Ethän vain lue valkoisen heteromiehen kirjoja?

Anonyymi-ap

Kunnon "tiedostava" kulttuuritoimittaja jättää valkoisen heteron kirjat lukematta. Samoin kirjastoihin pitäisi luoda uusi hakujärjestelmä jossa kirjat olisi ryhmitelty kirjoittajan sukupuolen, etnisyyden, ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen pohjalta.

"Noin kymmenen vuotta sitten tein tietoisen päätöksen: en enää lue vapaa-ajallani valkoisten heteromiesten kirjoittamia kirjoja. Viime vuosina olen laajentanut päätöstäni niin, etten ensisijaisesti myöskään tartu valkoisten naiskirjailijoiden teoksiin, Ndéla Fayen kirjoittaa."
"pitäisikö kirjastoissa jatkossa järjestää teokset tekijän sukupuolen, etnisyyden, ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen mukaan.
– Alaluokkiin yksilöidään myös kirjailijan ikä, pituus, paino ja muut kehon ominaisuudet. Lisäksi kirjastoluokkiin merkitään kirjailijan mahdollinen nepsykirjoisuus, uskonto ja puolue. "
https://www.verkkouutiset.fi/a/hsn-artikkeli-hammentaa-umpirasistista-aktivismia/#14b3bac9

-ArtoTTT-

42

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas kerran Arto TTT on löytänyt äärimmäisen laitatapauksen, jonka hän sitten yleistää käsittämään koko liberaaliryhmää. Siihen hänellä on tietysti täysi oikeus, valitettavasti. Kunhan nyt vain ymmärtäisi myös sen, että joku voi ja saa ihan vapaasti myös lukea vain ei-hetero yms kirjailijan kirjoittamia kirjoja.

      Mutta silloin kun joku haluaa kieltää tiettyjen kirjojen lukemisen tai haluaa pakottaa lukemaan vain tiettyjä kirjoja ollaan väärällä ladulla. Niinhän se on , että laitauskovaisilla on kautta historian ollut halua sensuroida kirjoja ja / tai lukemista. Sen sijaan en muista yhtäkään tapausta että liberaalit olisivat halunneet sensuroida esim raamattua.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        # Sen sijaan en muista yhtäkään tapausta että liberaalit olisivat halunneet sensuroida esim raamattua.#

        Minäpä autan, esim The Queen James Bible käännöksestä kaikki ikävät homokohdat on poistettu, kelpaa sitten sinunkin lukea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        # Sen sijaan en muista yhtäkään tapausta että liberaalit olisivat halunneet sensuroida esim raamattua.#

        Minäpä autan, esim The Queen James Bible käännöksestä kaikki ikävät homokohdat on poistettu, kelpaa sitten sinunkin lukea.

        Niin että ihan valtio virallinen komennus on ollut moinen? Koeta nyt tajuta että "sensuurilla" ja "senuurilla" on ero. Tuo sinun tekemäsi huomatus olisi oikein, jos tarjolla olisi vain ja ainoastaan tuota yhtä raamattua.

        Mutta näin ei ole. Kyseessä ei ole valtion harjoittama sensuuri. Onko tätä näin vaikea taas ymmärtää. Teidän laitauskovasten mukaan tarjolla saisi olla vain yhtä laatua. Kaikki muut olisivat kiellettyjä. Meneekö jakeluun?


      • Anonyymi

        Sinäkö et itse löydä muka kaikenmaailman ääritapauksia juttujesi aiheiksi ja yritä niputtaa konservatiiveja jopa yhden kommentoijan kommenttien mukaan…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et itse löydä muka kaikenmaailman ääritapauksia juttujesi aiheiksi ja yritä niputtaa konservatiiveja jopa yhden kommentoijan kommenttien mukaan…

        No kerroppas toki ja näytä missä olen yleistynyt yhden tapauksen perusteella jutun kaikkia uskovia koskevaksi?


    • Vai niin. Hyvästi sitten Dostojevski, Tolstoi ja Tšehov.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Vain sateenkaari positiivista kirjallisuutta tästä lähtien.


      • Anonyymi

        Gogol!


      • Anonyymi

        Charles Dickens!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Dickens!

        ArtoTTT

        Kalevala ja Seitsemän veljestä tietysti pois kouluista ja sateenkaari humppaa tilalle.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti ei ole ristiriitaa siinä, että kirjoittaa valkoisten hallitsemaan ja omistamaan mediaan.

