Suomen nykyhallitus on säätänyt lain, jolla ulkomailla asuvat kansalaiset on määrätty tulemaan, pakkomuuttamaan suomeen kansaneläkkeen saadakseen.
Kyseessä ovat vanhukset ja sairaseläkeläiset, jotka ovat luoneet elämänsä ulkomaille.
Osa näistä nuoremman polven eläkeläisistä on kituuttanut elää elämäänsä pienen tulon varassa ulkomailla.
Osalla heistä palanneista on jäänyt koko elämä, elämänkumppani, läheiset, koko perhe ulkomaille.
Vanhukset, jotka ovat nälkäpakolaisina lähteneet ulkomaille, esim. ruotsiin, ovat jo huonokuntoisia ja kykenemättömiä palaamaan kotimaahan.
Heiltä on mennyt perustulo arjen pyörittämiseen.
Näillä ihmisillä on työeläke jäänyt vaatimattomaksi, ja siksi he ovat elää kituuttaneet vaatimatonta elämäänsä miltei kokonaan kansaneläkkeen varassa.
Nämä eläkeläiset eivät ole mitään turistirantojen hyvävaraisia kunkkuja.
Kansalaisaloite löytyy netistä ja myös perustelut ja selvitykset.
Kansaneläkeläisten asumismaan puolustus
5
81
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi elättää, paapoo, asuttaa ja hoitaa terveeksi suomeen tulleita pakolaisia, jotka ovat enimmäkseen korkeasti koulutettuja ja hyvävaraisia.
Miten köyhät pääsisivät pakoon, ilman varallisuutta?
Omien heikoilla olevien kansalaisten elämänkohtaloihin nykyhallitus sen sijaan käy kovalla kädellä.
Se määrää ihmiset, jopa ulkomailta pois oman vauraan elämänsä pönkittääkseen.
Saattamalla jotkut ihmiset ja kansanryhmät vaarallisen huonoon taloudelliseen tilanteeseen, ja on pelkona se, että moni heittää hanskat tiskiin elämälle. - Anonyymi
Tulevat ongelmat näkyy sitten pitkinä jonoina esim. vuokra-asuntojen haussa, terveydenhuollossa ja leipäjonoissa.
- Anonyymi
Hallitus on luonut ongelman / ongelmia yhteiskuntaan. Sopeutuksilla olevinaan säästetään mutta säästöt nuljahtaa helposti miinus merkkiseksi kun yhteiskunnassa työttömyys ja tuottavuus kyntää pohjalla.
Pienituloiset näkee nälkää, ainakin yksi sukupolvi joutuu sopeutusten maksumieheksi...
Ulkomailta muuttavat eläkeläiset tuovat painetta soteen, vuokra asuntomarkkinoille, kaikkialle eikä Suomeen repiminen ole inhimillistäkään...
Helpompi ja halvemmaksi olisi tullut maksaa kansaneläke ulkomaille, ihmisillä ulkomailla elämä ja perhe, lähipiiri..
T. pieneläkeläinen - Anonyymi
Ei päättäjät ajattele leikkauksissaan mitään perhesuhteita yms.
Kun alkuun on päästy niin antaa mennä vaan kuten laulun sanoissakin. - Anonyymi
Näin on meillä nykysuomessa.
Tuntuu hyvältä lukea asian ja nykymenon ymmärtävien kommentteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273