.
Tuo olisi kämppismeininkiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olisi kämppismeininkiäKyllä se menee kolmeenkymppiin monella tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olisi kämppismeininkiäLapsi on muutakin kuin "meno"...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi on muutakin kuin "meno"...
Toistat itsestäänselvyyttä. Oli kysymys rahasta.
- Anonyymi
Aloittaja puhui tuotteesta objektista, joka synnyttäisi lapsen.
Sun aloitus on aika vastenmielinen siis ihan .
Puuttuu empatia ja rakkaus!
Kylmää tekstiä.- Anonyymi
Sellaisia nykyajan feministinaiset ovat. Kylmiä ja laskelmoivia, inohttavia.
- Anonyymi
Päinvastoin nainen haluaa varmistua, että tulevilla lapsilla on taloudellisesti turvattu tulevaisuus.
Toinen vaihtoehto on naida sokkona sukukalleudet edellä köyhää, jollain ei ikinä ole tsäänssiä huolehtia kuin hädin tuskin itsestään. - Anonyymi
Nainen synnyttää lapsen 🤣
- Anonyymi
Tämä olisi minun reaktio...
https://youtu.be/A1GrJWlB4o4?si=3qbF9mQQ8f452vW0 - Anonyymi
Panin tänään naapurini kahden lapsen 31v yksinhuoltajanaista.
Ei maksanut mitään eikä vaatinut muuta kuin kyytiä.
Eikö tämä ole hyvä kauppa?
Mielelläni tarjosin hänelle itseni ja hän minulle.
50/50 kumpikin sai ja kunnolla.
Mitä muuta elämässä tarvitsisi?
Mukava nainen muuten, fiksu kuin mikä ja tyrmäävän kaunis.- Anonyymi
Olen muuten nähnyt tuon naisen, luulen ainakin, se on ihan tajuttoman upean näköinen
- Anonyymi
Olen muuten nähnyt tuon naisen, luulen ainakin, se on ihan tajuttoman upean näköinen
- Anonyymi
Mies voittaa tuossa aina.
- Anonyymi
Olet jo sen ikäinen mies,ettei enää lapsia tule!
- Anonyymi
Sehän on vaan hyvä!
- Anonyymi
Se on hyvä tehdä pelisäännöt selviksi heti alussa. Ei kiitos. En halua tuollaista suhdetta itselleni.
- Anonyymi
Nämä on aina näitä, että miesten pitäisi perinteitä kunnioittaa. Naiset haluaa murskata ne.
- Anonyymi
On tutkittu juttu, että miehet harvoin jää pitämään naisesta huolta, jos nainen esim. saa syövän, kun naiset taas useimmiten jää huolehtimaan sairaasta miehestä. Näkyy kyllä tuo miesten asenne näistäkin kommenteista. Tosi surullista, mutta kertoo sen, että naisten ei koskaan kannata rakentaa elämäänsä miehen varaan, koska miehen tukeen ei voi luottaa.
- Anonyymi
Riippuu kenestä miehestä on kyse. Itselleni on sattunut siinä mielessä vain hyviä miehiä parisuhteissa, ettei tuota ole tarvinnut pelätä. Sen sijaan ystäviä on häipynyt, kun vakava sairaus yllätti.
- Anonyymi
Sitä varten on soskut, siunsotet ja hyväuskoiset hölmöt.. Vain omillaan toimeentulevat naiset jatkossa, ei siipeilijät
- Anonyymi
Sossun siis pitäisi maksaa vaimosi ja lastesi kulut. Ja sitten vielä ihmetellään kun syntyvyys vain laskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sossun siis pitäisi maksaa vaimosi ja lastesi kulut. Ja sitten vielä ihmetellään kun syntyvyys vain laskee.
joka päivä varmempi siitä ettei yhtäkään lasta enää tähän maailmaan. 👩🦳
- Anonyymi
Mikä maine sulle, jos sun perhe PAITSI SINÄ joutuvat kulkemaan sossun luukulla? Sun mielestä nainen on siipeilijä jos kantaa sinun lasta, synnyttää, kasvattaa, huolehtii ja hoivaa. Vain rentoutunut nainen voi tarjota sulle parasta, ei takakireä
- Anonyymi
Tuon vuoksi naiset uupuvat. Pakko keskittyä opiskeluun ja työhön, kartuttaa varallisuutta, että joskus voisi yksin perustaa perheen. Mies ei kykene muuta tarjoamaan kuin siittiöt jos sitäkään🫢🫢🫢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä luki että vaimo ja lapset?
