Toletauko/kannabiksen lopetus kokonaan

Anonyymi-ap

Olen neljättä päivää polttamatta. Henkinen olotila aivan pska. Meinasin ensin, että pidän vain pari viikkoa toletaukoa. Mutta kannattaako aloittaa enää uudelleen, jos on käynyt tätä helvettiä jo läpi?

Olen perustellut päivittäistä käyttöäni monin eri tavoin. Poltan aika pieniä määriä ja yleensä iltaisin. Täysin rentoutunut olo on tuntunut tulevan vain kannabiksen avulla. On tuntunut auttavan, kun elämässäni on ollut todella haastavia asioita ja olen meinannut seota niiden takia.

Edellinen toletauko oli joskus alkuvuodesta -24, kaksi viikkoa.

Nämä muutama päivä ilman on ollut kamalia. Olen ollut lähes toimintakyvytön ja itkenyt paljon. Se myös pelästytti, kun tajusin että olen turruttanut tunteitani tällä vuosia. En sitä ymmärtänyt, kun tunteeton en ole kuitenkaan ollut. Haluaisin kuitenkin toipua traumoistani ja enhän sitä voi tehdä, jollen aidosti ota vastaan kaikkia niitä tunteita, mitä sieltä tulee.

Joten nämä muutama päivä on saanut miettimään sitä, kannattaako enää aloittaakaan koko tapaa uudestaan, jos siitä on mahdollista päästä irti? Ja todellakin rakastan polttelua, mutta se on ehkä liikaa ollut myös keskipisteenä elämässäni. Ja passivoinut minua myös. Tehnyt vähän sellaiseksi yksinään seuraavaksi ajopuuksi. Puhumattakaan mistään toipumisesta ja henkisestä kasvusta. Ollut varmasti jarru sillekin, toisaalta ehkäissyt jossain kohtaa muiden päihteiden käytön ja auttanut jaksamaan.

Jotain täytyy saada tilalle ja pelkään että se on sitten sitä "huippu-urheilua", jolloin näännytän itseni liikunnalla loppuun, vain siksi että kestän elämän.

Saisinko asiallisia vastauksia, teidän omista kokemuksistanne?

5

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet polttanut myös tupakkaa siinä samalla, niin lopettaessa kolmas päivä on pahin , kun nikotiini poistuu elimistöstä. Nikotiiniriipuvuus on voimakas.

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi, tupakkaa menee muutama päivässä. Ehkä sen lopettamisen aika on seuraavaksi, muttei ihan vielä.

• Anonyymi

On sanottava, että hyvä päätöshän se olisi lopettaa kokonaan.
      Jos jatkat pössyttelyä, ei mieliala ainakaan tule paranemaan.
      Tunteet voi tuntua joskus pahoiltakin, mutta niinhän se on tässä elämässä meillä kaikilla.
      Se, että tunteitaan turruttaa jollakin päihteellä, on se sitten mikä tahansa, se ei poista tunteita, ne vaan siirtyy eteenpäin, ja sitten taas kun yrittää olla selvin päin, ne nousevat pintaan.
      Ei kai ole mikään pakko alkaa himourheilemaan, tai muutenkaan yrittää itselleen saada uutta riippuvuutta tilalle. Yritä ottaa mahdollisimman rennosti. Itseltään ei voi vaatia liikoja. Tai toki voi, mutta sekin lisää pahaa oloa ja ahdistusta.

Vaikeita tunteitakin voi oppia käsittelemään ja sietämään, myös selvin päin, se vaatii tosin työskentelyä itsensä kanssa.
      Itsekin nuoruudessa pakenin " pahaa maailmaa ", eli etupäässä itseäni ja oloani erilaisiin päihteisiin, eikä siitä seurannut mitään hyvää. Oli vuosikausien mt-ongelmat päihteiden kera.
      Ongelmat alkoi selviämään vasta sitten, kun jätin päihteet ja aloin etsimään itseäni, ja tutustumaan itseeni.
      Enkä kyllä enää vaihtaisi takaisin siihen samanlaiseen sekoiluun, jota elämässäni aiemmin oli. Ei tämä helppoa ole mutta, mutta paremmin kestää silti selvin päin.