    • Anonyymi

      RASISMIA!

    • Anonyymi

      Veikko Huovisen kirjat ovat olleet suosikkejani.
      Valkoinen heteromies.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät heteroksi? Kyllä metsänhoitajan voi aina olettaa olevan tavallinen kunnon bi.


    • Anonyymi

      Mitä tämä "kulttuuri toimittaja" on "tiedostanut"? Vajonnut alakoululaisen tasolle lillumaan ulosteen värissä

      • Heh. Sinulta on turha aikanaan odottaa kirjoja. Nimittäin ”kulttuuritoimittaja” on yhdyssana …


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh. Sinulta on turha aikanaan odottaa kirjoja. Nimittäin ”kulttuuritoimittaja” on yhdyssana …

        Ajattelin huomauttaa samasta asiasta, mutta sitten ajattelin, että se on paitsi pikkumaista myös puhdasta ilkkumista, joka ei tuota mitään hyvää, joten jätin väliin.


    • Anonyymi

      ” Samoin kirjastoihin pitäisi luoda uusi hakujärjestelmä jossa kirjat olisi ryhmitelty kirjoittajan sukupuolen, etnisyyden, ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen pohjalta.”

      Miksi?

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Kyllähän "tiedostavan" lukijan olisi hyvä olla varma ettei vain vahingossa koske vanhoillisten papparaisten tekeleisiin, vähän niinkuin "turvallinen tila" kirjastoihin. Uusien kirjojen kohdallahan tuo on jo pitkällä.

        "Kaikki kustantajat ovat alistuneet. Heillähän on punaviher- kautta sateenkaari-esilukijat, ettei kukaan vaan loukkaannu ja seulan läpi mene "vääränlaisen" ihmisen kirjoja julkisuuteen."
        https://esapesonen.blogspot.com/2024/05/harry-potter-kirjailija-jk-rowling-on.html


      • Anonyymi

        Siksi että jos haluaa varmistaa, että oma lukulista on riittävän monipuolinen, niin sen varmistaminen olisi helpompaa.

        Mikään kaunokirjallinen teos ei ole vain tekijänsä sukupuolen tai etnisen taustan manifestaatio, mutta on sillä merkitystä. Esimerkiksi itselleni Petina Gappahin kirjat ovat olleet todella mielenkiintoinen ikkuna ihan toisenlaiseen maailmaan ja kulttuuriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kyllähän "tiedostavan" lukijan olisi hyvä olla varma ettei vain vahingossa koske vanhoillisten papparaisten tekeleisiin, vähän niinkuin "turvallinen tila" kirjastoihin. Uusien kirjojen kohdallahan tuo on jo pitkällä.

        "Kaikki kustantajat ovat alistuneet. Heillähän on punaviher- kautta sateenkaari-esilukijat, ettei kukaan vaan loukkaannu ja seulan läpi mene "vääränlaisen" ihmisen kirjoja julkisuuteen."
        https://esapesonen.blogspot.com/2024/05/harry-potter-kirjailija-jk-rowling-on.html

        Sinäkö nyt siis tarkoitat että Suomessa ei enää julkaista valkoisten heteromiesten kirjoittamia kirjoja? Että esim Jari Tervolalta ei julkaista yhtään romaania?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinäkö nyt siis tarkoitat että Suomessa ei enää julkaista valkoisten heteromiesten kirjoittamia kirjoja? Että esim Jari Tervolalta ei julkaista yhtään romaania?

        ArtoTTT

        Sehän riippuu läpäiseekö "punaviher/sateenkaari" esilukijoiden ennakkotarkistuksen, seitsemän veljestä ei varmaan enää menisi läpi uutena kirjana.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa että, ne jotka eniten meuhkaavat rasismista siihen herkemmin syyllistyvät.

    • Kenelle ei suomalaisuus kelpaa aina voi muuttaa muualle.

      • Anonyymi

        Juuri näin!

        Ja viedä lähi-itäläiset aabrahamislaiset uskontonsa mennessään!


    • Anonyymi

      Jokainen kirjallsuuden ystävä ja kirjallisuutta harrastava on jo lukenut hyllymetreittäin valkoisten länsimaisten heteromiesten kirjoja. Se, että tietoisesti etsii jotain muutakin on suositeltavaa.

