Diabeetikoille ei suositella kananmunaa

Anonyymi-ap

14

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suositukset muuttuu tämän tästä.

• Anonyymi

Liittyy kananmunan kolesteroliin. Vaikka ei sitä kolesterolia suositella vaikka ei olis diabetestä.

• Tuo on aika yllättävää. Kananmuna on vaikea korvattava ja maltillinen syönti ei paljoa vaikuta kolesteroliin. Itse en aio lopettaa niiden syöntiä mutta syön vajaan puolikkaan per päivä.

• Anonyymi

Harvardin yliopistossa julkaistussa kananmunien kulutusta käsitelleessä tutkimuksessa havaittiin, että diabeetikkojen kuolleisuus kaikki kuolinsyyt huomioiden alkoi lisääntyä, kun he söivät yhden munan viikossa ja kaksinkertaistui, kun he söivät vähintään seitsemän munaa viikossa. Toisaalta muiden kuin diabeetikkojen kuolleisuus alkoi nousta vasta kulutuksen ylitettyä seitsemän munaa viikossa. Tällöinkin kuolleisuus nousi vain 22 % eli suhteellisen vähän.

• Anonyymi kirjoitti:

Harvardin yliopistossa julkaistussa kananmunien kulutusta käsitelleessä tutkimuksessa havaittiin, että diabeetikkojen kuolleisuus kaikki kuolinsyyt huomioiden alkoi lisääntyä, kun he söivät yhden munan viikossa ja kaksinkertaistui, kun he söivät vähintään seitsemän munaa viikossa. Toisaalta muiden kuin diabeetikkojen kuolleisuus alkoi nousta vasta kulutuksen ylitettyä seitsemän munaa viikossa. Tällöinkin kuolleisuus nousi vain 22 % eli suhteellisen vähän.

Täytyy kaivaa tuo esille.

• Anonyymi

Olikohan suomalaisten suositusten sanamuoto loppuun asti harkittu? Nykyinen sanamuoto ei tosiaankaan suosittele kananmunia diabeetikoille.

Suomalaiset suositukset pohjautuvat vuoden 2023 pohjoismaisiin suosituksiin, joissa kananmunasta kirjoitetaan näin

https://pub.norden.org/nord2023-003/eggs.html

Yllä olevassa artikkelissa viitataan terveysvaikutusten suhteen tähän taustapaperiin: https://foodandnutritionresearch.net/index.php/fnr/article/view/10507/16861

• Anonyymi

Nykyään on huomattu sekin että kananmunaa voi ihan vaan syödä normaalisti . Muistan aikoinaan kun anoppini sai kiellon kananmunia , ja muihin kolesterolia sisöltäviin ruokiin. Laihtui ressukka kamalan näköiseksi ja silloin jo sanoin että kun syöt vaan normaait annokset kaikke niin ei kolesteroli nouse.olin oikeassa vaikka silloin oli vissiin vuosi 1969 .
        Nyt suositellaan vanhoille ihmisille voitaikinaa leivän päällä eikä mitäön margariineja .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vuonna se julkaisu oli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään on huomattu sekin että kananmunaa voi ihan vaan syödä normaalisti . Muistan aikoinaan kun anoppini sai kiellon kananmunia , ja muihin kolesterolia sisöltäviin ruokiin. Laihtui ressukka kamalan näköiseksi ja silloin jo sanoin että kun syöt vaan normaait annokset kaikke niin ei kolesteroli nouse.olin oikeassa vaikka silloin oli vissiin vuosi 1969 .
        Nyt suositellaan vanhoille ihmisille voitaikinaa leivän päällä eikä mitäön margariineja .

Korjaus voita leivän päälle , —— eikä mitään voitaikinaa . Tekstin korjaaja taas vetelimomia sanojaan. Ennekun huomasin . Miten sen oikaisijan saa pois tabletista ,tietääkö kukaan

• Anonyymi kirjoitti:

Voita ei suositella viralliselta taholta kellekään.

• Anonyymi

Viralliset suositukset diabeteksen hoitoon on lääkkeiden syömistä. 1950 luvulla diabeetikkoja oli suomessa noin 5000 ja nykyisin yli 500 000. Daibetes ei katoa mihinkään ellei sen perustavaan syyhyn puututa eli siemenöljyjen käyttöön ravintorasvoina. Näiden rasvojen käytön lisääntyminen korreloi hyvin kaikkien kroonisten sairauksien lisääntymisen kanssa. Siemenöljyjen rasvoja elimistö ei osaa muuttaa solutasolla energiaksi vaan ne kertyvät elimistöön aiheuttaen hapettavaa oksidatiivista stressiä, joka on matala-asteista tulehdusta yllä pitävä tila mm. insuliini resistenssin perus syy. 2 tyypin diabeteksen ainoa oikea hoito on vähä hiilihydraattinen ruokavalio, joka pitää veren sokerit kurissa.

Lääketeollisuus tekee diabeteksellä lähinnä bisnestä elintarviketeollisuuden kanssa eli mitä enemmän diabeetikkoja sitä enemmän tuloja lääketeollisuudelle.

Mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus tietää mitä ravintoa suuhunsa työntää eli selkeästi olisi ilmoitettava, että tämä tuote ei sisällä siemenöljyjä eikä muitakaan keinotekoisia aineita vaan tuote on luonnonmukainen elintarvike. kakki ruuat joiden valmistaminen ei kotioloissa onnistu ei ole luonnonmukaista ravintoa kuten siemenöljyt.

Kananmunia voi syödä hyvällä omallatunnolla, mutta niidenkin olisi oltava luonnonmukaisesti tuotettuja, koska kaikki kanojen syömä ravinto vaikuttaa myös munien ja lihan laatuun. Sama koskee muitakin tuotantoeläimiä rypsiporsaat ja muut kannattaa jättää ostamatta.

Näitä rasvoja käytetään eläinten ruokinnassa varmaan siksi, että ne lihottavat eläimiä samalla tavalla kuin lähes 50 % amerikkalaisista on ylipainoisia juurikin siksi, että käyttävät eniten näitä siemenöljyjä ravinnokseen yli 30 % heidän käyttämästä energiasta tulee näistä siemenöljyistä kun 2 % on riittävästi ja sen saa normaalista ruuasta huomaamatta ja prosessoimatta.

Lääkäri Chris A Knobbe on pitänyt luentoja siemenöljyjen haitoista googlettamalla löytyy hänen luentojaan, joissa asiaa käsitellään monipuolisesti tilastoja ym. tekijöitä hyväksi käyttäen aina siitä ajasta lähtien kun teollisesti valmistetut siemenöljyt eivät kuuluneet ihmisten ravitsemukseen.

https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fI

• Virallinen suositus kakkosen hoitoon on laihdutus, liikunnan lisäys ja sitten lääkkeet jos nuo kaksi ensimmäistä eivät auta. Kakkonen on lisääntynyt kun ihmiset ovat lihoneet.

• Knobbe on muuten silmälääkäri.

• Anonyymi

Kolesteroli minimiin, eläinrasvat minimiin, sokerit minimiin, suola minimiin, alkoholi minimiin. Tuolla pärjätään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6774
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4562
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3688
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3057
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1636
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      48
      1366
    Aihe