😫🖕🐝 niinkuin tee-mainoksessa sanottiin. Ensin iski paarma peukaloon, kun teroitin viikatetta. Sitten saman oikean käden keskisormeen pisti vihainen ampiainen. Se ei tykännyt kun laitoin käden pensaan alle missä niillä oli pesä. En jäänyt siihen odottelemaan mitä ne muut ampiaiset, jotka pörähtivät liikkeelle, aikoivat tehdä. Molempia sormia jomottaa, vaikka yritin uittaa niitä kylmässä vedessä.
Nyt tartteis teetå ja sympatiaa
26
259
Vastaukset
Noin pyörälle päästä menin luonnon pistoksista, että tuli tehtyä kaksi aloitusta tälle päivälle. Täjän loppuu palstailu. Menen saunalle ennenkuin tulee ukkonen!
Hyvää Yötä jos joku luki.Paarman purema vielä jomottelee, mutta ampiaisen pistoksen turvotuskin on laskeutunut. Aamiainen suoraan mustaherukkapensaasta. Marjat isoja ja pehmeitä. Karviaiset ja punaherukat raakoja.
Jääkaappi on sulatuksessa ennen kauppaan menoa. Pakastelokero umpijäässä.- Anonyymi
Mul oli täs noin pari kesää sitten ampiaisenpisto mitä en edes heti huomannut. Sitten siihen alkoi sattumaan. Alkoholi auttoi. Joskus aiemmin jolloin olin humalassa ja pyöräilin niin huomasin että käsivarteeni oli laskeutunut jokin harmaa ötökkä. En tiedä mitä se teki mutta humalasta huolimatta se sattui todella paljon. Sattui ehkä seuraavana päivänäkin tai jopa sitäkin kauemmin. Kuulemma luonnossa elävien luteiden puremat sattuvat enemmän kuin ampiaisen pistos. Ne ovat eri luteita kuin ihmisten sänkyihin pesiytyvät luteet. Mullakin on pakastin täysin jäässä.
Anonyymi kirjoitti:
Mul oli täs noin pari kesää sitten ampiaisenpisto mitä en edes heti huomannut. Sitten siihen alkoi sattumaan. Alkoholi auttoi. Joskus aiemmin jolloin olin humalassa ja pyöräilin niin huomasin että käsivarteeni oli laskeutunut jokin harmaa ötökkä. En tiedä mitä se teki mutta humalasta huolimatta se sattui todella paljon. Sattui ehkä seuraavana päivänäkin tai jopa sitäkin kauemmin. Kuulemma luonnossa elävien luteiden puremat sattuvat enemmän kuin ampiaisen pistos. Ne ovat eri luteita kuin ihmisten sänkyihin pesiytyvät luteet. Mullakin on pakastin täysin jäässä.
Se harmaa taisi olla paarma. Ne puree ihoon reiän ja se on useimmilla kipeä. Mulla niin vanha jääkaappi ettei se osaa sulattaa itse. Nää viimeaikaiset helteet oli sille liikaa. Pörisi melkein koko ajan ja teki jäätä pakastelokeroon.
- Anonyymi
Teetä saanee kaupasta saadakses sympatiaa tartteis sun varmaan löytää joku herkkä ihminen
- Anonyymi
Kurjaa. Mut kuka enää käyttää viikatetta?
Voin vakuuttaa, ettei viikatetta kukaan huvikseen käytä. Takapihan viidakossa paksut ohdakkeet on mun korkuisia. Niitä pitää lyhentää ennenkuin pääsee koneilla leikkaamaan.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Voin vakuuttaa, ettei viikatetta kukaan huvikseen käytä. Takapihan viidakossa paksut ohdakkeet on mun korkuisia. Niitä pitää lyhentää ennenkuin pääsee koneilla leikkaamaan.
Kukapa tuota huvikseen, mutta pakko on vähän ympäristöä kohennella. Kannattaisi hävittää ennen kuin kukkii kunnolla ja vähän juurineenkin repiä.. Näin pääsin niistä eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa tuota huvikseen, mutta pakko on vähän ympäristöä kohennella. Kannattaisi hävittää ennen kuin kukkii kunnolla ja vähän juurineenkin repiä.. Näin pääsin niistä eroon.
Muuten ei niin väliä, mutta kun marjapensaat on lähellä. Täytyy kokeilla tuota kitkemistä. Ne ohdakkeet missä on iso pallokukka olisi nättiä, mutta niitä on vain kaksi.
Nìittäminen on vihonviimeistä puuhaa selän kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten ei niin väliä, mutta kun marjapensaat on lähellä. Täytyy kokeilla tuota kitkemistä. Ne ohdakkeet missä on iso pallokukka olisi nättiä, mutta niitä on vain kaksi.
Nìittäminen on vihonviimeistä puuhaa selän kannalta.Niitä pallukoita olisi kohta sata. Kyllä minäkin kesät ympäristöäni hoidan vaikka selkä huono. Kyfoosi, kolioosi, yläselässä nikamat kasaan painuneet ja yksi väliin painunut. Alaselässä välilevyt yhdessä ja 4 ja 5 samassa nipussa ja muutkin yhteen painuneet. Lisäksi alaselän välilevynesteet ruiskahtaneet molemmille puolille. Kuitenkin hapenottokyky testeissä meni sinne seiskaan, eli huippuun. Lihaskunto samoin, eli on sinulla tuota lihasta sanoi fysiatri. Pidä kuntosi, se helpottaa.