      Kaunokirjallisuuden yksi tehtävä on kasvattaa empatiaa ja lisätä ymmärrystä siitä mitä on olla ihminen. Puolet ihmiskunnasta on naisia ja suurin osa ns. "ei-valkoisia". Kirjallisuuden kautta kannattaa tutustua tähänkin osaan ihmiskuntaa.

      • Toki, mutta oletko koskaan lukenut yhtään berberin kirjoittamaa kirjaa?


      • inti kirjoitti:

        Toki, mutta oletko koskaan lukenut yhtään berberin kirjoittamaa kirjaa?

        Jotta ei synny väärinkäsitystä, niin todettakoon, että kirkkoisä Augustinus oli berberi.


    • Olen juuri aikeissa alkaa lukea erästä Graham Greenen kirjoittamaa kirjaa.

      • Anonyymi

        Luin Graham Greenen kirjan Loppuun palanut. Kirjan takakannessa lukee, että Greene on tehnyt spitaalisesta nykyajan ihmisen vertauskuvan ja pitkästä sairaudesta nykyajan elämän vertauskuvan.

        Hieman tympeä kirja lukea. Kirja ilnestyi ensimmäisen kerran 1961. Toivottavasti maailma on jo parantunut. Kirjassa spitaaliin oli jo löydetty parannuskeino.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin Graham Greenen kirjan Loppuun palanut. Kirjan takakannessa lukee, että Greene on tehnyt spitaalisesta nykyajan ihmisen vertauskuvan ja pitkästä sairaudesta nykyajan elämän vertauskuvan.

        Hieman tympeä kirja lukea. Kirja ilnestyi ensimmäisen kerran 1961. Toivottavasti maailma on jo parantunut. Kirjassa spitaaliin oli jo löydetty parannuskeino.

        Minä siis luin kirjan. Kirjautuminen oli näköjään pudonnut pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin Graham Greenen kirjan Loppuun palanut. Kirjan takakannessa lukee, että Greene on tehnyt spitaalisesta nykyajan ihmisen vertauskuvan ja pitkästä sairaudesta nykyajan elämän vertauskuvan.

        Hieman tympeä kirja lukea. Kirja ilnestyi ensimmäisen kerran 1961. Toivottavasti maailma on jo parantunut. Kirjassa spitaaliin oli jo löydetty parannuskeino.

        Nykyisin sairaus lienee narsismi. Ylen sivuilla viitataan professori Sam Vakniniin, jonka mukaan jos nykylasten vanhemmat tahtovat lastensa menestyvän aikuisina, heidän kannattaisi opettaa lapsistaan narsisteja. Esimerkiksi British Columbian yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan narsistit pärjäävät muita paremmin työhaastatteluissa.


    • Ei se ole rasismia, että parhaat kirjoittajat ovat olleet valkoisia miehiä.

      • Anonyymi

        Sinä et ole uskossa. Miksi kirjoittelet tänne?


    • Anonyymi

      Olisiko jo sopiva aika poistaa maamme kirjastoista kaikki valkoisten kirjoittamat kirjat...

      • Anonyymi

        Kas kun ei joku kirjastonhoitaja ole jo tehnytkin niin luettuaan tämän uutisen.


    • Anonyymi

      Ndela Faye kirjoitti hesarissa ettei omalla ajallaan lue valtaväestön kirjoja. Työkseen lukee tietysti sitä mikä suomessa on pinnalla. Taas on haluttu väärinkäsittää vieraan rodun ammattilaista.
      Onhan afrikkalaiset luoneet kristinuskostakin omanlaisensa. Laulu ja tanssi kuuluu sinne joka kerta. Kyllä Jeesus sen kestää kun kestää meitäkin täällä kylmässä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Parhaillaan menossa Siri Kolun kirjoittama kirja "Hohtavat".

      Aika hyvä vaikka juonikuvio vähän suppea.

      Ikäraja 12-15 vuotta.

    • >>Onhan afrikkalaiset luoneet kristinuskostakin omanlaisensa. >>

      Taitaa Ndela Faye olla Kristinuskon vastustaja.

      Ei häntä muuten olisi Hesariin otettukaan.

      😊😊😊😊😊

    • Anonyymi

      Arto, sananvapauden vankkumaton ritari, on jälleen puolustamassa sananvapautta kertomalla mitä kriitikko saa ja mitä ei saa lukea vapaa-ajallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe