YRITTÄJÄ YSTÄVÄLLINEN PYHTÄÄ TAAS OTSIKOISSA
Pyhtäältä liikkeelle lähtenyt auto pysäytettiin itärajalla marraskuussa 2023.
Tulli ryhti tutkimaan asiaa pidemmälle. Osana tutkintaa toteutettiin myös etsintä erään Venäjän kansalaisen omistamassa kiinteistössä Pyhtäällä
Syyttäjän näkemys asiasta oli, että kuljettaja sekä kaksi muuta miestä olivat Pyhtään kiinteistössä pakanneet kaviaarin autoon. Kaviaarin hän kertoo hankkineensa ”baltialaiselta mieheltä”, joka toi arvotavaran hänen pihaansa.
Syyttäjän mukaan operaation tarkoituksena oli viedä Suomeen tuotu kaviaari Venäjälle jälleenmyytäväksi. Rikos oli syyttäjän mukaan törkeä, koska siinä tavoiteltu taloudellinen hyöty oli huomattava: jopa yli 111 000 euroa.
Kun käräjäoikeus tarkasteli asiaa, se otti tuomiossaan huomioon kaviaarin hankintahinnan.
Täten rikoksella tavoitellun taloudellisen hyödyn määrä laski noin 36 000 euroon.
Audia ajanut mies tuomittiin viiden kuukauden ehdolliseen vankeuteen. Tämän lisäksi oikeus määräsi koko kaviaarilastin valtiolle menetetyksi ja miehen Audi koki saman kohtalon, sillä auton todettiin olevan rikoksentekoväline. Vuonna 2011 käyttöön otetun menopelin arvoksi arvioitiin 5 000–6 000 euroa.
Epäilyttävä pyhtääläinen Audi kiinni itärajalla kalut valtiolle
Anonyymi-ap
0
82
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943652
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli463003Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.782507- 612358
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512321Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172297Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202197- 1172188
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212183- 642040