- Anonyymi
Herätin huomiota varmasti kun amppari piiritti minua.pompin siinä edestakaisin ja huidoin pois sitä ampparia joka oli kiinnostunut kassistani.🐝
- Anonyymi
Oli pullaa kassissa.😁
Anonyymi kirjoitti:
Oli pullaa kassissa.😁
Ne tykkää makeasta. Mä olin kerran puistossa koiran kanssa hame päällä. Hameen alle pörähti maa-ampiainen. Mäkin suoritin sadetanssin ja samalla heiluttelin hametta ylöspäin saadakseni sen ampparin pois. Onneksi oli hyvät pikkuhousut.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ne tykkää makeasta. Mä olin kerran puistossa koiran kanssa hame päällä. Hameen alle pörähti maa-ampiainen. Mäkin suoritin sadetanssin ja samalla heiluttelin hametta ylöspäin saadakseni sen ampparin pois. Onneksi oli hyvät pikkuhousut.
😀no hyvä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ampiainenkin vaistoaa että olet makea nainen.
Anonyymi kirjoitti:
Ampiainenkin vaistoaa että olet makea nainen.
Kiitos. Onpas hauskasti sanottu!
- AnonyymiUUSI
Palstasedän haavemaailmaa....
- Anonyymi
Palstasedän horinoita.
- Anonyymi
Mitä sä siinä luulottelet?
- Anonyymi
En ole vielä ennen kuullut että paarmanpuremasta mitään seuraa. Viime hillareissullakin monet kymmenet kerrat puri. Tuppipaarmanpuremasta en mitään tiedä, mutta iso paarma jos palan kämmenselästä ottaa niin siitä veri valuu. Täytyy poiminta keskeyttää ja kädenpesulle johonkin hetteeseen. Se on tuo herkkyyskin ja vastustuskyky ihan tapauskohtainen. Kyllä ampiainenkin paukasi ensin niskaan ja sitten silmäkulmaan, enempää en jäänyt odottelemaan. Puolituntisen hieman kihelmöi, ei muuta.
Kerran suunnistuksessa juoksin maa-ampiaispesään. Edellinen hortoilija oli herättänyt ne. Niitä tunki suunnistuspuvun alle lahkeista ja hihoista. Juoksin suoraan maalista ensiapuun. Nìillä ei ollut kuin kortisonisalvaa pistoihin. Hyvin sekin auttoi sattumiseen. Seuraavana päivänä iholla ei mitään näkynyt.
- AnonyymiUUSI
Ehkä ei kannata niitä mainoksia katsoa jos heti joutuu MAINOKSEN UHRIKSI OMALLA PIHALLA.
Juot vaan teetä.
Minä ainakin olen juonut teetä ja katsonut ampiaisia ja kimalaisia ihan läheltä, kun ne ovat mettä syöneet kukista.
En tietenkään usko, että niitä pitää pelätä ennen, kun pistävät.
Lapsena pisti ampiainen joka oli mennyt keksipakettiin ja minä laitoin käteni sinne ja se pisti minua.
Siitä ei tullut mitään allergisia reaktioita vaikka sääskille/hyttysille olen allerginen.Ampiaiset ja mehiläiset pistävät vain uhattuna. Vaikea on kuitenkin pysyä rauhallisena ja huiskimatta, kun sellainen pörrää ympärillä.
Allergia ei näy ekasta pistosta. Vasta toisella kertaa näkyy onko allergiaa vai ei. Ampiaisia on useampia lajeja, eikä se allergisuus koske välttämättä kaikkia niitä.Ampiaiset ja mehiläiset pistävät vain uhattuna. Vaikea on kuitenkin pysyä rauhallisena ja huiskimatta, kun sellainen pörrää ympärillä.
Allergia ei näy ekasta pistosta. Vasta toisella kertaa näkyy onko allergiaa vai ei. Ampiaisia on useampia lajeja, eikä se allergisuus koske välttämättä kaikkia niitä.lounas.ajatus kirjoitti:
Ampiaiset ja mehiläiset pistävät vain uhattuna. Vaikea on kuitenkin pysyä rauhallisena ja huiskimatta, kun sellainen pörrää ympärillä.
Allergia ei näy ekasta pistosta. Vasta toisella kertaa näkyy onko allergiaa vai ei. Ampiaisia on useampia lajeja, eikä se allergisuus koske välttämättä kaikkia niitä.Ampiaiset ja mehiläiset pistävät vain uhattuna. Vaikea on kuitenkin pysyä rauhallisena ja huiskimatta, kun sellainen pörrää ympärillä.
Allergia ei näy ekasta pistosta. Vasta toisella kertaa näkyy onko allergiaa vai ei. Ampiaisia on useampia lajeja, eikä se allergisuus koske välttämättä kaikkia niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604686Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511678- 1781659
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871142
- 2041136
- 651094