ainakin vanhassa BMW:ssä - on käytännössä mahdotonta painaa äänimerkkiä irrottamatta kättä ratista , jotta sen kiekon saa painumaan. Peukalolla se pitäisi saada (äkkiä) painettua, kaikissa edellisissä autoissa ollut niin.
Kummallinen ratinkeskiö
31
337
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö sinulla ole kaksi kättä? Olet ilmeisesti ajellut vain todella vanhoilla autoilla?
- Anonyymi
Nykyautoissa on ohjaustehostimet ja ohjaaminen on helppoa ja kevyttä, ei tarvita kahta kättä vääntämään raskasta rattia.
- Anonyymi
Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.
Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.
Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.
Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
-Vai etkö Sinä niin tee?
Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?
Huonompaan on siis menty - puhun 90-luvun autoista. 60-70 -luvun autoissahan oli joskus sellainen tanko, joka kiertyi lähellä ratin kehää pitkän matkaa - ei huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
-Vai etkö Sinä niin tee?
Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin.Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä.Kyllä niiden cruisen nappien pitäisi olla tosiaan siinä ratissa, olet ihan oikeassa!
- vanhan E60 BMW:n cruisen viiksisysteemi on vähän hankala, ja joskus sen sekaa vilkun kanssa epähuomiossa.
- Anonyymi
Eipä ole vielä puolessa vuodessa etsittyä, mistä nykyisen autoni tööttiä käytetään. Ehtii sen etsiä sittenkin, jos sitä ehdottomasti tarvitsee. Tuleepahan samalla harkittua toisenkin kerran tööttäilyn tarvetta.
- Anonyymi
Mitäs tuosta.
Minulla on kojelaudassa palautuva vipukytkin töötille.- Anonyymi
Hienompi homma!
- Anonyymi
Töötistä en tiedä, mutta:
Niissä ratin "puolissa" on kyllä turhia radion volyyminsäätö-nappeja, koska sitä nuppia on helppo vääntää ihan läheltä kojetaulussa - ei tarvi katsetta irrottaa. (E60).
Niitä ratin puolan nappeja ei voi käyttää esim. vakkarin +/- -nopeussäätöön, kuten monissa autoissa. Silloin olisivat mielekkäitä.- Anonyymi
Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.
En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.
Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
Itse ajan yhdellä kädellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.
Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
Itse ajan yhdellä kädellä.Onko siinä toisessa jotain vikaa?
- Anonyymi
Varsinkin kun se on oikealla, seon turha, Jaguarissa radion säätönapit on ratissa vasemmalla puolella. Kätevää kun ei tarvii kättä nostaa radiota säädellessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.
Aika noivelo pitää olla, joka ei osaa vaistomaisesti autonsa radion volyymia kojetaulusta kädellään säätää, ilman katseen irrotusta. Puhun nyt tuosta E60:sta.
Eiköhän siihen jopa toinen raaja jää rattia ohjaamaan, jos oikealla vääntää nuppia. :D
Ellei ole yksikätinen.
- Anonyymi
Hauska avaus. Kuinka usein käytät äänimerkkiä? Muista ettei sitä saa käyttää tervehtimiseen tai mihinkään turhaan.
- Anonyymi
Ehkä taannoisessa C5:ssa olisi ollut mieleisesi ratti. Siinä keskiö nappeineen pysyi aina samassa asennossa, vaikka pyörittelisit rattia miten tahansa. Minusta se oli hyvin käytänöllistä, kun siihen tottui.
- Anonyymi
Citikassa oli niitä omaperäisiä, hyviä oivalluksia. 607 Pösössä oli paljon samoja osia mutta ei tuota innovaatiota.
- Anonyymi
Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.
Totta tuokin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.
Ei niitä kojetaulunkaan nappeja käytetä ja rattia vemputtaa.
- Anonyymi
Vanhaan hyvään aikaan autoissa oli tööttirengas.
Sillä voi peukkupoikakin töötätä mistä kohtaa rattia hyvänsä.
Ei mitään nappeja.
https://www.youtube.com/watch?v=OKkIpOJFDew- Anonyymi
Ai se oli tööttirengas sen oikea nimitys :) - itse sanoin tuossa ylempänä "tangoksi", joka kiertyi ratin kehän vieressä
- juuri tuota tarkoitin, mistä mainitsit - hyvä homma.
- Anonyymi
Minulla ei ole koskaan ollut vanhaa BMW-merkkistä autoa, enkä tiedä mikä osa on "ratinkeskiö". Omistamissani autoissa on kyllä ollut ohjauspyörä ja äänimerkki joiden käyttäminen on ollut vaivatonta.
- Anonyymi
Mikä olisi sellainen kiireellinen töötin käyttötarve johon keskiön käyttö on liian hidasta? Itse en ole tainnut nykyisestä autosta edes kokeilla toimiiko se töötti vaikka on jo yli 2 vuotta ollut.
- Anonyymi
Noita oli tosiaan yleisesti 50-60 luvulla, ilmeisesti silloin kun autoissa ei ollut kunnollista ohjausta ja ohjaustehostinta ja torvea soitettiin ties minkä takia usein ja käsiä ei voinut irrottaa ratista.
Olihan aika hauska avaus ja nostalginen näkemys, hihii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va206384Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1645753Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko725148Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas924729Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht2294676Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1914603Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64559Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa664424Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä154009Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast543977