Kummallinen ratinkeskiö

Anonyymi-ap

ainakin vanhassa BMW:ssä - on käytännössä mahdotonta painaa äänimerkkiä irrottamatta kättä ratista , jotta sen kiekon saa painumaan. Peukalolla se pitäisi saada (äkkiä) painettua, kaikissa edellisissä autoissa ollut niin.

30

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sinulla ole kaksi kättä? Olet ilmeisesti ajellut vain todella vanhoilla autoilla?

    • Anonyymi

      Nykyautoissa on ohjaustehostimet ja ohjaaminen on helppoa ja kevyttä, ei tarvita kahta kättä vääntämään raskasta rattia.

      • Anonyymi

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.

        Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.

        Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.

        Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
        -Vai etkö Sinä niin tee?
        Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?

        Huonompaan on siis menty - puhun 90-luvun autoista. 60-70 -luvun autoissahan oli joskus sellainen tanko, joka kiertyi lähellä ratin kehää pitkän matkaa - ei huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
        -Vai etkö Sinä niin tee?
        Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin.

        Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
        Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
        Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä.

        Kyllä niiden cruisen nappien pitäisi olla tosiaan siinä ratissa, olet ihan oikeassa!

        - vanhan E60 BMW:n cruisen viiksisysteemi on vähän hankala, ja joskus sen sekaa vilkun kanssa epähuomiossa.


    • Anonyymi

      Eipä ole vielä puolessa vuodessa etsittyä, mistä nykyisen autoni tööttiä käytetään. Ehtii sen etsiä sittenkin, jos sitä ehdottomasti tarvitsee. Tuleepahan samalla harkittua toisenkin kerran tööttäilyn tarvetta.

    • Anonyymi

      Mitäs tuosta.
      Minulla on kojelaudassa palautuva vipukytkin töötille.

      • Anonyymi

        Hienompi homma!


    • Anonyymi

      Töötistä en tiedä, mutta:

      Niissä ratin "puolissa" on kyllä turhia radion volyyminsäätö-nappeja, koska sitä nuppia on helppo vääntää ihan läheltä kojetaulussa - ei tarvi katsetta irrottaa. (E60).

      Niitä ratin puolan nappeja ei voi käyttää esim. vakkarin +/- -nopeussäätöön, kuten monissa autoissa. Silloin olisivat mielekkäitä.

      • Anonyymi

        Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.

        Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
        Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
        Itse ajan yhdellä kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.

        Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
        Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
        Itse ajan yhdellä kädellä.

        Onko siinä toisessa jotain vikaa?


      • Anonyymi

        Varsinkin kun se on oikealla, seon turha, Jaguarissa radion säätönapit on ratissa vasemmalla puolella. Kätevää kun ei tarvii kättä nostaa radiota säädellessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.

        Aika noivelo pitää olla, joka ei osaa vaistomaisesti autonsa radion volyymia kojetaulusta kädellään säätää, ilman katseen irrotusta. Puhun nyt tuosta E60:sta.

        Eiköhän siihen jopa toinen raaja jää rattia ohjaamaan, jos oikealla vääntää nuppia. :D
        Ellei ole yksikätinen.


    • Anonyymi

      Hauska avaus. Kuinka usein käytät äänimerkkiä? Muista ettei sitä saa käyttää tervehtimiseen tai mihinkään turhaan.

    • Anonyymi

      Ehkä taannoisessa C5:ssa olisi ollut mieleisesi ratti. Siinä keskiö nappeineen pysyi aina samassa asennossa, vaikka pyörittelisit rattia miten tahansa. Minusta se oli hyvin käytänöllistä, kun siihen tottui.

      • Anonyymi

        Citikassa oli niitä omaperäisiä, hyviä oivalluksia. 607 Pösössä oli paljon samoja osia mutta ei tuota innovaatiota.


      • Anonyymi

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.

        Totta tuokin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.

        Ei niitä kojetaulunkaan nappeja käytetä ja rattia vemputtaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai se oli tööttirengas sen oikea nimitys :) - itse sanoin tuossa ylempänä "tangoksi", joka kiertyi ratin kehän vieressä
        - juuri tuota tarkoitin, mistä mainitsit - hyvä homma.


    • Anonyymi
      UUSI

      Minulla ei ole koskaan ollut vanhaa BMW-merkkistä autoa, enkä tiedä mikä osa on "ratinkeskiö". Omistamissani autoissa on kyllä ollut ohjauspyörä ja äänimerkki joiden käyttäminen on ollut vaivatonta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mikä olisi sellainen kiireellinen töötin käyttötarve johon keskiön käyttö on liian hidasta? Itse en ole tainnut nykyisestä autosta edes kokeilla toimiiko se töötti vaikka on jo yli 2 vuotta ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

      Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9261
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      313
      6463
    3. Verinen koira

      Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      68
      1488
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

      kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1351
    5. Faktat kehiin!

      kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1131
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

      Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      83
      1112
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

      Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      963
    8. Mopokeulija

      Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      818
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

      Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      726
    10. MUISTATTEKO SEN?

      Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      718
    Aihe