Onko mulla anoreksia?

Anonyymi-ap

Onko mulla anoreksia jos mun tavoite bmi on 18? En kuitenkaan varsinaisesti tee asian eteen mitään, ainakaan vielä. Nykyinen bmi on 24,7 ja tavoite siis 18. Oon ajatellut ottaa ihan rauhassa laihduttamisen, ei sinänsä siis kiire koska en oikein tee laihtumisen eteen kauheasti mitään, mutta ajattelen että se bmi olis kiva olla 18 JOSKUS. vaikka joidenkin vuosien päästä tai jotain. Et se olis lopullinen tavote. Siis tottakai haluisin sen heti mutta oon niin huono laihduttamaan, oon junnannut tässä painossa joku 9 kuukautta, koska en varmaan yritä tarpeeksi. Onko mulla silti anoreksia vaikka syömisen vähentäminen on ollut tosi kausittaista ja aika vähäistä? Vai onko tää kenties joku epätyypillinen syömishäiriö. Joka tapauksessa tervettä ei voi varmaan mitenkään olla. Tarviin ton 18 bmi:n yli kaiken, tarvitsen sen kropan, ihan todella. Edes jonain päivänä.

4

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Normaaliksi määritellään se painoindeksin alue, jossa ihmisen terveys on parhaimmillaan. Normaali painoindeksin alue on välillä 18,5–25. Jos painoindeksi on pienempi kuin 18,5 tai suurempi kuin 25, sairauksien vaara suurenee.

Jos painoindeksi on alle 18,5, se merkitsee liiallista laihuutta. Laihuuden syynä voi olla jokin pitkällinen sairaus tai laihuushäiriö eli anoreksia. Jos varsinaista sairautta ei ole, mutta painoindeksi on laskenut alle 18,5:n, on syy tarpeen selvittää. Jos paino on muutamassa kuukaudessa laskenut yli 20:n tasolta reilusti, on varminta mennä lääkäriin jo painoindeksin lähestyessä 19:ää.

Painonindeksin arvo 17 tai alle merkitsee vaarallista aliravitsemusta, jolloin on heti hakeuduttava hoitoon.

25–30: ylipaino eli lievä lihavuus. Olet normaalipainon sisäpuolella mutta lähellä ylipainoa.

• Hei,

Laitan tähän vinkiksi ryhmächattejä, joissa voi keskustella mm. seuraavista aiheista: Askarruttaako syöminen, ruoka tai liikunta? Onko oma kehosuhde vinksallaan?

Syömishäiriöliitto – SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi keskustella edellä mainituista https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/

Chatit ovat avoimia kaikille, joita teemat koskettavat ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä.

Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/

Osassa palveluista edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä sivustolle, osaan pääsee ilmankin.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi00003

Olet kyllä ihan normaalipainossa jo. Mun mielestä 18 on ihan normaali myös ainaki normaalimpi ku joku 15. Kannattaa miettiä uudelleen terveyden kannalta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3836
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3426
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3028
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2880
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1878
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      84
      1877
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1719
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1651
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1643
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1614
    Aihe