• Anonyymi

Kiitos tyhjentävästä vastauksestasi. Et tiedäkään, miten tarpeeseen se tuli. Tuo just mitä sanoitkin, mt-ongelmat tuntuu liittyvän päihteisiin. Tänään neljäs päivä ja oikeastaan olo on ollut ihan hyvä sen jälkeen, kun kirjoitin tuon aloituksen. Olen ollut toimintakykyinen. Olen jotenkin kyllästynyt siihen, että on aina saatava savuja. Ja ikään kuin jokin ihme olisi myös tapahtunut, en halua enää olla se sama ihmisraunio ja riippuvainen, mitä olen ollut. En ole nähnyt mitä elämäni on, kun en pitkään aikaan tosiaan ole selvänä ollut. Enkä ole uskaltanut myöntää, että mistä kaikki johtuu. Jonkin asteen psykoosi varmaan ollut päällä, mutta nyt näkyy toivoa ja tuntuu että jalat kantaa. Pitkään elin niin, että itketti jo heti aamusta ja kamala masennus. Nyt olo tuntuu selkeältä, vain aavistus päänsärkyä.

Opettelen rakastamaan itseäni. Ja olemaan läsnä läheisille myös. Olen luullut että he ovat laiminlyöneet minua, mutta minähän se olen heitä. Aina kiire viimeistään illalla harrastukseni pariin. En minä ole enää nuori ja olen kieltänyt täysin että polttaminen olisi mikään ongelma. Ja vaikka nuo tunteet tulivatkin tosi voimalla, niin ei minun elämäni ole pitkään aikaan hyvä ollut. Olen saanut toivon takaisin. En hukkaa enää itseäni enkä elämääni. Haluan olla selvin päin ja lähteä ihmisten pariin. Aamen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tyhjentävästä vastauksestasi. Et tiedäkään, miten tarpeeseen se tuli. Tuo just mitä sanoitkin, mt-ongelmat tuntuu liittyvän päihteisiin. Tänään neljäs päivä ja oikeastaan olo on ollut ihan hyvä sen jälkeen, kun kirjoitin tuon aloituksen. Olen ollut toimintakykyinen. Olen jotenkin kyllästynyt siihen, että on aina saatava savuja. Ja ikään kuin jokin ihme olisi myös tapahtunut, en halua enää olla se sama ihmisraunio ja riippuvainen, mitä olen ollut. En ole nähnyt mitä elämäni on, kun en pitkään aikaan tosiaan ole selvänä ollut. Enkä ole uskaltanut myöntää, että mistä kaikki johtuu. Jonkin asteen psykoosi varmaan ollut päällä, mutta nyt näkyy toivoa ja tuntuu että jalat kantaa. Pitkään elin niin, että itketti jo heti aamusta ja kamala masennus. Nyt olo tuntuu selkeältä, vain aavistus päänsärkyä.

Opettelen rakastamaan itseäni. Ja olemaan läsnä läheisille myös. Olen luullut että he ovat laiminlyöneet minua, mutta minähän se olen heitä. Aina kiire viimeistään illalla harrastukseni pariin. En minä ole enää nuori ja olen kieltänyt täysin että polttaminen olisi mikään ongelma. Ja vaikka nuo tunteet tulivatkin tosi voimalla, niin ei minun elämäni ole pitkään aikaan hyvä ollut. Olen saanut toivon takaisin. En hukkaa enää itseäni enkä elämääni. Haluan olla selvin päin ja lähteä ihmisten pariin. Aamen.

Tänne kirjoitan nyt vähän kuin päiväkirjaa. Eilinen meni lopulta aika iisisti. Yöllä näin painajaista, johon heräsin. Sain unen päästä uudelleen kiinni miedolla rauhoittavalla (mitä vihaan ottaa). Tämä päivä on ollut kamala. Päätä särkenyt ja henkinen olotila erittäin huono. Olen itkenyt paljon. Mihinkään en jaksanut lähteä. Ruoka ei maistu. Olisi hyvä tietää, että nämä oireet menisivät joskus ohi, etten taas sorru. Tämä on siis viides päivä. Huomenna mentävä hoitamaan asioita.

Jos joku sanoo että kannabis on ihan harmiton, niin ei puhu totta. Haluan kokea vielä elämää, joka tuntuu ja maistuu hyvältä, ilman mitään päihteitä. Toimintakyky 0. Toivoton olo. ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      25
      2513
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1004
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      871
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      855
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      827
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      807
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      790
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      63
      762
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      694
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      688
    Aihe