Onko mulla anoreksia jos mun tavoite bmi on 18? En kuitenkaan varsinaisesti tee asian eteen mitään, ainakaan vielä. Nykyinen bmi on 24,7 ja tavoite siis 18. Oon ajatellut ottaa ihan rauhassa laihduttamisen, ei sinänsä siis kiire koska en oikein tee laihtumisen eteen kauheasti mitään, mutta ajattelen että se bmi olis kiva olla 18 JOSKUS. vaikka joidenkin vuosien päästä tai jotain. Et se olis lopullinen tavote. Siis tottakai haluisin sen heti mutta oon niin huono laihduttamaan, oon junnannut tässä painossa joku 9 kuukautta, koska en varmaan yritä tarpeeksi. Onko mulla silti anoreksia vaikka syömisen vähentäminen on ollut tosi kausittaista ja aika vähäistä? Vai onko tää kenties joku epätyypillinen syömishäiriö. Joka tapauksessa tervettä ei voi varmaan mitenkään olla. Tarviin ton 18 bmi:n yli kaiken, tarvitsen sen kropan, ihan todella. Edes jonain päivänä.
Onko mulla anoreksia?
2
280
Vastaukset
- Anonyymi
Normaaliksi määritellään se painoindeksin alue, jossa ihmisen terveys on parhaimmillaan. Normaali painoindeksin alue on välillä 18,5–25. Jos painoindeksi on pienempi kuin 18,5 tai suurempi kuin 25, sairauksien vaara suurenee.
Jos painoindeksi on alle 18,5, se merkitsee liiallista laihuutta. Laihuuden syynä voi olla jokin pitkällinen sairaus tai laihuushäiriö eli anoreksia. Jos varsinaista sairautta ei ole, mutta painoindeksi on laskenut alle 18,5:n, on syy tarpeen selvittää. Jos paino on muutamassa kuukaudessa laskenut yli 20:n tasolta reilusti, on varminta mennä lääkäriin jo painoindeksin lähestyessä 19:ää.
Painonindeksin arvo 17 tai alle merkitsee vaarallista aliravitsemusta, jolloin on heti hakeuduttava hoitoon.
25–30: ylipaino eli lievä lihavuus. Olet normaalipainon sisäpuolella mutta lähellä ylipainoa. Hei,
Laitan tähän vinkiksi ryhmächattejä, joissa voi keskustella mm. seuraavista aiheista: Askarruttaako syöminen, ruoka tai liikunta? Onko oma kehosuhde vinksallaan?
Syömishäiriöliitto – SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi keskustella edellä mainituista https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/
Chatit ovat avoimia kaikille, joita teemat koskettavat ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä.
Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/
Osassa palveluista edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä sivustolle, osaan pääsee ilmankin.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2064306
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463818Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1393290SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst92530Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.551658Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341620Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191608Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251405Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1201194