- Anonyymi
ei kai nykymiehet tommosta tee
- Anonyymi
Kuulehan nyt tyttö. Myös Sinun on osallidtuttava "yhteisen pesän" kuluihin, oli lapsia tai ei.
Ei, en huolisi siipeilijää.- Anonyymi
Eli sinullakaan ei ole mitään tuollaista tilannetta. Mistä ihmeestä teitä "miehiä" oikein sikiää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinullakaan ei ole mitään tuollaista tilannetta. Mistä ihmeestä teitä "miehiä" oikein sikiää?
Palsta täynnä inceleitä.
- Anonyymi
Et ole ilmeisesti koskaan päässyt nauttimaan ja huomaamaan sitä mitä onnellinen ja arvostettu naisellinen nainen miehelle voi antaa. Se emotionaalinen tuki, lempeys, kunnioitus on miehelle parasta mitä voi toivoa. Kaikki lähtee siitä miten kohtelet naista. Tukahdutatko hänen naisellisen kimmellyksen vai saatko hänet voimaantumaan?
Mitä nainen tarjoaa, lämpöä, läheisyyttä, tukea, kunnioitusta, lapsen, hoivan, seksiä, luo kodin tunneilmaston, ruoan pöytään, tekee kotitöitä. Jne. Kaikki on sellaista mitä ei voi rahassa mitata. Niin arvokasta.
Poikanen, opit vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palsta täynnä inceleitä.
Mistäköhän mahtais johtua? 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ilmeisesti koskaan päässyt nauttimaan ja huomaamaan sitä mitä onnellinen ja arvostettu naisellinen nainen miehelle voi antaa. Se emotionaalinen tuki, lempeys, kunnioitus on miehelle parasta mitä voi toivoa. Kaikki lähtee siitä miten kohtelet naista. Tukahdutatko hänen naisellisen kimmellyksen vai saatko hänet voimaantumaan?
Mitä nainen tarjoaa, lämpöä, läheisyyttä, tukea, kunnioitusta, lapsen, hoivan, seksiä, luo kodin tunneilmaston, ruoan pöytään, tekee kotitöitä. Jne. Kaikki on sellaista mitä ei voi rahassa mitata. Niin arvokasta.
Poikanen, opit vielä." päässyt nauttimaan ja huomaamaan sitä mitä onnellinen ja arvostettu naisellinen nainen miehelle voi antaa. Se emotionaalinen tuki, lempeys, kunnioitus on miehelle parasta mitä voi toivoa"
Kyllä on niin täyttä pötyä taas tuo ettei ole tottakaan.... Jostain 1800 luvun romanttisesta kirjasta kopioitu juttu. Ei ole nykypäivää eikä tätä todellisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" päässyt nauttimaan ja huomaamaan sitä mitä onnellinen ja arvostettu naisellinen nainen miehelle voi antaa. Se emotionaalinen tuki, lempeys, kunnioitus on miehelle parasta mitä voi toivoa"
Kyllä on niin täyttä pötyä taas tuo ettei ole tottakaan.... Jostain 1800 luvun romanttisesta kirjasta kopioitu juttu. Ei ole nykypäivää eikä tätä todellisuutta."Ei ole nykypäivää eikä tätä todellisuutta."
Juu, ei ole sinun ajatus- ja käytöstavoillasi ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" päässyt nauttimaan ja huomaamaan sitä mitä onnellinen ja arvostettu naisellinen nainen miehelle voi antaa. Se emotionaalinen tuki, lempeys, kunnioitus on miehelle parasta mitä voi toivoa"
Kyllä on niin täyttä pötyä taas tuo ettei ole tottakaan.... Jostain 1800 luvun romanttisesta kirjasta kopioitu juttu. Ei ole nykypäivää eikä tätä todellisuutta.Harmi mistä olet jäänyt paitsi. 🤷♂️
- Anonyymi
monet naiset varmasti näistä innostuu, ja ei kaikki tähän kelpaa. mutta itse en halua lähteä mukaan. odotan jo töiden alkua, omaa asuntoa ja tunnen erä löysin jo kotikaupungin. vikoineen päivineen. ja osataan varoa ja valmistautua ollaan silmät auki ja vihreänä.
