Kysymys: Mikä tekee narsistista narsistin?
❖ Vastaus: Hänellä ei ole omaatuntoa. Sen tilalla hänellä on pelkkä reikä, terapeutti Heikki Honkamäkeä siteeratakseni.
❖ Siksi narsisti on niin pystyvä riistämään, musertamaan, tuhoamaan, häpäisemään, uhkailemaan, juonimaan, kontrolloimaan.. Mikään ei estä häntä, koska häneltä puuttuu omantunnon ääni.
❖ Siksi on niin tärkeää sisäistää tieto, että narsisti ei ole 'todellisuudessa ihana ihminen', vaan hänen päämääränsä on tehdä kaikista asioista, tilanteista ja ihmisistä 'narsistisia lähteitä', toisin sanoien hän imppaa kaikesta ja kaikista tukea omalle harhakuvitelmalleen itsestään suurena ja ihmeellisenä. Siksi hän osaa näytellä ihanaa, tilanteen sitä edellyttäessä.
❖ Hän ei anna kenenkään uhmata illuusioidentiteettiään eikä "Olen kaikkien yläpuolella, minulla on oikeus kaikkeen" -asemaansa.
❖ Narsistilla ei ole sairaudentuntua, joten muutosta ei voi tapahtua. Miksi hän suostuisi tavalliseksi haavoittuvaksi, pyytäisi anteeksi ja ottaisi vastuuta - jos kerran hän nykyisellään saa itselleen 'kaiken'?
❖ Joten, ei, narsisti ei parane, eikä hänelle kasva omaatuntoa.
Narsistilla ei omatunto kolkuta
Anonyymi-ap
4
197
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä on jollain näköjään mennyt narsisti niin verenkiertoon, että aina ruikuttaa samasta asiasta.
- Anonyymi
No kyllä se joskus kolahtaa,kun ymmärrät olevasi sellaiseen haksahtanut. Alku voi olla hyvin maagista.
- Anonyymi
Ei se ole ainut ankka lammessa. Uutta matoa vaan koukkuun. Kyll sä siitä selviät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746