Kummallinen ratinkeskiö

Anonyymi-ap

ainakin vanhassa BMW:ssä - on käytännössä mahdotonta painaa äänimerkkiä irrottamatta kättä ratista , jotta sen kiekon saa painumaan. Peukalolla se pitäisi saada (äkkiä) painettua, kaikissa edellisissä autoissa ollut niin.

31

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sinulla ole kaksi kättä? Olet ilmeisesti ajellut vain todella vanhoilla autoilla?

    • Anonyymi

      Nykyautoissa on ohjaustehostimet ja ohjaaminen on helppoa ja kevyttä, ei tarvita kahta kättä vääntämään raskasta rattia.

      • Anonyymi

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.

        Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käsittänyt, niin kyse ei ollut ohjauksen keveydestä, vaan räikän käytön nopeudesta jossakin tilanteessa. Peukalon alla sen pitäisi olla soppelisti.

        Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä omituisessa asennossa pidät peukaloita. Kyllä se käsi on ihan yhtä nopea painamaan tööttiä.

        Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
        -Vai etkö Sinä niin tee?
        Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle peukkupoika, ettei missään nykyautossa ole rääkkä peukalon alla tai edes ihan lähellä. Taisi olla 60-70 luvulla?

        Huonompaan on siis menty - puhun 90-luvun autoista. 60-70 -luvun autoissahan oli joskus sellainen tanko, joka kiertyi lähellä ratin kehää pitkän matkaa - ei huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin, että käytännössä kaikki pitävät peukaloitaan niinkun siinä kehän päällä .:)
        -Vai etkö Sinä niin tee?
        Chryslerissä oli helppo "peukuttaa", nopea ja kätevä painike molemmin puolin.

        Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
        Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyneissä ja uudemmissa autoissa tuolla paikalla on cruisen ja soittimen käyttönapit.
        Niitä käytetään kuitenkin useammin mitä äänimerkkiä.

        Kyllä niiden cruisen nappien pitäisi olla tosiaan siinä ratissa, olet ihan oikeassa!

        - vanhan E60 BMW:n cruisen viiksisysteemi on vähän hankala, ja joskus sen sekaa vilkun kanssa epähuomiossa.


    • Anonyymi

      Eipä ole vielä puolessa vuodessa etsittyä, mistä nykyisen autoni tööttiä käytetään. Ehtii sen etsiä sittenkin, jos sitä ehdottomasti tarvitsee. Tuleepahan samalla harkittua toisenkin kerran tööttäilyn tarvetta.

    • Anonyymi

      Mitäs tuosta.
      Minulla on kojelaudassa palautuva vipukytkin töötille.

      • Anonyymi

        Hienompi homma!


    • Anonyymi

      Töötistä en tiedä, mutta:

      Niissä ratin "puolissa" on kyllä turhia radion volyyminsäätö-nappeja, koska sitä nuppia on helppo vääntää ihan läheltä kojetaulussa - ei tarvi katsetta irrottaa. (E60).

      Niitä ratin puolan nappeja ei voi käyttää esim. vakkarin +/- -nopeussäätöön, kuten monissa autoissa. Silloin olisivat mielekkäitä.

      • Anonyymi

        Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin soittimen napit toimii ja on helppo käyttää ratista ja uudemmissa autoissa näyttökin on halutessaan suoraan edessä.

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.

        Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
        Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
        Itse ajan yhdellä kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan niitä nappeja tarvitse, kun se nappula on heti lähellä kojetaulussa.

        Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän noita cruisen ja soittimen nappeja käytetään kuin töötin.
        Moni pitää molemmat kädet mielellään ratissa ja silloin noita näppäimiä on turvallinen käyttää.
        Itse ajan yhdellä kädellä.

        Onko siinä toisessa jotain vikaa?


      • Anonyymi

        Varsinkin kun se on oikealla, seon turha, Jaguarissa radion säätönapit on ratissa vasemmalla puolella. Kätevää kun ei tarvii kättä nostaa radiota säädellessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratissa ne kuuluu olla jos sen takia ettei tarvitse vilkuilla sivuun ja irrottaa turhaan otetta ratista.

        Aika noivelo pitää olla, joka ei osaa vaistomaisesti autonsa radion volyymia kojetaulusta kädellään säätää, ilman katseen irrotusta. Puhun nyt tuosta E60:sta.

        Eiköhän siihen jopa toinen raaja jää rattia ohjaamaan, jos oikealla vääntää nuppia. :D
        Ellei ole yksikätinen.


    • Anonyymi

      Hauska avaus. Kuinka usein käytät äänimerkkiä? Muista ettei sitä saa käyttää tervehtimiseen tai mihinkään turhaan.

    • Anonyymi

      Ehkä taannoisessa C5:ssa olisi ollut mieleisesi ratti. Siinä keskiö nappeineen pysyi aina samassa asennossa, vaikka pyörittelisit rattia miten tahansa. Minusta se oli hyvin käytänöllistä, kun siihen tottui.

      • Anonyymi

        Citikassa oli niitä omaperäisiä, hyviä oivalluksia. 607 Pösössä oli paljon samoja osia mutta ei tuota innovaatiota.


      • Anonyymi

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.

        Totta tuokin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tavallisen auton rattinappuloita osaa käyttää, kuin ratti suorassa. Rattia pyöritellessä oikeaan nappiin osuminen on aika mahdotonta.

        Ei niitä kojetaulunkaan nappeja käytetä ja rattia vemputtaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai se oli tööttirengas sen oikea nimitys :) - itse sanoin tuossa ylempänä "tangoksi", joka kiertyi ratin kehän vieressä
        - juuri tuota tarkoitin, mistä mainitsit - hyvä homma.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole koskaan ollut vanhaa BMW-merkkistä autoa, enkä tiedä mikä osa on "ratinkeskiö". Omistamissani autoissa on kyllä ollut ohjauspyörä ja äänimerkki joiden käyttäminen on ollut vaivatonta.

    • Anonyymi

      Mikä olisi sellainen kiireellinen töötin käyttötarve johon keskiön käyttö on liian hidasta? Itse en ole tainnut nykyisestä autosta edes kokeilla toimiiko se töötti vaikka on jo yli 2 vuotta ollut.

    • Anonyymi

      Noita oli tosiaan yleisesti 50-60 luvulla, ilmeisesti silloin kun autoissa ei ollut kunnollista ohjausta ja ohjaustehostinta ja torvea soitettiin ties minkä takia usein ja käsiä ei voinut irrottaa ratista.
      Olihan aika hauska avaus ja nostalginen näkemys, hihii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

      Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      20
      6384
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      164
      5753
    3. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

      Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5148
    4. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      92
      4729
    5. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      229
      4676
    6. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      191
      4603
    7. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4559
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      66
      4424
    9. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      4009
    10. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3977
    Aihe