- Anonyymi
minulla on tapana antaa kaikkensa ja ollaan opittu että aina se ei riitä tai ei voiteta, sitten hetki itketään, onuillsan haavat ja kohti uusia juttuja. nyt on tämä surutyö tehty ja todettu että eipähän tarvitse miettiä mitä jos.... ja ei sovi meille, ei tätä suunniteltu lennossa tehtiin hyvä suunnitelma ja ilman tiettyjen toimintaa olisi mennyt hyvin tai paremmin. mutta nyt jo innostus tulevia juttuja kohtaan on alkanut ja harmitus häviää. ei mitään raivoa itsellä ollut, enemmän olen semmoinen yksinään itkevä.... saatan hörppiä pullon viiniä ja stressata ja sitten ajatus tukevaan. ei jäädä murehtimaan liikaa.
- Anonyymi
Voisin maksaa vaikka tissit, mutta ne on jo mahtavat ja jos olisi paksuna niin naminami 😍
- Anonyymi
Jos nainen hoitaa kodin kokonaan kun minä raadan duunissa ja kun panettaa hänellä ei ole pää kipeä joka kerta,voisin harkita.Nainen saisi pitää itsensä kunnossa fyysisesti myös.Mikään huippumalli ei tarvitse olla.Kiltti ja iloinen luonne.
Toisaalta, huippumallin tasoinen nainen edellämainituin kriteereinkin löytyy helposti kun vain katsoo eri maasta..- Anonyymi
Miehelle palvelupaketti, naiselle roolisuoritus. Suhtaudut naiseen kuin objektiin. Oletat, että nainen o aina valmis. Huolimatta kivuista, huonosta olosta..jne. tuo on jo henkistä väkivaltaa ja seksuaalisiin tekoihin vaatimista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehelle palvelupaketti, naiselle roolisuoritus. Suhtaudut naiseen kuin objektiin. Oletat, että nainen o aina valmis. Huolimatta kivuista, huonosta olosta..jne. tuo on jo henkistä väkivaltaa ja seksuaalisiin tekoihin vaatimista.
Parasta vain kun pysytte kaikki sinkkuina ja sillä selvä.
Helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta vain kun pysytte kaikki sinkkuina ja sillä selvä.
Helppoa.Kyllä tuo on paras vaihtoehto teille. Maailmasta löytyy naisille parempiakin miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo on paras vaihtoehto teille. Maailmasta löytyy naisille parempiakin miehiä.
Ylipainoiselle, lävistetylle feministille ei muuten löydy minkään maan kansalaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipainoiselle, lävistetylle feministille ei muuten löydy minkään maan kansalaista.
Näkyy noille löytyvän.
- Anonyymi
Jos hänellä on toinen en maksaisi
- Anonyymi
Olisitko mies valmis tulemaan lähelleni ja katsomaan minua?
- Anonyymi
Kunnon mies ostaa asunnon
- Anonyymi
Tällä hetkellä en voi, mutta muutoin olen valmis tekemään hänen eteen kaiken mihin oma vaikutusvaltani riittää. Pitäisi keksiä jokin äkkirikastuminen vain vielä jostain...
- Anonyymi
Jos vaimo tai mies tai ylipäätään jompi kumpi puolisoista on kotona lasten kanssa ja siis hoitaa huushollin, niin totta kai se työssäkäyvä maksaa kulut. Olisi aika erikoista jos ei maksaisi.
JOs ajattelee jo suhteen alkuvaiheessa rahaa ja sen jakaantumista tyyliin kuka maksaa ja mitä, ei kannat parisuhdetta aloittakaan vaan olla sinkku ja pitää tiukasti kiinni omista rahoistaan - Anonyymi
Maksan kokoajan
- Anonyymi
Alat olla liian vanha lastentekoon
- Anonyymi
Olisiko nainen valmis maksamaan minulle, sitä olen miettinyt monta vuotta. Haluaisin jäädä koti-isäksi. Oikeasti.
- Anonyymi
Minä ainakin olisin ja olen ollutkin valmis maksamaan elämisen. Miksi en, kun siihen kerta olisi varaa? Minusta olisi ihan eri asia, jos kummankaan tulot yksinään eivät riitä. En vain oikein ymmärrä koko tätä kysymyksenasettelua. Raha on mulle vain rahaa, ei itseisarvo.
- Anonyymi
Onneksi ei tarvitse maksaa kenellekkään mitään näin sinkkuna. Pidän itselläni 4000e nettotuloni. - nainen sivusta
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211821Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531671- 301423
- 691093
- 501012
- 53880
- 49851
- 23850
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.
Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä174710