Kuinka pitkään olette saaneet/joutuneet olla osastolla kerralla mielenterveyden haasteiden takia? Olen täällä neljättä päivää ja kotiin jo tekis mieli
Kuinka kauan osastolla?
16
175
Vastaukset
- Anonyymi
7kk psykoosin takia
- Anonyymi
Tietenkin kotilomilla välillä päivän tai kaksi.
- Anonyymi
3 viikkoa pisimmillään
- Anonyymi
Riippuu varmaan mikä ongelma? Psykoosi syynä vie kuukausia..
Itellä meni nuoruus anoreksian takia, 6v yhteensä - Anonyymi
Aikalailla osastolla saa sormia pyöritellä
- Anonyymi
Kannattaa olla niin kauan kuin suinkin pidetään. Nykyään ei kauan pidetä, liian nopeasti heitetään ulos, ihan puolikuntoisena.
- Anonyymi
Nykyisin osastot on niin täynnä, että osastolta lähetetään kotio aina vähän liian aikaisin.
Esimerkiksi muutaman päivän kriisi osasto jaksot ovat yleistyneet.
Mutta se että onko se reissu päiviä, viikkoja vai kuukausia on vähän tapaus kohtaista.- Anonyymi
Mutta eikös aloittaja jo itse halua kotiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkohoidosta ei pääse vailka itse halusisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan haluamista ei näissä asioissa kysellä. Haluamista ei kysellä sisään tullessa eikä ulos lähtiessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkohoidosta ei pääse vailka itse halusisi
Missä aloittaja sanoi että on pakkohoidossa. osastolle voi hakeutua vapaaehtoisestikin . Kaikki osastohoidot eivät ole pakkohoitoa. Tiedoksi sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan haluamista ei näissä asioissa kysellä. Haluamista ei kysellä sisään tullessa eikä ulos lähtiessä.
Siis täällä etelä-suomessa psykiatriseen osastohoitoon voi hakeutua myös vapaaehtoisesti jos tuntee ettei pärkää kotona. Ja kyllä sieltä osastolta pääsee kun sinne on itse vapaaehtoisesti halunnut ja vointi on sellainen että pärjää taas kotona. Näin ainakin täällä etelä-suomen isossa kaupungissa. en tiedä missä sinä asut.Ensinnäkin osastolle on hemmetin vaikea päästä ja se että sä pääset on helpotus potilaalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Eikä kannata kannata koskaan joutuakaan kyseisiin paikkoihin.
On huomattavasti parempi selvittää omassa elämässä olevat ongelmat yksin, ja omien läheisten auttamana, kuin turvautua psykiatriseen hoitoon, kuvitellen, että siellä ne ongelmat jotenkin selviävät.
Juu, kyllä siellä ruokaa, suojaa, diagnosointeja ja lääkemääräyksiä itselleen saa, mutta ne eivät ratkaisem eivätkä selvitä niitä oireita alunperin aiheuttaneita, tai edelleen päällä olevia ongelmia.
Joutuu siis jokatapauksessa selvittämään ja ratkaisemaan ne elämässä pielessä olevat asiat. Mt-, eli psykiatrian puolella lähinnä vain arvioidaan, analysoidaan, kategorisoidaan ja tehdään diagnooseja.
Jos psykiatrian puolella olisi enemmän kiinnostusta ja välittämistä yksilön esim. elämässä olevista olosuhteista, ja elämäntilanteista, niin sitten niitä palveluita voi, ja kannattaa käyttää. Mutta en näe, että heidän tarjoamillaan näkemyksillä, tai sillä että ihmisellä annetaan jokin diagnoosi, että se toimisi jonkinlaisena yksilön elämää ja ajattelua avartavana ja posivitiivisesti muuttavana asiana. Ja tässä kohtaa on muistutettava, että psykiatriassa kaikki yksilön oireet, olemuksesta ja käytöksestä lähtien katsotaan sairausvinkkelistä. Siellä ei välitetä tarpeeksi ihmisten hädästä ja ongelmien todellisesta laadusta, vaan kaikki oireet nähdään todisteena jostakin sairaudesta.
Minusta se ei vaan riitä, että palveluun hakeutuville annetaan jokin, tai jotkin diagnoosit ja määrätään siihen lääkkeitä. "Hoito", tai kyseiset palvelut ovat aivan liian kapea-alaisia.
Kyllä siellä olisi todella paljon muuttamisen ja uudistamisen aihetta ja tarvetta. Oikeasti. Se edellyttää asioiden näkemistä ja tosiasioiden tunnustamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Eikä kannata kannata koskaan joutuakaan kyseisiin paikkoihin.
On huomattavasti parempi selvittää omassa elämässä olevat ongelmat yksin, ja omien läheisten auttamana, kuin turvautua psykiatriseen hoitoon, kuvitellen, että siellä ne ongelmat jotenkin selviävät.
Juu, kyllä siellä ruokaa, suojaa, diagnosointeja ja lääkemääräyksiä itselleen saa, mutta ne eivät ratkaisem eivätkä selvitä niitä oireita alunperin aiheuttaneita, tai edelleen päällä olevia ongelmia.
Joutuu siis jokatapauksessa selvittämään ja ratkaisemaan ne elämässä pielessä olevat asiat. Mt-, eli psykiatrian puolella lähinnä vain arvioidaan, analysoidaan, kategorisoidaan ja tehdään diagnooseja.
Jos psykiatrian puolella olisi enemmän kiinnostusta ja välittämistä yksilön esim. elämässä olevista olosuhteista, ja elämäntilanteista, niin sitten niitä palveluita voi, ja kannattaa käyttää. Mutta en näe, että heidän tarjoamillaan näkemyksillä, tai sillä että ihmisellä annetaan jokin diagnoosi, että se toimisi jonkinlaisena yksilön elämää ja ajattelua avartavana ja posivitiivisesti muuttavana asiana. Ja tässä kohtaa on muistutettava, että psykiatriassa kaikki yksilön oireet, olemuksesta ja käytöksestä lähtien katsotaan sairausvinkkelistä. Siellä ei välitetä tarpeeksi ihmisten hädästä ja ongelmien todellisesta laadusta, vaan kaikki oireet nähdään todisteena jostakin sairaudesta.
Minusta se ei vaan riitä, että palveluun hakeutuville annetaan jokin, tai jotkin diagnoosit ja määrätään siihen lääkkeitä. "Hoito", tai kyseiset palvelut ovat aivan liian kapea-alaisia.
Kyllä siellä olisi todella paljon muuttamisen ja uudistamisen aihetta ja tarvetta. Oikeasti. Se edellyttää asioiden näkemistä ja tosiasioiden tunnustamista.Kyllä minä halusin saada daignoosin jotta voi hakea sairauslomaa tai sairauspäivärahaa. Ja toimeentulotukea et saa jos et ole ensin hakenut sairauspäivärahaa. Tiedoksi sinulle kun sanot ettei diagnoosia tarvita. Ei kaikki ihmiset asu vanhempiensa luona aikuisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan hienoa onkin että haluaa, ja varmasti lopultaan sinne pääseekin. Mutta se kotiin paluu pitää olla "hallittu" ja se vointi pitää olla sellainnen ettei se romahda heti. Ihan heitän hatusta, että monilla ihmisillä saattaa olla kotona jotain epäterveitä rutiineja, jotka pitää jollain osasto keikalla saada korjattua, vaikka unirytmi...
- Anonyymi
Paikkojen vähyyden takia ne yleensä ottaa vaan pakkohoidolla sisään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382406Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482020Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91956Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421671Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391408Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241056Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️67886Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62883Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119878- 67866